AKNE-----ISOTRETINOIN ALPHARMAN -> AVITCID

EPÄVARMA2

Hei olen 18-vuotias mies tai poika iha miten vaan. Kolme vuotta sitten tuli aiva alytön akne naamaan. Menin tietty totaaliseen paskapaniikkiin niiku muutki ihmiset ympärilläni enkä saanut tehtyä mitään asialle. En muista tarkalleen mutta ehkä noin puolen vuoden päästä sain mentyä ihotautilääkärille joka määräsi Tetralysal kuurin ja Avitcid 0,025 voidetta. Eivät auttaneet kovin kummosesti ja menin myöhemmin uudestaan ja sillä kertaa lääkkeeksi määrättiin Isotretinoin Alpharma, ilmeisesti milten sama lääke kuin tuo ROA mistä täällä puhutaan. Söin lääkettä useita paketteja ja tulos oli hyvä. En voi kuitenkaan jatkaa kuuria enään, koska haittavaikutukset olivat lopussa erittäin voimakkaat. Ihon, silmien ja limakalvojen kuivuminen, lihas- ja livelkivut sekä ennen kaikkea HIUSTEN LÄHTÖ!!! :( Ja nyt lähestyy kesä ja olen kuullut, että lääke ei sovi yhteen auringon kanssa. Sitte lääkäri määräsi uudelleen Avitcid 0,025 voidetta jota olen käyttänyt nyt noin 3 kuukauden ajan päivittäin. Iho on alkanut tasoittumaan, hiukan rasvainen, punoitusta, pieniä näppyjä..välillä aika paljonkin, mutta ei valkopäisiä.. hitusen epävarmalta tuntuu vieläkin, varsinkin kun tämäkään aine ei sovi yhteen auringon kanssa.

Isot. Alpharman aikana oli huomattavasti varmempi olo, ei tullut yhtään näppylöitä, mutta nyt pitäisi selvitä pelkästään tän voiteen voimalla.

KYSYMYKSET TEILLE: Voinko tehdä mahdollisesti jotain muuta tämän lisäksi, vaihtaa vielä 0,05 voiteeseen? Kun välillä tuntuu, että pian taas räjähtää ja alkaa koko helvetti uudelleen.

KESÄ AVITCID = ??

STRESSIN JA HYVÄN YÖUNEN VAIKUTUS??

UKUPUNKTIO?? :D

JOOGA?? :D :D

kaikki mahdolliset neuvot ovat tervetulleita!!

äh nyt en keksikkään oikee mitää kysymyksiä, kirjottakaa ny jotaki jos tulee mieleen..
---
JUON PALJON VETTÄ
EN JUO/SYÖ: alkoholia, makeisia, hedelmiä, limsoja/mehuja.. ehkä mitään muuta minkä olen todennut aiheuttavan näppyjä.

JA OLEN VARANNUT UUDEN AJAN LÄÄKÄRILTÄ, MUTTA SE O VASTA ENS KUUSSA :(

3

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on

että, mitä tulee mieleen, kun kyselet acnesta. Juu Bioptron-valohoitolampulla hoito 10 min aamuin illoin auttaa yleensä acneen, psoriin ja allergiseen ihottumaan. Voisit kokeilla. On vaaraton ja ilman sivuvaikutuksia.

• minätässäeiku

Joogaa harrastan, ei apua akneen :D kokeile vaikka..pilatesta.

• EPÄVARMA2

njoo enää tilanne ei ni pahalta vaikuta ollenkaan..

popsin tetralysal pillereitä ja käytän avitcid voidetta, iho pysyy hyvin kuosissa eikä hiukset lähe, mutta en suosittele naaman paahamista uimarannalla, hyvät kesän jatkot ja kiitos vastauksista
      tsemppiä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      124
      5211
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3688
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1594
    5. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1588
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1481
    8. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      31
      1411
    9. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1312
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1293
    Aihe