Mies haluaa vauvan, mutta

nitta

minä haluan abortin.
Viikonloppuna raskaustesti näytti positiivista.
Mies on aina ollut sitä mieltä, että lapsia meillä voisi jo olla. Minä en ole halunnut. Olemme käyttäneet kondomia ehkäisynä.

Nyt kysyisinkin, onko muilla kokemusta siitä, miten abortti vaikuttaa parisuhteeseen?
Onko jatkaminen ollut vaikeaa?
Miten miehet yleensä ovat suhtautuneet, jos he ovat halunneet lapsen, ja äiti ei?

8

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuiskaus

omat motiivinsa.Heidän mielestään lapsi on käyttökelpoinen siinä mielessä,että vauva saa naisen pysymään enemmän kotona ja kiltisti.

Kysy mieheltäsi miksi hän välttämättä haluaa lapsensa syntyvän viisikymmentä prosenttisesti ei-toivottuna?

• nitta

että hänelläkin on oikeus lapseen. Ja etten minä voi sen "tappamisesta" päättää yksin, koska en ole sitä yksin tehnytkään. Että se on yhtälailla hänen kuin minunkin.
        En vain voi sitä synnyttää!
        Missä on se vauvakuume, josta kaikki hourii? Eikö se kaikille tulekaan?

En tajua, miten tästä selviän. Jos teen abortin luultavasti lähtee myös mies, ja jos synnytän, kestänkö enää päivääkään itse liitossani? On kuin synnyttäisin vapaaehtoisesti lapsen, joka jää vain miehelle. Ja ottaisiko hän sen sitten kuitenkaan? Luulenpa, että miehet ei tiedä lastenhoidosta senkään vertaa kuin lapsettomat naiset.

• kuiskaus
        nitta kirjoitti:

että hänelläkin on oikeus lapseen. Ja etten minä voi sen "tappamisesta" päättää yksin, koska en ole sitä yksin tehnytkään. Että se on yhtälailla hänen kuin minunkin.
        En vain voi sitä synnyttää!
        Missä on se vauvakuume, josta kaikki hourii? Eikö se kaikille tulekaan?

En tajua, miten tästä selviän. Jos teen abortin luultavasti lähtee myös mies, ja jos synnytän, kestänkö enää päivääkään itse liitossani? On kuin synnyttäisin vapaaehtoisesti lapsen, joka jää vain miehelle. Ja ottaisiko hän sen sitten kuitenkaan? Luulenpa, että miehet ei tiedä lastenhoidosta senkään vertaa kuin lapsettomat naiset.

hänellä oikeus on mutta sinulla isompi.
        Ymmärtääkö hän,että oikeuden mukana tulee myös vastuu?
        Hän ei siis halua suoda lapselleen äitiä,joka tuntee itsensä valmiiksi saamaan vauvan?
        Vauvakuume ei tosin tule läheskään kaikille.Eikä vielä kuuluisampi biologinen kello pärise.

En tiedä ikääsi mutta tuskin vielä nelikymppinen olet eli sinulla on aikaa myös muuttua.
        Nyt tarvitsisit miestä joka on lojaali sinua kohtaan vaan hän tuskin muuttuu näin ykskaks.

Parisuhteesi saattaa olla loppu abortin myötä,ikävä kyllä ,mutta siinä tapauksessa "pilaat" vain kahden ihmisen onnen/elämän.
        Jos taas synnytät painostuksen takia niin teitä tulee kolme "onnetonta".
        Solmuinen paikka sinulla,toivotan voimia ja tasapainoa.

• catzy

miehellä ei ole oikeutta päättää abortistasi. hän voi ainoastaan ilmaista mielipiteensä asiasta, mutta loppupeleissä äiti, tuleva?, päättää lapsen kohtalosta!

miehesi voi ruveta kiristämään sinua, jos teet abortin, jätän sinut yms. mutta muista, jos hän sanoo niin, rupeaa kiristämään yms. rakastaako hän sinua TODELLA, vai haluaako hän vain suvulleen jatkajan...

teet niinkuin sinulle itselle on paras, toivotan paljon tsemppiä sinulle ja jaksamista. koittakaa keskustella asioista miehesi kanssa, se voi auttaa jos hän tietää tunteistasi.

• nitta

kauheessa tilanteessa olen. Tiedän sen. Itsestä kiinni ja kuitenkaan ei ole.
        En haluisi menettää miestäni, jonka kanssa olen elänyt neljätoista vuotta. Mutta en halua saada lastakaan.
        Olen muuten jo 34 vuotias. Mies pari vuotta nuorempi.
        Me olimme jo jotenkin tyytyneet siihen, että olemme lapsettomia. Ainakin siis luulin niin. Mies ei ikinä painostanut minua lapsen tekoon. Kuvittelin, että hänkin oli samoilla linjoilla kanssani.
        Luulenpa, että paras olisi ollut, jos en olisi sanonut miehelleni mitään, kun kerran itseni tiesin...
        Myöhäistä sekin.
        Kiitos kuitenkin kommentista. Saa vieläkin kirjoittaa. Luen kyllä, jos vaikka löytyis se jyvänen...

• henna

..tästä ei synny samanlaista haloota kuin nuista muista, mutta halusit mielipiteen, joten sen saat.

Minusta ratkaisu on teidän yhteinen, mutta viimekädessä päätät sinä, se on kyseessä myös sinun elämä ja etenkin sinun vartalo. Jos sinä et lasta halua, niin miehesti pitäisi se hyväksyä.

• nitta

vaikka valehtelen sille, että luulin vain olleeni raskaana? Käy sitten teettämässä abortin?

Voi itku!
        Jospa tietäisit miten vaikeeta tää on. Tai kai sä tiedät. Pystyt varmaan eläytymään. Kiitos siitä.

• henna
        nitta kirjoitti:

vaikka valehtelen sille, että luulin vain olleeni raskaana? Käy sitten teettämässä abortin?

Voi itku!
        Jospa tietäisit miten vaikeeta tää on. Tai kai sä tiedät. Pystyt varmaan eläytymään. Kiitos siitä.

..ei kannata koskaan valehella. Vaikeeta tulee varmasti olemaan päätöksen teko, mutta on kuitenkin parempi pysytellä rehellisenä.

En tiedä kuinka vaikeeta sulla on nyt, mutta voin kyllä kuvitella. Tuommoset ratkasut on aina hankalia, varsinkin jos toinen on eri mieltä.

Meillä oli vaikeeta, kun näytti ettei saaha pienokaista alulle ollenkaan..

Mutta kuten sanoin, voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5405
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2176
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1790
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      142
      1742
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1525
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1447
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1328
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1097
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1068
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      210
      926
    Aihe