Toimiiko TAPIOLA pankki

kysyn mä

Olen vaihtamassa pankkia. Onko hyviä/huonoja kokemuksia tuosta Tapiola-pankista?

9

2282

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

      ollut Tapiola Pankin asiakkaana jo yli 3 vuotta, enkä ole moitittavaa löytänyt, tileillä on hyvät korot (myös käyttötilillä) ja jos on tottunut nettipankissa asioimaan, eikä kaipaa sitä henk.koht kontaktiapankkitädin kanssa, niin homma toimii. Puhelimitse saa toki apua jos tarvitsee ja lainanaeuvottelut käydään aina henk.kohtaisesti pankkineuvojan kanssa. Jos et ole Tapiolan vakuutusasiakas, niin sinulle tulee verkkopankin käytöstä joku kuukausimaksu. Mitään teknisiä ongelmia ei ole tähän mennessä verkkopankissa ollut.

    • .....

      Olen nyt ollut noin puoli vuotta Tapiola-pankin asiakas ja systeemit pelanneet OK ja korot ihan kilpailukykyiset. Pankkikonttoria en kaipaa, koskapa asiani olen oppinut netin kautta hoittamaan. Myös vakuutuspuoli on Tapiolassa, joten alennukset parhaat mahdolliset ja pankkiasiointi on ilmaista, ainoastaan Visa-kortista vuosimaksu.

    • Vaikka Tapiolan Visa on Luottokunnan kortti, Tapiola-pankin omat korttiehdot kieltävät kokonaan sen käytön internetin kautta. Tilien korot siellä ovat ihan hyvät. Verkkopankin kuukausimaksi on korkea, ellei saa siitä alennusta jollakin perusteella.

      • Brutus

        Tapiolan yleiset korttiehdot kieltävät käytön: "Kortin tietoja ei saa luovuttaa
        maksun vastaanottajalle Internetissä, sähköpostissa tai muussa sähköisessä
        muodossa eikä puhelimessa tai postimyynnin tilauslomakkeessa." (kohta 5)

        VISA-KORTIN KÄYTTÖEHDOT (samassa korttiehdossa omana kohtanaan):
        kohta 6:
        "Kortinhaltija voi Luottokunnan kotisivuilla
        (www.luottokunta.fi) kulloinkin mainituin ehdoin käyttää Visa-korttiaan
        Internetin välityksellä tehtävien ostojen maksamiseen."

        Nähdäkseni Visa-kortin käyttöehdot yliajavat Visa-ominaisuuden käytön. Mutta tietysti asia pitäisi varmistaa Tapiolasta. Kyselin muissa merkeissä puhelimitse Tapiolasta verkkoasioimista (esim. Amazon) Tapiolan Visa -pankkiyhdistelmäkortilla, eikä siinä keskustelussa tullut mistään käyttörajoitteista mainintoja.

        Aikamoinen jalkaanampuminen, jos Tapiola tosiaan olisi kieltänyt Visa-ominaisuuden käytön nettimaksamisessa, varsinkin kun se on luottokunnan hallinnoinnissa.


      • Brutus kirjoitti:

        Tapiolan yleiset korttiehdot kieltävät käytön: "Kortin tietoja ei saa luovuttaa
        maksun vastaanottajalle Internetissä, sähköpostissa tai muussa sähköisessä
        muodossa eikä puhelimessa tai postimyynnin tilauslomakkeessa." (kohta 5)

        VISA-KORTIN KÄYTTÖEHDOT (samassa korttiehdossa omana kohtanaan):
        kohta 6:
        "Kortinhaltija voi Luottokunnan kotisivuilla
        (www.luottokunta.fi) kulloinkin mainituin ehdoin käyttää Visa-korttiaan
        Internetin välityksellä tehtävien ostojen maksamiseen."

        Nähdäkseni Visa-kortin käyttöehdot yliajavat Visa-ominaisuuden käytön. Mutta tietysti asia pitäisi varmistaa Tapiolasta. Kyselin muissa merkeissä puhelimitse Tapiolasta verkkoasioimista (esim. Amazon) Tapiolan Visa -pankkiyhdistelmäkortilla, eikä siinä keskustelussa tullut mistään käyttörajoitteista mainintoja.

        Aikamoinen jalkaanampuminen, jos Tapiola tosiaan olisi kieltänyt Visa-ominaisuuden käytön nettimaksamisessa, varsinkin kun se on luottokunnan hallinnoinnissa.

        "Nähdäkseni Visa-kortin käyttöehdot yliajavat Visa-ominaisuuden käytön."

        Luulen päinvastoin, että pankeilla on mahdollisuus asettaa omia rajoituksiaan, jotka ovat tiukempia kuin Luottokunnan yleiset Visa-kortin käyttöehdot. Vastaava tilanne on Nordeassa: Nordean Visalla saa maksaa internetin kautta vain sellaisille maksun saajille, jotka ovat liittyneet "Verified by Visa" -järjestelmään. Luottokunta ei sitä vaadi. Kuitenkin Nordeankin Visa on Luottokunnan kortti.


      • Maarianainen
        Timontti kirjoitti:

        "Nähdäkseni Visa-kortin käyttöehdot yliajavat Visa-ominaisuuden käytön."

        Luulen päinvastoin, että pankeilla on mahdollisuus asettaa omia rajoituksiaan, jotka ovat tiukempia kuin Luottokunnan yleiset Visa-kortin käyttöehdot. Vastaava tilanne on Nordeassa: Nordean Visalla saa maksaa internetin kautta vain sellaisille maksun saajille, jotka ovat liittyneet "Verified by Visa" -järjestelmään. Luottokunta ei sitä vaadi. Kuitenkin Nordeankin Visa on Luottokunnan kortti.

        Olen ollut Tpaiolan asiakas pari vuotta, kaikki toimii hienosti. Olen kyllä maksanut visalla myös netissä, mutta en kyllä missä sattuun pikku puljussa, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Kysykääpä varsin sieltä asiakaspalvelusta, olis mielenkiintoista kuulla.


      • Maarianainen kirjoitti:

        Olen ollut Tpaiolan asiakas pari vuotta, kaikki toimii hienosti. Olen kyllä maksanut visalla myös netissä, mutta en kyllä missä sattuun pikku puljussa, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Kysykääpä varsin sieltä asiakaspalvelusta, olis mielenkiintoista kuulla.

        Internetissä maksamista ei ole välttämättä teknisesti estetty. Mutta kun ongelmia tulee, on aika vaikea vaatia korvauksia, jos on itse rikkonut pankin yleisiä korttiehtoja. Normaalistihan luottokorttiyhtiöt ovat riitatilanteissa lähtökohtaisesti kuluttajan puolella ja korvaavat kuluttajan maksamat, mutta saamatta jääneet tuotteet ja palvelut. Juuri tuo kuluttajansuoja on mielestäni suurin syy, miksi tietynlaiset ostokset kannattaa maksaa luottokortilla eikä tilisiirtona.


      • Brutus
        Maarianainen kirjoitti:

        Olen ollut Tpaiolan asiakas pari vuotta, kaikki toimii hienosti. Olen kyllä maksanut visalla myös netissä, mutta en kyllä missä sattuun pikku puljussa, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Kysykääpä varsin sieltä asiakaspalvelusta, olis mielenkiintoista kuulla.

        "Korttiehdot ovat yleisehtoja kaikille
        meidän valikoimassa oleville korteille
        (Automaattikortti, Pankkikortti, Visa
        Electron -kortti ja Visa -kortit).

        Korttiehdoissa kohdassa 5. Kortin
        käyttö - sanotaan että yhdistelmäkortin
        muulla kun pankkikorttiominaisuudella
        maksettaessa on noudatettava
        asianomaisen korttiyrityksen antamia
        ohjeita (Luottokunta).

        Korttiehtojen jälkeen tulee Visa-kortin
        käyttöehdot, jossa kohdassa 6.
        käsitellään Internet ostja. Siinä
        sanotaan, että etämyynnissä ei vaadita
        kortinhaltijan allekirjoitusta.
        Kortinhaltija voi Luottokunnan
        kotisivuilla (www.luottokunta.fi)
        kulloinkin mainituin ehdoin käyttää
        Visa-korttiaan Internetin välityksellä
        tehtävien ostojen maksamiseen.

        Eli Tapiola Pankin Visa-kortilla voi
        maksaa verkko-ostoksia aivan
        normaalisti.

        Visa-korttiin on myös mahdollista
        liittää Verified by Visa -palvelu joka
        lisää turvallisuutta Internet
        maksamiseen. Palvelua käyttämällä
        asiakas varmentaa olevansa oikea
        kortinhaltija (käyttö vastaa
        kortinhaltijan allekirjoitusta).
        Verified by Visa palvelu on maksuton ja
        nopeimmin sen saa korttiinsa olemalla
        suoraan yhteydessä Luottokuntaan.

        Ystävällisin terveisin
        Tapiola Pankki Oy
        korttiryhmä"


      • Brutus kirjoitti:

        "Korttiehdot ovat yleisehtoja kaikille
        meidän valikoimassa oleville korteille
        (Automaattikortti, Pankkikortti, Visa
        Electron -kortti ja Visa -kortit).

        Korttiehdoissa kohdassa 5. Kortin
        käyttö - sanotaan että yhdistelmäkortin
        muulla kun pankkikorttiominaisuudella
        maksettaessa on noudatettava
        asianomaisen korttiyrityksen antamia
        ohjeita (Luottokunta).

        Korttiehtojen jälkeen tulee Visa-kortin
        käyttöehdot, jossa kohdassa 6.
        käsitellään Internet ostja. Siinä
        sanotaan, että etämyynnissä ei vaadita
        kortinhaltijan allekirjoitusta.
        Kortinhaltija voi Luottokunnan
        kotisivuilla (www.luottokunta.fi)
        kulloinkin mainituin ehdoin käyttää
        Visa-korttiaan Internetin välityksellä
        tehtävien ostojen maksamiseen.

        Eli Tapiola Pankin Visa-kortilla voi
        maksaa verkko-ostoksia aivan
        normaalisti.

        Visa-korttiin on myös mahdollista
        liittää Verified by Visa -palvelu joka
        lisää turvallisuutta Internet
        maksamiseen. Palvelua käyttämällä
        asiakas varmentaa olevansa oikea
        kortinhaltija (käyttö vastaa
        kortinhaltijan allekirjoitusta).
        Verified by Visa palvelu on maksuton ja
        nopeimmin sen saa korttiinsa olemalla
        suoraan yhteydessä Luottokuntaan.

        Ystävällisin terveisin
        Tapiola Pankki Oy
        korttiryhmä"

        Olen itse ollut myös Tapiola Pankin asiakas sen perustamisesta alkaen, mutta minulla on ollut Luottokunnan Visa Postipankista/Leoniasta/Sampopankista jo yli 20 vuotta. Kun sain tietää, että Sampo/Dansken uusilla Visa-korteilla ei voi enää maksaa internetin kautta niille, jotka eivät ole liittyneet Verified by Visaan, aloin etsiä, mistä hakisin uuden Visan. Tapiola oli yksi vaihtoehto. Kun pääsin Tapiolan yleisissä korttiehdoissa siihen kohtaan, missä kielletään korttien käyttö internetissä, lopetin lukemisen siihen paikkaan enkä edes huomannut, että samoissa ehdoissa on jäljempänä lievennyksiä Visa-kortin osalta tuohon kieltoon. Olen pahoillani, että olen levittänyt asiasta väärää tietoa niin yksityisesti kuin julkisestikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4660
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2584
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      148
      1857
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1598
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1473
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1327
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1315
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      60
      1252
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      47
      1243
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1073
    Aihe