Hei!
Mulla on kutsu ristiäisiin, en ole kummi kuitenkaan. Viimeksi olen ollut ristiäisissä lapsena joten nyt täytyy kysyä et onko tapana viedä lapselle joku lahja? Oon kyllä syntymän jälkeen jo vienyt lahjan.. Mitä muuta mun olis syytä tietää?
Lahja ristiäisiin?
5
3229
Vastaukset
- myös lahja vietävä
On kohteliasta viedä lahja, jos sinut on juhliin kutsuttu. Ihan mihin tahansa juhliin. Ilmeisesti eri puolella Suomea on erilaisia tapoja, jotka eroavat suurestikin toisistaan. Mutta yleissääntönä on viedä juhlakalulle muistolahja.
Hyviä kastajaislahjoja ovat esimerkiksi satukirja tai valokuva-albumi. Kultakauppojen kastajaiskrääsä on todella harvoin kovin käyttökelpoista; pikku purkit tai oudot vimpulat jäävät useimmin vain laatikonpohjille.
Kysäise tuoreilta vanhemmilta, niin ei tule ihan hukkalahjaa. Meiltä ei kysynyt viimeksi kukaan, eikä poika esimerkiksi saanut kovasti odottamaani kummilusikkaa. Kaikenmaailman tinakippoa ja kynttilänjalkaa sitten enemmänkin! Eikä niillä kukaan mitään tee = ei niitä juhlakalu myöhemmin isompana edes muista.
Muutama sukulainen tuli meidän juhliin vain kortin kera. Aiheuttivat kyllä suurta ihmetystä. - BrettSinclair
Minun mielestä ainoastaan kummit antavat lahjoja ristiäisissä ja se kummilusikka kuuluu kait sylikummin lahjahankintoihin.
En tiedä että joku muu kuin kummit olisivat ristiäisiin lahjoja vieneet. Kukan voit tietysti antaa emännälle jos jotain välttämättä tahdot viedä.- sukulaiset ja muut?
Marssivatko siis sukulaiset (sedät, tädit, isovanhemmat jne) teillä kastajaisiin tyhjin käsin?? Oikeasti? Missäpäin Suomea on tuo tapana?
- tarja 2
sukulaiset ja muut? kirjoitti:
Marssivatko siis sukulaiset (sedät, tädit, isovanhemmat jne) teillä kastajaisiin tyhjin käsin?? Oikeasti? Missäpäin Suomea on tuo tapana?
ja kyllä,jos on viety jo vauvalle lahja aikaisemmin niin ristiäisiin "ei kuulu" tuoda enää mitään.....
- tarja 2
että ainoastaan kummit vievät ns. kummilahjansa>lusikka,kehykset,koru yms kastetilaisuuteen ja ehkä sellaiset vieraat ketkä eivät ole käyneet vielä tapaamassa perhettä kotona.
Eli tavat ovat näköjään hyvin erilaisia.
Itse olen kyllä ihan hupsu ostamaan lahjoja joten ehkä veisin kuitenkin jotain pientä vauvalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917