piikkisilmät kuolivat joukolla?

Suru silmissä

Tässä parin päivän sisällä, aivan yhtäkkiä kaikki piikkisilmät kuolivat yllättäin, enkä tiedä mikä ihme siihen olisi voinut olla syy. Akvaario on vain 63 litranen. Vettä olen vaihtanut n.4-5 päivän välein ja aina laittanut uuteen veteen AquaSafea. Vesiarvot nyt kun kuolivat: 26c lämpö, ph:7.2, gh:7 no3:15mg/l No2:0mg/l
Muut kalat voivat hyvin ainakin vielä: Taistelukala uros 2x naarasta, mustatetroja 5kpl, kiilakylkiä 10. APUAA....

5

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suru silmissäni

Ja nyt tämä menee ihmeelliseksi. Piikkisilmät kuolivat ja taistelukala uros intoutui tekemään kuplarykelmää....

• fish KING

Minkä ikäisiä piikkisilmät olivat?
        Millä mittaat vesiarvoja?
        Ei muista enää;
        - kuinka usein ja paljonko vaihdoit vettä?
        Minkälaisella aikavälillä piikkisilmät kuolivat?
        Mitä akvassa tapahtui samoihin aikoihin?
        - hankintoja
        - raanavedessä muutoksia
        - vedenlämpötila muutoksia
        ... jotain normaalista poikkeavaa???

• suru........
        fish KING kirjoitti:

Minkä ikäisiä piikkisilmät olivat?
        Millä mittaat vesiarvoja?
        Ei muista enää;
        - kuinka usein ja paljonko vaihdoit vettä?
        Minkälaisella aikavälillä piikkisilmät kuolivat?
        Mitä akvassa tapahtui samoihin aikoihin?
        - hankintoja
        - raanavedessä muutoksia
        - vedenlämpötila muutoksia
        ... jotain normaalista poikkeavaa???

No Piikkisilmät kuolivat muutamassa päivässä. Uiskentelivat pinnan lähettyvillä lehdissä. Vappu tunnelmalta kyllä meno näytti, kun vaappuivat miten sattuu. Arvelin kyllä jo itse jotensakkin nitraattipiikin iskeneen, kun olen harrastanut liian tehokasta puhdistusta. En sorru enää. Nitraatti oli yli 20 ennen veteen koskemista. KIITOKSET KINGI SINULLE: vastaat tietämättömille VÄSYMÄTTÄ.

• fish KING
        suru........ kirjoitti:

No Piikkisilmät kuolivat muutamassa päivässä. Uiskentelivat pinnan lähettyvillä lehdissä. Vappu tunnelmalta kyllä meno näytti, kun vaappuivat miten sattuu. Arvelin kyllä jo itse jotensakkin nitraattipiikin iskeneen, kun olen harrastanut liian tehokasta puhdistusta. En sorru enää. Nitraatti oli yli 20 ennen veteen koskemista. KIITOKSET KINGI SINULLE: vastaat tietämättömille VÄSYMÄTTÄ.

... ei nitraatti muutu nitriitiksi kuin vasta 50mg/l mittatuloksissa kohtuullisen vääin näyttävissä tippamittalaitteissa, liuskamittalaitteet ovat vielä enemmän väärässä ja tuollaiset yli 80mg/l tulokset voisivat viitata siihen että akvassa olisi myös nitriittiakin.

Piikkisten ikä jäi vielä kysymysmerkiksi???
        - jos ovat nuoria epäilen joukkokuoleman syyksi pohjahiekasta läpi päässeitä kemikaaleja jos on tullut pöyhästyä liikaa...
        - jos ovat jo yli kuusi vuotiaita voi ikä viedä mennessään montakin vanhuuttaan samalla kertaa, niin oudolta kuin se kuulostaakin

Kerro vielä tuosta liian tehokkaista puhdistus toimista... juu, pakko vastata kun kysytään, se on oppen osa ;)

• suru........
        fish KING kirjoitti:

... ei nitraatti muutu nitriitiksi kuin vasta 50mg/l mittatuloksissa kohtuullisen vääin näyttävissä tippamittalaitteissa, liuskamittalaitteet ovat vielä enemmän väärässä ja tuollaiset yli 80mg/l tulokset voisivat viitata siihen että akvassa olisi myös nitriittiakin.

Piikkisten ikä jäi vielä kysymysmerkiksi???
        - jos ovat nuoria epäilen joukkokuoleman syyksi pohjahiekasta läpi päässeitä kemikaaleja jos on tullut pöyhästyä liikaa...
        - jos ovat jo yli kuusi vuotiaita voi ikä viedä mennessään montakin vanhuuttaan samalla kertaa, niin oudolta kuin se kuulostaakin

Kerro vielä tuosta liian tehokkaista puhdistus toimista... juu, pakko vastata kun kysytään, se on oppen osa ;)

Hei kingi!
        Tehokkaalla tarkoitin sitä, kun tosiaan pöyhin puhistimella hiekat aina kunnolla, ettei vaan jäänyt mitään likaa ja siinä sitten ikkunat ja kasvejakin. Siinä on minun liiallisuuteen mennyt puhistus..... Piikkisilmät olivat vähän päälle 1kk ikäisiä, kuten minun akvaario harrastuskin. Paljon on opittavaa ja sitten vasta isompaa uskallan laittaa.
        Nyt on vastattu näinkin päin ja anteeksi vaan viive, mutta tarkistelin äskön vasta kirjotuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe