Tämmönen kymysys olis, ett mulla tuli tietokonepaketin mukana tämmönen avustus-cd, jolla voidaan palauttaa tietsikka siihen tilaan jossa se oli ostettaessa (win 98 se). Oon sillä onnistuneesti palauttanu asetukset muutamaan kertaan, mut mitäs sit, jos mä ostankin uuden koneen? Ilman ohjelmia. Onko toi avustus-cd sellanen, ett voin asentaa winukan myös siihen uuteen koneeseen, vai pitääkö ostaa sellanen kone, missä käyttis on mukana? Tarkotan ny lähinnä noita ajurihommeleita ja sellasia, ett kuinka tyhjään koneeseen saa sit asennettua käyttiksen tolta avustus-cd:ltä? Olipa sekavaa, yrittäkää ottaa selvää... =)
Kiitos!
Käyttis toiselle koneelle
3
184
Vastaukset
- G'Kar
Palautus CD:ltä ei voi asentaa käyttistä uudelle koneelle. Tarvitset täysversion käyttöjärjestelmästä.
Myydäänkö valmiita uusia tietokoneita edes missään ilman käyttistä?- pip
Quote:
Myydäänkö valmiita uusia tietokoneita edes missään ilman käyttistä?
End quote.
Käytännössä kaikki kloonikoneet myydään ilman käyttistä, ellei asiakas halua hankkia samalla käyttöjärjestelmän. Voihan noita merkkimikrojakin hankkia ilman käyttöjärjestelmää. Poistaa esiasennetun käyttöjärjestelmän koneelta ja palauttaa asennuslevyn valmistajalle/microsoftille, niin ainakin lisenssiehtojen jommankumman pitäisi palauttaa käyttöjärjestelmän osuus mikron hinnasta.
Näin ainakin teoriassa, kuinka sitten asia toimii reaalimaailmassa. Koska valmistaja on jo maksanut microsoftille lisenssin, niin saattaa olla hieman vastahakoista palauttaa lisenssimaksun verran rahaa. Muistaakseni Uudessa Seelannissa oli jokunen vuosi sitten kampanja jonka tarkoituksena oli palauttaa lisenssejä uusista koneista ms:lle, mutta en muista miten kampanja päättyi, eli saivatko osallistujat rahansa takaisin. - pip
Quote:
Myydäänkö valmiita uusia tietokoneita edes missään ilman käyttistä?
End quote.
Käytännössä kaikki kloonikoneet myydään ilman käyttistä, ellei asiakas halua hankkia samalla käyttöjärjestelmän. Voihan noita merkkimikrojakin hankkia ilman käyttöjärjestelmää. Poistaa esiasennetun käyttöjärjestelmän koneelta ja palauttaa asennuslevyn valmistajalle/microsoftille, niin ainakin lisenssiehtojen jommankumman pitäisi palauttaa käyttöjärjestelmän osuus mikron hinnasta.
Näin ainakin teoriassa, kuinka sitten asia toimii reaalimaailmassa. Koska valmistaja on jo maksanut microsoftille lisenssin, niin saattaa olla hieman vastahakoista palauttaa lisenssimaksun verran rahaa. Muistaakseni Uudessa Seelannissa oli jokunen vuosi sitten kampanja jonka tarkoituksena oli palauttaa lisenssejä uusista koneista ms:lle, mutta en muista miten kampanja päättyi, eli saivatko osallistujat rahansa takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251