Millaisia biologisia kokeita olette tehneet?

Omark

Moi! Mietin, mitä voisi tehdä helpommin tai halvemmin tai muuten vain toisella lailla. Eli kertokaas omista mitä mielikuvituksellisimmista kokeista, mitä olette puutarhassanne tehneet, ja kuinka kävi!

Minä rakensin porkkanasiemennauhaa itse, meni valtavasti aikaa. Tulosta odotellaan... Mieheni on siirtänyt kuusentaimia toiseen kohtaan hoitometsässä, ja hyvin ovat lähteneet kasvamaan, vaikka naapurit alkuun nauroivat.

Nyt mietin, voiko narsisseja lisätä niistä palleroista, jotka kukinnon paikalle kasvavat kukinon jälkeen, jollei kukkia leikkaa poikki.

2

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfer

narsissit lisääntyy sivusipuleistakin niin hyvin mutta en todellakaan tiedä lähtiskö niistä nupuistakin.Mihin nauhaan olet liimannut pork.siemeniä, teippiinkö??

• Omark

Olen liimannut porkkanan siemenet WC-paperiin. Ongelma on, että se katkeaa helposti kostuessaan. Sitä en tiedä, kuinka nopeasti maatuu, eli menevätkö tältä vuodelta hukkaan sekä porkkanat että askarteluun käytetty aika. Liimana käytin siirappia, kun en uskaltanut kemiallisia aineita käyttää. Siirappi sisältää vettä, joten nauhat on käytettävä pian rakentamisen jälkeen, saattavat aloittaa muuten itämisen liian aikaisin.

Idean sain Clas Ohlsonin mainoksesta. Sen mukaan Clas olisi rakentanut näin ensimmäiset siemennauhat itse liimaamalla siemeniä WC-paperiin. Tiedä häntä...

Sinänsä nuo kukkasipulit olisi varmasti hyvä välillä kaivaa esiin ja jakaa, mutta olen vähän liian laiska. Etenkin kun kukkapenkissä on jo sen verran erilaisia juurakoita ja sipuleita, että touhutessa tulee tuhottua toisia kasveja, niin kuin nyt vapun tienoolla kävi. Yritän pitää muistiinpanoja siitä, mitä olen tehnyt, mutta en jaksa olla aina järjestelmällinen.

Minulla liljat ovat lähteneet kasvamaan ihan pienistä sivusipuleista, joita on jäänyt jäljelle, kun siirsin liljat toiseen paikkaan. Ihmettelin, miksi liljat kasvavat siirrosta huolimatta edelleen vanhassa paikassa, ja siinä oli syy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1982
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      177
      1934
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      392
      1822
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1258
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1133
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      990
    7. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      935
    8. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    9. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      708
    10. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      694
    Aihe