pressun korjaaminen

baatti

Miten voi itse korjata veneen pressun jos siinä on reikä? Toimiiko esim. jos liimaan bostikilla siihen kangaspalan?

15

11676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjata, koska uusi

      kevytpeite on aika halpa.
      Jos tarkoitatkin pressulla veneen kangaskuomua, paikkaa se ompelemalla. Rikkinäiseen kohtaan riittävän iso paikkalappu ja saumaukset ompelukoneella. Ei ole vaikeaa, jos peukalo ei ole keskellä kämmentä. Liimapaikat tai kangasteipit ovat väliaikaisia paikkauksia.

    • on olemassa

      silitysraudalla silitettäviä paikkakangasta.. veneliike.. kangaskauppa jne

      • vastaanottasin

        Nimen joka myy sellasia paikkausvehkeitä.Mulla sama ongelma kuomun kanssa.tai jos suoraan osaatte kertoa porin/satakunnan alueelta ihmisen /firman joka tekee mulle uuden kuomun.


      • Ruskossa
        vastaanottasin kirjoitti:

        Nimen joka myy sellasia paikkausvehkeitä.Mulla sama ongelma kuomun kanssa.tai jos suoraan osaatte kertoa porin/satakunnan alueelta ihmisen /firman joka tekee mulle uuden kuomun.

        teki veneeseeni hyvän kuomun.


      • hintaa
        Ruskossa kirjoitti:

        teki veneeseeni hyvän kuomun.

        ja kuinka suuri kuomu sulle tehtiin.Mulla kyseessä vuoden 89 Bayliner 1952


      • baatti
        hintaa kirjoitti:

        ja kuinka suuri kuomu sulle tehtiin.Mulla kyseessä vuoden 89 Bayliner 1952

        hintaa eräästä liikkeestä, oman veneen kuomu 750€ eli ellei ihan repaleina ole niin kannattaa korjata..


      • itsekin...
        baatti kirjoitti:

        hintaa eräästä liikkeestä, oman veneen kuomu 750€ eli ellei ihan repaleina ole niin kannattaa korjata..

        jos on vanha kuomu mallina. Purin omastani saumat ja leikkasin sunbrella-kuomukankaasta samanlaiset kappaleet ja merkitsin niihin saumojen kohdat myös vanhojen palojen mukaan. Saumat ompelukoneella. Muutaman pikkukorjauksen jälkeen kuomusta tuli rypytön. Halpa ja hyvä ratkaisu, muutaman illan työ.


      • Lanka
        itsekin... kirjoitti:

        jos on vanha kuomu mallina. Purin omastani saumat ja leikkasin sunbrella-kuomukankaasta samanlaiset kappaleet ja merkitsin niihin saumojen kohdat myös vanhojen palojen mukaan. Saumat ompelukoneella. Muutaman pikkukorjauksen jälkeen kuomusta tuli rypytön. Halpa ja hyvä ratkaisu, muutaman illan työ.

        Eikös pidä olla jotain "erikois"lankaa ettei hajoa UV-säteistä?
        Joku tällainen muistikuva olisi...


      • baatti
        Lanka kirjoitti:

        Eikös pidä olla jotain "erikois"lankaa ettei hajoa UV-säteistä?
        Joku tällainen muistikuva olisi...

        ja jos tekee itse, voiko sen ommella ihan tavallisella ompelukoneella?


      • voi mikä
        baatti kirjoitti:

        ja jos tekee itse, voiko sen ommella ihan tavallisella ompelukoneella?

        ettei, yleensä esim koti ompelukone ei neulo välttämättä kovin paksua kangasta tai lankaa


    • Zäck-Zäck

      Jos kuomussasi on saumat ratkenneet niin itse ompelutin vaimolla sauman kiinni.

      Jos taas sinne saumojen väliin on esim liestynyt reikä tai tullut viilto, niin itse laitoin nailonkankaisen liimapaikan - sellaisen mitä käytetään lasten kuravaatteiden paikkaamiseen. Noita saa isommista marketeista. Itse kävin http://www.tikata.fi/merkit&paikat.htm - värivalikoima oli muutakin kuin sinistä ja punaista. Paikka on tietenkin paikatun näköinen - ei siitä uutta saa.

    • AEL

      Clas Olson myy 100 mm leveetä PRESSUNKORJAUSTEIPPIÄ kestolupaus 3v auringonvalossa!

    • 2 x kad44

      Vie jollekin pienelle ompelimolle, ei maksa varmaan paria kymppiä enemmän. Samaan hintaan voit ommella muutamia huonoja saumoja, vuosittain olen itse korjauttanut kuomujani tällaisella yhden hengen ompelimossa...

    • luygogougy

      Aloittajan viesti oli pressu ei kuomu.Lukemisen ymmärtäminen ei kaikilta suju.

      • 2 x kad44

        Kiitos viisastelustasi, päättelin, kun aloittaja mainitsi sanan kangaspala tämän tarkoittavan veneen kuomua jota kansankielessä vääntyy sanaan pressu joka taas on yleisemmin jotain muuta materiaalia kuin kangasta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe