Hei!
Mulla on kutsu ristiäisiin, en ole kummi kuitenkaan. Viimeksi olen ollut ristiäisissä lapsena joten nyt täytyy kysyä et onko tapana viedä lapselle joku lahja? Oon kyllä syntymän jälkeen jo vienyt lahjan.. Mitä muuta mun olis syytä tietää?
Lahja ristiäisiin?
5
3288
Vastaukset
- myös lahja vietävä
On kohteliasta viedä lahja, jos sinut on juhliin kutsuttu. Ihan mihin tahansa juhliin. Ilmeisesti eri puolella Suomea on erilaisia tapoja, jotka eroavat suurestikin toisistaan. Mutta yleissääntönä on viedä juhlakalulle muistolahja.
Hyviä kastajaislahjoja ovat esimerkiksi satukirja tai valokuva-albumi. Kultakauppojen kastajaiskrääsä on todella harvoin kovin käyttökelpoista; pikku purkit tai oudot vimpulat jäävät useimmin vain laatikonpohjille.
Kysäise tuoreilta vanhemmilta, niin ei tule ihan hukkalahjaa. Meiltä ei kysynyt viimeksi kukaan, eikä poika esimerkiksi saanut kovasti odottamaani kummilusikkaa. Kaikenmaailman tinakippoa ja kynttilänjalkaa sitten enemmänkin! Eikä niillä kukaan mitään tee = ei niitä juhlakalu myöhemmin isompana edes muista.
Muutama sukulainen tuli meidän juhliin vain kortin kera. Aiheuttivat kyllä suurta ihmetystä. - BrettSinclair
Minun mielestä ainoastaan kummit antavat lahjoja ristiäisissä ja se kummilusikka kuuluu kait sylikummin lahjahankintoihin.
En tiedä että joku muu kuin kummit olisivat ristiäisiin lahjoja vieneet. Kukan voit tietysti antaa emännälle jos jotain välttämättä tahdot viedä.- sukulaiset ja muut?
Marssivatko siis sukulaiset (sedät, tädit, isovanhemmat jne) teillä kastajaisiin tyhjin käsin?? Oikeasti? Missäpäin Suomea on tuo tapana?
- tarja 2
sukulaiset ja muut? kirjoitti:
Marssivatko siis sukulaiset (sedät, tädit, isovanhemmat jne) teillä kastajaisiin tyhjin käsin?? Oikeasti? Missäpäin Suomea on tuo tapana?
ja kyllä,jos on viety jo vauvalle lahja aikaisemmin niin ristiäisiin "ei kuulu" tuoda enää mitään.....
- tarja 2
että ainoastaan kummit vievät ns. kummilahjansa>lusikka,kehykset,koru yms kastetilaisuuteen ja ehkä sellaiset vieraat ketkä eivät ole käyneet vielä tapaamassa perhettä kotona.
Eli tavat ovat näköjään hyvin erilaisia.
Itse olen kyllä ihan hupsu ostamaan lahjoja joten ehkä veisin kuitenkin jotain pientä vauvalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026923
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354045- 703179
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431207