Alppikärhö parvekkeelle?

parvekepuutarhuri

Tietääkö kukaan olisiko mahdollista saada menestymään alppikärhöä parvekkeella ruukussa?
Tai jokin muu kärhö lajike?
Parveke on länteen ja melkoi paahteinen.

Kannattaakohan edes yrittää moista?

Kiitos jo etukäteen mahdollisille vastaajille.

6

2796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvella...
    • menestyy

itselläni viidettä kesää jo välillä elukat pätkineet lyhyeksi ja edelleen lykkää uusia silmuja. N.50 l puulaatikossa joka ei ole lattiaa vasten enkä ole siirtänyt sitä talveksi muualle vaan syksyllä tarpeeksi ajoissa lopetan kastelun jotta ehtii tuleentua ja astia kuivua niin ei jäädy talvella muuten en sitä talveksi suojaa.

Keväällä heittelen ensin vähän lunta päälle joka sitten sulaa ja samalla kastelee mullan. Varsinaisen kastelun aloitan kun rupeaa oleen jotain elon merkkiä.

Kesällä välillä heitän jotain lannoitetta mutta muuten en ole multia vaihtanut.
      Kukkii ensin niukasti kesäkuun alussa ja pitää pientä taukoa, elokuulla aloittaa toisen kukinnan ja kukkiikin sitten syksyyn saakka.

Paikka on III vyöhykkeellä lännen puoli ja tosi paahteinen parveke eikä mitään onkelmia.
      Poikasiakin tehnyt siemenistä.

• XXXXXXXXXXXXXXXX

Hyvin menestyy kärhöt täälläkin, ihan samanlaisella hoidolla ja kasvupaikalla kuin edelliselläkin kommentoijalla. IV vyöhyke, paahteinen, lännenpuoleinen parveke. Kolmas vuosi menossa alppikärhöllä ja nyt viime kesänä istutettu jalokärhökin osoittaa elonmerkkejä. Ihanaa!

• runsaasti kukkii

Kyllä Menestyy on kolmatta kesää parvekkeella jalokärhö. Talveksi vien kuivaan kerrostalon varastoon, kastelen muutaman kerran talven aikana.
      Aion kokeilla myös muita kärhöjä.

• sibirica

Oulussa menestynyt parvekkeella hyvin. Eristetty kylmästä betonista; puisen parvekelaatan päällä olevassa ruukussa. Ulkona kesät talvet. Lämmin länsiparveke. Nytkin jo 30cm uutta kasvua ja paljon aivan kohta aukeavia nuppuja. Ja räntää sataa...

• lasitettu parveke

Minulla on lasitettu parveke, suunta länteen joten kuuma ja paahteinen. Paikkakunta Turku.

Kolmatta vuotta on isossa saviruukussa isokukkainen Jalokärhö "Rouge Cardinal", kauniit lilanpunaiset kukat.
      Toisessa päädyssä, vähän iltapvän kuumimman paahteen suojassa "Clematis Daniel Deronda patens group".

Taimet ostin aikoinaan tosi pieninä ja halvalla 2,0 ja 0,90 euroa. Myyjä kauhisteli, kun sanoin että ne tulee parvekkeelle, kuulemma piti kuolla kuumuuteen ja liian pieneen ruukkuu.

Mutta toisin kävi, molempia olen vähän syksyisin leikannut ja talvi on mennyt ihan samassa ruukussa parvekkeella.
      Ensimmäisenä vuonna toppasin ruukut ja käärin ne mattoihin, tänä talvena kun ei juuri talvea ole ollut, en ole edes suojannut ruukkuja mitenkään.

Joten kannattaa kokeilla! Kukat on kauniita ja kestävät pitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8527
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1163
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      806
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      37
      736
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      686
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe