Hei!
Olen kärsinyt masennuksesta ja paniikkihäiriöistä 4-5vuotta. Seroxatin avulla sain itseni lähes oireettomaksi jota kesti noin 1,5 vuotta. Nyt kesällä taas rysähti. Tuntuu kun mikään ei enää kiinnosta eikä huvita tehdä yhtään mitään. Olin noin 0,5 vuotta ilman lääkkeitä, mutta kun oireet taas alkoivat aloitin heti lääkityksen. Olen kuullut että kun lääkityksen alkaa uudeleen voi tulla jossain vaiheessa ns. takapakkia ja taas "paraneminen" jatkuu parempaan suuntaan. Kuinka kaun tätä jatkuu ja miten jaksaisi päivän kerraallaan eteenpäin. Itselleni aamut ovat todella kamalia. Jännitys on aivan mahdoton ja niskat jämähtävät, ja kun aikani "kuuntelen" itseäni olen varma että nyt on tulossa paniikkikohtauskin vielä kaiken lisäksi. Töihin meno on kamalaa vaikka työpaikalla tiedetään vaivastani. Aoin aamulla mennä töihin ilman minkäänlaista vaivaa mutta yhtääkkiä tulee kumma olo, päässä vippaa, hikoiluttaa, syädän jyskyttää....Sen jälkeen saan itkukohtauksen ja kun olen aikani itkenyt se menee ohi. Mutta kärsin tästä koska olen asiakaspalvelussa eikä viitisi olla silmät punaisena. Kertokaa omista kokemuksista ja kuinka olette selvinneet oireista. Olen saanut paljon neuvoja ihmisiltä jotka eivät voi edes aavistaa millainen olotila voi olla kun ahdistus ja paniikkikohtaus ovat. Sanotaan vaan että ota nyt likka ittees niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Mutta ei se ole minun mielestäni ihan niin helppoa kuin sanotaan. Vai mitä olette mieltä?????
Kertokaa kokemuksista
9
460
Vastaukset
- trox
Hei
Tahdon auttaa, kokemusta on.
Lopeta Seroxat.
Jos juot kahvia, lopeta se ja juo teetä.
Teetäkin korkeintaan kaksi kuppia päivässä.
Jos poltat, vähennä se minimiin, jos et pysty
kokonaan lopettaa.
Käytä lisäravinteita, ne eivät ole huuhaata.
Lisäravinteet ovat niille huuhaata, jotka
eivät niitä tarvi, ne jotka ovat huippukunnossa.
On hirmu paljon tekijöitä, jotka aiheuttavat
sen että aivoissa ei ole kaikki oikein.
Minä olen kokenut kaiken saman kuin sinäkin ja
paljon muutakin, ja niistä on vaikea puhua
kellekään, kun eivät ymmärrä, kun eivät ole
kokeneet. Lääkäritkin pyörittelevät päätään,
luulevat tietävänsä asioiden laidat, vaikkei
heillä ole mitään kokemusta. Jotkut lääkärit
eivät edes lue nykypäivän tutkimustuloksia.
He ovat jämähtäneet paikoilleen ja kuvittevat
tietänsä kaiken.
Jos sinulla on mahdollisuus niin tarkastele
huolella bio-vitan sivuja.
Tässä on pääsivu:
http://www.biovita.fi/suomi/index.html
Biovitan sivuilla oli tämä juttu Seroxatista:
(joka on nyt poistettu, en tiedä miksi)
----
Julkaistu 10.06.2003
Masennuslääke Seroxat voi lisätä itsemurhan vaaraa
Lääkelehdas pimitti tutkimustuloksia. Seroxat lääkevalvontaviranomaisten syyniin
Suomessakin masennuksen hoitoon yleisesti käytetty lääke paroksetiini (kauppanimeltään Seroxat) saattaa lisätä itsemurhan vaaraa ja aiheuttaa väkivaltaista ja vahingoittavaa käytöstä, kirjoittavat maailman valtalehdet. Tämän aamuinen brittilehti The Independent kirjoittaa Britannian terveysministeriön uusista suunnitelmista laatia lääkäreille ja potilaille uudet ohjeet Seroxatin käytöstä. Niiden mukaan lääkettä ei saa määrätä lainkaan alle 18-vuotiaille.
Lehden mukaan Seroxatin valmistaja, lääkejätti GlaxoSmithKline, pimitti yhdeksän tutkimusta, joiden mukaan lääke voi lisätä potilaan taipumusta itsemurhaan. Britannian The Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency (MHRA) asetti erityisen turvallisusstyöryhmän selvittämään Seroxatin turvallisuutta sen jälkeen kun BBC:n Panorama-ohjelma kertoi lääkkeen käyttäjien itsemurhariskistä. Liäksi potilailla on esiintynyt vieroitusoireita lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen.
Seroxat kuuluu selektiivisiin serotoniinin takaisinoton estäjiin (SRRI). Se on yksi maailman eniten myytyjä lääkkeitä. Viime vuonna sen myynti oli 3,4 miljardia euroa (Britanniassa 100 miljoonaa puntaa).
Tri Tolosen kommentti:
Masennuksen hoitoon on nyt olemassa myös tehokas ja turvallinen luonnonmukainen hoitokeino, uusi farmaseuttinen kalaöljy, E-EPA. Sen tehokkuus ja turvallisuus on osoitettu useissa eri maissa psykiatrian klinikoissa tehdyissä kliinisissä kaksoissokkokokeissa. Tehokas päiväannos on 1000 mg puhdasta E-EPAa. Se on hyvin siedettyä eikä se aiheuta minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Tavalliset kalaöljyvalmisteet eivät ole biologisesti yhtä tehokkaita kuin E-EPA.
Uusi tutkimus osoittaa, että yli 60-vuotiaana mansennukseen sairastuneiden ihmisten aivojen otsalohko on surkastunut.
----
Minä toivon että luet näitä artikkeleita.
Minä sain elämäni takaisin ja vielä enemmmän.- Y.B
"Lopeta Seroxat"
Jos Seroxat on auttanut viestiketjun aloittajaa, lienee itsemurhariski hänellä suurempi ilman sitä kuin sen kanssa. Muut ohjeesi ovat varmaan ihan jees, mutta turha leikkiä hänen lääkäriään. - trox
Y.B kirjoitti:
"Lopeta Seroxat"
Jos Seroxat on auttanut viestiketjun aloittajaa, lienee itsemurhariski hänellä suurempi ilman sitä kuin sen kanssa. Muut ohjeesi ovat varmaan ihan jees, mutta turha leikkiä hänen lääkäriään.Kyllä hän osaa ottaa sitä lääkettä jos
ei muuten pärjää, niin hän jo kertoi.
Olen kokenut samat asiat kuin hän.
Olen käyttänyt Seroxatia ja monia muita
lääkkeitä samoihin oireisiin.
En leiki mitään lääkäriä. Vaan kerron
faktoista ja tosi mukavaa auttaa kun
tietää olevansa aivan varmasti oikeassa.
Sitäpaitsi Seroxat oli mielestäni
kaikkein kamalin lääke mitä minulle
on koskaan määrätty. - pientä rajaa
Pientä rajaa tohon mainostamiseen!!!
Tai oikeestaan, oon tänä yönä lukenut useilta palstoilta Biovitan ja Herbalifen mainoksia ja voin vannoa ETTEN IKINÄ TULE OSTAMAAN KYSEISIÄ VALMISTEITA VAAN PARHAANI MUKAAN PARJAAMAAN NIITÄ TUTTAVILLENI. Nyt meni meinaan hermo teiän paskanärhi-mainostajien kanssa!!!
- trox
Kuinka E-EPA vaikuttaa aivoissa?
E-EPA läpäisee helposti aivo-veriesteen ja
E-EPAsta syntyy aivoissa välittäjäaineita,
serotoniinia ja dopamiinia, joten se antaa
"virtaa" ja auttaa hallitsemaan stressiä.
Se auttaa hallitsemaan tunnetiloja ja parantaa
keskittymis- ja työkykyä.
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/e-epa.html
Tämä sinun kannattaa ainakin vielä lukea:
http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/100803_01.html- trox
Ensin ensimmäinen viesti ei ilmestynyt
ollenkaan, niinpä tein toisen saman
viestin ja lähetin sen.
Sitten ne olivat yhtäkkiä molemmat siinä.
että silleen..
- trox
lisään vielä...
" Kuinka E-EPA vaikuttaa aivoissa?
E-EPA läpäisee helposti aivo-veriesteen ja
E-EPAsta syntyy aivoissa välittäjäaineita,
serotoniinia ja dopamiinia, joten se antaa
"virtaa" ja auttaa hallitsemaan stressiä.
Se auttaa hallitsemaan tunnetiloja ja parantaa
keskittymis- ja työkykyä. "
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/e-epa.html
Tämä sinun kannattaa ainakin vielä lukea:
http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/100803_01.html- Argh
Voisitko ystävällisesti tunkea Biovitasi p**seeseesi:) En keksi tässä raivonpuuskassa edes sanoja joilla kuvailisin kusipäisyyttäsi...
Toivootavasti tukehdut nappeihisi
- atte
Täällä on uusinta tietoa Seroxatista.
http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/100603_01.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770