Onko kenelläkään oireet alkaneet jo lapsena? Millaiset ensioireet olivat? kuinka nopeasti paheni ja milloin sait diagnoosin?
oireena 9vuotiaallani on äkillinen näön heikkeneminen toisesta silmästä,näkö palasi viikon jälkeen, kaksoiskuvat jatkuneet kuitenkin jo muutaman kuukauden. Ja vain kahdella silmällä katsoessa. Lapsi on alkanut äkillisesti pissaamaan housuunsa. Ei pysty estämään sitä mitenkään, pissa tulee kuulemma ihan yhtäkkiä. jaloissa välillä voimaton tunne, muttei puutumista. likvor-näyte otettu mangneettikuvattu, neurologisia testejä ym. missään ei kuitenkaan ole löydöksiä. Ms-taudista on lääkäri maininnut sairaalassa, mutta kun mitään ei ole löytynyt ei tietenkään tarkemmin ole kukaan voinut kertoa. Lapsillahan ms-tauti on todella harvinainen, mutta olen kuullut että diagnoosin saamisessa olisi kestänyt vuosia. onko tällöin oireet jo alkaneet lapsuus iässä?
Tuleeko jollekkin mieleen jokin muu neurologinen tms. sairaus jossa kyseisiä oireita, lääkäritkin vähän ulalla tämän asian kanssa, odotellaan vain tuleeko lisää oireita..
Ms-tauti/oireet alle 10-vuotiaalla
5
3323
Vastaukset
- silloin
Lapsilla ms on todella hyvin harvinainen, se on totta. Onko lapseltasi otettu borrelia vasta-aineet?
Ollessani 9-vuotias toinen jalkani tärisi hypätessäni ojan yli, sama toistui koko sen päivän ajan, mutta ei koskaan sen päivän jälkeen.
Kysyessäni äidiltäni tärinän syytä hän totesi jalkani tärisseen vain jännityksestä. Tenttasin äidiltä miksi vain toinen jalkani sitten tärisi, hän totesi ettei pikku tärinöistä kannata välittää. Ja sillä asia unohtui.
Ms minulla todettiin lähes 20-vuotta myöhemmin, oireet olivat silloin erilaisia, mutta kuitenkin niin voimakkaita, että ne ajoivat minut lääkäriin.
Itse olen sitä mieltä, että ms kävi tuolloin lapsuudessani näyttäytymässä, vaikka neurologit ,vaihtelevasti, ovatkin sitä mieltä, että mäsäni on alkanut korkeintaan ollessani 15 vuotias. Mäsäni on ollut suhteellisen lempeää laatua. - kyllä on
On mahdollista mutta hyvin epätodennäköistä että lapsellasi vielä tässä vaiheessa ms-oireita olisi. Oireet sopivat moneen muuhunkin sairauteet ja joillakin jopa kasvuvaiheeseen, tosin sekin on harvinaista. En usko että kyse on ainakaan ms-taudista.
"case reports Gluten sensitivity and neuromyelitis optica: two
indicated by circulating antibodies to gliadin. Myelopathy has been rarely described in association with. coeliac disease."
Gliadiinivasta-aineet vikuuttavat pahasti myeliiniä.- LileCa
Miun ekat oireet alkoi 14 vuotiaana.. että emmie yhtään ihmettelis jos noinkin nuorella mäsä todettais. itelläni mäsä todettiin vasta 16 vuotiaana ja nyt olen melkein 21 ja huonossa kunnossa..
se siinä vähän itkunpaikka onkin kun nuorena todetaan.. että mäsällä on enemmän aikaa tehdä tuhojaan ennenkun uhri delaa pois. - Toivotaan parasta!
Mulla tuli kyllä mieleen aivokasvain... En haluaisi pelotella, mutta ikävä kyllä oireet sopivat. Milloin kuvat otettiin, ihan alkuvaiheessako? Ehkä kannattaisi kuvata uudelleen, koska kasvain voi olla aluksi niin pieni ettei näy / sitä ei huomata. Ja riippuu paljon kuvien lukijasta, ehkäpä joku toinenkin lääkäri voisi vilkaista niitä?
Toivotaan kuitenkin, ettei kyse ole tästä. Mulle tuli vaan mieleen, kun koulukaverin lapsella oli samoja oireita ja sit löytyi päästä syöpä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209