Olin ATK-kurssilla ja siellä kirjauduin Suomi24 palveluihin. Tulin tänne keskustelupalstallekin katsomaan mitä ikäiseni immeiset kirjoittelevat. Olemmeko tulossa tässä iässä katkeroituneiksi kaikkea purnaaviksi ihmisiksi kun mitään positiivista ei näy kirjoitelmissa. Tällä iällä yleensä puhutaan sairauksista ja arkipäiväisten kynnysten ylittämisen onnistumisista. Niistäkin voidaan puhua positiivisessa mielessä. Kevät tulee ja linnut laulaa. Itsemurhatilastoissa näkyy kuulemma piikki aina keväisin ja syksyisin. Älä mene tilastoihin mukaan.
Häijyt tuloo
27
1567
Vastaukset
- surffarimanna
Kannattaa katso myös muita palveluita, eli voi sitten joko valita itselleen sopivan tai katsella monia palveluita.
Itse seuraan ainakin kolmea palvelua, eli kahta tämä suomi24:n lisäksi.
http://www.seniorinetti.fi/
Varsin uusi palvelu, ja uusi/parempi julkaistaan kuulemma lähiaikoina.
Kannattaa katsoa myös "Tuoreet" linkki, koska sieltä löytyy blogit ja niiden kommentit.
Paljon voi tehdä rekisteröitymättä, mutta rekisteröitymällä saa lisää sisältöä.
http://www.ikinortit.com/
Vaatii rekisteröitymisen ja on pelkkä keskustelualue. Pienempi joukko aktiivisia kirjoittajia, mutta viime aikoina hieman hiljentynyt. Onkohan kevätväsymystä??Seniorinetti taitaa olla siksi uusi, että kaikki vasta opettelevat siellä käymään. Ilmeisesti siellä on jo koko lailla iso joukko aktiiveja.
Ikinörteissä on pieni porukka, joka keskustelee kaikesta maan ja taivaan välillä. Kaipaisi joukkoonsa uusia ja aktiivisia kirjoittajia, jotka eivät arkaile tunkea mukaan keskusteluun. Jokainen on tervetullut.
Tämä suomi24 on ehkä menettänyt kirjoittajiaan näille uudemmille saiteille. Toivottavasti kaikki kolme kuitenkin pysyvät hyvinä palstoina, joilta jokainen voi löytää itselleen kotoisimman.
- Maalaismies*
Palsta on kirjoittajiensa näköinen. Meitä on moneksi. Kävijät myös vaihtuvat. Avauksessasi pisti silmääni "..mitään positiivista ei näy kirjoitelmissa." Minun piti oikein uudestaan silmäillä näitä ketjuja. Avasin itse viikolla "Olennaisia kysymyksiä" keskustelun, johon tuli noin puolitoistatuhatta kannanottoa. Parhaalla tahdollanikaan en näe siellä muita kuin positiivisia kirjoituksia.
Jos pistäydyt Kahvipirtissä, jossa on käynyt ja käy väkeä pilvin pimein, niin näet sen pursuavan hyväntuulisuutta. Palstalle on äsken valittu uusi sheriffi, joka toivon mukaan karsii ylilyönnit.- Jokainen tavallaan
Ihmiset kun olemme jokainen omia ajatuksia ja tekoja tekeviä, turha on tuoda itseään niin edes...
Kyllä varmasti jokainen tänne kirjoittaja lukeekin tekstejä, pitääkö jotain uskoa ei, päättelemme ihan itse.
- avarra maailmaas
Niinhän sinä luulet. arkipäivän puhe naapurin kanssa suppealla alueella saneelee sinulle säännö mitä puhut kenenkin kanssa. ollaankin nyt isommalla foorumilla. täällä voidaan puhua oikealla minällä. tai sitten ei. siinä ikuinen ongelma. kerrot sydän verellä asioistasi joku pohjalainen sanoo että veri ei vapise vaikkka lasareetit on täynnänsä pelkääviä pohjalaisia. ei ole auttat ympäristön luoma herran-nuhdekaan. kiroilu sanat kirpoavat kieleltä kun oiken pelottaa ja sattuu.
- ESITTELYTAULUSTA
EI OLE KIVAA JOS SINUN NAAPURI TIETÄÄ MITÄ TOUHUILET KONEESI KANSSA. PYYDÄ APUA JA TEE SE
- näkymätön.
VAIKKA KOKO NIMI ON PROFIILISSA, NIIN
EIKÖHÄN TÄMÄ MIES TIEDÄ MITÄ TEKEE !
http://www.elakelaistenuutiset.fi/penanpalsta.php - Tack
näkymätön. kirjoitti:
http://www.elakelaistenuutiset.fi/penanpalsta.phpKiitos nimetön kun mainostit ruoka-viini palstaani. Jos joku siellä käy niin olis mukava kuulla siiä jotain kommentteja
näkymätön. kirjoitti:
http://www.elakelaistenuutiset.fi/penanpalsta.phpja vinkistä myös. Tällaisia eläkeläis vaaria täällä on (ja mummuja kanssa).:=)
Eihän me loppujen lopuksi tunneta toisiamme ,vaikka joskus ollaankin niin kuin tunnetaisiin hyvinkin ,
Minä en henk.koh. ota arvosteluja ollenkaan pahakseni ,muttakun minua ei täällä tunne kukaan.
Vai tunteeko?
Tämä Pentti joka sen linkin laittoi olikin aika
eläkeläis pappa ,olisikoos kuitenkin siinä, .
kohtuuskäytössä ,siis viiniä tarkoitan,--sittenki
perää.
Minä ainakin olen sen hyväksi havainnut.
Kohtuus kaikessa onkin hyvä kehoitus ,myös syömisessä.ullamirjami kirjoitti:
ja vinkistä myös. Tällaisia eläkeläis vaaria täällä on (ja mummuja kanssa).:=)
Eihän me loppujen lopuksi tunneta toisiamme ,vaikka joskus ollaankin niin kuin tunnetaisiin hyvinkin ,
Minä en henk.koh. ota arvosteluja ollenkaan pahakseni ,muttakun minua ei täällä tunne kukaan.
Vai tunteeko?
perää.
Kohtuus kaikessa onkin hyvä kehoitus ,myös syömisessä.heti suosikkeihini.
Asiallisia linkkiä ei aina ole näin helposti saatavilla.- Tack
ullamirjami kirjoitti:
ja vinkistä myös. Tällaisia eläkeläis vaaria täällä on (ja mummuja kanssa).:=)
Vai tunteeko?
perää.
Kohtuus kaikessa onkin hyvä kehoitus ,myös syömisessä.Moikka Ullamirjami. Huomasin, että asustelet ulkomailla. Onko suuri salaisuus vai kerrotko missä maassa. Lähinnä olisin kiinnostunut josko asut maassa missä viini virtaa laillisemmin kuin Suomessa.
Tack kirjoitti:
Moikka Ullamirjami. Huomasin, että asustelet ulkomailla. Onko suuri salaisuus vai kerrotko missä maassa. Lähinnä olisin kiinnostunut josko asut maassa missä viini virtaa laillisemmin kuin Suomessa.
kysymykseen voin antaa vastauksen .
Ei täällä ole sen kummemmat alkoholi lait kuin siellä suomessakaan .
Sehän on ihan kiinni käyttäjästä ,kuinka paljon niitä hanoja aukoo.
Asun tukholmassa,asunut vasta vähän yli 20v. ja tulin töihin tänne,ja en ole päivääkään katunut.
Mitä vielä haluat tietää?
Sähköpostini poistin profiilista ,kun "yksi" haju
alkoi uhkailemaan.
Voin sen taas laittaakkin sen,josko hän on saanut hoitoa ja rauhoittunut.
En ollut ainoo jota hän häiritsi täällä.- Tack
ullamirjami kirjoitti:
kysymykseen voin antaa vastauksen .
Ei täällä ole sen kummemmat alkoholi lait kuin siellä suomessakaan .
Sehän on ihan kiinni käyttäjästä ,kuinka paljon niitä hanoja aukoo.
Asun tukholmassa,asunut vasta vähän yli 20v. ja tulin töihin tänne,ja en ole päivääkään katunut.
Mitä vielä haluat tietää?
Sähköpostini poistin profiilista ,kun "yksi" haju
alkoi uhkailemaan.
Voin sen taas laittaakkin sen,josko hän on saanut hoitoa ja rauhoittunut.
En ollut ainoo jota hän häiritsi täällä.Olen itse aika avoin kaveri, joten jos pistät sähköpostiosoitteesi näkyville niin voisin jotain Tukholmasta tiedustellakin. Ruotsin suuri viiniseura Munskänkarna viettää 50-vuotisjuhlaa 17.5. Silloin pitäis tulla mukaan ja illallistaa siellä teidän komeassa kaupungintalossa.
Voit myös laittaa osoitteesi suoraan mulle eli [email protected]
- muurahaiskarhu
Kannattaa tosiaan miettiä, että antaako oman nimensä olla näkyvillä.
Varsin hyviä kommentteja tähän mennessä. Omien kirjoitustensa kommentteihin vaikuttaa melkoisen paljon, että millaista ilmaisua itse käyttää. Mikäli alkaa "rähjäämään", niin aivan varmasti tulee kuraa takaisin oikein kunnolla. Toisaalta aina täällä niitä nilviäisiä on, jotka tökkivät epäasiallisia kommentteja ihan hyvässä hengessä käytäviin keskusteluihin.
Kannattakin selata kirjoituksia huolella, ja sama tietysti pätee myös muihin palveluihin. Tutustukaa ihan itse ja muodostakaa sen perusteella oma käsitys siitä, että millä palstoilla olette mukana.Kun kaikki eivät tosiaankaan ole teidän talutusnuorassa, aivan oikein että saatte hieraista silmiänne.
Kaikilla ei ole mahdollista mennä kaduille ja toreille sen paremmin kuin keskustelukerhoihinkaan ajatuksia vaihtamaan.
Tällaiset palstat antavat siihen mahdollisuuden.
Jokaiselle jotakin.
Jos on tarve kiukutella, sen kun kiukuttelee.
Jos haluaa kirjoittaa jostakin asiasta, sen kun kirjoittaa.
Kaikille löytyy lähes aina vastakeskusteliaja- tai mielipide.
Kiukuttelijoita näyttää olevan enemmän. Ehkä se kuvaa varoventtiilin suurta tarvetta.
Jos täällä räyhää, niin kotona saattaa olla rauhallisempaa. Toivottavasti.
Toivottavasti myös kaikilla on netille muutakin käyttöä, kuin nämä keskustelupalstat.- uzma-m
virkistavasti,ennakoluulottomasti profilista loytyi oma nimi,mielenkiintoisia linkkeja,onpas siia lukemista ja uusiin asioihin tutustumista yon yksinaisina hetkina kun surfailen palstalla.
Viivy kauemminkin ala heti poistu.- Tack
Kiitos rohkaisusta. Käy linkeillä ja kerro mielipiteitäsi puoleen tai vastaan. Jään kuulolle
- uzma-m
Tack kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta. Käy linkeillä ja kerro mielipiteitäsi puoleen tai vastaan. Jään kuulolle
Turun saaristossa vilahti jossakin linkissa nyt en loyda sita,voisikos joku auttaa?Minka elakelaisten liiton omistama se on,pitaako olla jasen?
uzma-m saa linkistä joka on .Nimimerkillä näkymätön
Minä olen myös kiinnostunut tästä suomalaisten eläkeläisten touhuista , eivät ainakaan ole heti jotain puolueen kirjaa tarjoomassa .- uzma-m
ullamirjami kirjoitti:
uzma-m saa linkistä joka on .Nimimerkillä näkymätön
Minä olen myös kiinnostunut tästä suomalaisten eläkeläisten touhuista , eivät ainakaan ole heti jotain puolueen kirjaa tarjoomassa .en loytanyt sen lomapaikan nimea,mika se oli?
- Tack
uzma-m kirjoitti:
en loytanyt sen lomapaikan nimea,mika se oli?
Kansallisilla Senioreilla on ainakin lomakylä Harjattulassa. Tätä ei varmaan haettu mutta kotisivut ovat osoitteessa: http://www.senioriliitto.fi/lomakeskus_keikkula/
Tack kirjoitti:
Kansallisilla Senioreilla on ainakin lomakylä Harjattulassa. Tätä ei varmaan haettu mutta kotisivut ovat osoitteessa: http://www.senioriliitto.fi/lomakeskus_keikkula/
Kiva paikka, menen ehkä uudelleenkin,
jos pääsen Uudenmaan virkistysviikolle, sinne anoin. *** kirjoitti:
Kiva paikka, menen ehkä uudelleenkin,
jos pääsen Uudenmaan virkistysviikolle, sinne anoin.taidan puhua tyttärellekkin jos saisin vaikka matkaseuraa hänestä.
Katselin niitä hintoja ja paikkaan nähden aika kivat, -ei sitä mitään lyx-paikkaa ole tarvis ,kun on kesä niin ollaan ulkona,vaikka Golfia pelaamassa.
Ollaan kyllä lähdetty maailmalle Tampereelta ,sitä ei tiedä vaikka kaikki paikat olisi varattu ,kun saavat tietää synnyin seudun:=)0
Positiivisella suhtautumisella hankaliinkin tilanteisiin voittaa aina.
Mikäli ihminen näkee kaikessa vain huonoa, se on kuin lataisi mieleensä pommia joka räjähtää pienestäkin kolhusta.
Valittaminenhan on myötätunnon etsimistä. Itsekehua ei yleensä katsota hyvällä silmällä, jos kehut jotain muuta, saat mieleistelijän leiman, siksi kai on niin helppoa puhua vain niistä kipeistä asioista.
Itsetunto ei aina ole vahva, keväällä kaiken toivonsa kadottanut ihminen on herkimmillään luovuttamaan ja luopumaan. Pimeä talvi on kuin peitto johon on helppo masentuneenakin kääriytyä. Valon lisääntyminen paljastaa sisimmätkin pelot.
Parempi onkin, vaikka tänne purkaa pahaa mieltä, saada myötätuntoa ja verrata kokemuksia muiden kanssa, kuin olla puhumatta mitään.
Mieluummin purnaten, kuin kantaen pahaa mieltä kunnes pato purkautuu väärällä tavalla.
Onko meillä silmät nähdä ja korvat kuulla kun joku tarvitsee tukea? Luulen, että täälläkin moni jää yksin ahdistuksessaan, koska me emme joukkonakaan kykene olemaan tukena. Moni lannistuu entisestään huomatessaan kuinka kevyttä ajankulua tämä kuitenkin on.
Katkeruuskin on merkki pahasta mielestä, yritetään ymmärtää että jonnekin sekin on hyvä purkaa, usein se on lähin ihminen, täällä senkin voi jakaa.
Korjataan tilastoja olemalla myönteisellä mielellä.- huokaaja
kun pitäisi aina jaksaa olla positiivinen , voi mikä sanakin! Sitä Sarasvuon jankutusta on kuultu tarpeeksi. Sinäkin puhut ihan ristiriitaisesti. Pitää olla positiivinen mutta pitää purkaa pahaa mieltään.
- vertaistesi pariin
löytänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1739933Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523275Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483041- 632764
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012135- 1142093
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641576Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121326Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221286