Mikä levytetralla silmässä?

kuplia

Apua, mitä teen kun levytetralla on silmässä niinkö ilmakuplia, vai mitä? Sitä mustaa osaa ei näy ollenkaan kun siinä on niinkö keltaisia kuplia sisällä. Silmä ei pullota, eikä kala ole mitenkään pullistunut. Voi koittakaa auttaa, mikä tämä voisi olla, ja pitääkö kala hoitaa karanteenissa ja millä lääkkeellä??

2

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Itselläni juuri jouduin lopettamaan saumakirjon kun se ei hoidon jälkeenkään näyttänyt parantumisen merkkejä... onko kuinka vanhasta kalasta kyse?

Mitkä sulla on hoitorutiinit etc. vesiarvot yms. muut mistä vois perustella mahdollista aiheuttajaa... ootko ruokkinut millä kalojasi... no, akvan tilavuuskin olis hyvä tietää.

• kuplias

Oliko sinunkin sauman silmässä " kuplia"? Kalat eivät ole kovinkaan vanhoja, n. 5-7cm halkaisija. Allas on 500l ja levyjä on 5kpl. Vaihdan vedet joka viikko yli puolet ja puhdistan pohjan. Kalalla on myös vähän pyrstöevä repaleinen ja ehkä pikkuriikkisen vaalea. Muilla kaloilla ei ole tuollaista silmää, enkä ikinä ole tälläistä nähnyt. Voisiko ruoka aiheuttaa tälläistä? Yritän kyllä ruokia vaihdella ja muutaman kerran viikossa annan survareita.
        Mikä olisi hyvä ja "terveellinen ruoka" yleensäkkin kaloille? Mitä itse syötät kaloillesi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe