Heippa. Olen rv 17 ja olen huolissani rauta-arvoistani. Kävin neuvolassa ja hemoglobiini oli vain 99 ja sain ohjeen syödä rautatabletteja raskauden loppuun. Nyt olen hirmu huolissani jos rauta-arvot eivät nousekaan tarpeeksi, mitenköhän käy vauvan kehityksen? Olen hirmu huolissani. Kahden viikon päästä on uusi kontrolli, jos arvot eivät ole nousseet tarpeeksi, minkälainen hoito sitten aloitetaan? Toki yritän syödä paljon rautapitoista ruokaa salaattia, kokolihaa yms. Veriletuista en oikein välitä, mutta kai niitäkin pitää alkaa yrittää syödä.
Rauta-arvot alhaalla
8
811
Vastaukset
- parempia
osta parempia rautatabletteja, mulla ei auttanut retafer mutta obsidan fe auttoi. ja on myös jotain juomaa mikä auttaa rautaa imeytymään. minulla oli synnytyksen jälkeen hemppari vaan vähän päälle 70. ihan sillä obsidanilla se sitten nousi.
- vielä edes
kertonut mitä rautavalmistetta syö! Miten voi osata ostaa parempia? Haloo....
Lue ohjeet rautavalmisteestasi tarkoin, siinä täytyy ottaa huomioon maitovalmisteet ja c-vitamiini (appelsiinimehu...) niin rauta imeytyy paremmin. Älä hermoile, kyllä se siitä nousee.
- Odottaja77
Ensinnäkin voit ottaa ohjeen mukaista korkeinta annosta. Maitotuotteita ei pidä nauttia 2 tuntia ennen tai jälkeen rautatabuja. C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään.
Eli kannattaa öisin,kun kuitenkin käyt vessassa ja heräät, niin samalla yöllä ottaa rauta ja vitamiini tabut. - Henni78
jos syöt jotain rautavalmistetta, harvemmin käy niin, ettei hemoglobiini nousekaan. Mulla tippui ekojen kuukausien aikana sataseen ja jo parin viikon jälkeen, kun aloin obsidania syömään(hellä vatsalle), hemoglobiini nousi 130:een ja pysyi siellä raskauden loppuun asti, kun söin säännöllisesti tabletit. Ruokavaliolla on hyvin vähän merkitystä rauta-arvoihisi loppujen lopuksi, jos hemoglobiini on päässyt tippumaan,tällöin auttaa vain lääkitys.
- ............
varottavia esimerkkejä kirjoitti:
lueppa antamasi linkki uudestaan!!!!!!! Selkeästi siinä infotaan mahdollisista haittavaikutuksista ihmisille, joilla on jo valmiiksi suolistosairaus tai muu vastaava tila. Perusterveelle ihmiselle tekstin mainitsemia haittoja ei ole! Kyse tässäkin oli siitä, mikä valmiste on vatsaystävällisin, eli aiheuttaa vähiten oireita, joista yleisin lienee ummetus tai harvemmin ripuli. Sekä neuvolan, lääkärin ja apteekin henkilökunnan mukaan obsidan Fe on vatsaystävällisin tehokas rautalisävalmiste markkinoilla. Kaikissa lääkkeissä on käyttörajoitteita tai mahdollisia haittavaikutteita, jos henkilöllä on muita sairauksia, joiden hoitoon ko. valmistetta ei ole tarkoitettu. Faktat selviksi, ennen kuin saarnataan...
- Henni78
raudan puutos voi johtaa vakavaan anemiaan sekä sinulla ja vauvallasi..ja siten vaikeuttaa myös synnytystäsi..
- meppe
siis hemot yleensäkkin laskee aika alas raskauden aikana eikä asia aina välttämättä huono ole. Kun veri on laimeampaa niin alussa vauva saa helpommin ravinteita kun laimea veri pääsee paremmin istukan kautta vauvaan. Alle 115 ei yleensä kumminkaan hemoja päästetä ja aloitetaan raudan lisä anto.
Aika kauan menee yleensä että hemot nousee mutta voivat sitten yhtäkkiä nousta kohisemalla ja olo paranee. Jos hemot ei ala nousta voidaan antaa lisä verta joka parantaa hetkessä oloa.
Joten ei hätää kyllä asia selviää tavalla tai toisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894