Tapiola ja tapaturmakorvaus...

Möwkö

Onko muilla kokemuksia Tapiolan tapaturmakorvailuista?
Mulla on tässä melko hankala tilanne päällä; Minulle sattui viime syksynä työtapaturma jossa loukkasin selkäni, ja jonka johdosta olin 3 viikkoa sairauslomalla. Tammikuussa samat selkävaivat alkoivat uudelleen ja rankempina.
Hakeuduin asian johdosta uudelleen lääkäriin. Sairauslomaa olen nyt saanut toista kuukautta mutta äsken tuli postilaatikosta kirje, jossa Tapiola selväsanaisesti ilmoittaa ettei korvaa mitään sairauskuluja eikä myöskään anna lupaa magneettikuvaan (mihin lääkärini kanssa maksusitoumuspyyntöä haimme). Selkäni ei kuulemma voi heidän mukaansa enää olla kipeä.
Eihän tässä ollakaan odoteltu päätöstä kuin kaksi kuukautta ja lekureille tehty laskua noin 1000e.. Työnantaja ei korvaa mitään ja lopetti jo palkanmaksunkin kuukauden jälkeen.
Eli ensin minut rikotaan töissä ja jätetään sitten maksumieheksi. Palkkaakaan ei saa jotta voisi maksella noita lääkärikuluja pois, Kelan rahoilla vain.
Jos niitä joskus saisi.
Olen ollut toista kuukautta ilman rahaa, Kelasta ei kuulu mitään vaikka hakemukset ajallaan laitettu sisään. Että silleen.

Onko mitään enää tehtävissä?

19

8068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapinmies1961

      Vie asia käräjille nyt kun ei ole tuloja ilmainen oikeuskäsittely mahollista .Jos et asiaa hoija tuotakautta ,niin mahdolliset vaivat kannat itte koko elämäsi älä ala mihinkään vakuutuslautakunnan valitushommiin en suosittele ne sotkee kaiken.

      • teoista

        jos todellakin olet varaton,oikeuteen vaan suoraan, niin ei tarvitse maksaa oikeudenkäyntikuluja. lautakunnissa asioiden käsittely on hidasta tulosta , eikä tiedä tulosta mikä se on.


    • Tapaturmavakuutuksen luonne on juuri tällainen. Tapahtunut tapaturma korvataan ehtojen mukaisesti. Mikäli lääketieteellisten tilastojen mukaan kyseisen tapaturman aiheuttama sairausaika täyttyy, on selässä oltava joku muu sairaus. Tämä muu sairaus ei kuulu tapaturmavakuutuksen korvauksen piiriin, joten korvaus lopetetaan.
      Mikäli on käynyt niin että tapaturma on vasta tuonut esille olemassa olevan selkäsairauden (rappeuma, skolioosi jne.) tilanne on valitettava, mutta selkeä. Ei korvata tapiksesta.
      Jos sinulla olisi sairauskuluvakuutus, niin hoitokulukorvaus ei katkeaisi tai kuuluisit sairauskassaan tai työnantajallasi olisi ryhmäsairauskuluvakuutus. Näin tää menee ja tästä on esimerkkejä tällakin palstalla. Vakuutusoikeuden sivuilta voi lukea ennakkopäätöksiä kyseisistä asioista.
      Ottakaa itsellenne sairauskuluvakuutus, nyt kun olette vielä terveitä, niin ei tule tällaisia ikäviä rahallisia menoja. Lakisääteinen työtapaturma ei ole yleinen sairauskuluvakuutus.

      • Mäkin myös,

        Hei,
        ei mitenkään epätavallista vaan täysin tavallista vakuutusyhtiön toimintaa. Tervetuloa vain vakuutusongelmasten joukkoon, meitä on tuhansia, mutta asialle ei van tehdä yhtään mitään.

        Mulla onnettomuus syksyllä -04, ja 3 kk:n jälken mulla olikin muu sairaus.

        Älä missään nimessä vie asiaa tapaturma-tai muihin hölmöihin paikkoihin, vaan suoraan käräjille. Säästät rahaa ja hermoja, kun otat hyvän lakimiehen. Jos olet sen vienyt turhanpäiväiseen vakuutusyhtiön maksamaan muutoskäsittelyyn, yritä saada peruutettua se jollain keinolla. Áinakin Somlaan lähetetyt asiat saa poikkastua, joten luulisi että tämänkin, jos olet itse vienyt sen eteenpäin.

        Selvitä oma kotivakuutus, että onhan siinä oikeusturva-vakuutus tai sitten oikeusapu-toimistoon yhteys, koska olet menettänyt elannon.

        Lääkärikäynneistä.. ei ole oikein kokemusta. Yritä hakea Kelasta niitä ja matkakulukorvauksia myös. Huom, matkakulukorvaukset kiireellisiä, koska niitä voi hakea max. 6 kk takautuvasti maksupäivästä alkaen. Omavastuu on 157,25 e ja vaativat jonkinlaisen todistuksen, että olet käynyt hoidoissa.

        Kunnalta voisit pyytää kuntoutusta, jos sitä taravitset tai edes kuntoutussuunnitelmaa.

        Työpaikan kassan pitäisi maksaa sinulle ansiosidoinnaista, jos olet kuulunut kassaan. Vaatii ilmoittautumisen työttömäksi, vaikka oletkin työkyvytön. Silläkin on kiire, koska ansiomenetyksen maksu alkaa tarkalleen silloin, kun olet ilmoittautunut työttömäksi. Palkkatodistukset yms. voi toimittaa myöhemmin.

        Jos työsuhde vielä voimassa, ja muutenkin, jos tarvitset ammatilista koulutusta/työkykyselvitystä, yhteys eläkelaitokseen, jossa olet vakuutettuna. (Ammatillinen kuntoutus).

        Tsemppiä !


      • Minä myäs
        Mäkin myös, kirjoitti:

        Hei,
        ei mitenkään epätavallista vaan täysin tavallista vakuutusyhtiön toimintaa. Tervetuloa vain vakuutusongelmasten joukkoon, meitä on tuhansia, mutta asialle ei van tehdä yhtään mitään.

        Mulla onnettomuus syksyllä -04, ja 3 kk:n jälken mulla olikin muu sairaus.

        Älä missään nimessä vie asiaa tapaturma-tai muihin hölmöihin paikkoihin, vaan suoraan käräjille. Säästät rahaa ja hermoja, kun otat hyvän lakimiehen. Jos olet sen vienyt turhanpäiväiseen vakuutusyhtiön maksamaan muutoskäsittelyyn, yritä saada peruutettua se jollain keinolla. Áinakin Somlaan lähetetyt asiat saa poikkastua, joten luulisi että tämänkin, jos olet itse vienyt sen eteenpäin.

        Selvitä oma kotivakuutus, että onhan siinä oikeusturva-vakuutus tai sitten oikeusapu-toimistoon yhteys, koska olet menettänyt elannon.

        Lääkärikäynneistä.. ei ole oikein kokemusta. Yritä hakea Kelasta niitä ja matkakulukorvauksia myös. Huom, matkakulukorvaukset kiireellisiä, koska niitä voi hakea max. 6 kk takautuvasti maksupäivästä alkaen. Omavastuu on 157,25 e ja vaativat jonkinlaisen todistuksen, että olet käynyt hoidoissa.

        Kunnalta voisit pyytää kuntoutusta, jos sitä taravitset tai edes kuntoutussuunnitelmaa.

        Työpaikan kassan pitäisi maksaa sinulle ansiosidoinnaista, jos olet kuulunut kassaan. Vaatii ilmoittautumisen työttömäksi, vaikka oletkin työkyvytön. Silläkin on kiire, koska ansiomenetyksen maksu alkaa tarkalleen silloin, kun olet ilmoittautunut työttömäksi. Palkkatodistukset yms. voi toimittaa myöhemmin.

        Jos työsuhde vielä voimassa, ja muutenkin, jos tarvitset ammatilista koulutusta/työkykyselvitystä, yhteys eläkelaitokseen, jossa olet vakuutettuna. (Ammatillinen kuntoutus).

        Tsemppiä !

        Käytä magneettitutkimus-pyyntöön myös työpaikan teveyskeskusta, josko ne maksaisivat kuvauksen.

        Tai sitten kunnan lääkäriin, jos pääsisit kiireellisenä sairaalajonoon, ykkös-kiireellisyysluokassa (luokkia 1-3)

        Kolmantena oma raha, pankista lainaa jne.

        Kannattaa satsata omaan terveyteen, sillä sairaana ei ole "terveellistä" olla.

        Panostaisin kuntoutustutkimuksiin.


      • Mä vaan
        Minä myäs kirjoitti:

        Käytä magneettitutkimus-pyyntöön myös työpaikan teveyskeskusta, josko ne maksaisivat kuvauksen.

        Tai sitten kunnan lääkäriin, jos pääsisit kiireellisenä sairaalajonoon, ykkös-kiireellisyysluokassa (luokkia 1-3)

        Kolmantena oma raha, pankista lainaa jne.

        Kannattaa satsata omaan terveyteen, sillä sairaana ei ole "terveellistä" olla.

        Panostaisin kuntoutustutkimuksiin.

        Aina kun menet lääkärille, mainitse. että kyseessä on työtapaturma, mikä vakuutuslaitos sekä tapaturmanumero & käsittelijän nimi.

        Tämä pätee myös kunnan, työpaikan, Kelan ja muihin asioihin.

        Pyydä kopiot jokaikisestä lääkärinkäynnistä, labrasta ja kaikesta maihdollisesta itsellesi.
        Kun asia on menossa käräjille, pyydä vakutuusyhtiöstä omat vakuutuspaperit itselle, sekä vakuutusyhtiön vakuutuslääkärin kansion.

        Vuosi tapaturmasta, tai oikeammin 11,5 kk käy uudelleen lääkärintarkastuksessa, jolloin saadaan selville, millainen kunto on vuosi onnettomuudesta. Kannattaa ehkä käydä ortopedi/fysiatri tai vastaavalla.
        Työpaikan piikkiin toivottavasti, ellei vakuutusyhtiö anna maksusitoumusta.
        Tapiolasta sitä pitää pyytää. Kannattaa muuten aina toimittaa paperit henk.koht ja pyytää leima sekä mahdollisesti allekirjoitus omaan kopioon, milloin se mennyt tullut Tapiolaan.

        Käsittelyaika voi olla 3 kk tai enemmän, mutta maksusitoumukset pitäisi hoitua nopeammin.


      • turhaantunut
        Mäkin myös, kirjoitti:

        Hei,
        ei mitenkään epätavallista vaan täysin tavallista vakuutusyhtiön toimintaa. Tervetuloa vain vakuutusongelmasten joukkoon, meitä on tuhansia, mutta asialle ei van tehdä yhtään mitään.

        Mulla onnettomuus syksyllä -04, ja 3 kk:n jälken mulla olikin muu sairaus.

        Älä missään nimessä vie asiaa tapaturma-tai muihin hölmöihin paikkoihin, vaan suoraan käräjille. Säästät rahaa ja hermoja, kun otat hyvän lakimiehen. Jos olet sen vienyt turhanpäiväiseen vakuutusyhtiön maksamaan muutoskäsittelyyn, yritä saada peruutettua se jollain keinolla. Áinakin Somlaan lähetetyt asiat saa poikkastua, joten luulisi että tämänkin, jos olet itse vienyt sen eteenpäin.

        Selvitä oma kotivakuutus, että onhan siinä oikeusturva-vakuutus tai sitten oikeusapu-toimistoon yhteys, koska olet menettänyt elannon.

        Lääkärikäynneistä.. ei ole oikein kokemusta. Yritä hakea Kelasta niitä ja matkakulukorvauksia myös. Huom, matkakulukorvaukset kiireellisiä, koska niitä voi hakea max. 6 kk takautuvasti maksupäivästä alkaen. Omavastuu on 157,25 e ja vaativat jonkinlaisen todistuksen, että olet käynyt hoidoissa.

        Kunnalta voisit pyytää kuntoutusta, jos sitä taravitset tai edes kuntoutussuunnitelmaa.

        Työpaikan kassan pitäisi maksaa sinulle ansiosidoinnaista, jos olet kuulunut kassaan. Vaatii ilmoittautumisen työttömäksi, vaikka oletkin työkyvytön. Silläkin on kiire, koska ansiomenetyksen maksu alkaa tarkalleen silloin, kun olet ilmoittautunut työttömäksi. Palkkatodistukset yms. voi toimittaa myöhemmin.

        Jos työsuhde vielä voimassa, ja muutenkin, jos tarvitset ammatilista koulutusta/työkykyselvitystä, yhteys eläkelaitokseen, jossa olet vakuutettuna. (Ammatillinen kuntoutus).

        Tsemppiä !

        mulle sattu tapaturma lokakuu -07 ammattikoulussa, koululla oli tapaturmavakuutus tapiolasta, mulle sanoivat että ei voida korvata mitään kun ei ollut tapaturma... hain korvauksia sitten omasta tapaturma vakuutuksesa pohjolasta, ja siellä sanoivat että on ilmiselvä tapaturma ja vielä yleinen sellainen.. valitin tapiolasta vakuutuslautakuntaa, siellä sanovat että ei voi tehdä mitään. Jos on jollakulla neuvoja, niin neuvoja otetaan vastaan!?!?


      • Vielä kaikki hyvin
        Mäkin myös, kirjoitti:

        Hei,
        ei mitenkään epätavallista vaan täysin tavallista vakuutusyhtiön toimintaa. Tervetuloa vain vakuutusongelmasten joukkoon, meitä on tuhansia, mutta asialle ei van tehdä yhtään mitään.

        Mulla onnettomuus syksyllä -04, ja 3 kk:n jälken mulla olikin muu sairaus.

        Älä missään nimessä vie asiaa tapaturma-tai muihin hölmöihin paikkoihin, vaan suoraan käräjille. Säästät rahaa ja hermoja, kun otat hyvän lakimiehen. Jos olet sen vienyt turhanpäiväiseen vakuutusyhtiön maksamaan muutoskäsittelyyn, yritä saada peruutettua se jollain keinolla. Áinakin Somlaan lähetetyt asiat saa poikkastua, joten luulisi että tämänkin, jos olet itse vienyt sen eteenpäin.

        Selvitä oma kotivakuutus, että onhan siinä oikeusturva-vakuutus tai sitten oikeusapu-toimistoon yhteys, koska olet menettänyt elannon.

        Lääkärikäynneistä.. ei ole oikein kokemusta. Yritä hakea Kelasta niitä ja matkakulukorvauksia myös. Huom, matkakulukorvaukset kiireellisiä, koska niitä voi hakea max. 6 kk takautuvasti maksupäivästä alkaen. Omavastuu on 157,25 e ja vaativat jonkinlaisen todistuksen, että olet käynyt hoidoissa.

        Kunnalta voisit pyytää kuntoutusta, jos sitä taravitset tai edes kuntoutussuunnitelmaa.

        Työpaikan kassan pitäisi maksaa sinulle ansiosidoinnaista, jos olet kuulunut kassaan. Vaatii ilmoittautumisen työttömäksi, vaikka oletkin työkyvytön. Silläkin on kiire, koska ansiomenetyksen maksu alkaa tarkalleen silloin, kun olet ilmoittautunut työttömäksi. Palkkatodistukset yms. voi toimittaa myöhemmin.

        Jos työsuhde vielä voimassa, ja muutenkin, jos tarvitset ammatilista koulutusta/työkykyselvitystä, yhteys eläkelaitokseen, jossa olet vakuutettuna. (Ammatillinen kuntoutus).

        Tsemppiä !

        Tässä itse luen tätä keskustelua kun puntaroin vaihdanko vakuutusyhtiötä vai en. Jotensakin sisällöt suht.samanlaiset ja hinnat aika samaa tasoa, mutta jotenkin alkaa nyppiä nykyisen vakuutusyhtiön toiminta.

        Asiaan.

        Oletteko miettinyt kuinka kivuttomasti kotivakuutus suostuu maksamaan oikeuskuluja, jos oikeutta haetaan omaa vakuutusyhtiötä vastaan?

        Kuinka äkkiä noissa tapauksissa vakuutusyhtiö tekee oikeuden käynnistä niin kalliin, jotta vakuutus ei korvaakaan kuluja ja asiakkaalle, joka ei siis ole aina oikeassa, tulee tarve päästä tilanteesta pois.


        Liekö tuosta kokemusta?


      • Mä vaan
        Vielä kaikki hyvin kirjoitti:

        Tässä itse luen tätä keskustelua kun puntaroin vaihdanko vakuutusyhtiötä vai en. Jotensakin sisällöt suht.samanlaiset ja hinnat aika samaa tasoa, mutta jotenkin alkaa nyppiä nykyisen vakuutusyhtiön toiminta.

        Asiaan.

        Oletteko miettinyt kuinka kivuttomasti kotivakuutus suostuu maksamaan oikeuskuluja, jos oikeutta haetaan omaa vakuutusyhtiötä vastaan?

        Kuinka äkkiä noissa tapauksissa vakuutusyhtiö tekee oikeuden käynnistä niin kalliin, jotta vakuutus ei korvaakaan kuluja ja asiakkaalle, joka ei siis ole aina oikeassa, tulee tarve päästä tilanteesta pois.


        Liekö tuosta kokemusta?

        Hei,
        olen kuullut, että yhdessä tapauksessa X kotivakuutusyksikoön oikeusturva-vakuutus oli voimassa, vaikka saman X liikennevakuutusyksikön kanssa käytiin kärjäjäoikeudenkäyntiä.
        Lopputulosta en tiedä, kumpi voitti, liikennevakuutusyhtiön joukkio vai autonallejäänyt henkilö.

        Ainakaan en luottaisi kotivakuutusyhtiön ehdottamaan lakimieheen...


      • Ei merkitystä
        Vielä kaikki hyvin kirjoitti:

        Tässä itse luen tätä keskustelua kun puntaroin vaihdanko vakuutusyhtiötä vai en. Jotensakin sisällöt suht.samanlaiset ja hinnat aika samaa tasoa, mutta jotenkin alkaa nyppiä nykyisen vakuutusyhtiön toiminta.

        Asiaan.

        Oletteko miettinyt kuinka kivuttomasti kotivakuutus suostuu maksamaan oikeuskuluja, jos oikeutta haetaan omaa vakuutusyhtiötä vastaan?

        Kuinka äkkiä noissa tapauksissa vakuutusyhtiö tekee oikeuden käynnistä niin kalliin, jotta vakuutus ei korvaakaan kuluja ja asiakkaalle, joka ei siis ole aina oikeassa, tulee tarve päästä tilanteesta pois.


        Liekö tuosta kokemusta?

        Oikeusturvaetu myönnetään, jos tapaus kuuluu ehtojen mukaan korvattavaksi. Sillä ei kerrassaan ole merkitystä, onko vastapuolena sama oikeusturvaedun myöntänyt vakuutusyhtiö.
        Pientä riitaa he saattavat kylläkin sovitella, ettei synny oikeudenkäyntikuluja.


    • murmelimummo

      sama täällä 3kk kulunut vastaus kielteinen eikä vieläkään asiapapereita ole löytynyt. Ei tapiloa korvaa mitään. Jätetään asiakas heitteille, ei vastata soittopyyntöihin. Todella ikävää mainosta firmalle.

      • oi ihana tapiola

        Onneksi on työpaikalla vakuutukset Tapiolassa? Itse jouduin jäämään työelämästä pois n.2v sitten selän takia. edellä mainittu yhtiö lupasi tukea/maksaa uudelleenkoulutuksen, mutta en ole edelleenkään päässyt yhtään mihinkään vaikka olen käynyt pääsykokeissa ja läpäissyt ne erinomaisesti,alan ovat hyväksyneet mutta pyörtävät lupauksia eri verukkeilla.edellinen veruke oli:koulupaikka liian kallis, pitäisi saada alennusta n. 7000e? Työkokeilua sentään raaskivat maksaa 1.5kk: ) Ainoa tapa selvitä' tästä ONGELMASTA on ilmeisesti TAPPAA ITSENSÄ!!!
        Tällä hetkellä en saa penniäkään mistään??


    • aakoo

      niitäkin on monia tahoja tapaturmassa josta haetaan. 1,5kk omien selvityksien jälkeen selvisi että olen oikeutettu työnantajan lakisääteisen vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen piikkiinja sain mag.kuvaukset ilmatteeksi.
      itse saa kyllä tehdä asiat. lähetittekö työnantajan sekä lääkärin kanssa omat selvitykset?

    • Kokemuksia löytyy Tapiolasta ja Pohjolasta. Pohjola pelaa aikaa, ei anna maksusitoumusta, itse pyysin lähetteen terveyskeskuksesta hermoratatutkimusta varten, jonka Pohjolan lääkäri oli todennut tarpeettomaksi. En ole koskaan nähny, keskustellut lääkärin kanssa, sihteeri on hoitanut keskinäiset kirjeenvaihtomme.

      Lopulta Pohjolan lakinainen/tuomari vastasi tylysti, että minulla on näyttövelvollisuus tjt.

      Kohta kolme vuotta menee umpeen, aion ottaa asian uudelleen käsittelyyn, en itse, vaan noihin asioihin perehtyneeltä taholta.

      Tapiolan kanssa taistelin neljä vuotta vesivahingostani. Se oli kuluttavaa taistelua, sain mitä järjrttömämpiä korvaustarjouksia, joita en hyväksynyt. Lopulta lähetin kuvat vaurioituneesta parketista ja muista vahingoista ylemmälle tasolle. Seuraavana päivänä sain kutsun Tapiolaan. Kaksi miestä minua vastaan, keskustelimme pitkään, toinen oli vartavasten koulutettu murtamaan korvauksenhakijan sitkeys, ei onnistunut, minulla oli kassillinen tulostettuja yhteydenottoja ja myös vastauksia, lupauksia Tapiolayhtiön taholta.

      Lopulta Tapiolan oli korvattava täysimääräisenä neljän vuoden aikana lisääntyneet vauriot asiantuntija porukan tehdessä täydellisen tutkimuksen vesivahingosta aiheutuneista vaurioista.

      Olen ollut yhteydessä jopa Eduskuntaan, jossa ollaan hyvinkin tietoisia vakuutusyhtiöiden korvaushalukkuudesta.

      Nyt olisi "kansalaisaloitteen" paikka. Se 50 000 nimeä saa kasaan varmasti vaadittavassa ajassa, joka on muistaakseni kuusi kuukautta. Niin paljon vakuutusyhtiöt ovat kansaa kusettaneet, nyt olisi näytön paikka. Ensinnäkään korvausasioita ei vakuutusyhtiön omat lääkärit saisi edes käsitellä. Täysin puolueeton instanssi selvittäisi korvausvelvollisuudet. Laki saatava mahdollisimman pian.

      Aika on valmis, allekirjoittakaa kansalaisaloite!

    • Huonoja kokemuksia

      Itsellä meni vuosi sitten selkä töissä. Magneettikuvissa löytyi välilevyn repeämän ja pullistuman lisäksi "luonnollista" kulumaa, jonka perusteella Tapiola ei korvannut kuin ensimmäisen lääkärikäynnin.

      Tapahtumaketju pilasi senhetkisen elämäni ja lähellä oli että olisin menettänyt terveyteni lisäksi kaiken muunkin....siis kaiken!

      Taistelu jatkuu edelleen, nyt kuntoutan itseäni ja edessä on ehkä uudelleen koulutus. Oikeanlaista apua/infoa ei vaan tunnu saavan mistään...

      Kuka auttaa kuka?

    • Anonyymi

      Itsellä meni haposta keuhkot lähitapiola kovasi kasiviotta. Sen jälkeen ei tullut korvauksia, kun tulin niiden mielestä työkykyiseksi. Syön maksimi määrän astma lääkkeitä. Koittanut olla töissä maksimi 2 viikkoa ja sairaala reissu viikko. Sitä rataa viimmeinen vuosi. Paska yhtiö

    • Anonyymi

      Nää vakuutusyhtiöt on tätä bahometin palvonta ketjua. ei niiltä mitään korvauksia saa vaikka työnantajat maksaa vakuutuksia, ei edes hoitokuluja korvata. Samaa paskaa koko vakuutusketju, täysiä varkaita ja valehtelijoita täynnä.

      • Anonyymi

        Totta. Vääristellään ja keksitään "tapaturmavamma" nimikkeistötkin, jotta saadaan keinotekoisesti "näyttämään" vakuutusyhtiön päätöksien kirjauksissa muuta, kuin mitä todelliset todetut ja todennetut tapaturmaiset vammat ovat.


    • Anonyymi

      Kansalaisaloite, joko tämä värkätty?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      330
      3081
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      109
      2288
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      196
      1620
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1407
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      941
    Aihe