Sektion jälkeen

tietämätön2

Kuinka kauan kestää sektiosta parantuminen? Saako lasta kantaa jo seuraavana päivänä vai onko siihen jokin aikarajoitus vai oman voinnin mukaan? Ystäväni sai neljäkiloisen muksun ja jäi asia mietityttämään..

7

1071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sektioo takana..

Lasta saa nostaa ja kantaa heti kun leikkauksesta tokenee mut mitään siit painavampaa ei sit saakkaan nostella ja kannella kuukauteen. Näin mulle ainakin sanottu. Parantuminen on aika yksilöllistä, mä olin illalla jalkeilla ku aamulla leikattiin ja kolmantena päivänä päästiin kotiin.

• tuokin sairaalakohtaisesti

tai tapauskohtaisesti.

Meillä Kotkassa ei saa saman vuorokauden aikana nousta sängystä, mutta seuraavana pitää nousta suihkuun.

• että näin

Itselläni syntyi sektiolla tasan viisikiloinen vauveli ja kävelemään lähdin samana iltana ja lasta sai pitää sylissä ja nostella voinnin mukaan, ei siis ole kiellettyä.

ainut mikä asiassa huvitti oli se et kiellettyä oli että kauppakassia ei saa kantaa mutta silti sai 5 kilosta mötikkää kanniskella,mitä jos kauppa kassissa ois ollu vaan leipä ja margarinirasia niin varmaan ois kauppakassi painanu 4,5 kg vähemmän ku vauva, heh ;-)

Mutta uskoisin että siinä on tarkoitus se että äiti ja lapsi tuntee läheisyyden alusta asti.

• tarkoitus on kyllä

se, ettet lähde riehumaan juuri tikattuja paikkojasi auki. Ei mikään muu.

• Sektioitu

Mulle tehtiin sektio illalla, kun kaikki muut keinot oli käytetty loppuun. Seuraavana päivänä avitettiin vaan kerran vessaan pesulle, muuten olin letkuissa. Lapsi nostettiin mulle ruokailemaan. Seuraavana päivänä vasta lähdin kävelyä yrittämään kaksin kerroin. Pikku hiljaa verryin ja kotiin pääsin viidentenä päivänä kun rintaruokitus jne sujui.
      Viikon oli yhteensä nuijottu olo ja viikko sen jälkeen arka. Rauhallisesti kannattaa kyllä ottaa. Vaikka olikin tuollainen kokemus ehdottomasti sen uudelleen valitsen jos on sellainen tilanne. :)

• .............

mulla on nyt tasan viikko aikaa sektiosta ihan haluaisin tiätää koska pystyitte alkaa tekemään kotihommia esim:imurointi,lattianpesu?
        entäs normaalit kaupassakäynnit pitemmät kävelylenkit ilman että mahaan sattuu?

• Sektioitu
        ............. kirjoitti:

mulla on nyt tasan viikko aikaa sektiosta ihan haluaisin tiätää koska pystyitte alkaa tekemään kotihommia esim:imurointi,lattianpesu?
        entäs normaalit kaupassakäynnit pitemmät kävelylenkit ilman että mahaan sattuu?

Mulla meni varmaankin pari viikkoa ennen kuin pikku hiljaa verryin. Toiset ovat kipeämpiä kuin toiset. Sun kannattaa kuunnella sun omaa kroppaa ja tehdä niin kuin hyvältä tuntuu. Välttelisin nosteluja ja ylimääräistä rehkimistä kuukauden päivät. Pistä toiset asialle, niin minä ainakin tein. Tärkein asiahan on vauvan hoito. Onneksi olkoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      119
      1626
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1459
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1376
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1183
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1070
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      817
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe