Markku Espon ei kannattaisi

ärsyttää

lukijoitaan tarpeettomasti!
Vrt. tämän päivän pääkirjoitus.

Jokainen aktiivinen kotkalainen tuntee Markku Espon johtaman median puolueellisuuden ja korruptoituneisuuden omakohtaisesti.

Tällainen lukijoiden ärsyttäminen kääntyy helposti Markku Espoa ja hänen johtamaansa mediaa vastaan. Se pitäisi päätoimittajatason ihmisen ymmärtää ihan itse.

http://www.kymensanomat.fi/Mielipide---Paakirjoitukset/2008/05/03/Sananvapauden rajoja tarkkailtava jatkuvasti/200835189623/67

21

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voei voei

Vaan ekkö Kymen Sanomilla mitään itsekritiikkiä!
      Laput silmillä eteenpäin!

• sananvapaus

jotenkin haiskahtaa sananvapauden rajoittamiselta,vai onko kyseessä ennalta alkava rajoitus suojata esim:virkahenkilöitä?? ja siihen miten asioita tehdään??jos kansalaisia ja heidän oikeuksiaan poljetaan surutta maahan,niin kyllä silloin on julkisesti kerrottava miten on toimineet,sillä ei kaikki asiat kestä näemmä päivän valoa,saatikka kerrota kuten asiat ovat.johan laissakin sanotaan sananvapaudesta seuraavaa.lainaus finlex ajantasainen lainsäädäntö::

12 §
      Sananvapaus ja julkisuus

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.

Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta.

• olisi hyvä

määritellä vaikkapa Kymen Sanomissa!

Sitä päivää odotellessa...

• kirjoittaa
        olisi hyvä kirjoitti:

määritellä vaikkapa Kymen Sanomissa!

Sitä päivää odotellessa...

laadukkaasti ja asiallisesti. On aina ilo lukea hänen kirjoituksiaan. Olisikos nyt niin, että ei nyt kenelläkään "kummittelisi politiikan" haamut taustalla? Markku Espo on pätevin päätoimittaja näillä kulmakunnilla, vrt. vaikkapa vastaavaan Kouvolassa! Jatka Markku samaan malliin ja kerro mielipiteesi: pääkirjoituksellakin on se oikeus, kirjoittajasta riippumatta.

• tutustua
        kirjoittaa kirjoitti:

laadukkaasti ja asiallisesti. On aina ilo lukea hänen kirjoituksiaan. Olisikos nyt niin, että ei nyt kenelläkään "kummittelisi politiikan" haamut taustalla? Markku Espo on pätevin päätoimittaja näillä kulmakunnilla, vrt. vaikkapa vastaavaan Kouvolassa! Jatka Markku samaan malliin ja kerro mielipiteesi: pääkirjoituksellakin on se oikeus, kirjoittajasta riippumatta.

Helsingin Sanomien kulttuurisivun juttuun la 3.5.08, jossa Ruotsin tunnetuin elävä kirjailija Lars Norén latailee yhtä sun toista toimittajista.
        Jutun on tehnyt Kirsikka Moring. Ajatuksia herättävä kirjoitus.

• Juho Eerola

Minun huomioni kiinnitti myös tuo Espon kirjoitus.
      Pääasiallisesti varmaan lähellä totta, mutta toinenkin totuus löytyy. Keväällä 2007 eräs maahanmuuttajayrittäjä (ja ekonomi, sekä vapaaehtoinen tulkki) soitti minulle ja kertoi että jos en lopeta julkista kirjoitteluani fundamentalistisen ja politisoituneen islamin leviämisen vaaroista Suomelle, minulle käy kuten tanskalaisille ja ruotsalaisille pilapiirtäjille.
      Samoihin aikoihin esimieheni otti minut puhutteluun. Aihe oli se, että jos en lopeta kirjoitteluani maahanmuuttoon liittyvistä epäkohdista, niin se on sitten työt kaupungin palveluksessa vaakalaudalla. Joku kaupungin ylempi virkamies on kuulemma tätä mieltä.
      Sekä uhkaussoitolla, että tällä puhuttelulla oli onneksi muitakin kuulijoita.
      Että tämmöistä mielipiteen- ja sananvapautta täällä Kotkassa kakstuhatta luvulla! Maahanmuutto, pakolaiset ja islam ovat ottaneet Neuvostoliiton paikan arvostelun yläpuolella olevana asiana.

• poika nyt

liiottele? Jos olet kaupungin duunari ja latelet "omia totuuksiasi", joku muu taho voi ne tulkita virallisiksi kannoiksi? Siitä uskoisin olleen kysymys? Ja muutenkin: ei suvaitsevaisuus sinuakaan satuta. Inhimillinen ihmisyys on loppupeleissä kuitenkin aina paras asia. Ei sinua maahanmuuttajat pure, ota ja tutustu. Kivaa porukkaa, pääosin. Mitä uhkailuusi tulee, uskoisin tiettyjen tahojen hieman halunneen sinua herätellä. Kaikkea ei pidä mennä aina julki lausumaan mitä pieneen päähän pälkähtää. Opiksi vain. Muista: ihmisiä me kaikki olemme. Muulla ei ole merkitystä!

• lueppas uudestaan
        poika nyt kirjoitti:

liiottele? Jos olet kaupungin duunari ja latelet "omia totuuksiasi", joku muu taho voi ne tulkita virallisiksi kannoiksi? Siitä uskoisin olleen kysymys? Ja muutenkin: ei suvaitsevaisuus sinuakaan satuta. Inhimillinen ihmisyys on loppupeleissä kuitenkin aina paras asia. Ei sinua maahanmuuttajat pure, ota ja tutustu. Kivaa porukkaa, pääosin. Mitä uhkailuusi tulee, uskoisin tiettyjen tahojen hieman halunneen sinua herätellä. Kaikkea ei pidä mennä aina julki lausumaan mitä pieneen päähän pälkähtää. Opiksi vain. Muista: ihmisiä me kaikki olemme. Muulla ei ole merkitystä!

Lueppas uudestaan tuo Eerolan pojan kirjoitus ja keskity muuhun kuin asian esittäjään!

• Juho Eerola
        poika nyt kirjoitti:

Tunnen maahanmuuttajia ihan VITUN paljon enemmän kuin sinä. Pääsetkö kolminumeroiseen lukuun? Sinun on aivan turha lässyttää mitään paskaa siitä, että ota ja tutustu. Käsitykseni voimistuvat, mitä enemmän tutustun.
        Suvaitsevaisuus ei sinänsä satuta, mutta sinisilmäisyys kyllä ja vieläpä koko yhteiskuntaamme. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia suvaita erikoisia naapureita. Asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta Nikelin mielisairaalasta kahdensadan metrin päässä. Siinä vaiheessa kun tilanne muuttuu siihen, että minua ei suvaita ja minun pitää muuttaa tapojani, tulee raja vastaan.
        Eli inhimillinen ihmisyys toki on parasta, kuten sanot, mutta sanopa se ensin sille puolelle joka puhuu kurkun katkaisemisesta minulle, jos kirjoitan lehteen että muslimilapset eivät tarvitse erillisiä liikunta, uskonto ja musiikkitunteja.
        Jos minua saman kuukauden sisällä uhataan kuolemalla, jos jatkan kirjoittelua islamista ja lisäksi vielä uhataan työnantajan taholta potkuilla, jos kirjoitan samasta aiheesta, niin ONKO SAATANA SANANVAPAUS KOHDALLAAN?!?!?!
        Perehdy vittu asiaan yhtä hyvin kuin minä ja tule vasta sen jälkeen lässyttämään jostain vitun suvaitsevaisuudesta.

• alkuperäiseen
        Juho Eerola kirjoitti:

Tunnen maahanmuuttajia ihan VITUN paljon enemmän kuin sinä. Pääsetkö kolminumeroiseen lukuun? Sinun on aivan turha lässyttää mitään paskaa siitä, että ota ja tutustu. Käsitykseni voimistuvat, mitä enemmän tutustun.
        Suvaitsevaisuus ei sinänsä satuta, mutta sinisilmäisyys kyllä ja vieläpä koko yhteiskuntaamme. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia suvaita erikoisia naapureita. Asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta Nikelin mielisairaalasta kahdensadan metrin päässä. Siinä vaiheessa kun tilanne muuttuu siihen, että minua ei suvaita ja minun pitää muuttaa tapojani, tulee raja vastaan.
        Eli inhimillinen ihmisyys toki on parasta, kuten sanot, mutta sanopa se ensin sille puolelle joka puhuu kurkun katkaisemisesta minulle, jos kirjoitan lehteen että muslimilapset eivät tarvitse erillisiä liikunta, uskonto ja musiikkitunteja.
        Jos minua saman kuukauden sisällä uhataan kuolemalla, jos jatkan kirjoittelua islamista ja lisäksi vielä uhataan työnantajan taholta potkuilla, jos kirjoitan samasta aiheesta, niin ONKO SAATANA SANANVAPAUS KOHDALLAAN?!?!?!
        Perehdy vittu asiaan yhtä hyvin kuin minä ja tule vasta sen jälkeen lässyttämään jostain vitun suvaitsevaisuudesta.

aiheeseen, netin keskustelupalstoihin.Joku linja tai näkemys lehdellä yleensä on. Erilaisia näkemyksiä asioiden tilasta edustavat esim. Kymen Sanomat, Ohoi, Viikko Eteenpäin, ja Ankkuri.
        On hyvä pohtia näkemyksiä vaikkapa vanhan poliittisen laulun sanoin: "Kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat".
        Netti on uusi, arvaamaton, erittäin nopea, hieman hallitsematon ja erityisesti nuorten tulevaisuuden toivojemme suosiossa. Kenen lippua siellä kannetaan?

• hyvä kommentti!
        Juho Eerola kirjoitti:

Monen ihmisen kannattaisi tosiaan tietää ja tuntea Juhon tausta paremmin ettei vahingossa pääsisi syntymään käsitystä että Juho on rasisti tai jotain muuta vastaavaa.

Tosi hyvä että Juho puhuu asioista niiden oikeilla nimillä, ja taustansa vuoksi varmasti on oikean henkilö puhumaankin.

Ja oli muuten virkistävää kuulla muutamia voimasanoja tekstin seassa. Ei ollut ns. poliittista pullamössöä :) Asiaa!

• Mykistyin
        Juho Eerola kirjoitti:

Kerrankin joku politiikan oksalle pyrkivä joka lataa suoria sanoja päin taulua.
        Jännä ristiriita: Muslimia ei saa sanoa tappajaksi,tai muuten tapetaan.
        Ja kaupungilla joku outo intressi siinä että ei tässäkään asiassa saa sanoa että enemmän kuluu kun tulee.

• poika nyt kirjoitti:

huolettaa itse maahanmuuttajat, vain ne suomalaisvoimat jotka yrittävät hyötyä panemalle maahanmuuttajien suuhun sellaiset vaatimukset , josta ei maahanmuuttajille vaan niiden ns. palvelujen tarjoajien on hyöty.
        Jos heität tästä kritiikki se leimataan automaattisesti suvaitsemattomuudeksi tai rasistiseksi.

• tsot tsot
        Juho Eerola kirjoitti:

nyt. Sinähän sihiset kuin vanha kiuas. Turhaan kiroilet täällä. Jos auot päätäsi olemattomilla mielipiteilläsi, hyvähän se vaan on että joku opettaa. Eikä tarvitse olla edes ulkomaalainen, voisi sinua muutkin...? Olin muuten jo ennen syntymääsi mukana ulkomailla kehitysyhteistyössä ja perehdyin juuri maahanmuutajien ongelmiin, että se siitä! Rauhoitu, poika, kyllä sinä julkisuutta saat.

• "wonterguugel"
        wonterghem kirjoitti:

huolettaa itse maahanmuuttajat, vain ne suomalaisvoimat jotka yrittävät hyötyä panemalle maahanmuuttajien suuhun sellaiset vaatimukset , josta ei maahanmuuttajille vaan niiden ns. palvelujen tarjoajien on hyöty.
        Jos heität tästä kritiikki se leimataan automaattisesti suvaitsemattomuudeksi tai rasistiseksi.

soittaa toista viulua hyvällä Suomenkielellä...

• "wonterguugel" kirjoitti:

soittaa toista viulua hyvällä Suomenkielellä...

esimerkki siitä mitä on suomenkielen opetuksen taso maahanmuuttajille, kannattaisi sinunkin
        liittyy meidän kuoroon ja vaatii parempaa suomenkielen opetusta maahanmuuttajille, se ei ole rasismi
        tai osoitus suvaitsemattomuudesta, sinun kommenttisi voitaisiin pikemmin tulkitse niin.

• nimesi tsot tsot
        tsot tsot kirjoitti:

nyt. Sinähän sihiset kuin vanha kiuas. Turhaan kiroilet täällä. Jos auot päätäsi olemattomilla mielipiteilläsi, hyvähän se vaan on että joku opettaa. Eikä tarvitse olla edes ulkomaalainen, voisi sinua muutkin...? Olin muuten jo ennen syntymääsi mukana ulkomailla kehitysyhteistyössä ja perehdyin juuri maahanmuutajien ongelmiin, että se siitä! Rauhoitu, poika, kyllä sinä julkisuutta saat.

oliko tuo jotakin ns peiteltyä uhkailua nimimerkiltä tsot tsot?? kun olet kerran ollut jopa ulkomaillakin !!kehitysyhteistyössä?? ja olet perehtynyt maahanmuuttajien ongelmiin,niin kerroppas kuka oli työnantajasi??ja mitähän nuo ongelmat silloin olivat??kun nykyäänhän he saavat melkein kaiken mitä pyytävät,tätä on turha kieltää koska suurin osa kansalaisista tietää tuon,kukahan maksaa heidän opiskelunsa,asuntonsa,ruokansa ja monet muut asiat??jos olet ollut jonkun mainitseman henkilön ennen syntymää,ollut jo jopa ulkomaillakin niin väitänpä että,taidat olla jo aika iäkäs henkilö.tai muuten juttusi taitaa olla huu haata.

• juholta
        Juho Eerola kirjoitti:

nyt JUHO puhuu asiaa,näin sen pitääkin olla.ei sitä kenenkään herrojen tai narrien p ala nuolemaan,asiat sanotaan juuri niinkuin ne ovat ja mitä niistä alkaa hyssyttelemään koska niistä puhutaan kuitenkin kaduilla kaupoissa ja ym ym,sehän on jokaisen tiedossa miten ei suomalaisia paapotaan,vaikka itse suomalaisilla olisi kuinka huonosti asiat,niistä viis veisataan.mutta annas olla kun on joku ei suomalainen niin johan on toinen ääni kellossa,ja muuten tarkistaakohan kukaan näiden henkilöiden taustoja niin tarkasti,jos esim joku väittää olevansa vaikka terveydenhoitaja,niin vaivautuukohan kukaan ottamaan selvää sieltä maasta mistä on tullut??vai uskooko mitä papereissa lukee??.

• markunkin
        wonterghem kirjoitti:

esimerkki siitä mitä on suomenkielen opetuksen taso maahanmuuttajille, kannattaisi sinunkin
        liittyy meidän kuoroon ja vaatii parempaa suomenkielen opetusta maahanmuuttajille, se ei ole rasismi
        tai osoitus suvaitsemattomuudesta, sinun kommenttisi voitaisiin pikemmin tulkitse niin.

kirjoittaa muistakin asioista kun se että,millä yritetään rajoittaa sananvapautta,koska lakikin sanoo yksiselitteisesti sananvapauden ja .. tähdellisempääkin asiaa on esim,sellaisesta jossa suomi salailee asioitaan ihmisoikeusrikkomuksissa,seuraava sivu on lainattu eok:koon sivulta.

http://www.eok.fi/eok/

• Nimellä
        nimesi tsot tsot kirjoitti:

oliko tuo jotakin ns peiteltyä uhkailua nimimerkiltä tsot tsot?? kun olet kerran ollut jopa ulkomaillakin !!kehitysyhteistyössä?? ja olet perehtynyt maahanmuuttajien ongelmiin,niin kerroppas kuka oli työnantajasi??ja mitähän nuo ongelmat silloin olivat??kun nykyäänhän he saavat melkein kaiken mitä pyytävät,tätä on turha kieltää koska suurin osa kansalaisista tietää tuon,kukahan maksaa heidän opiskelunsa,asuntonsa,ruokansa ja monet muut asiat??jos olet ollut jonkun mainitseman henkilön ennen syntymää,ollut jo jopa ulkomaillakin niin väitänpä että,taidat olla jo aika iäkäs henkilö.tai muuten juttusi taitaa olla huu haata.

Kannattaa esiintyä omalla nimellä jos on jotain todellista sanottavaa.

Toki tuon uhkaukseksi arvailtavan kohdan vuoksi poliisin on varmasti hyvä ottaa IP osoite ja käyttäjä selville mikäli jotain sattuisi...

• Helmiäiskuukkeli
        nimesi tsot tsot kirjoitti:

"Olin muuten jo ennen syntymääsi mukana ulkomailla kehitysyhteistyössä ja perehdyin juuri maahanmuutajien ongelmiin"
        Olit itse siis maahanmuuttaja ja perehdyit omiin ongelmiin,dorka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      81
      3698
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2489
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      93
      2093
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1617
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1448
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1441
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1394
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1357
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1247
    10. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      19
      1168
    Aihe