SOKERI

sairastellut

Onko kukaan huomannut hillitöntä väsähtämistä juuri sokerin syönnin jälkeen. Siis pieni määrä karkkia ja väsymys on aivan valtava johtaen siihen, että nukahdat väkisin.

Itselläni tuon olen nyt huomannut aika selkeästi. Verikokeiden mukaan mitään ongelmia sokerin kanssa ei pitäisi olla, mutta kotitekoinen testi on niin helppo, ja johtaa aina samaan tulokseen, ettei mitään ongelmia sen tulkinnassa ole.

Makea, ei nyt mitenkään pakollista syötävää olekaan, mutta mistä tilanne johtuisi? Ja pitäisikö sitä selvitellä lääkärin kanssa myös ja jos, niin miten?

9

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Sokeri ruokkii hiivakasvua ja homealtistuneilla on usein hiivaongelma elimistössä. Lueppa kirja Rauli Mäkelä: "Hiivasyndrooma"

      • ruoka-aineet:

        Tärkeimmät vältettävät ruoka-aineet:

        - sokerit, siirappi
        - valkoiset jauhot
        - homejuusto
        - leivonta- ja oluthiiva
        - olut, viini, alkoholit yleensä
        - kuivatut hedelmät
        - säilykkeet
        - sienet
        - valmisruuat
        - makeiset
        - tyydytetyt rasvat


      • T...
        ruoka-aineet: kirjoitti:

        Tärkeimmät vältettävät ruoka-aineet:

        - sokerit, siirappi
        - valkoiset jauhot
        - homejuusto
        - leivonta- ja oluthiiva
        - olut, viini, alkoholit yleensä
        - kuivatut hedelmät
        - säilykkeet
        - sienet
        - valmisruuat
        - makeiset
        - tyydytetyt rasvat

        Enig suosittelee eritoten tyydytettyä rasvaa jos hiiva ongelma, kookosöljyä, voita ja muuta eläinperäistä tyydytettyä rasvaa.


    • kuitulisäyksellä

      Ensin tulisi rauhoittaa tilanne ruokavaliolla ja kuitulisäyksellä, sitten on toisen vaiheen sallitut ruoat ja tämän jälkeen kolmas vaihe.

      Kiellettyjä ruoka-aineita 1-vaiheessa ovat seuraavat:
      sokeri ja piilosokeri, mehut (myös sokeroimattomat), hunaja, fruktoosi, ksylitoli, valkoinen jauho ja siitä tehdyt tuotteet, kuivatut hedelmät, tuoreista hedelmistä sitrushedelmät ja viinirypäleet, viini, olut, omenaviinietikka, kahvi, alkoholi, maapähkinät, maapähkinävoi, sienet, soijakastikkeet, maitotuotteet (maito, kerma, juusto), sianliha sekä kaikki purkkiruoat ja säilykkeet.


      Jos jatkunut pitkään niin karsittava myös:
      kaikki hedelmät ja marjat (paitsi puolukka), kotimaiset viljat, peruna, hapanmaitotuotteet, hirssi, riisi, tattari ja maissi.

      Ensin tuntuu siltä, että mitäs ihmettä sitä sitten saa syödä mutta löytyyhän sieltä vaikka mitä, kuten seuraavat:
      Vihannekset, siemenet ja pähkinät, lammas, kana, kalkkuna, riista, poro, kananmuna ja kala, voi ja kasviöljyt. Mausteista sallittuja ovat suola, pippuri, maustekasvit. Pähkinöiden ongelmana on se, että niiden pinnalle saattaa esiintyä homeita joten ne tulisi keittää tai paistaa ennen syömistä (tai molemmat).

      Hiivaa hillitseviä apuaineita ovat greippisiemenuute, valkosipuli, maitohappobakteerit, maa-artisokkajauhe ja vitamiinit ja hivenaineet (ABCDE-vitamiinit, sinkki, rauta, kupari, magnesium, seleeni).

      Hiivasyndrooman hoidon yhteydessä suositellaan vähintään 3-6 kk:n vitaaliainekuuria, jossa annokset ovat 2-3 krt yli normaalin päiväannostuksen.

      Hiivasyndrooman kanssa eläminen ei ole pelkästään ruokavalion tarkkailua... Stressi, lääkkeet, tupakka, alkoholi ja amalgaami - näistä pitäisi päästä eroon. Kehon yleiskunnon paraneminen auttaa myös oloon, eli uni ja riittävä lepo, mielen tasapaino ja liikunta. Lääkityksistä pahimpia ovat antibiootit, kortisoni, reumalääkkeet ja e-pillerit.

      • Homeinen

        Homealtistuksen seurauksena sain myös hiivan elimistööni. Olen monta kuukautta yrittänyt välttää sokereita ym. Huomaan jälleen, että kun ote herpaantuu ja syön makeaa tms. ja olen vähentänyt maitohappobakteerien syömistä, niin väsymys on seurauksena ja muutenkin tuntuu, että poskionteloissa tuntuu enemmän turvotusta ja pää on raskaan tuntuinen. Joo, ja alkoholi ei sovi enää ollenkaan.
        Ei auta näköjään muu kuin kurinpalautusta taas itselle.


    • hiivasta

      myös. Mutta kuten niin monessa muussakin kohtaa, myös tässä kohtaa sairastuneet oireet ja ongelmat eivät lääkäreitä kiinnosta. Kun miettiin laajoja ongelmia ja sairasteluita, ja lääkettä mitä niihin tarjotaan, on tilanne naurettava. Lääkäreiden tietotaito lienee todella huono, astmalääke ei todellakaan tehoa ihan kaikkeen, vaikka läkärit niin tuntuvat uskovankin!

      • masennukseksi

        mainitsematta tai tutkimatta hiivan mahdollisuutta ongelmiin. Törkeää välinpitämättömyyttä ja todellisuuden tajun puutetta lääkäreiltä! "Tieteelliset" näytöt ja paskat! Noita näyttöjä on ihan riittävästi siitä, että pääosin noista tieteellisistä näytöistä höpöttävät lääkärit ovat vanhoja ukkoja, joiden ohi aika on vääjäämättä mennyt ja viheltänyt mennessään.

        Kun poliisi tuntee itsensä väsyneeksi, kertooko lääkäri siitä, että ehkäpä hiiva, homeet kasvavat sisälläsi ja aiheuttavat ongelmia. Limakalvojen jatkuvat tulehdukset? Kasvaako homeet sisällämme ja lääkärit tietävät sen, mutta eivät taaskaan auta!

        Onko olemassa ammattikunta, joka voisi ottaa itseään vihdoinkin niskasta kiinni ja aloittaa ne TYÖT!


      • hometta
        masennukseksi kirjoitti:

        mainitsematta tai tutkimatta hiivan mahdollisuutta ongelmiin. Törkeää välinpitämättömyyttä ja todellisuuden tajun puutetta lääkäreiltä! "Tieteelliset" näytöt ja paskat! Noita näyttöjä on ihan riittävästi siitä, että pääosin noista tieteellisistä näytöistä höpöttävät lääkärit ovat vanhoja ukkoja, joiden ohi aika on vääjäämättä mennyt ja viheltänyt mennessään.

        Kun poliisi tuntee itsensä väsyneeksi, kertooko lääkäri siitä, että ehkäpä hiiva, homeet kasvavat sisälläsi ja aiheuttavat ongelmia. Limakalvojen jatkuvat tulehdukset? Kasvaako homeet sisällämme ja lääkärit tietävät sen, mutta eivät taaskaan auta!

        Onko olemassa ammattikunta, joka voisi ottaa itseään vihdoinkin niskasta kiinni ja aloittaa ne TYÖT!

        Tulipa taas testatuksi, että sokeri ei sovi homesairaalle. Olen yrittänyt kuukausikaupalla taistella hiivaa vastaan, joka ilmeni homealtistuksen yhteydessä. Tein kuitenkin vapuksi simaa ja paistoin munkkeja ja söin muutaman. Maistui kyllä tosi hyvältä, aivan taivaalliselta, nam... Mutta siitä seurasi kauhea väsymys ja päänsärky....(huom ! alkoholia ei nautittu)
        Nyt joudun taas ilmeisesti palaamaan sokerittomaan ruokavalioon, masentavaa.
        Mitenkähän saisin hiivan pois elimistöstäni, vai homeko siellä juhlii, oisko kenelläkään apua ???


    • Anonyymi

      Diabetikoita on suomessa paljon mutta elintarvikkeissa sokerittomia elintarvikkeita ei juuri ole. Luojan kiitos osaan valmistaa itse ilman lisättyä sokereita ruokaa,leivonnaisia ym. Toki sokeria silloin tällöin voi nauttia diabetikotkin.... Tein juuri kaalikääryleet,käyttämättä laisinkaan siirappia(tai muita sokereita) ja tuli ihan maukkaat. jätin myös täytteestä pois kokonaan riisin .
      Sokerittomia tuotteita minun ei tarvitse vältellä mutta miehelläni puhjettuaan 2 tyypin diabetes niin tukeakseni miestäni , olen myös itseltäni poistanut ja vähentänyt sokerin käyttöä. syön kyllä satunnaisesti salmiakkia mutta olen vähentänyt senkin syömistä ihan minimiin. voin paljon paremmin ja väsymys kadonnut.. . sokeria kun on lähes kaikissa valmis leivissä ym.... valmiit eineksissä.... katsokaa seuraavan kerran kun menette ruokakauppaan ,miten paljon piilosokeria saatte pvä:ssä niin yllätytte..... määrä on iso ja jos jättää soketin kokonaan pois niin paino alkaa tippumaan ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe