Lääkärin mukaan migreeniä?

eilinen potilas

Eilen illalla kävin lääkärissä, koska minulla oli ollut koko päivän toisella puolen päätä kipukohtauksia. Kipu iskee varoittamatta, on todella tuskallinen (melkein vie jalat alta), mutta on ohi jo sekunnissa-kolmessa. Näitä kohtauksia voi tulla useampi peräkkäin tai olla jopa puolen tunnin tauko ennen seuraavaa. Tauoilla en tunne mitään kipua.
Ennen lääkärillä käyntiä olin ottanut tavallista särkylääkettä ja myös panacodia, jota minulle määrättiin samaan kipuiluun muutama kuukausi sitten. Ne eivät auttaneet.

Lääkäri sanoi tämän olevan (jaksottaista?) migreeniä ja määräsi kokeiltavaksi naprometin-lääkettä.

Tänään kipukohtauksia ei ollut kuin aamulla. Lääkkeet ilmeisesti auttavat. Silti on outo "poissa-oleva"- olo (johtuukohan lääkkeistä?) ja on pikkuisen vaikeuksia puhua/ kirjoittaa ja ymmärtää lauseita. Samalla puolella päätä ja korvan alueella on ikävä tunne, ei kuitenkaan varsinaista kipua. (Korva ei ole tulehtunut.) Olen myös hieman flunssainen.

Kysyisinkin onko kenelläkään vastaavanlaista migreeniä? En netistä näin äkkiseltään ainakaan löytänyt tietoa tämän tapaisesta migreenistä.

Olisi hienoa jos joku jolla on tietoa tai kokemusta vittsisi vastata. Kiitos.

6

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eilinen potilas

Niin ja koko ajan väsyttää ja muisti pätkii pahasti.

• ehkä tätä

Voiskohan se olla Hortonon neuralgiaa (= sarjoittainen päänsärky = Cluster Headache) lievässä muodossa. Tämä on vaan arvaus, toivotaan, että saat parempia vastauksia. Jos haet netistä tuolla nimellä, niin saat kuvauksia todella raastavasta taudista, mutta olen elävässä elämässä, tuttavan kokemuksesta huomannut, että sarjoittainen voi olla myös paljon "helpompi". Tuttavalleni oli diagnostisoitu Horton, mutta hän kauhistui vasta sitten, kun hänelle myöhemmin elämässä tuli tavallinen migreeni. Hänestä se oli pahempi, Hortoniin hänellä auttoi pelkkä raitis ilma.

• edelliseen

Siis tuli tuohon kirjoitusvirhe, piti olla Hortonin neuralgia. Tuli vielä mieleeni, että itselläni on ollut parin päivän putki tuollaisia yhtäkkisiä kovia vihlaisuja toisella puolella päätä epäsäännöllisin väliajoin. Mulla ne liityvät leukalihasten kireyteen. Saman puolen puutumista ja korvakipua on myös samasta syystä.

• jeebajee
        edelliseen kirjoitti:

Siis tuli tuohon kirjoitusvirhe, piti olla Hortonin neuralgia. Tuli vielä mieleeni, että itselläni on ollut parin päivän putki tuollaisia yhtäkkisiä kovia vihlaisuja toisella puolella päätä epäsäännöllisin väliajoin. Mulla ne liityvät leukalihasten kireyteen. Saman puolen puutumista ja korvakipua on myös samasta syystä.

Hmm. Kuullostaa kyl enemmän hortonin päänsäryltä.. Itselläni on migreeni ollut jo 15 vuotta, ja sain just pari viikkoo sitten tietää että mulla on sen lisäks vielä horttoni.

Tuli mieleen siitä, että sulla kestää ne kohtaukset vain pari sekunttia kerrallaan, ja että ne toistuu. Se viittaa kyl enmmän horttoniin ku migreeniin. Mistä kohtaa särkee? Onko se jommankumman silmän taa? Säteileekö se ottaan? vai hampaisiin? leukaan? Jos näin on, se on ihan varmasti horttoni.

Sinuna menisin neurologille, joka on erikoistunut päänsärkyyn. On tärkeää saada apua, ja yleensä täytyy kokeilla monia lääkkeitä ennen ku löytää "sen oikean". ja joskus täytyy myös vaihtaa.

Toivottavasti sulla oli tästä jotain apua, ja että asiat ratkenee. Toivottavasti myös kohtaukset pysyis poissa!

• +++++++++++++++++++++++++++...

hortonin päänsärky,haje estolääkkeet.ja tosi kovat kolmiolääkkeet,kipu pähenee joka kerta ja muutaman vuoden päästä ei auta kun happipullo...

• lääkäri----

Sanoiko lääkäri nimenomaan jaksottaista migreeniä. Vai puhuiko hän jaksottaisesta päänsärystä?

Lueppa hortonin neuralgiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5785
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3023
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2258
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2005
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1868
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1192
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1181
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      76
      1031
    Aihe