piikkisilmät kuolivat joukolla?

Suru silmissä

Tässä parin päivän sisällä, aivan yhtäkkiä kaikki piikkisilmät kuolivat yllättäin, enkä tiedä mikä ihme siihen olisi voinut olla syy. Akvaario on vain 63 litranen. Vettä olen vaihtanut n.4-5 päivän välein ja aina laittanut uuteen veteen AquaSafea. Vesiarvot nyt kun kuolivat: 26c lämpö, ph:7.2, gh:7 no3:15mg/l No2:0mg/l
Muut kalat voivat hyvin ainakin vielä: Taistelukala uros 2x naarasta, mustatetroja 5kpl, kiilakylkiä 10. APUAA....

5

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suru silmissäni

      Ja nyt tämä menee ihmeelliseksi. Piikkisilmät kuolivat ja taistelukala uros intoutui tekemään kuplarykelmää....

      • fish KING

        Minkä ikäisiä piikkisilmät olivat?
        Millä mittaat vesiarvoja?
        Ei muista enää;
        - kuinka usein ja paljonko vaihdoit vettä?
        Minkälaisella aikavälillä piikkisilmät kuolivat?
        Mitä akvassa tapahtui samoihin aikoihin?
        - hankintoja
        - raanavedessä muutoksia
        - vedenlämpötila muutoksia
        ... jotain normaalista poikkeavaa???


      • suru........
        fish KING kirjoitti:

        Minkä ikäisiä piikkisilmät olivat?
        Millä mittaat vesiarvoja?
        Ei muista enää;
        - kuinka usein ja paljonko vaihdoit vettä?
        Minkälaisella aikavälillä piikkisilmät kuolivat?
        Mitä akvassa tapahtui samoihin aikoihin?
        - hankintoja
        - raanavedessä muutoksia
        - vedenlämpötila muutoksia
        ... jotain normaalista poikkeavaa???

        No Piikkisilmät kuolivat muutamassa päivässä. Uiskentelivat pinnan lähettyvillä lehdissä. Vappu tunnelmalta kyllä meno näytti, kun vaappuivat miten sattuu. Arvelin kyllä jo itse jotensakkin nitraattipiikin iskeneen, kun olen harrastanut liian tehokasta puhdistusta. En sorru enää. Nitraatti oli yli 20 ennen veteen koskemista. KIITOKSET KINGI SINULLE: vastaat tietämättömille VÄSYMÄTTÄ.


      • fish KING
        suru........ kirjoitti:

        No Piikkisilmät kuolivat muutamassa päivässä. Uiskentelivat pinnan lähettyvillä lehdissä. Vappu tunnelmalta kyllä meno näytti, kun vaappuivat miten sattuu. Arvelin kyllä jo itse jotensakkin nitraattipiikin iskeneen, kun olen harrastanut liian tehokasta puhdistusta. En sorru enää. Nitraatti oli yli 20 ennen veteen koskemista. KIITOKSET KINGI SINULLE: vastaat tietämättömille VÄSYMÄTTÄ.

        ... ei nitraatti muutu nitriitiksi kuin vasta 50mg/l mittatuloksissa kohtuullisen vääin näyttävissä tippamittalaitteissa, liuskamittalaitteet ovat vielä enemmän väärässä ja tuollaiset yli 80mg/l tulokset voisivat viitata siihen että akvassa olisi myös nitriittiakin.

        Piikkisten ikä jäi vielä kysymysmerkiksi???
        - jos ovat nuoria epäilen joukkokuoleman syyksi pohjahiekasta läpi päässeitä kemikaaleja jos on tullut pöyhästyä liikaa...
        - jos ovat jo yli kuusi vuotiaita voi ikä viedä mennessään montakin vanhuuttaan samalla kertaa, niin oudolta kuin se kuulostaakin

        Kerro vielä tuosta liian tehokkaista puhdistus toimista... juu, pakko vastata kun kysytään, se on oppen osa ;)


      • suru........
        fish KING kirjoitti:

        ... ei nitraatti muutu nitriitiksi kuin vasta 50mg/l mittatuloksissa kohtuullisen vääin näyttävissä tippamittalaitteissa, liuskamittalaitteet ovat vielä enemmän väärässä ja tuollaiset yli 80mg/l tulokset voisivat viitata siihen että akvassa olisi myös nitriittiakin.

        Piikkisten ikä jäi vielä kysymysmerkiksi???
        - jos ovat nuoria epäilen joukkokuoleman syyksi pohjahiekasta läpi päässeitä kemikaaleja jos on tullut pöyhästyä liikaa...
        - jos ovat jo yli kuusi vuotiaita voi ikä viedä mennessään montakin vanhuuttaan samalla kertaa, niin oudolta kuin se kuulostaakin

        Kerro vielä tuosta liian tehokkaista puhdistus toimista... juu, pakko vastata kun kysytään, se on oppen osa ;)

        Hei kingi!
        Tehokkaalla tarkoitin sitä, kun tosiaan pöyhin puhistimella hiekat aina kunnolla, ettei vaan jäänyt mitään likaa ja siinä sitten ikkunat ja kasvejakin. Siinä on minun liiallisuuteen mennyt puhistus..... Piikkisilmät olivat vähän päälle 1kk ikäisiä, kuten minun akvaario harrastuskin. Paljon on opittavaa ja sitten vasta isompaa uskallan laittaa.
        Nyt on vastattu näinkin päin ja anteeksi vaan viive, mutta tarkistelin äskön vasta kirjotuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe