Näin jonkun linnun, jota en onnistunut löytämään meidän kummastakaan lintukirjasta.
Se oli sorsan ja tukkasotkan kokoa suurinpiirtein.
Se oli väriltään musta ja maha oli valkoinen kuin tukkasotkalla, mutta siinä oli kuin jotain mustia pilkkuja. Toinen sukupuoli oli tätä lintua yksivärisempi.
Kun se sukelsi päänsä veden alle, se samalla pyristeli siivillään. Ja se lensi vedenpinnan yllä ja loiskutteli kovasti vettä.
Asu merenrantakaupungissa Pohjanlahden rannikolla, ja linnut (4 kpl) näkyivät kaupungin keskustan pienessä joessa, jossa näkyi myös lokkeja, sorsia ja tukkasotkia.
Lintu kiinnitti heti huomioni, koska en ole ennen nähnyt sellaista. Tämän tarkemmin en osaa kuvailla, mutta ehkä näen ne uudestaan ja kuvailen sitten lisää. Lintujen ääntä en kuullut, joten sitä en osaa kuvailla.
Tukkasotkan näköinen lintu?
3
383
Vastaukset
- Kotibongari
Mahdollisia tarkista googlesta:
pilkkasiipi, mustalintu, nokikana, sepelhanhi,lapasotka,ruskosotka- vielä pelkkä
telkkä
- Sotkabongari
Hei.
Kiitos teille vastauksista. Kävin läpi listan linnut, ja vastaus taisi löytyä. Luultavasti bongaamani lintu oli telkkä. Näin tänään siellä lintupariskunnan ja nyt minulla on päässäni parempi kuva.
Ja tänään muuten näin taas yhden uuden linnun, niin vastaus taisi tulla siihenkin. Lintu nimittäin oli kovasti pilkkasiiven näköinen. :)
Olen innostunut lintubongauksesta. Harrastan tähtitiedettäkin, niin nyt kun alkaa olla liian valoisaa tähtibongaukseen, niin olen miettinyt, että voisi alkaa opetella lintuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8837J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756