Paluu työelämään

jännitys

palaan siis töihin puolen vuoden sairasloman jälkeen.millä tavoin saisi jännityksen ja ahdistuksen lievenemään?jännittäminen alkoi jo 2 viikkoa sitten..stressaan kaikesta,bussiin nousemisesta,koiran ulos viemisestä jne...

8

1538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanskarina

Tuli mieleen, että oletkohan valmis palaamaan työhön vieläkään? Oireesi viittaavat jonkinlaiseen akuuttiin stressireaktioon, joka ehkä johtuu töihinpaluusta. Jos nyt kuitenkin olet päättänyt palata työhön, hae itsellesi jotakin lääkettä jännitys- ja ahdistusoireisiin.

Itselläni on uupumuksen "jälkitautina" jäänyt päälle stressiherkkyys. Jännitän uusia tilanteita ja stressiä pukkaa. Pikku hiljaa tilanne tasaantuu, kun olen saanut myönteisiä kokemuksia uusien ihmisten kohtaamisesta. Propralia olen kokeillut samoin anti-stressiä ja ties mitä.

Pitkä tie on kuljettava ennen kuin tilanne normalisoituu, jos niin edes koskaan enää tapahtuu. Päivä kerrallaan mennään eteenpäin, onnistumisista iloitsen ja takapakit jätän omaan arvoonsa. Hyväksyn oman heikkouteni tässä hetkessä.

voimia sinulle tulevaan.

• Nimetön

olenko vielä valmis työelämään,oma pää ja kroppa sanoo että en ole ja pitäisi vielä jatkaa psykologilla käyntiä.Mutta jokin tuntuu nyt velvoittavan menemään töihin,en halua enää kuunnella että olen laiska tai saamaton,en halua olla aina sairaslomalla..en halua mieheni ajattelevan että hän tuo rahan taloon ja minä olen vaan kotona,vaikkei hän niin rumasti ajattelekaan.

mutta kokeilen nyt että jos työ helpottaisi muutoin henkiseen vointiini ja saisi elämään jotain sisältöä.

stressaan kyllä ehkä jo liian varhain ja stressaan aina ennalta ikäviä asioita mutta minkäs teet kun kroppa jännittää niin en voi sille minkään vaikka kuinka toitotan että kaikki on hyvin ja päivä menee hyvin...

• hanskarina
        Nimetön kirjoitti:

olenko vielä valmis työelämään,oma pää ja kroppa sanoo että en ole ja pitäisi vielä jatkaa psykologilla käyntiä.Mutta jokin tuntuu nyt velvoittavan menemään töihin,en halua enää kuunnella että olen laiska tai saamaton,en halua olla aina sairaslomalla..en halua mieheni ajattelevan että hän tuo rahan taloon ja minä olen vaan kotona,vaikkei hän niin rumasti ajattelekaan.

mutta kokeilen nyt että jos työ helpottaisi muutoin henkiseen vointiini ja saisi elämään jotain sisältöä.

stressaan kyllä ehkä jo liian varhain ja stressaan aina ennalta ikäviä asioita mutta minkäs teet kun kroppa jännittää niin en voi sille minkään vaikka kuinka toitotan että kaikki on hyvin ja päivä menee hyvin...

Opiskelen parhaillaan ja nyt menossa työelämän jaksot. Koville ottaa mennä uusiin paikkoihin ja kohdata paljon uusia ihmisiä. Kroppa jännittää, vaikka tiedän olevani ns. turvassa.

Muista sinäkin olla armollinen itseäsi kohtaan. Vain sinä tiedät miltä itsestäsi tuntuu. Haluan kuitenkin rohkaista sinua menemään töihin takaisin, ja katso parin viikon jälkeen asiaa uudestaan. Ehkä löydät voimavaroja hallita olotiloja. Suuri merkitys on sillä, miten oma työpaikkasi ja työkaverit ottavat sinut vastaan.

• Nimetön
        hanskarina kirjoitti:

Opiskelen parhaillaan ja nyt menossa työelämän jaksot. Koville ottaa mennä uusiin paikkoihin ja kohdata paljon uusia ihmisiä. Kroppa jännittää, vaikka tiedän olevani ns. turvassa.

Muista sinäkin olla armollinen itseäsi kohtaan. Vain sinä tiedät miltä itsestäsi tuntuu. Haluan kuitenkin rohkaista sinua menemään töihin takaisin, ja katso parin viikon jälkeen asiaa uudestaan. Ehkä löydät voimavaroja hallita olotiloja. Suuri merkitys on sillä, miten oma työpaikkasi ja työkaverit ottavat sinut vastaan.

oli viime kesänä kun olin töissä.Samaten kun olin vuoden verran iltatöissä,niin vatsa oireili välillä jopa aamuyöllä ja välillä aamuisin.eli näitä oireita on ollut aina.Kun olin itse opiskelija niin vatsavaivoja ei ollut niin paljon koska en ottanut opiskeluja niin vakavasti,niin en sillä tavalla jännittänyt kuin nyt työelämässä vaikka nytkin menen ihan vaan kaupan kassalle,poiketen normaalityöstäni.mitäs sitten jos vatsavaivat taas jatkuvat monta kuukautta kuten viime kesänä jolloin menin testeihin,eikä missään ole mitään vikaa?jään taas sairaslomalle,masennuskierre uusiutuu ja tunnen itseni luuseriksi kun en edes töissä pysty käymään kuten normaalit ihmiset?mokoma vaiva...

• hanskarina
        Nimetön kirjoitti:

oli viime kesänä kun olin töissä.Samaten kun olin vuoden verran iltatöissä,niin vatsa oireili välillä jopa aamuyöllä ja välillä aamuisin.eli näitä oireita on ollut aina.Kun olin itse opiskelija niin vatsavaivoja ei ollut niin paljon koska en ottanut opiskeluja niin vakavasti,niin en sillä tavalla jännittänyt kuin nyt työelämässä vaikka nytkin menen ihan vaan kaupan kassalle,poiketen normaalityöstäni.mitäs sitten jos vatsavaivat taas jatkuvat monta kuukautta kuten viime kesänä jolloin menin testeihin,eikä missään ole mitään vikaa?jään taas sairaslomalle,masennuskierre uusiutuu ja tunnen itseni luuseriksi kun en edes töissä pysty käymään kuten normaalit ihmiset?mokoma vaiva...

Mulla meni taas viime yö pipariksi, kun heräsin hiestä märkänä ja kierin tuskasena sängyssa aamuun asti. Lähdin kuitenkin työharjoittelupaikkaan, vaikka jännitin. Siellä olotila helppasi nopeaan.

Vielä on pari viikkoa jäljellä tätä tuskaista puserrusta, sitten vähän helpottaa.

Jos sulla on vatsa kuralla, ota ihmeessä Imodiumia.

• Nimetön
        hanskarina kirjoitti:

Mulla meni taas viime yö pipariksi, kun heräsin hiestä märkänä ja kierin tuskasena sängyssa aamuun asti. Lähdin kuitenkin työharjoittelupaikkaan, vaikka jännitin. Siellä olotila helppasi nopeaan.

Vielä on pari viikkoa jäljellä tätä tuskaista puserrusta, sitten vähän helpottaa.

Jos sulla on vatsa kuralla, ota ihmeessä Imodiumia.

vatsa yleensä ole löysällä.Yleensä vaan vatsaa vääntää,kivistää ja tuntuu just siltä kun joku asia jännittäis ihan hirveesti vaikka tietäisin ettei just tänä päivänä ole mitään edes tapahtumassa.jännitän vaan jotain alitajunnassa..lääkärin yritän varata perjantaina että sais ennen töiden alkua ees jotain lääkettä vaikka edellinen lääkäri sanoi että yritä elää sen kanssa.

• kokeillu
        Nimetön kirjoitti:

vatsa yleensä ole löysällä.Yleensä vaan vatsaa vääntää,kivistää ja tuntuu just siltä kun joku asia jännittäis ihan hirveesti vaikka tietäisin ettei just tänä päivänä ole mitään edes tapahtumassa.jännitän vaan jotain alitajunnassa..lääkärin yritän varata perjantaina että sais ennen töiden alkua ees jotain lääkettä vaikka edellinen lääkäri sanoi että yritä elää sen kanssa.

Antistress, Rennoksin tai Fiilis nimisiä jännittäjille tarkoitettuja L-teaniini sisältäviä luontaistuotteita? Itse olen saanut avun Antistress'sta (muita en vielä kokeillut). Samalla kysynkin, et onko kellään kokemuksia noista muista? Onko niissä mitään eroja?

• Nimetön
        kokeillu kirjoitti:

Antistress, Rennoksin tai Fiilis nimisiä jännittäjille tarkoitettuja L-teaniini sisältäviä luontaistuotteita? Itse olen saanut avun Antistress'sta (muita en vielä kokeillut). Samalla kysynkin, et onko kellään kokemuksia noista muista? Onko niissä mitään eroja?

antistressiä,parasta aikaa sitä käytän mutta en ole nähnyt mitään helpotusta..muista en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5845
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3153
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      23
      2340
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2055
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1958
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1599
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1212
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1206
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      80
      1069
    Aihe