Asensin aluvanteet autoon ja autossani on rumpujarrut takana. Ovat aika ruosteessa ja pahannäköisesti näkyvät nyt sieltä läpi. Auto on 5v vanha eikä niille kai ole mitään koskaan tehty. Millä saan kotikonstein ne putsattu ja suojattua? Riittääkö ihan teräsharja? Ja millä maalilla tai aineella suojaan ettei ole taas muutaman kuukauden päästä samannäköiset? Tekesin homman mielellään jollain spray-aineella niin olisi helppo tehdä.
rumpu ruosteessa
12
4567
Vastaukset
- työtahti
vaan hiekkapuhallat ne puhtaaksi ja sitten vaikka epoksi maali päälle,niin johan kestää.
- jarrurumpu
ostat rälläkkään semmosen teräsharjan ja sillä vetelet ruosteet pois. Tämän jälkeen ruosteenestopohjamaali(esim. Mastonin lowe, jota löytyy useasta paikkaa on hyväksi havaittua tavaraa) ja sen päälle spraylla maali. Ei varmasti maailmanloppuun asti tule kestämään, mutta eiköhän tuo muutaman vuoden hoida hommansa tyylikkäästi.
Toinen vaihtoehto on vetää siihen ruosteesta puhdistetun rummun päälle ferrex ja siihe päälle futura. Suti hommiksi menee, mutta veikkaisin että kestää myös pidempään! - Usein kokeillut
Rumpujarrut ovat huono maalauskohde. Kerran ruostuttuaan ne ruostuvat uudestaan. Ei auta, vaikka kuinka hioisit ja maalaisit ne uudestaan.
- maatikko
Osta tilalle miehekkäät mustat peltivanteet. Kestävät ruostumatta saman ajan kuin loput autostasi.
Pateettinen näky on harvapuolaiset aluvanteet, joiden raoista paistaa ruosteinen rumpu tai CD-levyn kokoinen pikkukinnerin jarrulevy.
Vissiin "urheiluautoissa" vannekoko on suurempi, että pyörän sisään mahtuisi tarpeeksi iso ja tehokas levyjarru. On vaikea ennustaa, mitä ajo-ominaisuutta rengaskoon äärimmilleen muuttaminen perheautossa tai teiniopelissa parantaa.
Hauskin argumentti, jonka kuulin vannekaupassa myyjältä oli, että auto "tukevoituu", kun raideväli levenee. Itse olen luullut, että ET-lukua pitäisi noudatella, etteivät ajo-ominaisuudet menisi vallan vituralleen.- Elämän kevät
sano jo järkikin, että mitä leveämmällä tukipisteet on, sitä tukevampi on? Tietty kohtuus tässäkin asiassa.
Että se siitä hauskuudesta, ihan asiaa puhui myyjä."Hauskin argumentti, jonka kuulin vannekaupassa myyjältä oli, että auto "tukevoituu", kun raideväli levenee." - rumpuilija
Elämän kevät kirjoitti:
sano jo järkikin, että mitä leveämmällä tukipisteet on, sitä tukevampi on? Tietty kohtuus tässäkin asiassa.
Että se siitä hauskuudesta, ihan asiaa puhui myyjä."Hauskin argumentti, jonka kuulin vannekaupassa myyjältä oli, että auto "tukevoituu", kun raideväli levenee."Saisikohan jarrurumpujen päälle sovitettua ohuen pyöreän muovilevyn, joka peittäisi ruosteiset rummut? On varmaan autokohtaista..
Onko jollain muuten tietoa, kuinka paljon jarrurummut lämpenevät normaaliajossa? - sprayaaja
rumpuilija kirjoitti:
Saisikohan jarrurumpujen päälle sovitettua ohuen pyöreän muovilevyn, joka peittäisi ruosteiset rummut? On varmaan autokohtaista..
Onko jollain muuten tietoa, kuinka paljon jarrurummut lämpenevät normaaliajossa?näin, teräsharjalla suurimmat ruosteet/kurat pois. Spray mattamustalla vetäsin rummut. Kestää hyvän-näköisenä suht.pitkään. Syksyllä uusintakäsittely. Eikä maksa paljon.
- ckhukhgk
rumpuilija kirjoitti:
Saisikohan jarrurumpujen päälle sovitettua ohuen pyöreän muovilevyn, joka peittäisi ruosteiset rummut? On varmaan autokohtaista..
Onko jollain muuten tietoa, kuinka paljon jarrurummut lämpenevät normaaliajossa?muoviämpäriä ja muotoile niistä sopivat. Löytyy monen värisinä.
Pitäisiköhän lähettää Niksi-Pirkkaan... - tumpelo75
Sain aluvanteet alle 70€ kappale, uudet peltivanteet maksavat nykyään liikkeissä yli 50€ kappale. Koska tarvitsin vanteet, otin sitten alut. Eikä niissä mustissa peltivanteissa ole mitään miehekästä.. ellei karu ole sama asia kuin miehekäs.
Pikkuautossa on todellakin melkein sama onko aluvanteet vai peltivanteet pölykapseleilla alla. Mutta en menisi pelkkiä peltivanteita paljaaltaan pitämään.
- spraymaali
Jarrurummut kuumenee ajoittain jopa 200-300 asteiseksi, joten tavallinen maali ei kestä siinä, vaan kannattaa ostaa tulipesän luukkuihin tarkoitettua kuumankestävää maalia.
Pelkkä teräsharjaus ei riitä puhdistamaan ruostunutta jarrurumpua. Parempi on rälläkkään kiinnitettävä hiekkapaperinen lamellilaikka, niitä löytyy rautakaupoista.http://www.molyteam.net/18-551220_fin.pdf - acidus
1. Teräsharjalla pahimmat ruosteet pois
2. Fosforihappoa sivelet pensselillä tai vast.
3. Odota 2-3 minuuttia
4. Huuhtele vedellä, kraanavesi käy hyvin.
4.1 KUIVAUS esim. kuumailma puhallin
5. Happomaali pohjamaaliksi
6. Pintamaali
7. Anna kuivua. - Anonyymi
1 v.vanha auto ja rumpujarrut niin ruostessä!!! Tosi v.....a!!!!:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412732Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 541302
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031072- 471065