matkakulut verotuksessa

verore

mitenköhän homma toimii jos työmatkat kesätyöpaikalle olisi paivittäin n.300km suuntaansa, mutta olisi mahdollisuus asua n.60km päässä.. tarvitseeko tehdä virallinen muuttoilmoitus että saan vähentää nuo kulut verotuksessa vai miten tulisi toimia? Verottaja tuskin hyväksyy päivittäin 600km ajoa.

6

1231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvittämään verottajalle

matkojasi tarkempaan, jos heität noin pitkää työmatkaa todella.

Itse olen heittänyt useaman vuoden aikanaan hieman lyhyempää matkaa, n. 400km päivässä, ajopäiväkirjaa pitää ehdottomasti pitää, että pystyt verottajalle luotettavasti näyttämään toteen työmatkasi, muuten ansiosi valuvat maantielle, jos matkaat omalla autolla. Julkisilla kulkuneuvoilla matkatessasi voit todistaa matkasi kuitilla.

Jso mahdollista saada asunto lähempää, kannattaa ehdottomasti harkita sitä. Pitkää työmatkaa kulkeneena tiedän, että matka kuluttaa kyllä virrat akusta aika vähiin, että työpäivän jälkeen ei enää juuri harrastukset maistu!!

• edes mennä

töihin.Maksimi työmatkavähennyksen omalla autolla saavutetaan jo 27,000 km vuosiajolla.Sen jälkeen maksat 100% työmatkasi ja palkkasi hupenee autokuluihin.Sinullahan kertyy peräti 145,000 km/vuosi.Ja työsuhdeautolla se ei onnistu ollenkaan.Verottaja pistää stopin 18,000 kilometrin jälkeen.Näin kävi minulle toissa vuonna ja sain maksaa aika reippaasti siitä.

Vaimoni on viisi vuotta ajanut töihin toiseen kaupunkiin päivittäin.Vuodessa kertyy 36,000 km.
      Tätä varten hänelle hankittiin uusi pikkuruokainen citikka.Neljän vuoden jälkeen laskin paljon tämä työssäkäynti on maksanut tänä aikana ottaen huomioon kaikki kustannukset kuten huollot,vaihdetut osat ja renkaat,lainakorot,vakuutukset,bensat sekä auton arvonalennus.Neljän vuoden työssäkäynti oli maksanut perheellemme 40,000 euroa. Työmatkavähennykset vaikka maksimi nettovaikutukselaan vain 1100 eur/vuosi.Eli käytännössä vain tammikuu verohyödyllä töihin ja loppuvuosi maksetaan täysin itse.

Eihän siinä mitään jos vaimoni olisi sen viraston johtaja kymmpitonn/kk palkkaa mutta kun on rivityöntekijä 2200 euron palkalla.Käytännössä suurin osa hänen palkastaan mene työmatkakuluihin.

• ei ei ei....

Matka syö rajusti teit sitten mitä hyvänsä siellä kaukana kotoa. Itsekin nuoruuden innolla ajelin pitkää matkaa ja lopputulos oli, että uudet autot oli ajettu loppuun ja ansioista ei jäännyt todellisuudessa mitään, kun laski ne menetetyt autot...

Ihan halvalla käytetyllä diesel-autolla pärjäät jotenkin pidemmällä matkalla, kun saat pidettyä pääomakulut autossa hallinnassa, etkä ala killottamaan autoasi, vaan pidät sen laillisessa kunnossa. Käytännössä maksat vain auton käyttökuluja.

Meillä vaimo kulkee perheen "ykkösautolla" töihin ja hankkeet menevät käytännössä kuluihin. 200euroa kuukaudessa jää todelliseksi tulokseksi.

• se edellinen
        ei ei ei.... kirjoitti:

Matka syö rajusti teit sitten mitä hyvänsä siellä kaukana kotoa. Itsekin nuoruuden innolla ajelin pitkää matkaa ja lopputulos oli, että uudet autot oli ajettu loppuun ja ansioista ei jäännyt todellisuudessa mitään, kun laski ne menetetyt autot...

Ihan halvalla käytetyllä diesel-autolla pärjäät jotenkin pidemmällä matkalla, kun saat pidettyä pääomakulut autossa hallinnassa, etkä ala killottamaan autoasi, vaan pidät sen laillisessa kunnossa. Käytännössä maksat vain auton käyttökuluja.

Meillä vaimo kulkee perheen "ykkösautolla" töihin ja hankkeet menevät käytännössä kuluihin. 200euroa kuukaudessa jää todelliseksi tulokseksi.

minäkin vuosien varrella selitin vaimolleni mutta tuloksetta.Hän näki vain bensakulut kustannuksena.Ei ottanut huomioon että minä sen auton hänelle uutena ostin keväällä 2003.Maksoin vuosien varrella suuremmat huollotkin.No tulot minulla oli noin 7,000 eur/kk ja annoin asian olla kunnes viime toukokuussa sain kenkää ja tulot uuden työn mukaan tippui 3300 euroon jolloin vaimoni ansiot saivat suuremman merkityksen.Koska hän ei uskonut työmatkakulujaan niin tein excel taulukon josta ilmeni että 4 vuoden työt oli maksanut 40,000 hänen nettopalkastaan.Auto on loppuunkulutettu ja uutena ostetusta 13,000 euron autosta ei tarjottu kuin 2000 euro Veholla. Saapahan vaimoni itseppäisyyttään hypätä bussiin kun auto rupeaa hajoilemaan matkan varrella.

• propsit
        se edellinen kirjoitti:

minäkin vuosien varrella selitin vaimolleni mutta tuloksetta.Hän näki vain bensakulut kustannuksena.Ei ottanut huomioon että minä sen auton hänelle uutena ostin keväällä 2003.Maksoin vuosien varrella suuremmat huollotkin.No tulot minulla oli noin 7,000 eur/kk ja annoin asian olla kunnes viime toukokuussa sain kenkää ja tulot uuden työn mukaan tippui 3300 euroon jolloin vaimoni ansiot saivat suuremman merkityksen.Koska hän ei uskonut työmatkakulujaan niin tein excel taulukon josta ilmeni että 4 vuoden työt oli maksanut 40,000 hänen nettopalkastaan.Auto on loppuunkulutettu ja uutena ostetusta 13,000 euron autosta ei tarjottu kuin 2000 euro Veholla. Saapahan vaimoni itseppäisyyttään hypätä bussiin kun auto rupeaa hajoilemaan matkan varrella.

Hyvin selitetty ja perusteltu. Itse tavallaan elän samanlaisessa tilanteessa, jossa nainen ei tajua auton pitämisen kokonaiskuluja. AIvan perusduunari olen mutta silti vaimo ei ota huomioon tuloissani auton kuluja, tavallaan ei ymmärrä että huollot vakuutukset, arvonalennus ja renkaat tms. ovat kuluja kk-erän ja bensan lisäksi. Noistahan muodostuu vuodessa kuitenkin 2000e kulut perusautolle.

Kiitos tästä. :)

• naiset noin
        propsit kirjoitti:

Hyvin selitetty ja perusteltu. Itse tavallaan elän samanlaisessa tilanteessa, jossa nainen ei tajua auton pitämisen kokonaiskuluja. AIvan perusduunari olen mutta silti vaimo ei ota huomioon tuloissani auton kuluja, tavallaan ei ymmärrä että huollot vakuutukset, arvonalennus ja renkaat tms. ovat kuluja kk-erän ja bensan lisäksi. Noistahan muodostuu vuodessa kuitenkin 2000e kulut perusautolle.

Kiitos tästä. :)

tyhmiä ettei ymmärrä. Itsekin nainen ja perusasioita nuo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe