Elikkäs,täällä nainen kyselisi neuvoja miten saisi kaulan ohuemmaksi ! Eli olisko kellään minkäänlaista neuvoa..olen normaalipainoinen indeksien mukaan,kaula vaan on kovin paksu enkä kehtaa pitää minkäänlaisia avoimia paitoja! Helppikää siis avutonta :)
kaulan lihavuus
9
4927
Vastaukset
- liikunta auta
Jos olet "normaalipainoinen" niin voit silti aloittaa dieetin rasvaprosentin pienentämiseksi. Jos kerran kaula on paksu, niin on siellä silloin jotain ylimääräistä. Kannattaa treenata lihaskuntoa paremmaksi, niin silloin näyttää tasapainoisemmalta ja rasvaprosentti pienenee, luultavasti kaula siinä samalla
- Olen hoikka--
mutta kaula on lyhyttä ja paksua mallia. Ei vaan mahda mitään. Laihduttaa ei voi, kun olen 52 kg ja 168 cm.. En halua tästä pois mitään, olen aika lihaksikas ja ihan hyväkroppanen, mutta eipä tosiaan mitään joutsenkaulaa ole eikä tule..
- äityli72
Joo,ymmärrän että joillakin tosiaan on ihan rakenteeltakin paksu kaula,minulla vain tuollainen ikävä "makkara" kaula..Laihduttaakin kyllä olen,ei vaan tunnu auttavan.! Ehkä täytyy turvautua kirurgin apuun
- ............
Kaulan paksuus voi johtua yksinkertaisesti rakenteesta, ja silloin sitä ei ohuemmaksi saa.
Jumissa olevat niskat sekä kaulan ja ylärintakehän lihakset voivat myös saada aikaan sen vaikutelman, että kaula on paksu, vaikka siinä ei "läskiä" olisikaan. Perus venyttelyä ja niskajumppaa (vaikkapa pilates) kannattaa ainakin kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Kaulalla voi olla ylimääräinen paakku myös kilpirauhasen toimintahäiriön takia. Onko kilpirauhasarvosi tutkittu ja milloin viimeksi? Sekin vaihtoehto kannattaa ottaa huomioon.
Tsemppiä :) .
"Pääasia on, että ON kaula". - äityli72
............ kirjoitti:
Kaulan paksuus voi johtua yksinkertaisesti rakenteesta, ja silloin sitä ei ohuemmaksi saa.
Jumissa olevat niskat sekä kaulan ja ylärintakehän lihakset voivat myös saada aikaan sen vaikutelman, että kaula on paksu, vaikka siinä ei "läskiä" olisikaan. Perus venyttelyä ja niskajumppaa (vaikkapa pilates) kannattaa ainakin kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Kaulalla voi olla ylimääräinen paakku myös kilpirauhasen toimintahäiriön takia. Onko kilpirauhasarvosi tutkittu ja milloin viimeksi? Sekin vaihtoehto kannattaa ottaa huomioon.
Tsemppiä :) .
"Pääasia on, että ON kaula".Aivan totta puhut että kunhan on kaula :D Tuota rauhasjuttua en olekkaan ottanut huomioon..pitäisi varmaan varata lääkärille aika.ja jos ei muu auta niin oon kyllä valmis menemään kirurgin veitsen alle jos mahdollista!
- awsesa
joka-aamuiset "kaksoisleuan karkoitus" jumppaohjeet. Eli hieman liioitellusti ja ääneen sanot kirjaimia X, Y ja I. Siis niin, että kaulan lihaksissa tuntuu.
- ...............
äityli72 kirjoitti:
Aivan totta puhut että kunhan on kaula :D Tuota rauhasjuttua en olekkaan ottanut huomioon..pitäisi varmaan varata lääkärille aika.ja jos ei muu auta niin oon kyllä valmis menemään kirurgin veitsen alle jos mahdollista!
Kannattaa tosiaan tutkituttaa kilpirauhasarvotkin ennen kuin leikkauksia suunnittelee :) . Siitä, mitkä ovat lääkitystä kaipaavia kilpirauhasarvoja, väännetään kättä oikein urakalla. Lääkärit katsovat paljon viite-/raja-arvoja, mutta eivät kysy eivätkä huomioi potilaan vointia.
Tuossa yhdessä viestissä oli "äänneharjoitus"-vinkki, sekin on oikein hyvä tapa kohottaa kaulan kuntoa :) . Niska ja varsinkin leuan ja kurkun seutu tahtovat olla sellaisia alueita, jotka unohtuvat vaikka muuten liikkuu ja voimistelee. Ja siksi niitä ei aivan viikossa tai kahdessa saa kuntoon, jos ovat päässeet löystymään ja rapistumaan. Vaatii pitkäjänteisyyttä ja säännöllisyyttä. Syvävenytystekniikat teettävät töitä lihaksilla enemmän, kuin pelkät veltot kääntelyt puolelta toiselle, joten niillä tulee parempaa "jälkeä" :) .
Kirurgin veitseen turvautuisin ihan viimeisenä, koska siinä tiessä on aina olemassa omat riskinsä. Mutta riskit sinä varmaan jo tiedätkin, joten ei niistä sen enempää. :) - äityli72
............... kirjoitti:
Kannattaa tosiaan tutkituttaa kilpirauhasarvotkin ennen kuin leikkauksia suunnittelee :) . Siitä, mitkä ovat lääkitystä kaipaavia kilpirauhasarvoja, väännetään kättä oikein urakalla. Lääkärit katsovat paljon viite-/raja-arvoja, mutta eivät kysy eivätkä huomioi potilaan vointia.
Tuossa yhdessä viestissä oli "äänneharjoitus"-vinkki, sekin on oikein hyvä tapa kohottaa kaulan kuntoa :) . Niska ja varsinkin leuan ja kurkun seutu tahtovat olla sellaisia alueita, jotka unohtuvat vaikka muuten liikkuu ja voimistelee. Ja siksi niitä ei aivan viikossa tai kahdessa saa kuntoon, jos ovat päässeet löystymään ja rapistumaan. Vaatii pitkäjänteisyyttä ja säännöllisyyttä. Syvävenytystekniikat teettävät töitä lihaksilla enemmän, kuin pelkät veltot kääntelyt puolelta toiselle, joten niillä tulee parempaa "jälkeä" :) .
Kirurgin veitseen turvautuisin ihan viimeisenä, koska siinä tiessä on aina olemassa omat riskinsä. Mutta riskit sinä varmaan jo tiedätkin, joten ei niistä sen enempää. :)Joo, alanpas kokeilemaan teidän antamia ohjeita,toivomme niiden auttavan :) Ja hauskaa vappua kaikille!
- ja homma pelittää
awsesa kirjoitti:
joka-aamuiset "kaksoisleuan karkoitus" jumppaohjeet. Eli hieman liioitellusti ja ääneen sanot kirjaimia X, Y ja I. Siis niin, että kaulan lihaksissa tuntuu.
noiden neuvojen lisäks kannattaa myös irvistellä sillee et tuntuu et kaulassa olevat lihakset jännittyy.. kai senkin luulis auttavan et irvistelemään vaan.. ja se on ihan hauskaa vaik ei toimiskaan :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486078Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki653846Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162947- 1902845
- 232423
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132389- 362389
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192260- 1491438
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2991413