Vaatteita lyhyille lihaville?

Pukeutuja

Mistä saisi ihan oikeasti kivoja ja sopivia vaatteita lyhyelle ja pyöreälle?

Onhan se ihan mukavaa, että vaatekaupoissa on mallistot "isoille tytöille". Ei vaan auta 160-senttisiä! Siis niitä, jotka periaatteessa mahtuvat normaalisarjojen suuriin kokoihin lahkeita lyhentämällä. Lahkeiden lyhentämisen lisäksi pitäisi kuitenkin jaksaa tehdä muitakin korjauksia, 10-15 senttiä pidemmälle tarkoitettu jakku kun ei istu kovin hyvin muutenkaan. Isojen kokojen osastoilla on kyllä usein tosi kivan mallisia vaatteita, mutta ne ovat lyhyelle ja lihavalle kaikin tavoin liian suuria. Vastaavanmallisia vaatteita harvoin löytää normaalikokojen osastoilta.

Erikoisliikkeiden kiertäminen on työlästä ja vaatii rahaa. Itse ompeleminen alkaa tympiä. Kuka suunnittelisi ja valmistaisi 160-senttisille, 38-44 kokoihin mahtuville parikymppisille naisille kivoja ja ei-tanttamaisia vaatteita? Kuka myisi niitä Aleksanterinkadulla Helsingissä?

Ja niin, pelkästään stretch-housujen saaminen lyhyempinä (20-sarjan koot) ei kyllä ole tämän kokoisen kuluttajan kannalta se tärkein juttu. Moni (ruotsalais)ketju tuntuu olettavan, että joustavat neule- ja trikoopaidat näiden iloisenväristen housujen kanssa riittää lyhyen ja pyöreän naisen vaatevarastoksi!

Vinkkejä, anyone?

38

14767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä-1974

      Valitettavasti en osaa auttaa, mutta mielenkiinnolla odotan vastauksia, sillä olen itsekkin 160cm ja 72kg eli kokoa 42-44...

      Tsemppiä sulle!

      Ps. Turussa ainakin Adatto-nimisestä liikkeestä löytyy jotain...

    • GB.

      vastauksia odottelen minäkin, pituutta 165 ja normaalimitoitetut isojen vaatteet ei istu. Ja en tosiaan haluaisi niitä kolttumaisia yläosia, kun ei ne lyhyen pienirintaisen ihmisen päällä näytä hyvältä. Ja kyllästyttää kulkea aina t-paidassa.

    • Aino

      odottelen minäkin vaikkapa vaatekauppiailta ympäri Suomen maan! Olen 160 cm aika lailla ylipainoinen isorintainen nainen. Vaatekaupoilla käynti on yhtä tuskaa, kun XL-kokoisetkin puserot sopivat luullakseni ainoastaan mallimitoissa oleville anorektikoille!

    • minä

      ai,sä lyhyt vai?! mä oon 150cm ja myös lihava...Mut,oon kyl samaa mieltä sun kans et sopivia vaatteita ei taho löytyä mistään..ja olen sentään jo 18vuotias...

    • -mä-

      Olen itse 156cm ja 102kg entinen päärynä, nykyinen pötkylä.Olen yli 40-v ja haluaisin pukeutua nuorekkaasti. Tiedän tarkalleen tyylini, mutta ikävintä on se, että naisten isot koot on aina kovin "tätimäisiä".Minulla on myös suhteellisen pieni budjetti yh-äitinä vaatteiden suhteen, koska 16-v lapseni on ihannepainoinen ja haluan hänen näyttävän hyvältä.
      Joskus löydän seppälän Great girls mallistosta vaatteita, mutta farkuissa on aina jotakin "kukkahörhelöitä":(
      Viikko sitten päätin aloittaa henkisen ja fyysisen "kaunistautumisen".Kävin tänään kampaajalla ja kosmetologilla säästettyäni jonkin aikaa..
      Oletko huomannut, että isojen tyttöjen vaatteet maksavat enemmän?
      Haluan olla kaunis keski-ikäinen äiti ja aloitan tarkkailemaan lautasmalliani..Tsemmppiä kaikille itseensä kyllästyneille pullukoille.

      • Anonyymi

        Itse olen tilannut Cellbesiltä vaatteita


    • Kurvi-

      mutta vastausta ei ole. Ite 160 cm, en kamalan ylipainonen mutta lantiota ja rintaa on. Housut on AINA liian pitkät ja puserot ja jakut ei mene kiinni tai sitten kun menee kiinni niin vyötärö on väärässä paikassa ja hihat ihan liian pitkät. Että näin.....

    • ?????

      Kuvitella tekeväsi itse vaatteita ? Esim. menet kurssille jossa opetellaan vaatteiden tekoa ? Itse olen tehnyt vaatteita kun ei niitä meille lyhyille ja hoikillekkaan löydy, esim. housujen lahkeet ovat aina liian pitkät, pienissä koissa, eikä 40 vuotias kehtaa lasten osastolta enää ostella itselleen vaatteita.

    • paksuli

      mistä saisin edes jotain sopivia vaatteita, kun olen 159 cm pitkä ja vyötärönympärykseni on 120 cm? Tällaisiakin naisia siis on olemassa, enkä haluaisi olla tällainen, mutta ei sille nyt mitään voi. Laihdutus ei vaan onnistu millään...
      Siis joskus sain tuolta Atelier...joku mikä se oli, postimyynnistä, mutta nyt en enää saa sieltäkään kun olen mennyt yli niiden mittojen, kun heillä on suurimmat lyhyet koot 25-26 ja minulle pitäisi olla 27. Sitten on koko 54 jossa housunlahkeet ja hihat yms. ovat ylipitkiä!
      Onko toisia samanmallisia, rinnanympärykseni on n. 130 cm ja lantio 136 cm.

    • läskeistä eroon

      "Kuka suunnittelisi ja valmistaisi 160-senttisille, 38-44 kokoihin mahtuville parikymppisille naisille kivoja ja ei-tanttamaisia vaatteita?"

      Miksi panostaa vaatteisiin, kun ei ne sitä tosiasiaa muuta, että laihduttaa sinun kannattaisi. Ne, joilla on fetissi läskiin, eivät välitä sinun vaatteistasi pätkän vertaa ja ne joilla on normaali naismaku, kiinnittävät huomionsa tasan tarkkaan nopeasti ja lyhyesti siihne, että olet lihava, ei kiinnosta.

      Jos haluat positiivista huomiota, sekä elää ilman jatkuvaa sairastelua ja lähellä olevaa kuolemaa, niin keskity siihen, mitä on vaatteiden alla. Se jälkeen vaateongelmakin selivää siinä sivussa.

      • pieni ja paksu

        Niin no...ympäri maailaman on kuitenkin naisia (miehiä ja lapsia), jotka eivät voi käyttää standardimitoitettuja vaatteita. Vaikka kommentistasi päätellen olet ilmeisesti sitä mieltä, että laihduttamisessa epäonnistuneet naiset ovat muutenkin niin epäonnistuneita, ettei heidän kannata edes yrittää pukeutua omaksi, miehensä, työkavereittensa tai perheensä iloksi ainakaan minä en pidä sitä kiellettynä ;). On tietenkin totta, että hyvässä rungossa vaatteet näyttävät paremmilta, mutta itse verhoilen läskini mielellään vaatteisiin, joissa tunnen oloni trendikkääksi.


      • Hyvä itsetunto...

        Ai, sä ostat vaatteita vain siksi, että vastakkainen sukupuoli kiinnostuis susta siinä mielessä? "Se" mielessä 24h? Hyi.


      • Anonyymi
        Hyvä itsetunto... kirjoitti:

        Ai, sä ostat vaatteita vain siksi, että vastakkainen sukupuoli kiinnostuis susta siinä mielessä? "Se" mielessä 24h? Hyi.

        Juu, mutta arvaa vaan, miten paljon kiinnostuu, jos alasti liikkuu…


    • ISOIITA

      tätä kuulla, mut sanonpahan kuitenkin.

      Jos me kaikki lyhyet ja ylipainoiset laihdutettas niin ei tarttis tuskailla vaateostoksilla käydessään.

      Joo, oon ittekin 153cm/103kg..et silleen

      • ????????

        Ehh, vaikka kuinka olisi laihduttamassa, niitä vaatteita tarvitaan silti. Vai mihin meinasit, että pitäisi pukeutua, säkkiin kenties?


      • klingel rules

        miettikää,ihan oikeasti.Joillekin laihduttaminen on yhtä epärealistista,kuin pituuden kasvattaminenkin.Itse olen myös "persjalkainen tankki" ja aika pätkäkin vielä.Olin hoikka vielä 7 vuotta sitten,ennen lasteni syntymää.Kyllä ne housunlahkeet oli yhtä pitkät silloinkin,kun nyt;puserot kiristi yhtä lailla rinnuksista (olen rintava) kun hihat roikkuivat liki polvissa,saati että se paidan muotoleikkaus olisi milloinkaan sattunut kohdalle...Kyse ei siis ole aina siitä,että olisi pullukka.

        Parhaimmat vaatelöytöni olen tehnyt klingelistä (asun pikkukuapungissa,jossa vaateliikkeitä tasan kolme).En tiedä mikä noissa saksalaisissa mitoituksissa on erilaista,mutta ne on istuvammat ja sopivammat kaikin puolin.Hinta-laatu on kohdallaan ja myös nuorekkaita vaatteita löytyy melkoisen suurissakin ko'issa.Käykääpä mitta-siskot katsomassa: www.klingel.fi .Plussana muuten mukavasti mieltä ilahduttavat realistisemmat koot (ts. joku seppälän paidanretku koko 50 on likipäin sama kooltaan kuin klingelin 46-48 vaihdellen mallista).Suosittelen!Eikä tartte aina edes niitä lahkeitakaan lyhentä... ;-)


      • hyvä että löytyy
        klingel rules kirjoitti:

        miettikää,ihan oikeasti.Joillekin laihduttaminen on yhtä epärealistista,kuin pituuden kasvattaminenkin.Itse olen myös "persjalkainen tankki" ja aika pätkäkin vielä.Olin hoikka vielä 7 vuotta sitten,ennen lasteni syntymää.Kyllä ne housunlahkeet oli yhtä pitkät silloinkin,kun nyt;puserot kiristi yhtä lailla rinnuksista (olen rintava) kun hihat roikkuivat liki polvissa,saati että se paidan muotoleikkaus olisi milloinkaan sattunut kohdalle...Kyse ei siis ole aina siitä,että olisi pullukka.

        Parhaimmat vaatelöytöni olen tehnyt klingelistä (asun pikkukuapungissa,jossa vaateliikkeitä tasan kolme).En tiedä mikä noissa saksalaisissa mitoituksissa on erilaista,mutta ne on istuvammat ja sopivammat kaikin puolin.Hinta-laatu on kohdallaan ja myös nuorekkaita vaatteita löytyy melkoisen suurissakin ko'issa.Käykääpä mitta-siskot katsomassa: www.klingel.fi .Plussana muuten mukavasti mieltä ilahduttavat realistisemmat koot (ts. joku seppälän paidanretku koko 50 on likipäin sama kooltaan kuin klingelin 46-48 vaihdellen mallista).Suosittelen!Eikä tartte aina edes niitä lahkeitakaan lyhentä... ;-)

        On vaatteita ja vaatteita. Toiset on kuin säkkejä ja toiset ihan tyylikkäitä ja siroja. Itse käyn lomareissuilla mökki-naapurikunnassa Donna-liikkeessä. Vaatteet on kalliita mutta kestäviä ja olen todella iloinen että myyjä jaksaa tuoda vaatteita sovitettavaksi ja on silmää minkälainen vaate sopii.( 152cm ja 96kg)
        Pitkissähousuissa LauRie housujen EMMA malli on ihana materiaalia ja kestävää näin keski-ikäiselle.


    • ei aina löysä t-pait

      Ompahan joku löytänyt 7 vuotta vanhan ketjun mutta ongelma ei ole hävinnyt.
      No en löydä minäkään kaupasta kivoja vaatteita, pituus 160 cm ja paino 67 kg. Rinnat on DD, vyötärö 85 cm ja lantio 112 cm. Hihat on yleensä liian pitkät housujen lahjeista puhumattakaan. Mutta ne kivat jakut saa joskus ihan itkun partaalle, joko ei mee rintojen kohdalta lähellekään kiinni tai sitten vyötärö ja olkapäät on ihan väärässä paikassa.

      • suomalaisia isoille

        Sarafaani, Carolin muoti-hovi, modeXL kielo-tuote. Suomalaisia hyvin istuvia vaatteita.


      • joutuu hakemaan

      • Elli epäsuhta

        Tuliko painovirhe?...

        olen nimittäin 165-senttinen, painan 80 kg ja mun lantio on 100, vyötärö 90 ja rinta 105. Reisi on suhteessa ohut, keskeltä 45 ja ihan ylhäältä pakaran alta siinä 55-56 cm. Käsivarsi hauiksen kohdalta 28 cm jännittämättä.

        Jossain mättää nyt, vaikka olenkin viitisen senttiä pidempi. Koska olen noin paljon kapeampi lantiosta ja rinnoista, niin painoeroa ei pitäisi olla kuin maksimissaan viitisen kiloa. Ja nyt sitä on 13 kg. ????

        Mutta yhtä kaikki mun on vaikea saada vaatteita, koska jos housut ovat lantiolta ja reisistä sopivat, niin arvatkaako vain, menevätkö ne kiinni ylhäältä ja toisin päin.. kun menevät niin persus roikkuu ja lahkeet lepattavat kuin purjeet.


      • Elli epäsuhta
        Elli epäsuhta kirjoitti:

        Tuliko painovirhe?...

        olen nimittäin 165-senttinen, painan 80 kg ja mun lantio on 100, vyötärö 90 ja rinta 105. Reisi on suhteessa ohut, keskeltä 45 ja ihan ylhäältä pakaran alta siinä 55-56 cm. Käsivarsi hauiksen kohdalta 28 cm jännittämättä.

        Jossain mättää nyt, vaikka olenkin viitisen senttiä pidempi. Koska olen noin paljon kapeampi lantiosta ja rinnoista, niin painoeroa ei pitäisi olla kuin maksimissaan viitisen kiloa. Ja nyt sitä on 13 kg. ????

        Mutta yhtä kaikki mun on vaikea saada vaatteita, koska jos housut ovat lantiolta ja reisistä sopivat, niin arvatkaako vain, menevätkö ne kiinni ylhäältä ja toisin päin.. kun menevät niin persus roikkuu ja lahkeet lepattavat kuin purjeet.

        Eli tietääkö joku mallistoa, jossa olisi kaltaiselleni housuja eli iso vyötärö, mutta reidet ja lantio mahtuisi jopa 38 vaatteisiin tai ainakin neljäänkymppiin.


      • Tuotteet halpoja!
        Elli epäsuhta kirjoitti:

        Eli tietääkö joku mallistoa, jossa olisi kaltaiselleni housuja eli iso vyötärö, mutta reidet ja lantio mahtuisi jopa 38 vaatteisiin tai ainakin neljäänkymppiin.

        Hei,
        ostakaa edullinen lento esim. Berliiniin; siellä lukuisia isoille tytöille vaatteita edullisesti myyviä kauppoja. esim. C&A. Samaisia kauppoja läytyy pitkin Keurooppaa. Sveitsissä Vogele myy normaalikokoja, jotka ovat todella suuria - siis meille isoille tytöille. Nämä vaatteet ei ollenkaan ole sellaisia säkkejä kuin suomessa nämä XXXXLLLLmallit


      • ompelijalle mars
        Elli epäsuhta kirjoitti:

        Eli tietääkö joku mallistoa, jossa olisi kaltaiselleni housuja eli iso vyötärö, mutta reidet ja lantio mahtuisi jopa 38 vaatteisiin tai ainakin neljäänkymppiin.

        Mene ja teetä ompelijalla. Saat takuuvarmasti istuvat vaatteet, eikä hintaa oikeasti tule paljoakaan enempää kuin laadukkaalle "kaupan vaatteelle"


      • Anonyymi
        Tuotteet halpoja! kirjoitti:

        Hei,
        ostakaa edullinen lento esim. Berliiniin; siellä lukuisia isoille tytöille vaatteita edullisesti myyviä kauppoja. esim. C&A. Samaisia kauppoja läytyy pitkin Keurooppaa. Sveitsissä Vogele myy normaalikokoja, jotka ovat todella suuria - siis meille isoille tytöille. Nämä vaatteet ei ollenkaan ole sellaisia säkkejä kuin suomessa nämä XXXXLLLLmallit

        Paras neuvo niille, joilla ei ole omaa ompelukonetta!
        Kerätkää muutama kaltaisenne donna ja tehkää matkasta
        Saksaan vaateostoksille voitollinen riemusaattue!
        Tiedän monia, jotka matkustavat Saksaan eri syistä.
        Googlatkaa ensin haluamanne tiedot esiin ja pakatkaa!
        Jos minä pitäisin matkatoimistoa, niin järjestäisin juuri
        Pullukoille ja Palleroille tällaisia pyrähdyksiä tarjoushintaan!
        Onhan lihavuus Suomessa yleisempää kuin normaalipaino.


    • Pallero

      www.bedivine.fi

    • Anonyymi

      Itse olen tilannut Cellbesiltä vaatteita, ne ovat olleet ainakin minulle sopivat, olen lyhyt ja lihava

    • Anonyymi

      Verkko kauppa Atelier Goldner siellä on.

    • Anonyymi

      Olen 145 ja pullukka, mistä vaatteet ?

    • Anonyymi

      Löytyykö täältä ketään yhtä lyhyitä ?

    • Anonyymi

      Hankalaa on löytää myös 156 senttisen 70 ? kiloa painaville.

    • Anonyymi

      Minulla kyllä on joitakin hyvännäköisiä leninkejä. Nehän oli tarkoitettu iloluontoisille lyhyinä, mutta minulle menevät sellaisinaan. Kirpputorilta löytyy hyviä vaatteita. En sovita niitä siellä, pesen ne, tai pidän pakkasessa. Sitten vähän korjailen, jos tarvii. Minulle on pitkiä, mutta niitähän voi pitää pitkinä.Yksi miellyttävä neulehame, kuvioinen. Liivejä, paitoja. Turkisliivejä pakkasiin. Pari pitkää toppahametta. Yksi tosin täytyy isontaa vyötäröstä, on kai ajan saatossa kutistunut. Hameet , jos on 44 niin käyvät minulle. Joskus pitää lantiosta kaventaa.Kansakoulun opettaja sanoi, että olen ruppuraatari. Minä siis ruppuraataroin niitä, mutta paita peittää, kun huolehdin, että paksu vyötärö ison masun kanssa ei näy.

    • Anonyymi

      Miehenä toivotan teille onnea vaatekauppaan.
      Yrittäkään löytää vartalonmyötäisiä vaatteita. Ne kaavut joita te käytätte peittääksenne lihavuutenne ovat ihan hirveitä. Lihavuudessa ei sinällään mitään pahaa, se täytyy vaan tuoda seksikkäästi esille.

      • Anonyymi

        Hyvä, hyvä! Kuunnelkaa miehen mielipidettä uhkeista naisista!
        Ottakaa oppia Henny Harjusolan arvostuksesta jokaista
        keräämäänsä ja kalliisti ostamaansa läskikiloa kohtaan.
        Katsokaa, miten Henny käärii sen kauniisiin kankaisiin!
        Ei mitään paketointiin piilottelua!
        Se typy ei anna yhdenkään ihrapisaran mennä hukkaan,
        vaan ne poistetut rasvasolut pestään ja piikitetään pyllyyn
        ja jos riittää niin lantioon. Ja sitten syödään kuin rekkakuski,
        että ne ihanat rasvasolut paisuvat herkullisen meheviksi!
        Katsokaa Hennyn instaa, niin nalatte arvostaa omia sulojanne!
        Terveisin Kukkakeppi


    • Anonyymi

      Ottakaa selvää, mistä blondiini Johanna Tukiainen löytää vaatteensa!

    • Anonyymi

      Googlatkaa "vaatteita suurikokoisille", niin saatte tulvan eri butiikkeja!
      Monen tyylisille naisille vuorokauden kaikille tunneille;-D
      Konttoriin ja sen jälkeen...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe