dollarin alamäki?

texkiller

vietin viime viikolla firman ryyppäjäisiä Porvoossa ja ennen ilmaisia viinoja ja ruokia istuimme työtovereidemme kanssa vanhassa 1600-luvulla rakennetussa kellarikahvilassa oluella. siinä vanhan sillan kupeessa. nauttiessamme virvokkeita ja muistellessamme Porvoon keskiaikaista historiaa kun siellä oli ihmisiä jo kauan ennenkuin dracula seivästi maanmiehiään ja turkkilaisia transsylvaniassa niin siinä keskellä ikiaikaisuutta(ihminen on häviäväinen vaan hänen tekonsa elävät iäti) ei voinut muuta kuin juoda kaverinsa kunniaksi sillä me ihmiset vaellamme maan päällä vain pienen henkäyksen verran ihmiskunnan ikää ajatellen. no joka tapauksessa kun kävelimme vanhan Porvoon halki läpi matkallamme juotto/syöttöpaikalle niin ohitimme turisti-infopisteen. sinne oli pykätty turisteille vessa ja se mikä osui silmään toiletin ovella oli iso kyltti, joka julisti " 1 US dollar or 0,50 euro".

niin vaan se dollarinkin arvo laskee turistikaupungeissakin. mutta älkää vetäkö kommarit vääriä johtopäätöksiä; huolimatta generallismus ja loistavan auringonnousunpojan hannun puheista huolimatta niin markkinatalous nousee tästäkin suosta; joku vuosi eteenpäin USA on yhtä vauras kuin aina ennenkin, eurooppa rikastuu ja venäjän rikkaat haalivat aina vaan enemmän itselleen ja kiinan kommunismi jatkuu. katsokaas; maailma aina väliin heittelehtii mutta on tietyt vakiot kun pysyy...

4

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolikko!

täällä pohojanmaalla näin terassinpöydällä eestiläisen kolikon. tuli hyvä mieli. (ei ollut kopeekoissa)

• Wäinä

Myös minä olen vittuuntunut elämään ja maailmaan ja tämän ikäisenä miehenä ja tällä kokemuksella kuvittelen hallitsevani sitä.

Olen tehnyt työtäni 42 vuotta,olen ollut siinä kaiken aikaa hyvä. Ammattimiehenä ymmärrät,mitä on olla työssä hyvä.

Tappelin työnantajan kanssa asbestista 17 vuotta. Olin ensimmäisiä,jotka ymmärsivät,että asbesti tappaa.
      Nyt käyn omin laskuin vuosittain keuhkorontgenissä,arvaa miltä minusta tuntuu,kun kysyn uudelta "röntgenlääkäritytöltä",että mitä näkyy?

Joskus vituttaa jähnätä teidän pentujen kanssa. Sinun kanssasi erityisesti.

Suomalainen teollisuus käyttää päivittäin 60 000 erilaista kemikaalia. Yhteisvaikutuksista ei ole olemassa minkäänlaisia tutkimuksia.

Jauhat paskaa aina siitä palkasta.Oikeastaan meille sitä maksettiin jo aiemmin.
      Olin sopimassa Kemianliiton työpaikkakohtaista sopimusta 1973. Me sovimme kuukausipalkan koskemaan myös Valkeakosken Säteriä.

Kemianteollisuden ensimmäisen kuukausipalkan sovin minä. Taikka voi se olla tuo Luomaniemi,taikka voi se olla tuo Lindroosin Aaretti, taikka mistä helvetistä minä tiedän vaikka se olisit ollut sinä?

Hyvä Veli.

Lohdutan. Kun itse kirjoitat tälle palstalle ja ystäväsi Kalle kirjoittaa,niin saammeko me Aapon kanssa oikeutta asiallemme?
      Minun haaveeni työn jälkeen on niin iso vene,ettei se kaadu. Olen tehnyt työtä asiani eteen.

Sinäkin olet maininnut haaveesi monesti. Minusta näyttäisi siltä,että Aapo on sen saavuttanut ja minäkin olen lähellä.

Pidän elokuvista. "Fredo saa olla,kunnes Äiti on kuollut".
      Mafiaveljet.

Minulla ja meillä suomalaisilla ei ole ylimalkaan mitään kielteistä sanottavaa Kanadalaisista.Mitä pahaa sanottavaa meillä kanadalaisilla olisi

Sinun amerikkalaisesi ovat toisenlaisia kuin minun amerikkalaiseni. Arvostan itärannikon osavaltioita. Heillä kuolemantuomiot ovat kiellettyjä,heidän poliisinsa eivät kenties toimi Teksasin tapaan. Itärannikolla eletään meren ehdoilla,se vaatii yhteistyötä.
      Totta helvetissä rakastan Amerikkaa,tässä paikassa ja nyt olisin heti valmis vaihtamaan työnantajani New Hampshirelaiseen työnantajaan itärannikolla taikka Götetborgilaiseen työnantajaan Atlantin toisella puolella.

Totta helvetissä olisin valmis vaihtamaan työnantajani mihin tahansa.

Siperian radalla veturi vaihdetaan näin.
      Ensin siitä pyydetään 13 litraa votkaa mutta lopuksi tyydytään viiteen.

Olen Metallimies enkä enää muista milloin olen ollut lakossa.Olen alan vanhimpia.

Siedän vuosikaudet,ja kun en enää siedä,se tarkoittaa,että ratas ei pyöri.

Kun ratas taas pyörii,se tarkoittaa että olen voittanut tai hävinnyt. Kummassakin tapauksessa sosialidemokraattien asia on selittää se minulle.

• Wäinä

eikö sinullakaan tule uni silmään?

ps. oletko huomannut ystävämme aapon kuvaa. eiks oo upee. nyt sopii koko mies samaa fotoon ja jää vielä tilaakin. helevetin hyvä!!!

• T Urpo

Eikä Godfellows.

Pikku oikaisuna.

Hyvää Wappua toveri Wäiskille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      155
      11788
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5423
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      43
      4437
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3632
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2728
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1646
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      361
      1601
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      97
      1499
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1441
    Aihe