mitenkäs pääsen eroon

tästä mielettömästä

kateudesta omaa veljeeni kohtaan.
mistä johtuu, että haluan aina olla kaiken keskipisteenä, ja olen kateellinen jos muut tulee keskenään hyvin toimeen.
osaanko minä tulla ihmisten kanssa hyvin toimeen?
luulken niin.
haluun ain a olla keskipisteesssä jka ihalujen kohteena.
onko tämä jotain kasvukipua vai luonteenpiirrettä?
kertosko joku taman mulle?

9

2156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiitosHei

      luonteenpiirrettä. Olet vain itsekäs, omahyväinen paskiainen. Ei muuta.

      • Komppaan!!

        Lisään tohon edellisen listaan vielä luonnehäiriöinen narsisti. Hae apua itelles.


    • olla monia

      Joissain perheissä, koulussa tai harrastuksissa ihmiset ihailee lapsia liikaa. Silloin tottuu olemaan ihailtu ja rakastettu ja jos ei yhtäkkiä samaa tunnetta saakkaan muilta, olo on outo. Tai ihmiset muuten vaan käyttäytyy eri tavalla erilaisissa paikoissa. Kulttuuri- ja tottumuseroja siis on.

      Oletko saanut perheessäsi tarpeeksi huomiota? Jos veljesi sai enemmän huomiota kuin sinä, ja haluaisit sitä myös. Kaikki tarvitsevat huomiota, omien tarpeiden ymmärtämistä, lapsesta saakka. Ja kyllä niitä tarpeita on aikuisillakin. Eivät nämä asiat niin helppoja ole. Vie aikaa, että oppii ymmärtämään itseään ja muita.

      Toisille vastaajille, kuten komppaajalle sanoisin, että nyt kiusaat todella. Tiedät varsin hyvin itsekin, miltä kiusattuna olo tuntuu. Eli lopeta se. Jos et ymmärrä ja osaa antaa empatiaa muille, niin suvaitse, kunnioita, tai jos se on liian vaikeaa niin pysy vaan kauempana.

      • täällääää

        olet oikeassa, mut vaiennettiin pienenä, en saanut tarpeeksi huomiota, mun piti aina olla hiljaa muut sai puhua.
        olen katkeroitunut tästä traumasta, ja nyt haluan palauttaa välit veljeeni.

        haluan päästä tän asian yli.

        haluan luoda todella hyvät välit omaan perheeseeni,

        olen jo osittain onnistunut, mutta paljon on vielä edessa, toki alku on tapahtunut, en halua olla heille enään kateeellinen, haluan ollaystävä


      • kuuntelet mun juttuja
        täällääää kirjoitti:

        olet oikeassa, mut vaiennettiin pienenä, en saanut tarpeeksi huomiota, mun piti aina olla hiljaa muut sai puhua.
        olen katkeroitunut tästä traumasta, ja nyt haluan palauttaa välit veljeeni.

        haluan päästä tän asian yli.

        haluan luoda todella hyvät välit omaan perheeseeni,

        olen jo osittain onnistunut, mutta paljon on vielä edessa, toki alku on tapahtunut, en halua olla heille enään kateeellinen, haluan ollaystävä

        ja vastaat. Tuli jo itselle epätodellinen olo, että kiusataanko täällä vaan, vai mitä se on, kun en oikein ymmärrä, että mistä on kyse. No, kiitos kovasti, kun vastasit. Tuli rauhallinen ja levollinen olo. Kiitollinenkin, sulle.

        Miksi sun piti olla hiljaa ja muut puhui? Oikeestaan mulla on vähän samantapaisia kokemuksia. Muistan, että sisko ja veli (vanhempia kuin minä) höpisivät, ilmaisivat itseään ja tunteitaan ja vanhemmat jotenkin kai ottivat niitä vastaan. Mutta minä se vaan istuin ja olin hiljaa. Joo, sellaisia me kolmannet lapset. Miksi meidät unohdetaan? Miksi meitä ei ymmärretä oikein?

        Jotenkin mun piti olla olemassa muille. Hyväksyä niitä, kun niitä ei muut hyväksy. No jotain kummaa kyllä.


    • Anteeksi, että

      sanoin jotain, mitä et ymmärtänyt. Anteeksi kovasti, olen todella pahoillani.

      Mulla on tosi hyvät välit mun veljen kanssa, enkä ole kateellinen. En ole koskaan osannut tuntea mitään sellaista. Liian onnellinen lapsi kai sitten olen ollut.

      Älä enää murehdi ja unohda nyt tämä asia. Tsemppistä sulle ja iloa ja pontta elämään!

    • <3 <3

      Joyce Meyer, Älä ole kaikille mieliksi-kirja. Siinä käsitellään noita asioita.

    • pekaani

      joskus, tai TODELLA usein musta tuntuu että mun 1 parhaimmista kamuista saa kaiken minkä hän haluaa. hän on todella kiva kamu ja naurattaa minua usein, mutta joskus hän matkii minua törkeästi eikä tunnusta sitä, ja joskus hän lesoaa heidän perheensä olevan ökyrikkaita ja että hän saa päivittäin rahaa. meilläkään ei olla niin köyhiä, muttein niin rikkaitakaan. minä ansaiten rahani esim. viemällä roskia ja koiraa lenkille. ''minun isäni ja äitini antaa minulle joka päivä paljon rahaa, ja minun pitäisi käydä vähän törsäämässä. tuutko mukaan!?'' arvatkaa rupeaako ärsyttämään. mun yhdellä toisellakin kamulla on sama juttu. me ollaan usein kolmisteen, mutta minä ja mun se ''ei lesoava kamu'' ollaan usein vain kahdestaan,koska me ei kestetä sitä ja sen lesoilua. kuten jo sanoin, hän on kyllä tosi usein kiva. yritän koko ajan päästä siitä kateudesta eroon, mutta se ei vain lopu...!!! tietääkö joku jotain hyvää kikkaa...? /:/

    • Minulla on kateellin

      Minulla on kateellinen veli ! Olen ajatellut monta kertaa tätä asiaa. Miksi oma veli voi olla tuollainen ? Vaikka minulla ei ole ollut häävi nuoruus. Hän valehtelee minusta asioita , jotka ei pitä paikaansa,kaikkia huonoa. Hän on oikia pelkuri ! Ja minä en sitä ole. Hän on kuin pahainen nainen. On yrittänyt hyvin monta kertaa, että joku hakkais minut.Onnistumatta siinä. Jos minulla on 1€ enemmän , kuin hänellä, sitäkin hän katehtii.
      Olen murehtinut tätä asiaa kauan. Olen aina halunnut olla huomamaton, mutta hän- haluaa olla kaikkien keskipisteenä. Aikaisemmin en ole halunnut uskoa asiaa. Mutta tosi asiat on pakko uskoa.Ja tämä ottaa sydämeen hyvin kipiää. Olen itkenyt niin monta kertaa, kun ajattelen , näitä asioita. Miksi oma veli haluaa kaikkea pahaa minulle??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe