Jatkuva kuume poikaystävällä

ffeminine

Pian 19-vuotias poikaystäväni on varsin usein kipeänä, mutta tällaiseen en ole koskaan pienen elämäni aikana törmännyt. Hän on nyt ollut kuumeessa monen monta viikkoa, en edes muista, koska tämä kaikki alkoi. Jossain vaiheessa kuume "piti pienen tauon", mutta palasi pian takaisin. Lämpö on heitellyt 37-38,5 asteessa, toisinaan laskenut kokonaan normaaliksi.

En käsitä, mistä tämä voisi johtua, eivätkä lääkäritkään sano mitään. Useasti on poikaystäväni hakenut sairaslomaa ja aina sama verikoerumba, mutta mitään ei löydy koskaan. Mikseivät lääkärit voisi tutkia häntä kunnolla? Olen huolissani, enkä osaa itse auttaa mitenkään.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta kuumeilusta? Tuo kun olisi niin innokas paranemaan jo, kotona neljän seinän sisällä ei jaksaisi päivät pitkät istuksia turhaan. Hän juo kaikenlaisia C-vitamiinijuomia ja on muutenkin tarkka, mutta kuume ei vain lähde.

13

2200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus sama...

Minulla oli 6vko kuumeilu vuosi sitten. Loppujen lopuksi homma ratkesi, löyty poskiontelontulehdus josta ei itsellä ollut aavistustakaan. Vaatikaa lääkäriltä tutkimuksia!

• -----------

Voi olla miljoona syytä. Poskiontelotulehdus on yksi hyvä arvaus. Muita mahdollisuuksia ovat altistuminen homeille kotona tai työpaikalla. Siiten on tolkuton määrä viruksia ja bakteereja, joista tuo voi olla seurausta. Osalle niistä voi jotain, osa on semmoisia, että menee itsestään ohi sitten aikanaan.

Jos se ei muutamassa kuukaudessa mene ohi, niin kannattaa alkaa miettiä harvinaisempia syitä ja mistä voi olla lähtöisin: Onko kaverisi syönyt karhunlihaa, oleillut Afrikassa, harrastanut suojaamatonta seksiä tai käyttänyt piikkihuumeita, siivonnut myyrän jätöksiä liiterissä?

• kunnossa?

Onko sisäilmaongelmia? Kosteusvaurioita, hometta? Nekin aiheuttavat lämpöilyä, joka ei mene ohi.

• sitten kyseessä

on keuhkokuume (mikäli kuume on "sahaavaa" kuten kuvailit). Mutta joka tapauksessa noin pitkään jatkunut kuumeilu ei ole normaalia. VAADI TUTKIMUKSIA. Käynti yksityisellä maksaa, mutta joskus se raha oikeesti kannattaa maksaa. Kevätterkuin sairaanhoitajatar :)

• qqqqqss

mul oli vähä aikaa sit kuumetta kaks viikkoa, hengitystieinfektio

• astaksantiinia

Käyppä ostamassa apteekista astaksantiini-nimistä ksantofylliä (löytyy esim. nimellä Astavita). 1. viikko 2 kaps. x 2 päivässä ja lisäksi C-vitamiinia 1 g. Sitten annostuksen pienentäminen esim. 2 kaps/päivä. Itse hoidin itseni tällä konstilla kuntoon ja vihjeen sain aikoinani tältä palstalta.

• flunssista eroon päässyt

Itse olen syönyt tuota astaksantiinia 8-12 mg päivässä ja kahteen vuoteen en ole ollut kertaakaan flunssassa eivätkä muutkaan sairaudet ole vaivanneet. Tuota ennen joka talvi/kevät 2-3 sitkeää flunssaa, jotka kestivät yhteensä jopa kolme kuukautta.

• ei vain pelkkä vastustuskyky
        flunssista eroon päässyt kirjoitti:

Itse olen syönyt tuota astaksantiinia 8-12 mg päivässä ja kahteen vuoteen en ole ollut kertaakaan flunssassa eivätkä muutkaan sairaudet ole vaivanneet. Tuota ennen joka talvi/kevät 2-3 sitkeää flunssaa, jotka kestivät yhteensä jopa kolme kuukautta.

Eikä vaikuta pelkästään vastustuskykyyn. Löysin palstalle lisätyn mielenkiintoisen "puheenvuoron":

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000324&posting=22000000035463656

• pinessä kuumeessa oleva
        ei vain pelkkä vastustuskyky kirjoitti:

Eikä vaikuta pelkästään vastustuskykyyn. Löysin palstalle lisätyn mielenkiintoisen "puheenvuoron":

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000324&posting=22000000035463656

Mulla 1 1/2 kk lämpöilyä ja kurkkukipua. Mitään ei löydy. Kävin kysymässä astaksantiinia (löyty nimeltä Astavita) apteekista. Alotin nyt 2 kapselilla päivässä. Toivottavasti tää tauti jo pian helpottais - alkaa kyrsia jo pikkuhiljaa.

• kaikki keinot kokeiltava
        pinessä kuumeessa oleva kirjoitti:

Mulla 1 1/2 kk lämpöilyä ja kurkkukipua. Mitään ei löydy. Kävin kysymässä astaksantiinia (löyty nimeltä Astavita) apteekista. Alotin nyt 2 kapselilla päivässä. Toivottavasti tää tauti jo pian helpottais - alkaa kyrsia jo pikkuhiljaa.

Itsellä kanssa jo 2-3 kk flunssaa, välillä lämpöä ja kaikki labrat kunnossa. Aloitin kans kokeilemaan tuota Astavitaa.

• meeery

mun poikakaverilla kans nousee kuume joka kuukaus ja kurkku turpoo ja nielurisat turvonneet.Nyt maannu sängyssä koko päivän ja huoli on kova.Lääkäreissä ravannu mut mitään ei löydy.Antibiootit ei auta ja lähtee ajallaan pois itsekseen ja pysyy sen 3 viikkoa poissa ja taas iskee kuume.Särkylääkkeet ei paranna oloa yhtään.Avuton olo kun ei voi auttaa eikä syytä tiedetä,veri arvot on kaikki ok.

• akaasi

Joku jo sanoikin hengitystieinfektiosta. Mulla oli viime vuoden puolella kuumetta vähän vajaa 3vk hengitystieinfektion takia. Asia ei selvinnyt ennen kuin kävin yksityisellä ja sain tehokkaan kuurin.

• taudin kourissa

Auttoiko tuo "tehokas kuuri"? Ja jos auttoi niin minkä kuurin sait. Itse olen ollut pienessä 37-37,5 asteen kuumeessa tai lämmössä kuten lääkärini totesi ja antibiootit eivät ole tehonneet. Kaikki labrat kunnossa ja mitään ei löydy. Lekuri totesi, että "tätä on liikkeellä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe