aattelin vaan kysästä että onko kenelläkään hyviä neuvoja, miten sais mun 1v frettipojalta kitkettyä ylenpalttisen vieraiden pureskelun pois tai edes vähennettyä sitä ku se puree vieraita oikeen elämäninnolla silleen et veri lentää!
pureskelu
6
521
Vastaukset
- viivi76
fretille ei pidä suoda puremista laisinkaan paitsi pelkopureminen on toki erikseen mutta fretiltä pitää jo pennusta lähtien kieltää se pureminen eli ihmisiä ei purra.
Komento, jäähyt, näpäytykset, sitruunan käyttö jne. No ehkei nyt vieraille mutta luulenpa, että vieraillakin on osuutensa puremiseen kuten esim. heilutellaan jalkoja jne. Itse olen vieraille kertonut jonkin verran freteistä etteivätte esim. pelkäisi, niin paljon näitä otuksia ja sanonut, että mikäli puraisee, niin näpäyttää ja kieltää. Mikäli fretti alkaa kovastikin puremaan vieraita, niin ehkäpä pieni pyrähdys häkissä saattaisi olla vain hyvästä.
http://sfyry.board.dk3.com/2/viewtopic.php?t=15&sid=62bf08975192f81fe05bd5501bb35b25- marja
frettiäni on edellisessä paikassa kiusattu, ja silloin kun tuli meille oli täysin hermoraunio mutta puolessa vuodessa ollaan hellyydellä saatu hyviä tuloksia aikaan. perheen jäseniä ainoastaan näykkii leikin yhteydessa.. mutta nämä vieraat onkin sitten toinen juttu
- viivi76
marja kirjoitti:
frettiäni on edellisessä paikassa kiusattu, ja silloin kun tuli meille oli täysin hermoraunio mutta puolessa vuodessa ollaan hellyydellä saatu hyviä tuloksia aikaan. perheen jäseniä ainoastaan näykkii leikin yhteydessa.. mutta nämä vieraat onkin sitten toinen juttu
suosittelisin esim. kertomaan vieraille fretistäsi enemmän sillä ilmeisesti frettisi on pelkopurija josta tämän kyllä saa kitkettyä pois samalla tavalla jolla olette puoli vuotta sitä opettaneet.
Muuten vieraat ei pian uskalla tulla teille kylään, kun siellä asustelee vieraita pureksiva fretti.
Itse olen ens alkuun pidellyt esim. sylissä frettiä ja siinä esitellyt vieraille ja samalla kertoillut näistä otuksista jonkin verran. - hilleri
viivi76 kirjoitti:
suosittelisin esim. kertomaan vieraille fretistäsi enemmän sillä ilmeisesti frettisi on pelkopurija josta tämän kyllä saa kitkettyä pois samalla tavalla jolla olette puoli vuotta sitä opettaneet.
Muuten vieraat ei pian uskalla tulla teille kylään, kun siellä asustelee vieraita pureksiva fretti.
Itse olen ens alkuun pidellyt esim. sylissä frettiä ja siinä esitellyt vieraille ja samalla kertoillut näistä otuksista jonkin verran.Meilläkin fretit pureskelee vieraita ja kyllä edelleen meitäkin. Vieraat onkin aina kauhuissaan, eikä kaikki varmaan uskallakaan tulla meille kylään enää. Ne istuukin aina jalat sohvalla meillä. Mutta on se varmaan aika vaikea kitkeä tuo vieraiden pureminen, kun tietysti uusia ihmisiä pitää vähän maistaa :)
Ollaan kyllä aina kerrottu vieraille millaisia elukoita nämä meidän fretit on, mutta ei kaikki tahdo ymmärtää, mitä järkeä niissä on. Ja kyllähän ne fretit voi laittaa vieraiden tulon ajaksi vaikka häkkiin tai toiseen huoneeseen, jos on hankalaa olla samassa tilassa. - Merja
hilleri kirjoitti:
Meilläkin fretit pureskelee vieraita ja kyllä edelleen meitäkin. Vieraat onkin aina kauhuissaan, eikä kaikki varmaan uskallakaan tulla meille kylään enää. Ne istuukin aina jalat sohvalla meillä. Mutta on se varmaan aika vaikea kitkeä tuo vieraiden pureminen, kun tietysti uusia ihmisiä pitää vähän maistaa :)
Ollaan kyllä aina kerrottu vieraille millaisia elukoita nämä meidän fretit on, mutta ei kaikki tahdo ymmärtää, mitä järkeä niissä on. Ja kyllähän ne fretit voi laittaa vieraiden tulon ajaksi vaikka häkkiin tai toiseen huoneeseen, jos on hankalaa olla samassa tilassa.Ei kaikki sentään pure, näistä viidestä, mutta kuitenki ne pari on leuat kiinni jossain vaiheessa vierasta. Se vähän riippuu miten vieras käyttäytyy, siis onko se epävarma ja varovainen, frettihän vaistoaa sen ja näin ollen voi käydä kiinni. Mutta jos on varma otteiltaan niin fretti ei ehkä välitäkkään purra. Joissakin vieraissa jokin haju voi tehhä fretin hyökkääväksi, tai väärä liike.
Meillä useimmat vieraat tyytyvät katsomaan portin läpi frettejä, eivätkä koita tunkeilla lauman sekaan. Saatikka et ne laskettas vapaaksi..
- Jenni
Mulla on ollut fretti nyt 2kk ja se oli oikea peto aluksi. Mulla oli kädet verisiä haavoja täynnä ja eikä se uskonut toruja eikä näpäytyksiä kuonolle ollenkaan. Tästä syystä sain sitä käsiteltyä aina vain hanskat kädessä. Sitten keksin että voisin ruokkia sitä ainoastaan kädeltä enkä anna sille ollenkaan ruokakupissa ruokaa. Tämä auttoi! Voisit kokeilla tehdä saman jutun niin että annat vieraidesi ruokkia frettisi kun sillä on nälkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938