Onko Akaassa tavallista piilottaa tapetut liiterin alle. Englannissa on tapana haurata puutarhaan...jossain päin kuulemma on luurankoja kaapissa !
Akaan luuranko ?
9
1133
Vastaukset
- Sherlock..
Haluatko kertoa tarkemmin? Kiinnostaa.
- Aamulehdestä
Akaan Viialassa asuva myyjä Juha Mäkelä teki ystävänsä Esa Tromstedtin kanssa hämmennystä herättävän löydön viime viikolla: omakotitalon pihalla olevan liiterin lattian alta tuli esiin epäilyttäviä luita. Poliisit ovat noutaneet luita Mäkelän ja Tromstedtin mukaan kahteen kertaan.
Vanhan liiterin lattia oli romahtanut kuopalle, mikä oli ärsyttänyt pitkään Mäkelää. Nyt oli määrä purkaa lattia ja rakentaa uusi.
Mäkelä kertoo, että hänen isänsä isä osti talon 80-luvun taitteessa. Tontilla oli vanhan asuintalon lisäksi tämä kyseinen liiteri, joka Mäkelän hallussa olevien papereiden mukaan on rakennettu vuonna 1938.
Mäkelä ja hänen isänsä rakensivat uuden omatalon vuonna 1986. Liiteri jäi entiselleen, mutta myöhemmin sitä kunnostettiin ja liiterin yläkerrassa sattuneen tulipalon jälkeen Mäkelä rakensi uudelleen sekä katon että ulkoverhouksen.
Sisätilat oli aikaisemmissa remonteissa jätetty korjaamatta, koska siellä säilytettiin vain puita ja pihakalusteita.
Viime torstaina alkoi lattian purku. Mäkelä ja Tromstedt repivät ensin ylös kaksi kerrosta muovimattoja, joiden alta löytyi täysin lahonnut puulattia. Puujäänteitä kerätessään miehet alkoivat löytää myös luita.
Usean päivän aikana miehet laskevat löytäneensä noin 30 luuta.
- Ensin soitimme Akaan kaupungille. Sieltä neuvottiin soittamaan poliiseille. Nyt täällä on käynyt useita poliiseja ja he ovat vieneet luita kahteen kertaan.
Poliisi ei ole Mäkelän mukaan ollut luita kaivamassa.
Viialassa luulöytö on käynnistänyt villit huhut siitä, miten luut ovat voineet joutua liiterin sillan alle.
Aamulehti ei tavoittanut myöhään sunnuntaina asiasta tietäviä poliiseja.
- Elukan luita
Eläimen luita, mitä lie teurasjätteitä, luki tänään Aamulehdessä, siinä saivat murhakuvittelijat jauhot suuhunsa, heheheh.
- Sherlock..
Mitäpä muutakaan tuollaisesta tulee mieleen? Ei ensimmäisenä tulisi mieleen piilottaa ELÄIMEN teurasjätettä liiverin alle, keksisin sille aivan muunlaisen paikan.
Mutta onneksi asiaan tuli selvyys:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1524725- luupäällikkö
minä olen sen kyseisen puuliiterin omistaja, en jaksa enää kommentoida tätä asiaa!
- luupäällikko
kiitos sinulle mielen kiinnosta asiaa kohtaan, tämä on mullekin vaikeaa ollut,tämä asia paisui käsiin. suorastaan räjähti! mutta kaivaukset jatkuvat 30.04 alkaen.
- toimitaan
Akaassa on tapana upottaa tapetut. (Jokeen tai lampeen). Apuna käytetään mm. katukaivon kansia tms. ja ruumis kääritään jätesäkkiin.
- luupäällikkö
asiat on muuttunut, sitten viime luulöytöjen jälkeen. olemme täällä taas kaverin kanssa, kaivelleet muutaman päivän, muutamia erikokoisia luunkappaleita on löytynyt.(myös isompia). vielä tarkkaa tietoa ei aikaisemmista luistakaan ei ole vielä tullut. luut ovat tutkittavana englannissa.Terveisin luupäällikkö!
- Luupällikkö
Minulle piti tulla dokumentti luista,poliisilta. Poliisit tutkivat luut muka alle 3 päivässä. Että eläinperäistä teurasjätettä. Salasivat asioita. Ei minulle tullut poliisilta edes puhelinsoittoa tullut, epäilyttää koko touhu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli5210405Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.1316326"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn734593Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul123465Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1433240Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji2833055Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1512833Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota672776Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma52222Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait342154