filmit kasetille?

HHW

Missä voisi vanhoista kaitafilmeistä tehdä kopioita video nauhalle?? Ja mitä mahtaa ko lysti maksaa?

9

3228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemmo
    • vapaaherra

      ainoa keino siirtää kaitafilmi videolle on yksinkertaisesti kuvata videokasetille projektorin kankaalle heijastamaa kuvaa.

      Ammattilaisilla ei ole sen kummempaa keinoa siihen joten jos sinulla itselläsi on videokamera joka käyttää suhteellisen hyvää formaattia (esim. mini dv)ja sopivat katselulaitteet kaitafilmeillesi, niin ei muuta kuin huone pimeäksi, kamera jalustalle, tai riittävän tukevalle alustalle ja kopioimaan.

      Ja edelleen jos sinulla on vielä vanha kaitafilmikamerasi jäljellä toimivana niin laittelepa sähköpostia jos olet kiinnostunut myymään sen, minä olisin kiinnostunut ostamaan.
      [email protected]

      • kkh

      • Herra Vapaaherra
        kkh kirjoitti:

        kyllä siihen keinot löytyy harrastajiltakin! otapppas yhteyttä vaikka Jukka Sillanpäähän.täältä löytyy yhteystiedot http://www.digivideo.fi/forum/list.php?f=14

        kankaalta kuvaaminen ei ole ainoa keino.

        Ja ensinnäkin:

        a) minä OLEN AV-alan ammattilainen, ja työskennellyt erillaisissa elokuva- ja videoalan työtehtävissä vuosia.

        b) enkä ole vielä tähänastisen ammattiurani aikana ole kertaakaan törmännyt mihinkään muuhun vaihtoehtoon joka olisi taloudellisesti ja kuvanlaadullisesti kannattavampaa kuin laajakankaalta kuvaaminen, jos kyse on kotivideosta.
        Joten olisitko ystävällinen ja kertoisit itseäsi tyhmemmälle paremman vaihtoehdon.


      • filmaaja
        Herra Vapaaherra kirjoitti:

        Ja ensinnäkin:

        a) minä OLEN AV-alan ammattilainen, ja työskennellyt erillaisissa elokuva- ja videoalan työtehtävissä vuosia.

        b) enkä ole vielä tähänastisen ammattiurani aikana ole kertaakaan törmännyt mihinkään muuhun vaihtoehtoon joka olisi taloudellisesti ja kuvanlaadullisesti kannattavampaa kuin laajakankaalta kuvaaminen, jos kyse on kotivideosta.
        Joten olisitko ystävällinen ja kertoisit itseäsi tyhmemmälle paremman vaihtoehdon.

        tämä valkokankaalta suoraan kuvaaminen ei ole niin yksioikoista,sillä se ei onnistu ihan tavallisilla vehkeillä,jonka luulisi "ammattilaisenkin" tietävän,sillä kaitafilmiprojektorissa ja esim. videokamerassa "ottavan" kuvan sekunttinopeus on erilainen...ei tosin ole kun yhden kuvan/sek. ero,mutta se aiheuttaa kuvattuun kuvaan(videonauhaan) häiriöitä ym. viiruja eikä laatu ole siis paras mahdollinen...on tosin projektoreita,joissa voi kuvan nopeutta säätää,jolla voi ensin kokeilla parhaan "vauhdin" suhteessa videokameran ottamaan kuvaan.Että se näistä "ammattilaisisten" neuvoista kuvaamaan suoraan kankaalta.Mutta jos sietää pienet virheet ja harmit kuvassa,niin siitä vaan kamera kohti kangasta...tuleehan siitä jonkinlainen kuva.


      • kkh
        Herra Vapaaherra kirjoitti:

        Ja ensinnäkin:

        a) minä OLEN AV-alan ammattilainen, ja työskennellyt erillaisissa elokuva- ja videoalan työtehtävissä vuosia.

        b) enkä ole vielä tähänastisen ammattiurani aikana ole kertaakaan törmännyt mihinkään muuhun vaihtoehtoon joka olisi taloudellisesti ja kuvanlaadullisesti kannattavampaa kuin laajakankaalta kuvaaminen, jos kyse on kotivideosta.
        Joten olisitko ystävällinen ja kertoisit itseäsi tyhmemmälle paremman vaihtoehdon.

        siis tässä vapaaherralle.
        http://www.filmshooting.com/advertisements/2002/workprinter.php

        katoppas sitä linkkiä. lähetin tän jo ajat sitten mutta ei oo näköjään tullu...


      • Jari P

      • starets
        Jari P kirjoitti:

        Workprintereitä alkaakin löytyä suomensta
        jo ihan kiitettävästi.
        Sillanpään Jukka ensimmäisenä ja muita perässä

        Jari
        http://www.digivideo.fi/

        Tervehdys. Tuosta workprintteristä; voikos tuommoista masinaa jostain ostaa, vai onko kyse vain jonkunlaisesta yhdistä ja liitä eri vempeleet toisiinsa. Terv.Tietämätön


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1502
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe