Pyöräily

koiran kanssa

Joo, olen alkanut pyörä-lenkit koiran kanssa. Kyseesä 4-v. bortsu. 20 kilsaa ei tunnu missään. Se vetää mua sellasella Springer-jousella, jälkivaljaat vetovaljaina. Kesällä ajatelin pyöräillä Ivalosta Helsinkiin, ja nyt tiedustelisin kokeneilta, jotta miten pitkiä päivä-etappeja tuon kokoisen koiran voisi antaa itseänsä pyörällä hinata?

10

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • koiran kanssa

        mutta tuohon voi olla hankala saada Springeriä asennettua.


    • n.sorsa

      riittää, kun ei edes dallut aikonaan mitkä juoksivat vaunujen vierellä paljoa yli 20km päivässä juoksennellut ja ovat sentään isompia kuin sinun koirulisi. Meidän pikkanen liikkuu kevyeen 20 km pyörän kanssa vaikka onkin raskas luustoltaan, mutta en rupea revittelemään sitä ja pitää huomioida kuuma aurinko.

    • Pukeli 1

      oli kerran juttu näistä pyörällä lenkittäjistä.
      Rasittavaa koiralle, koska vauhkoontuu juoksemaan lähes henkensä edestä.
      Hullusti voi käydä, sydän sanoo poks. Lehti oli sitämieltä, ettei pyörällä saa juoksuttaa koiraa ollenkaan.

      • n.sorsa

        miten koirat liikkuvat edes pyörän kanssa oikealla tavalla. Ravilla koirien pitäisi liikkua pyörän vierellä vähiten koiraa rasittava liikkuminen pyöräilessä.

        Ei sudetkaan laukkaa monia kilometrejä vaan menevät ravilla, noh tuli biologian tunnilla oltua hereillä ja lukennut susista ja niiden käyttäytymisestä.


      • Kaikenlaistahan sitä voi tehdä oikein ja väärin ;)

        Ei pyörällä ajo koiralle ole mitenkään rasittavaa,kun vauhti on mitoitettu sopivasti raville.Ja matkakin on sopiva.Eihän se koira lenkilläkään vaan kävele.Ei ainakaan meidän hurtat,jos ne itse saa vauhdista päättää.
        Minä olen ajeluttanut noin seitsenkiloistakin,ja ajeluttaisin koiria säännöllisesti,jos asuisin syrjemmällä.
        Täällä kun on ongelmana noi pölöt taluttajat,jotka ei tajua olla päästämättä hurttiaan juoksevan koiran häiriöksi...


      • koiran kanssa

        että skannaisit sen artikkelin ja linkittäist tääne? Olis mielenkiintoista lukea.


      • Pukeli 1
        koiran kanssa kirjoitti:

        että skannaisit sen artikkelin ja linkittäist tääne? Olis mielenkiintoista lukea.

        On niin kauan siitä ja vanhat lehdet olen vienyt jätepaperi keräykseen.
        Niin ja se skannaus jostakin lehdestä ei toistaiseksi onnistu vaikka olenkin paljon oppinut uutta tietoa täältä palstalta netin käytöstä.


    • palsta,,

      et saa kunnon tietoa. Tämä palsta on kuuluisa tietäjistä. Puhutaan asioista joista ei itsellä kokemusta.

    • minun koirat kestävät pyöräilyä hyvinkin pitkään jos ei ole kovin tuulista. itse en kyllä jaksaisi Ivalosta- Helsinkiin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1127
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      73
      973
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      275
      941
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      922
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      804
    Aihe