Viisaat ja kokeneet!
Kerrotteko vinkkiä, mistä lähteä etsimään perämoottorin kierroslukumittarin vikaa. Mittari toimii vain ajoittain ja tuolloinkin toisinaan näyttää kierrokset ok mutta toisinaan viisari vispaa vain ylös alas. Suurimman osan aikaa viisari ei värähdäkään. Moottorina Johnsson 115 hv -96.
Kiitoksia vinkeistä etukäteen!
Kierrosmittarin vian metsästys?
10
2299
Vastaukset
- aeoinavcö
Mulla 2002 Mercuryssa oli vastaava vika. Aiheuttaja oli se liitin, jossa ohjaamon kauko-ohjaimelta tuleva johto liittyy moottoriin. siellä oli hapettunut kontakti tai jotain, eikä kierroslukumittari toiminut kuin satunnaisesti.
Samalla myös moottorin kippi lakkasi toimimasta.
Putsasin liittimen metalliset "nastat" ja laitoin crc:tä. siitä lähtien on pelannut loistavasti.- tapsa3
Sama vika Finnsport 8500 kierosluku mittari toimii ei toimi . Tuntimittari kyllä toimii samassa mittarissa molemmat. Mistähän haen vikaa , olen ymmärtänyt että ottaa laturista toiminnan. Kummasta päästä mahtaisi olla vika mittarin takana tai laturin päässä.
- Näköisesti
Tasasuuntaaja passkana,itsellä ollu kahessa omc:n koneessa sökönä ja silloin kierroslukumittari ei toimi tai näyttää mitä sattuu.
- Toimii, ei toimi
Kiitoksia vinkeistä!
Liittimet tarkastelinkin ja suhuttelin sumutteilla. Ei ollut apua.
Mistä mahtaa tuo tasasuuntaaja löytyä, saako varaosina vai alkuperäisinä ja osaako harkitseva ihminen itse vaihtaa "yritä ja erehdy -menetelmällä"? - Toimii, ei toimi
Toimii, ei toimi kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistä!
Liittimet tarkastelinkin ja suhuttelin sumutteilla. Ei ollut apua.
Mistä mahtaa tuo tasasuuntaaja löytyä, saako varaosina vai alkuperäisinä ja osaako harkitseva ihminen itse vaihtaa "yritä ja erehdy -menetelmällä"?Niin ja tietenkin paljon maksaa?
- evari 96
Toimii, ei toimi kirjoitti:
Niin ja tietenkin paljon maksaa?
Löytynee päältä muovi suojusten alta , ja on kiinni mmutamalla pultilla ja yhteydessä vesikiertoon. Katso http://shop2.evinrude.com/ext/index.aspx?s1=848a0078ab21e0e8e414a33f27dc0099
Osa no 46 rectifier , mutta tarkasta ensin toimiiko lataus , nimittäin lataus ei toimi kunnolla jos osa rikki.
- tjyukiulioöpä
Metsästys aiheisille viesteille on ihan oma alueensa täällä.
- Jasoni
Moi! viikonloppuna ajoin yhden jenkkiveneen aalloista joka ryskyttikin sitten vähän kovemmin ja kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Katsoin satamassa liitokset ja kaikki on kunnossa. mistähän seuraavaksi kannattaisi lähteä vikaa etsimään? koneena 3-pyttyinen mercury vm 89 ja 80 hv.
- Itse mittari?
Tämä on ehkä aika kaukaa haettu, mutta onko mahdollista, että mittari on rikki?
- Anonyymi
Mikä oli vika?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persu jakoi tekoälyn tekemiä deepfakekuvia mustamaalatakseen SPR:ää
Ei näe asiassa ongelmaa https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/224e6737-010d-42ce-9ac0-cd08a8309f062681872- 1061840
Onko tämä yksipuolista?
Haluaisin laittaa sulle viestiä, kysyä kuulumisia. Haluaisin tietää miten voit, onko kaikki hyvin. Kaipaan sua, en tiedä631398- 1491354
Amnesty nillittää rajojen sulusta
Amnesty väittää, että missään ei ole näytetty toteen sitä, että noista itärajalta tulleista turvapaikanhakijoista olisi2001322Martina Aitolehti poseeraa rakkaansa kanssa - Somessa kuitti:"Oletko lainannut Haaviston Antoniota?"
Hmmm, onhan noissa miehissä yhdennäköisyyttä täytyy myöntää… Vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja katso kuvat: http68855Sinulle On Postia
Niin elikkäs kuten otsikko sanoo jollekin olisi postia. Pelokkaana mietin tuleeko vastausta laisinkaan. Ja jos tulee36658- 61634
Ulkomaillakin jo irvaillaan ja naureskellaan Saksalaislehti retostelee Sanna Marinin bikinikuvalla p
Saksalaislehti retostelee Sanna Marinin bikinikuvalla peppuvitsein Saksalaislehti Bild uutisoi Sanna Marinin bikinikuvas91633Miksi itsenäisyyspäivää vietetään...
...kun itsenäisyys menetettiin 4.4.2023 kun meidät liitettiin NATOon? Päätäntävaltamme siittettiin UsaNatolle tuona suru261633