Vuoden vanha Xsarani 1.6. 16v nykii ensimmäisen noin puolen kilometrin matkalla käynnistyksen jälkeen - kone ikäänkuin tukehtuu eikä kierrokset nouse. Tämä tapahtuu, kun liikkeelle lähtee 'kylmällä' koneella - tapahtuu myös kesällä, jolloin kone ei varsinaisesti kylmä. Jonkin ajan päästä kone toimii taas moitteetta, kuten myös silloin kun kone on käynnistäessä vielä lämmin.
Missä mahdollisesti vika, mitä tehdä?
Xsara nykii kylmänä. Missä vika?
3
1226
Vastaukset
- Erki
Xantiani tekee samaa, eli kylmällä koneella joskus tuntuu nykivän kun painaa kaasua vähänkään reilummin. Tämä tapahtuu vain jos lähtee välittömästi liikkeelle eikä anna auton "nousta" rauhassa. Nykiminen/tahmeus poistuu parin-kolmensadan metrin ajon jälkeen, minkä jälkeen kone toimii moitteitta. Koskaan kone ei ole kuitenkaan sammunut tai ollut lähelläkään sammua tuossa tilanteessa, vaan kone lähinnä "empii" kierrosten nostamisessa.
Eräs diagnoosi voisi olla että polttoainepumppu ei ehdi nostaa paineita kun lähdetään kylmällä koneella liikkeelle heti käynnistyksen jälkeen. Se että kone ei ota kovin hanakasti kierroksia, viittaisi tähän.
Tämä on vain arvaus, löytyykö joltakin tietoa tai parempia arvauksia? - Erkki
Xantiani tekee samaa, eli kylmällä koneella joskus tuntuu nykivän kun painaa kaasua vähänkään reilummin. Tämä tapahtuu vain jos lähtee välittömästi liikkeelle eikä anna auton "nousta" rauhassa. Nykiminen/tahmeus poistuu parin-kolmensadan metrin ajon jälkeen, minkä jälkeen kone toimii moitteitta. Koskaan kone ei ole kuitenkaan sammunut tai ollut lähelläkään sammua tuossa tilanteessa, vaan kone lähinnä "empii" kierrosten nostamisessa.
Eräs diagnoosi voisi olla että polttoainepumppu ei ehdi nostaa paineita kun lähdetään kylmällä koneella liikkeelle heti käynnistyksen jälkeen. Se että kone ei ota kovin hanakasti kierroksia, viittaisi tähän.
Tämä on vain arvaus, löytyykö joltakin tietoa tai parempia arvauksia? - v-t-s
Niinkuin tuolla alempana kerroin...samoja oireita, jos lähtee suoraan ajamaan kylmällä koneella niin nykii, mut kun antaa käydä hetken et lämmöt lähtee nousemaan ei nykimistä esiinny...
Xsara -01 Vts
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2182498Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32099Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3171847- 951605
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois831485Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251111
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996