olen juuri alkanut käydä psykiatrin juttusilla (diagnoosina keskivaikea masennus ja bulimia, tosin tuo bulimia on vain tämänhetkinen tilanne). olen kärsinyt syömishäiriöisistä ajatuksista n. 10 vuotta (olen nyt 20-v.) ja itse syömishäiriötä voisin sanoa sairastaneeni n. 16-vuotiaasta. kysyin viime kerralla psykiatrilta että onko minulla todella mahdollisuuksia parantua kunnolla tästä ja kysyin, onko tämä jo osa identiteettiäni, johon lääkäri vastasi epäilemättä, ettei vielä ole. mitä siis oikeastaan edes tarkoittaa, että syömishäiriö on jo osa identiteettiä?
syömishäiriö identiteetissä
2
470
Vastaukset
- mehkaus
Identiteetti on suomeksi 'kuka minä olen'. Siis syömishäiriösi voi tavallaan kroonistua, koska se on niin iso osa sinua ja niin monet asiat kytkeytyy siihen.
Siis, jos syömishäiriösi "poistettaisiin" sinulle jäisi auttamatta kammottava aukko aivoihisi ja elämä saattaisi mennä ihan persiilleen kun linkit puuttuvat. Ainoa, millä pelastut on taas se, että sairastut uudestaan, koska niin sinä vain teet.
Siksi sitä puhutaankin, että syömishäiriöihin ja syömishäiriöisiin ajatuksiin pitäisi puuttua ajoissa ennenkuin kroonistuu. Kroonistuminen on herkintä juuri murrosiässä, kun oma identiteetti rakentuu. Uutta identiteettiä voi olla vaikea rakentaa enää kolmenkympin jälkeen, niinkuin toinen murrosikä.
Sä ehdit vielä, olet nuori ja kykeneväinen. Ole reipas :)- .,.
.. hyvästä vastauksesta! osasit selittää asian todella ymmärrettävästi :) luen muuten myös blogiasi säännöllisesti, osaat kirjoittaa hyvin :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760