mikä meni vikaan tuuletukset piti olla kunnossa.
puu osat hiukan homeessa.olen kuitenkin enemmän huolestunut tummuneista alueista.mitä niille teen ,saanko niitä enää entiselle.hoito-ohjeita ja valistusta please.
puuosat homeessa
10
1291
Vastaukset
- -SöörMarkku-
Minum´nkin veneesssä oli kuskin ja kartturin penkki homeessa vaikka luukut olivat auki.
Syy lienee pitkässä ja kosteassa syksyssä.- 33670
Itselläni veneet ovat olleet samalla telakalla vuodestä -81 ja alun alkaen olen sopinut, että maksan veneen talvi lämmitykseen kuluvasta sähköstä kulutuksen mukaan ja koskaan ei ole ollut hometta.
Minusta se ei ole säästöä, jos annetaan paikkojen pilaatua (esim. homehtua)halvemmaksi tulee ehkäistä homehtuminen. 30' veneen lämmityskustannukset ovat 5-6 kk ajalta 200-300 €. Kannattaako sillä hinnalla homehduttaa veneensä? - tuohon hintaan
33670 kirjoitti:
Itselläni veneet ovat olleet samalla telakalla vuodestä -81 ja alun alkaen olen sopinut, että maksan veneen talvi lämmitykseen kuluvasta sähköstä kulutuksen mukaan ja koskaan ei ole ollut hometta.
Minusta se ei ole säästöä, jos annetaan paikkojen pilaatua (esim. homehtua)halvemmaksi tulee ehkäistä homehtuminen. 30' veneen lämmityskustannukset ovat 5-6 kk ajalta 200-300 €. Kannattaako sillä hinnalla homehduttaa veneensä?saa vähä homehtuakkin, luontoystävällisiäkin keinoja löytyy, eli hyvä ilmanvaihto. EIKÄ SE AGREGAATTI KAUVAA SIELLÄ SATAMASSA KÄY KUN JOKU SEN VARASTAA, toisaalta saishan joku koditon kulkija siitä lämpimän talviasunnon.
- Toivo
home tarvitsee ruokaa ja vettä kasvaakseen.
Pese pinnat puhtaaksi liasta ja rasvasta niin ei homehdu vaikka välillä kostuukin.
- lähtee helposti pois
homeenpoistoaineella
- Jammd
Viime talvi oli niin kostea että ihme olisi jos hometta ei löytyisi mistään. Pintahomeesta ei kannata huolestua, hiot pinnan ja uutta lakkaa päälle.
- tänään kokeiltu
Morjensta..Home oli iskenyt minunkin veneen mahonkisitustukseen. Tiukassa oli, mutta sitten kokeilin höyrypaine vekotinta (vaimon). Ilmeisesti kuuma höyry tunkeutuu lakan läpi pehmentääkin sen, kosta sitten vain tavallisella raapalla vetelin pois. Home lähti ja pinta jäi vielä oottamaan hienolla hiekkapaperilla hiomista sekä lakkaamista. Mutta ihmeen hyvä tuli. Hyvää veneilykesää tasapuolisesti.
- venemuija
Syksyllä pyyhitään koko vene sisältä omana-viinietikalla, ei homehdu. Ja jos pientä pinta hometta tulee niin etikkaa tai homeenpoistoainetta ja pyyhintää. Hyvä tuuletus, nyt oli kyllä ongelma talvi, kun oli niin kosteaa.
Ihania kesäpäiviä vesillä!- toimii hyvin!
Ostin veneliikkeestä kosteudenpoistajan, maksoi 3,90 eur. Keväällä kun menin veneeseen, kuppiin oli kertynyt reilu puoli litraa vettä. Hometta ei missään, ei puuosissa eikä kankaissa. Toki jokavuotisena huoltotoimena pyyhin teak-pinnat teak-öljyllä syksyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027