Ravintoneuvoja Juhana Harjun ravintoblogissa on hyvä kirjoitus syöpää ehkäisevästä ruokavaliosta. Kirjoituksessa on myös mainittu perusteellisia lähteitä, esimerkiksi Maailman Syöpätutkimusrahaston ja Yhdysvaltainen Syöpätutkimusinstituutin yli 500-sivuinen, laajaan tutkimustietoon perustuva raportti ravinnon ja liikunnan mahdollisuuksista syövän ehkäisemisessä. Liikoja Harju ei kuitenkaan lupaa, vaan lähestymistapa on realistinen.
http://ruohikolla.blogspot.com/
Syöpää ehkäisevä ruokavalio
78
3201
Vastaukset
- loppujen lopuksi
syöpä tulee jos tulee, siinä ei auta ruokavaliot eikä elämäntavat.
- A ja O
Tutustupa kirjoituksessa mainittuun 537-sivuiseen raporttiin 'Food, Nutrition, Physical Activity, and the Prevention of Cancer: a Global Perspective', niin voit tulla toiseen käsitykseen. Raportin pääset lukemaan tältä sivulta:
http://www.dietandcancerreport.org/?p=ER - vähän myöhäistä
näitä koska olemme jo sairastuneet.
Ja omalla kohdallani pystyn sanomaan että siitäkin huolimatta vaik olen syönyt terveellisesti ja kasvisruokaa koko 42.vuotisen elämäni.
En ole edes polttanut ja käyttänyt hyvin vähän alkoholia.... - A ja O
vähän myöhäistä kirjoitti:
näitä koska olemme jo sairastuneet.
Ja omalla kohdallani pystyn sanomaan että siitäkin huolimatta vaik olen syönyt terveellisesti ja kasvisruokaa koko 42.vuotisen elämäni.
En ole edes polttanut ja käyttänyt hyvin vähän alkoholia....Riippuu paljon syövästä, syöpätyypistä ja syövän vaiheesta, onko liian myöhäistä. Esimerkiksi eturauhassyöpä etenee usein hitaasti. Siten voi olla mielekästä pyrkiä rajoittamaan sen etenemistä ruokavaliolla.
Kaipa tällä palstalla voidaan keskustella syövän ehkäisemisestäkin. - keskustella
A ja O kirjoitti:
Riippuu paljon syövästä, syöpätyypistä ja syövän vaiheesta, onko liian myöhäistä. Esimerkiksi eturauhassyöpä etenee usein hitaasti. Siten voi olla mielekästä pyrkiä rajoittamaan sen etenemistä ruokavaliolla.
Kaipa tällä palstalla voidaan keskustella syövän ehkäisemisestäkin....mutta tuntuu utopialta että syöpää voitaisi ennalta ehkäistä..
Itse en ole käyttänyt kovia rasvoja,olen oikea oliiviöljyn suurkuluttaja ja muutenkin elän terveellisesti/ silti tuli suolistoon syöpä.
Mutta jatkamme keskustelua jos on halukkaita ja mielenkiinto riittää:-) - A ja O
keskustella kirjoitti:
...mutta tuntuu utopialta että syöpää voitaisi ennalta ehkäistä..
Itse en ole käyttänyt kovia rasvoja,olen oikea oliiviöljyn suurkuluttaja ja muutenkin elän terveellisesti/ silti tuli suolistoon syöpä.
Mutta jatkamme keskustelua jos on halukkaita ja mielenkiinto riittää:-)Ehkäisemisessä on kysymys siitä, että vähennetään riskiä. Se ei merkitse sitä, että kukaan ei sairastuisi, vaan että harvemmat sairastuisivat. Siihen kannattaa mielestäni pyrkiä.
- sanoi
A ja O kirjoitti:
Ehkäisemisessä on kysymys siitä, että vähennetään riskiä. Se ei merkitse sitä, että kukaan ei sairastuisi, vaan että harvemmat sairastuisivat. Siihen kannattaa mielestäni pyrkiä.
Hormonikierukkaa voi käyttää vaikka 100 vuotiaaksi,ei mitään ongelmaa.
Tässä sitä nyt ollaan.Kierukka oli 13v ja hormoniperäinen rintasyöpä tuli.
Onneksi löytyi varhaisessa vaiheessa,osapoistolla selvisin ja sädehoidoilla.
Koko ikäni olen syönyt pääasiassa kasvisruokaa. - uskalleta
A ja O kirjoitti:
Riippuu paljon syövästä, syöpätyypistä ja syövän vaiheesta, onko liian myöhäistä. Esimerkiksi eturauhassyöpä etenee usein hitaasti. Siten voi olla mielekästä pyrkiä rajoittamaan sen etenemistä ruokavaliolla.
Kaipa tällä palstalla voidaan keskustella syövän ehkäisemisestäkin.myöntää edes itsellemme, että syövän syntyyn on todennäköisesti jokin syy, ja se syy voi hyvin mahdollisesti olla ruoka, jota syömme. On todella naiivia uskoa, että sairaus vain tulee jostain, ilman sen kummempaa syytä. Kauan sitten, kun c-vitamiinista ei tiedetty, luultiin, että on sattumaa, ja onnen kauppaa, kuka sairastui keripukkiin, c-vitamiinin puutostautiin. Lääkärit mahtipontisesti julistelivat, ettei keripukkiin ole parannuskeinoa. Sitten joku keksi, että hedelmät ehkäisivät taudin. Sen pituinen se. Nolotti varmaan sen ajan lääkäreitä!
Moni heti heittää, että ovat syöneet 'terveelisesti', ja silti tuli syöpä. Mitä kukin tarkoittaa terveellisellä.
Jos on totta se, mitä monet uskovat, ja syövän kehittymisen voi ehkäistä syömällä emäksistä ruokaa, niin maidonkuluttajat ja lihansyöjät ovat heikoilla. Monet kasvit ja hedelmätkin muuttuvat happamaksi ruoansulatuksessa. Ja stressi kuulemma lisää elimistön happamuutta kolme kertaa enemmän kuin ruoka. Veden riittävä saanti on elintärkeää, ja nimenomaan alkaalisen veden. Kahvi tekee elimistön happamaksi. On niin paljon informaatiota, ja siitä on vaikea valita ne oikeat tiedot. On turha sanoa, että on syönyt terveellisesti, jos ei asioista todella tiedä. - sairastuneita
uskalleta kirjoitti:
myöntää edes itsellemme, että syövän syntyyn on todennäköisesti jokin syy, ja se syy voi hyvin mahdollisesti olla ruoka, jota syömme. On todella naiivia uskoa, että sairaus vain tulee jostain, ilman sen kummempaa syytä. Kauan sitten, kun c-vitamiinista ei tiedetty, luultiin, että on sattumaa, ja onnen kauppaa, kuka sairastui keripukkiin, c-vitamiinin puutostautiin. Lääkärit mahtipontisesti julistelivat, ettei keripukkiin ole parannuskeinoa. Sitten joku keksi, että hedelmät ehkäisivät taudin. Sen pituinen se. Nolotti varmaan sen ajan lääkäreitä!
Moni heti heittää, että ovat syöneet 'terveelisesti', ja silti tuli syöpä. Mitä kukin tarkoittaa terveellisellä.
Jos on totta se, mitä monet uskovat, ja syövän kehittymisen voi ehkäistä syömällä emäksistä ruokaa, niin maidonkuluttajat ja lihansyöjät ovat heikoilla. Monet kasvit ja hedelmätkin muuttuvat happamaksi ruoansulatuksessa. Ja stressi kuulemma lisää elimistön happamuutta kolme kertaa enemmän kuin ruoka. Veden riittävä saanti on elintärkeää, ja nimenomaan alkaalisen veden. Kahvi tekee elimistön happamaksi. On niin paljon informaatiota, ja siitä on vaikea valita ne oikeat tiedot. On turha sanoa, että on syönyt terveellisesti, jos ei asioista todella tiedä.syyllistä oikein kunnolla jos se tuo sinulle hyvän mielen.
Tässä sytohuuruissa on ihan lysti kantaa syyllisyyttä että on lapsuudessa maalaiskodissa syönyt oikeaa voita ja juonut lehmänmaitoa ym..:) - Helena 2
A ja O kirjoitti:
Tutustupa kirjoituksessa mainittuun 537-sivuiseen raporttiin 'Food, Nutrition, Physical Activity, and the Prevention of Cancer: a Global Perspective', niin voit tulla toiseen käsitykseen. Raportin pääset lukemaan tältä sivulta:
http://www.dietandcancerreport.org/?p=ERVoisitko ystävällisesti kertoa minulle ihan suomen kielellä mitä minun olisi pitänyt syödä etten olisi sairastunut rintasyöpään. Mielestäni olen elänyt hyvin terveellisesti. Liikun joka päivä, syön joka noin 500 gr vihanneksia ja marjoja, aina ruisleipää, hyvin vähän punaista lihaa, joka viikko 2-3 kertaa kalaa. En tupakoi ja alkoholia käytän hyvin vähän, muutaman kerran vuodessa ja silloinkin kohtuudella. Sille en ole voinut mitään että kuukautiseni alkoivat 11 vuotiaana. 2 lasta olen tehnyt alle 30 vuotiaana. Olen nyt yli 50 vuotta mutta mitään hormoonihoitoja en ole koskaan saanut enkä ole edes kärsinyt vaihdevuosiongelmista. Kerro miksi sairastuin. Lääkäri sanoi ettei syy ole minussa. Yleensä syyllistäjiä ovat ne, jotka eivät itse ole koskaan syöpään sairastuneet. Mielestäni tässä sairaudessa on ihan tarpeeksi kestämistä ilman, että ihmiset vielä kyselevät minkä vuoksi sairastuin.
- ajattelutapa
sairastuneita kirjoitti:
syyllistä oikein kunnolla jos se tuo sinulle hyvän mielen.
Tässä sytohuuruissa on ihan lysti kantaa syyllisyyttä että on lapsuudessa maalaiskodissa syönyt oikeaa voita ja juonut lehmänmaitoa ym..:)monilla onkaan. Jos joku heille toisi tarjottimella eteen syyn heidän sairauteensa (minullakin oli syöpä, huom), he torjuvat sen sanoen: "Ei saa syyllistää."
Eikö sinua todellakaan ollenkaan kiinnosta tietää, mikä sairastumisesi aiheutti? Minua ainakin kiinnostaa tämä asia aivan tavattomasti. Teen kaiken, minkä voin, etten sairastu enää. Minäkin join viime vuoteen asti rasvaista maitoa, söin lihaa, paljon, ja rasvaista. Ja sain syövän. Yksi plus yksi on ? - happamoittaa
Helena 2 kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti kertoa minulle ihan suomen kielellä mitä minun olisi pitänyt syödä etten olisi sairastunut rintasyöpään. Mielestäni olen elänyt hyvin terveellisesti. Liikun joka päivä, syön joka noin 500 gr vihanneksia ja marjoja, aina ruisleipää, hyvin vähän punaista lihaa, joka viikko 2-3 kertaa kalaa. En tupakoi ja alkoholia käytän hyvin vähän, muutaman kerran vuodessa ja silloinkin kohtuudella. Sille en ole voinut mitään että kuukautiseni alkoivat 11 vuotiaana. 2 lasta olen tehnyt alle 30 vuotiaana. Olen nyt yli 50 vuotta mutta mitään hormoonihoitoja en ole koskaan saanut enkä ole edes kärsinyt vaihdevuosiongelmista. Kerro miksi sairastuin. Lääkäri sanoi ettei syy ole minussa. Yleensä syyllistäjiä ovat ne, jotka eivät itse ole koskaan syöpään sairastuneet. Mielestäni tässä sairaudessa on ihan tarpeeksi kestämistä ilman, että ihmiset vielä kyselevät minkä vuoksi sairastuin.
elimistöä, samoin ruisleipä. Monet öljyt, kuten avokado-, oliivi- ja auringonkukkaöljy samoin. Ja sama hapan vaikutus on kauraryyneillä, ohralla, riisillä, juustolla, maidolla, voilla, joillakin pähkinöillä, lihalla, makaronilla, perunoilla, soijamaidolla, herneillä,...
Lista on pitkä. Jonkun suosituksen mukaan 80% ruoasta olisi hyvä tulla emäksisitä ruoka-aineista. Sitruuna muuten muuttuu emäksiseksi ruoansulatuksessa. Nämä asiat ovat monimutkaisia. - kovin valaisevaa
A ja O kirjoitti:
http://www.dietandcancerreport.org/?p=ERtekstiä, mielestäni, mutta se edellinen blogi on hyvä. Monesta paikasta saa jonkun verran tietoa. Kunkin tulee ne sulattaa omaan tilanteeseensa ja mieltymyksiinsä sopiviksi. Sellainen testilaboratoriohan tämä elämä on. Jokaisen pitäisi olla oman elämänsä asiantuntija.
- Helena 2
happamoittaa kirjoitti:
elimistöä, samoin ruisleipä. Monet öljyt, kuten avokado-, oliivi- ja auringonkukkaöljy samoin. Ja sama hapan vaikutus on kauraryyneillä, ohralla, riisillä, juustolla, maidolla, voilla, joillakin pähkinöillä, lihalla, makaronilla, perunoilla, soijamaidolla, herneillä,...
Lista on pitkä. Jonkun suosituksen mukaan 80% ruoasta olisi hyvä tulla emäksisitä ruoka-aineista. Sitruuna muuten muuttuu emäksiseksi ruoansulatuksessa. Nämä asiat ovat monimutkaisia.Tuntuupa todella monimutkaiselta. Jos olisin syönyt noilla ohjeilla olisinkin sitten sairastunut johonkin toiseen tautiin ja ehkä olisin jo kuollutkin. Nyt olen tosi hyvässä kunnossa. Olen ehkä tyhmä mutten vieläkään vaihda ruokavalioani ja muuta elämäntyyliäni. Syön terveellistä ruokaa ja ulkoilen ja kuntoilen.
- ei sitten yhtään
ajattelutapa kirjoitti:
monilla onkaan. Jos joku heille toisi tarjottimella eteen syyn heidän sairauteensa (minullakin oli syöpä, huom), he torjuvat sen sanoen: "Ei saa syyllistää."
Eikö sinua todellakaan ollenkaan kiinnosta tietää, mikä sairastumisesi aiheutti? Minua ainakin kiinnostaa tämä asia aivan tavattomasti. Teen kaiken, minkä voin, etten sairastu enää. Minäkin join viime vuoteen asti rasvaista maitoa, söin lihaa, paljon, ja rasvaista. Ja sain syövän. Yksi plus yksi on ?Olen syönyt terveellisesti koko aikuis ikäni.Harrastan liikuntaa,olen juossut useana vuotena mm.maratonin.
Olen hoikka,en ole käyttänyt koskaan hormoneja.
Lapseni synnytin noin kaksikymppisenä.
Syöpä tuli ja nyt on ihan sama,miksi se tuli.Hoitojen jälkeen jatkan elämää samoin kuin ennen syöpää.
Mitään parannuksia en voi tehdä,enenmpään en pysty.
Sinun kaltaisesi saarnaajat haluavat todella vain syyllistää ihmisiä tai tuoda omaa erinomaisuuttaan esille.
Kiitos sinulle mutta lopetan tällä palstalla lukemiset ja kirjoittelut tähän.
Uskon ettei sinun syöpä koskaan uusi,pystyt sen ennalta ehkäisemään:-)) - luitko minun
ajattelutapa kirjoitti:
monilla onkaan. Jos joku heille toisi tarjottimella eteen syyn heidän sairauteensa (minullakin oli syöpä, huom), he torjuvat sen sanoen: "Ei saa syyllistää."
Eikö sinua todellakaan ollenkaan kiinnosta tietää, mikä sairastumisesi aiheutti? Minua ainakin kiinnostaa tämä asia aivan tavattomasti. Teen kaiken, minkä voin, etten sairastu enää. Minäkin join viime vuoteen asti rasvaista maitoa, söin lihaa, paljon, ja rasvaista. Ja sain syövän. Yksi plus yksi on ?viestini tarkoin?
Kirjoitin,että join LAPSUUDESSANI lehmänmaitoa ja söin voita.
Ja tarjottimellako tuot syyn sairastumiseeni?
Oletkin aika mahtava... - teet aivan
Helena 2 kirjoitti:
Tuntuupa todella monimutkaiselta. Jos olisin syönyt noilla ohjeilla olisinkin sitten sairastunut johonkin toiseen tautiin ja ehkä olisin jo kuollutkin. Nyt olen tosi hyvässä kunnossa. Olen ehkä tyhmä mutten vieläkään vaihda ruokavalioani ja muuta elämäntyyliäni. Syön terveellistä ruokaa ja ulkoilen ja kuntoilen.
oikein,olet ainakin tervejärkinen!
Samat sanat kuin sinulla:)) - kaunaisuutesi
luitko minun kirjoitti:
viestini tarkoin?
Kirjoitin,että join LAPSUUDESSANI lehmänmaitoa ja söin voita.
Ja tarjottimellako tuot syyn sairastumiseeni?
Oletkin aika mahtava...saattaa kertoa syöpään taipuvaisesta mielenlaadusta. Ajatuksemme vaikuttavat terveyteen yhtä paljon kuin ruoka.
- Helena 2
Hei A ja O, oletko sinä itse sairastunut syöpään?
- A ja O
En ole, mutta eräs läheiseni, jonka elämää seurasin läheltä päivittäin, kuoli syöpään muutama vuosi sitten. Siksi minulla on hyvin realistinen käsitys sairaudesta, enkä kuvittele mitään.
- Helena 2
A ja O kirjoitti:
En ole, mutta eräs läheiseni, jonka elämää seurasin läheltä päivittäin, kuoli syöpään muutama vuosi sitten. Siksi minulla on hyvin realistinen käsitys sairaudesta, enkä kuvittele mitään.
Sitten vasta kun itse olet sairastunut syöpään, käynyt kaikki sytostaatti- ja sädehoidot, leikkaukset, pahat olot ja kuolemanpelot läpi voit hyvä A ja O kirjoittaa asiantuntijana tästä sairaudesta mutta sinä et varmasti koskaan sairastukaan koska elät niin terveellisesti. Oletko ottanut selvää minkä sairauden saat tuolla ruokavaliolla??
- A ja O
Helena 2 kirjoitti:
Sitten vasta kun itse olet sairastunut syöpään, käynyt kaikki sytostaatti- ja sädehoidot, leikkaukset, pahat olot ja kuolemanpelot läpi voit hyvä A ja O kirjoittaa asiantuntijana tästä sairaudesta mutta sinä et varmasti koskaan sairastukaan koska elät niin terveellisesti. Oletko ottanut selvää minkä sairauden saat tuolla ruokavaliolla??
OK, poistun häiritsemästä. Toivon kaikille paranemista ja pitkää ikää. Ilman ironiaa.
- syöpäpotilaat yhteisöön
siellä otetaan innolla vastaan sinun syöpää ehkäisevät ohjeesi,vinkiksi vain:))
- A ja O
En tiedä oliko viestisi ironiaa vai ei. Haluan olla vain avuksi, ei muuta. Ymmärrän hyvin, että puheet syövän ehkäisemisestä voivat tuntua tyhjänpäiväisiltä, jos on jo sairastunut syöpään. Siinä vaiheessa monille olisi kuitenkin merkitystä tiedolla, että ravinnolla voidaan vaikuttaa myös hillitsevästi syövän etenemiseen vaikuttaviin mekanismeihin, esimerkiksi proliferaatioon (solujen jakautumiseen), DNA:n korjaukseen, angiogeneesiin (uudisverisuonten muodostumiseen kasvaimiin) sekä apoptoosiin (syöpäsolujen kuolemaan).
- lue toisten
A ja O kirjoitti:
En tiedä oliko viestisi ironiaa vai ei. Haluan olla vain avuksi, ei muuta. Ymmärrän hyvin, että puheet syövän ehkäisemisestä voivat tuntua tyhjänpäiväisiltä, jos on jo sairastunut syöpään. Siinä vaiheessa monille olisi kuitenkin merkitystä tiedolla, että ravinnolla voidaan vaikuttaa myös hillitsevästi syövän etenemiseen vaikuttaviin mekanismeihin, esimerkiksi proliferaatioon (solujen jakautumiseen), DNA:n korjaukseen, angiogeneesiin (uudisverisuonten muodostumiseen kasvaimiin) sekä apoptoosiin (syöpäsolujen kuolemaan).
kommentteja ja vastauksia ollenkaan?
Jatkat vain saarnaamista ravinnosta vaikka täällä ainakin kaksi on jo kertonut eläneensä aina terveellistä elämää?
Mitä heidän tulisi muuttaa vielä elin tavoissaan?
Lopeta jo jokainen saa tietoa niin paljon kuin on tarvetta muualtakin.
Ja kaikki mitä kirjoitat on moneen kertaan kirjoitettu;) - vastauksia??
lue toisten kirjoitti:
kommentteja ja vastauksia ollenkaan?
Jatkat vain saarnaamista ravinnosta vaikka täällä ainakin kaksi on jo kertonut eläneensä aina terveellistä elämää?
Mitä heidän tulisi muuttaa vielä elin tavoissaan?
Lopeta jo jokainen saa tietoa niin paljon kuin on tarvetta muualtakin.
Ja kaikki mitä kirjoitat on moneen kertaan kirjoitettu;)Se, mitä yksi luulee 'terveelliseksi', ei välttämättä sitä ole. On oma etusi ottaa selvää asioista, eikä olla noin negatiivinen.
Kauna aiheuttaa sekin elimistön happamoitumista, kuulemma. Syöpää sairastavilla on usein ollut jokin kaunan aihe. Samaa rataa useat jatkavat sairastuttuaankin. Pieni osa muuttaa elintapojaan, ja he ehkä välttävät sairauden uusimisen. Joidenkin tutkimusten mukaan vain noin 20% ottaa paranemisensa omiin käsiinsä. 80% seuraa passiivisesti tohtorin määräyksiä. 20% itse asiassa haluaa kuolla. - satunnainen.
vastauksia?? kirjoitti:
Se, mitä yksi luulee 'terveelliseksi', ei välttämättä sitä ole. On oma etusi ottaa selvää asioista, eikä olla noin negatiivinen.
Kauna aiheuttaa sekin elimistön happamoitumista, kuulemma. Syöpää sairastavilla on usein ollut jokin kaunan aihe. Samaa rataa useat jatkavat sairastuttuaankin. Pieni osa muuttaa elintapojaan, ja he ehkä välttävät sairauden uusimisen. Joidenkin tutkimusten mukaan vain noin 20% ottaa paranemisensa omiin käsiinsä. 80% seuraa passiivisesti tohtorin määräyksiä. 20% itse asiassa haluaa kuolla.vaikutat agressiiviselta.
Etkö huomaa?
Happamia sanoi kettukin pihlajanmarjoista.
Rentoudu jo ja ota ihan iisisti,kyllä se siitä:) - sananpartta:)
satunnainen. kirjoitti:
vaikutat agressiiviselta.
Etkö huomaa?
Happamia sanoi kettukin pihlajanmarjoista.
Rentoudu jo ja ota ihan iisisti,kyllä se siitä:)Agressiivisuutta ei viestissäni ollut. Mutta vaikka olisi ollut, ei tuo sananparsi sopisi tilanteeseen:) Se sopisi, jos vaikka sanoisin, että 'Terveys ei merkitse minulle mitään', eli vähättelisin jonkin asian arvoa, koska minulla ei sitä ole. Minä en suinkaan vähättele terveyttä, vaikka itse sairastuin. Teen parhaani pysyäkseni terveenä nyt. Ja tunnen tarvetta jakaa havaintoni ja kuulemani informaatio toistenkin kanssa. Olisi aika itsekästä olla laittamatta sanaa kiertämään, jos kuulen jotakin, joka voi auttaa muitakin. Etkö ajattele tällä tavalla?
- jos haluaa kuolla
vastauksia?? kirjoitti:
Se, mitä yksi luulee 'terveelliseksi', ei välttämättä sitä ole. On oma etusi ottaa selvää asioista, eikä olla noin negatiivinen.
Kauna aiheuttaa sekin elimistön happamoitumista, kuulemma. Syöpää sairastavilla on usein ollut jokin kaunan aihe. Samaa rataa useat jatkavat sairastuttuaankin. Pieni osa muuttaa elintapojaan, ja he ehkä välttävät sairauden uusimisen. Joidenkin tutkimusten mukaan vain noin 20% ottaa paranemisensa omiin käsiinsä. 80% seuraa passiivisesti tohtorin määräyksiä. 20% itse asiassa haluaa kuolla.mikä sinä olet toisten elämää määräilemään?
Sinustahan pulppuaa katkeruus kun noin agressiivisesti kirjoitat.
Katsoisit ensin mikä palstan nimi on,syöpäpalsta.
Monet ovat herkimmillään nyt ja kirjoituksesi aiheuttaa vain pahaa mieltä.
Ja syyttelysi,rauhoitu jo. - ei-määräilijä
jos haluaa kuolla kirjoitti:
mikä sinä olet toisten elämää määräilemään?
Sinustahan pulppuaa katkeruus kun noin agressiivisesti kirjoitat.
Katsoisit ensin mikä palstan nimi on,syöpäpalsta.
Monet ovat herkimmillään nyt ja kirjoituksesi aiheuttaa vain pahaa mieltä.
Ja syyttelysi,rauhoitu jo."Joidenkin tutkimusten mukaan vain noin 20% ottaa paranemisensa omiin käsiinsä. 80% seuraa passiivisesti tohtorin määräyksiä. 20% itse asiassa haluaa kuolla."
Kyse ei ollut kirjoittajan omista 'tutkimuksista', eikä hän esittänyt omia tuomioitaan tutkimuksen tuloksista, kertoi vain neutraalisti. Voi olla tottakin. Kuulostaa, että sinäkin myönnät saman asian: jotkut haluavat kuolla. Entä sitten? On hyvä, että ymmärretään, että vain tuota 20 prosenttia voi auttaa auttamaan itseään, jotka ovat siihen halukkaita. Olisi typerää kieltää sen ihmisryhmän olemassaolo vain siksi, ettei itse siihen ryhmään kuulu, vaan on passiivisempi tai negatiivisempi.
- vai pelkkää sitruunaa (jos ...
kun vaan sanotaan mitkä on kiellettyjä happamia
- sirittäjä
että vaähäkalorinen ruoka estää syöpää...ja mitens olis jos lopettas syömisen tyystin?
Ehtisköhän sairastua syöpään ennen ko on kanttuvei?
Käy mielessä et mun isovanhemmat jotka nyt olis noin 100v.söivät vähän kaikkee mitä siihen aikaan oli tarjolla.
Oikeaa maalaisvoita ja taatusti paljon läskiä yms.
ja elelivät molemmat lähes 90.vuotiaiksi ei syöpää kummallakaan.
Sitten seuraava sukupolvi eli mun vanhemmat harrastivat jo enemmän tätä kasvispainotteista ja voitonta ,läskitöntä ruokavalioo ,etenkin äitini ja
äitini sairastui syöpään.
Ja minä perässä vielä terveellisempien ruokieni kanssa..sairastuin syöpään..
Tarviiskohan kehottaa seuraavaa sukupolvea palailemaan jo edellisten sukupolvien ruokavalioon jot välttyisivät syövältä:)
- esiintyy
joka puolella nykyään.Syön terveellisesti niin kuin tähänkin asti.
Liikuntaakin on tullut harrastettua ahkerasti en tiedä mutta syöpä vaan tuli.
Joskohan ne ruokien lisäaineet? Tarttee aloittaa luomuviljely tos takapihalla:-) - Elisama
Ei aivan huuhaata.
Tietysti tässä asiassa esiintyy paljon sellaista jonka tarkotus on lihottaa vain terveyskauppojen kassaa.
Kuitenkin on aivan selvä syy yhteys todettu joidenkin suoliston syöpien ja kuidun saannin välillä.
Monia muitakin on huomattu kuten raportissa mainittu torjunta-aine jäämät.
Ei niillä syöpäongelmaa ratkaista mutta varmasti jäisi muutama syöpä Suomessakin tulematta.
Aika mielenkiintoinen juttu, jota ei kannata automaattisesti heittää romukoppaan.- Pörrö 1
Onpa hyvä. Nyt tiedän ettei rintasyöpääni aiheuttanut huonot ruokatottumukset vaan pahat ajatukset ja kaunaisuus. No nyt on hoidot annettu ja minä voin hyvin. Ei tietoakaan pahoista ajatuksista ja kaunaisuudesta vaan nautin joka päivästä, joka hetkestä, säteilen iloa ja valoa. Sytostaatit sen kai aiheutti tai ehkä se sädehoito kun näin säteilen. Ja tämä ei ole kaunaisuutta vaan huumoria. Saisitte edes vähän ajatella mitä sanotte ja kirjoitatte. Tuntuu, että olette itse pahoja ajatuksia täynnä ja haluatte syyllistää niillä muita ihmisiä.
- satunnainen.
Pörrö 1 kirjoitti:
Onpa hyvä. Nyt tiedän ettei rintasyöpääni aiheuttanut huonot ruokatottumukset vaan pahat ajatukset ja kaunaisuus. No nyt on hoidot annettu ja minä voin hyvin. Ei tietoakaan pahoista ajatuksista ja kaunaisuudesta vaan nautin joka päivästä, joka hetkestä, säteilen iloa ja valoa. Sytostaatit sen kai aiheutti tai ehkä se sädehoito kun näin säteilen. Ja tämä ei ole kaunaisuutta vaan huumoria. Saisitte edes vähän ajatella mitä sanotte ja kirjoitatte. Tuntuu, että olette itse pahoja ajatuksia täynnä ja haluatte syyllistää niillä muita ihmisiä.
ajatukseni kuin pörrö 1:llä kun luin ketjun!
- Raspikurkku
mutta on pidettävä mielessä että ruokavalio yms. mahdollisesti pienentävät syöpäriskiä hieman mutta eivät ehkäise sitä. Tietyt elämäntavat lisäävät syöpäriskiä kuten esim. tupakanpoltto ja tästä minulla on omakohtainen kokemus. Minut syyllistettiin oikein reippaasti OYS:n erään lääkärin toimesta. "Nyt maksat laskua tupakoinnistasi" oli herra tohtorin mielipide.
Mutta pääasiassa syöpä tulee kun on tullakseen ilman että kohde on mitenkään itse vaikuttanut asiaan.
Mikään ruokavalio ei paranna jo alkanutta syöpää, eivät myöskään mitkään rukoilut. Lääketiede on ainoa luotettava konsti sairauksien parantamisessa. - 80 prosenttiin,
Raspikurkku kirjoitti:
mutta on pidettävä mielessä että ruokavalio yms. mahdollisesti pienentävät syöpäriskiä hieman mutta eivät ehkäise sitä. Tietyt elämäntavat lisäävät syöpäriskiä kuten esim. tupakanpoltto ja tästä minulla on omakohtainen kokemus. Minut syyllistettiin oikein reippaasti OYS:n erään lääkärin toimesta. "Nyt maksat laskua tupakoinnistasi" oli herra tohtorin mielipide.
Mutta pääasiassa syöpä tulee kun on tullakseen ilman että kohde on mitenkään itse vaikuttanut asiaan.
Mikään ruokavalio ei paranna jo alkanutta syöpää, eivät myöskään mitkään rukoilut. Lääketiede on ainoa luotettava konsti sairauksien parantamisessa.jotka tottelevat kiltisti lääkäreitä, ja uskovat vain heillä olevan terveyden avaimet. Kuitenkin lääketeollisuus parantaa vain puolet syöpätapauksista. Ja syövän ehkäisyä lääketeollisuus ei halua kovin innokkaasti tutkia - veisihän se heiltä leivän.
Oletko lukenut vaikkapa Bernie Siegelin kirjoja? Hän on syöpälääkäri. Monet, monet hänen potilaistaan ovat parantuneet ruokavaliotaan ja asenteitaan muuttamalla.
En todellakaan pysty ymmärtämään potilaiden itsepetosta, kun he väittävät, että syöpä vain 'tulee jostakin'. Kyllä kaikkeen on syy. Me vaan emme aina tiedä syytä. Syyn ja seurauksen laki hallitsee tätä maailmaa, ei jokin ihme sattumalaki.
Lääketieteen asenteen voi ymmärtää; onhan kyseessä isot rahat. Jos ruokansa alkaaliseksi muuttaminen tekisi tulevista sukupolvista terveitä (plus liikunta, asennemuutokset, mietiskely jne), lääketeollisuus romahtaisi.
Täällä muualla ihmiset ovat aika paljon avomielisempiä kuin Suomessa, mutta täälläkin on monia, joiden mielestä on 'syyllistämistä' etsiä sairastumisen syytä. Minä en saa aivojani tuon asian ympäri; miksei joku haluaisi tietää sairautensa syytä? Minulle tämä asia on mielenkiintoisempi kuin mikään muu tällä hetkellä. - hukassa ...
Raspikurkku kirjoitti:
Mikään ruokavalio ei paranna jo alkanutta syöpää, eivät myöskään mitkään rukoilut. Lääketiede on ainoa luotettava konsti sairauksien parantamisessa.Nyt tuntuu siltä, että tällä foorumilla ei ymmärretä ehkäisyn käsitettä. Ei se merkitse sitä, että jokin pystyttäisiin torjumaan 100-prosenttisesti vaan juuri riskin vähentämistä. Ehkä tämä sekaannus aiheutuu siitä, että kun on kysymys sukupuolisesta ehkäisystä, sen täytyy olla hyvin tehokas. Hyvällä ravitsemuksella pystytään tutkijoiden näkemyksen mukaan ehkäisemään noin 30 prosenttia syövistä - se on jo paljon.
- statistiikka
hukassa ... kirjoitti:
Nyt tuntuu siltä, että tällä foorumilla ei ymmärretä ehkäisyn käsitettä. Ei se merkitse sitä, että jokin pystyttäisiin torjumaan 100-prosenttisesti vaan juuri riskin vähentämistä. Ehkä tämä sekaannus aiheutuu siitä, että kun on kysymys sukupuolisesta ehkäisystä, sen täytyy olla hyvin tehokas. Hyvällä ravitsemuksella pystytään tutkijoiden näkemyksen mukaan ehkäisemään noin 30 prosenttia syövistä - se on jo paljon.
on vaikeaa. Minulla menee sormi suuhun taulukkojen kanssa, mutta tämän asian jotakuinkin ymmärrän; jos terveellisellä ruokavaliolla sairauteni uudistuminen on vaikka 5%, ja elintapojani muuttamatta 20%, molemmissa tapauksissa VOI käydä niin, että sairastun TAI en. Mutta todennäköisyyteni säilyä terveenä on suurempi, jos vältän haitallisia ruokia. Kunhan joku kertoisi, mitä ne ovat!
- Terveellisiä ruokia
statistiikka kirjoitti:
on vaikeaa. Minulla menee sormi suuhun taulukkojen kanssa, mutta tämän asian jotakuinkin ymmärrän; jos terveellisellä ruokavaliolla sairauteni uudistuminen on vaikka 5%, ja elintapojani muuttamatta 20%, molemmissa tapauksissa VOI käydä niin, että sairastun TAI en. Mutta todennäköisyyteni säilyä terveenä on suurempi, jos vältän haitallisia ruokia. Kunhan joku kertoisi, mitä ne ovat!
Säilytä mieluummin myönteinen fokus ja pyri koostamaan ruokavaliosi terveellistä syöpää ehkäisevistä/ leviämistä rajoittavista ruuista. Niitä on mainittu siinä aloitusviestin blogissa.
Vähemmälle voi jättää punaisen lihan, grillatut tai savustetut ruuat, rasvan, omega-6-rasvat, valkoiset jauhot, sokerin, sokeroidut juomat ja alkoholin. - joyder
80 prosenttiin, kirjoitti:
jotka tottelevat kiltisti lääkäreitä, ja uskovat vain heillä olevan terveyden avaimet. Kuitenkin lääketeollisuus parantaa vain puolet syöpätapauksista. Ja syövän ehkäisyä lääketeollisuus ei halua kovin innokkaasti tutkia - veisihän se heiltä leivän.
Oletko lukenut vaikkapa Bernie Siegelin kirjoja? Hän on syöpälääkäri. Monet, monet hänen potilaistaan ovat parantuneet ruokavaliotaan ja asenteitaan muuttamalla.
En todellakaan pysty ymmärtämään potilaiden itsepetosta, kun he väittävät, että syöpä vain 'tulee jostakin'. Kyllä kaikkeen on syy. Me vaan emme aina tiedä syytä. Syyn ja seurauksen laki hallitsee tätä maailmaa, ei jokin ihme sattumalaki.
Lääketieteen asenteen voi ymmärtää; onhan kyseessä isot rahat. Jos ruokansa alkaaliseksi muuttaminen tekisi tulevista sukupolvista terveitä (plus liikunta, asennemuutokset, mietiskely jne), lääketeollisuus romahtaisi.
Täällä muualla ihmiset ovat aika paljon avomielisempiä kuin Suomessa, mutta täälläkin on monia, joiden mielestä on 'syyllistämistä' etsiä sairastumisen syytä. Minä en saa aivojani tuon asian ympäri; miksei joku haluaisi tietää sairautensa syytä? Minulle tämä asia on mielenkiintoisempi kuin mikään muu tällä hetkellä.On taas pakko sanoa että jopas jopas... Niin muthan olis hyvä asenne ja ruokavalio pelastanut ja poistanut mun 4 KG:n painosen pahanlaatuisen syöpäkasvaimen hupsvaan.
Ehkä hieman kärjistettyä, mutta mennäänpä asian alkulähteille. Tupakkaa en ole ikänäni polttanut ja alkoholikaan ei koskaan ole ollut parhaita kavereitani. Lapsuudesta lähtien tähän päivään olen syönyt järkevästi ja terveellisesti lautasmallin mukaisesti, käyttänyt myös luomu aineksia saatavuuden mukaan. Kalaa kaksi kertaa viikossa, vältellyt punaista lihaa koko elämäni ja jättänyt pullat ja mut makeat useinmiten kaupan hyllyyn.
Silti olen jo kaksi kertaa ollut syövästä sairas ja kummallakin kerran on ollut kanssani lääketiede, joka on tehokkaasti poistanut syövän leikkausmenetelmällä. Ennen sairastumistani kävin toista vuotta ravintoterapeutilla, jotta ruokavalioni olisi oikeasti sellainen kuin sen pitäisi.
Syitä syöpääni on etsitty, arvuuteltu ja löydetty ja mikään niistä ei selvästi viittaa siihen, että syöpäni kumpikaan niistä olisi tullut ruokavalion vaikutuksesta.
Olen sitä mieltä, että ei se syöpä poistu ei mietiskelyllä, ei ruokavaliolla, ei uskonnolla tai millään muullakaan konstilla kuin lääkäreiden käsissä ja oikeilla tropeilla. Kuitenkaan en ollenkaan poissulje sitä, etteikö jokaisen syöpäläisen olo helpotu silloin kun, oma asenne ja arvot ovat kohdallaan joka suhteessa. Se tekee taudista siedettävämmän.
On itsepetosta lähteä luulemaan, että syöpä poistuu ihan itsekseen ilman mitään toimenpiteitä. On selkeästi tyhmää jättää hoidot ottamatta jos siihen ei ole selkeää ja järkevää syytä miksi näin tapahtuu. Koska kun minä kuolen niin silloinhan ei mun elämänlaatua voi kukaan enää parantaa. Ja kuolluhan mä olisin jos mä olisin luottanut siihen, että hyvä ruokavalio ja asenne mut olis parantanut.
Lukekaa Juhani Rekolan kirja: Syöpäsairaus ja elämän todellisuus, niin se antaa teille toisenlaisen perspektiivin tähänkin asiaan. Se on hyvä lukea vielä sairastumisenkin jälkeen se mukavasti avaa uusia ovia. Kevättä! - yrittäisi puhua
joyder kirjoitti:
On taas pakko sanoa että jopas jopas... Niin muthan olis hyvä asenne ja ruokavalio pelastanut ja poistanut mun 4 KG:n painosen pahanlaatuisen syöpäkasvaimen hupsvaan.
Ehkä hieman kärjistettyä, mutta mennäänpä asian alkulähteille. Tupakkaa en ole ikänäni polttanut ja alkoholikaan ei koskaan ole ollut parhaita kavereitani. Lapsuudesta lähtien tähän päivään olen syönyt järkevästi ja terveellisesti lautasmallin mukaisesti, käyttänyt myös luomu aineksia saatavuuden mukaan. Kalaa kaksi kertaa viikossa, vältellyt punaista lihaa koko elämäni ja jättänyt pullat ja mut makeat useinmiten kaupan hyllyyn.
Silti olen jo kaksi kertaa ollut syövästä sairas ja kummallakin kerran on ollut kanssani lääketiede, joka on tehokkaasti poistanut syövän leikkausmenetelmällä. Ennen sairastumistani kävin toista vuotta ravintoterapeutilla, jotta ruokavalioni olisi oikeasti sellainen kuin sen pitäisi.
Syitä syöpääni on etsitty, arvuuteltu ja löydetty ja mikään niistä ei selvästi viittaa siihen, että syöpäni kumpikaan niistä olisi tullut ruokavalion vaikutuksesta.
Olen sitä mieltä, että ei se syöpä poistu ei mietiskelyllä, ei ruokavaliolla, ei uskonnolla tai millään muullakaan konstilla kuin lääkäreiden käsissä ja oikeilla tropeilla. Kuitenkaan en ollenkaan poissulje sitä, etteikö jokaisen syöpäläisen olo helpotu silloin kun, oma asenne ja arvot ovat kohdallaan joka suhteessa. Se tekee taudista siedettävämmän.
On itsepetosta lähteä luulemaan, että syöpä poistuu ihan itsekseen ilman mitään toimenpiteitä. On selkeästi tyhmää jättää hoidot ottamatta jos siihen ei ole selkeää ja järkevää syytä miksi näin tapahtuu. Koska kun minä kuolen niin silloinhan ei mun elämänlaatua voi kukaan enää parantaa. Ja kuolluhan mä olisin jos mä olisin luottanut siihen, että hyvä ruokavalio ja asenne mut olis parantanut.
Lukekaa Juhani Rekolan kirja: Syöpäsairaus ja elämän todellisuus, niin se antaa teille toisenlaisen perspektiivin tähänkin asiaan. Se on hyvä lukea vielä sairastumisenkin jälkeen se mukavasti avaa uusia ovia. Kevättä!toiselta planeetalta kotoisin olevien kanssa - asenteemme asiaan on niin vastakkaiset. Kai minun ei tarvitse kantaa huolta kaikkien muiden parantumisesta, kunhan teen kovasti työtä oman paranemiseni eteen. Kun oppisi kyselemään uusista ideoista ja kertomaan havainnoistaan vain niille, jotka kysyvät, joita terveys kiinnostaa, eikä häiritä niitä, jotka ovat onnellisia sairastaessaan, tai jotka fatalistisesti uskovat sokeasti lääketeollisuuden kouluttamien tohtorien oppeihin.
Viimeisenä kommenttinani sanon vielä vain, että oikean elämäntavan etsiminen ja löytäminen on ainakin minulle kokopäiväinen työ. Terveys ei tosiankaan tule 'itsestään', jos ei sairaalastakaan.
Kun kultakalasi sairastaa, ja sen akvaariovesi on limaista, mitä teet? Minä vaihdan veden. Veisitkö sinä sen lääkärille, että sen oireita hoidettaisiin, ja sitten pulauttaisit sen samaan sairaaseen ympäristöönsä? Jos elämäänsä ei muuta, sairaus voi hyvinkin uusiutua. - aihetta
hukassa ... kirjoitti:
Nyt tuntuu siltä, että tällä foorumilla ei ymmärretä ehkäisyn käsitettä. Ei se merkitse sitä, että jokin pystyttäisiin torjumaan 100-prosenttisesti vaan juuri riskin vähentämistä. Ehkä tämä sekaannus aiheutuu siitä, että kun on kysymys sukupuolisesta ehkäisystä, sen täytyy olla hyvin tehokas. Hyvällä ravitsemuksella pystytään tutkijoiden näkemyksen mukaan ehkäisemään noin 30 prosenttia syövistä - se on jo paljon.
täällä usea on kertonut että noudattaa terveellisiä elämätapoja..mitä muuta he voivat tehdä enempää?
Miksi kirjoitustyylisi on noin sanoisinko hyökkäävä? - Elisama
Pörrö 1 kirjoitti:
Haukuitko väärän henkilön.
Minä en kirjaimellakaan maininnut mitään tuollaista mistä minua syytät.
Jos kohdistaisit purkauksesi niihin jotka ovat noin sanoneet etkä minuun.
Lue tarkemmin kirjoitukseni ja kerro missä siinnä lukee mitään kaunaisuudesta.
Minä en ainakaan näe vaikka kuin monta kertaa luen. - Elisama
satunnainen. kirjoitti:
ajatukseni kuin pörrö 1:llä kun luin ketjun!
Minuako sinäkin tarkoitat.
Aika outoa jos tuollaista mielpiteestäni löydät. - Maikki K
Elisama kirjoitti:
Haukuitko väärän henkilön.
Minä en kirjaimellakaan maininnut mitään tuollaista mistä minua syytät.
Jos kohdistaisit purkauksesi niihin jotka ovat noin sanoneet etkä minuun.
Lue tarkemmin kirjoitukseni ja kerro missä siinnä lukee mitään kaunaisuudesta.
Minä en ainakaan näe vaikka kuin monta kertaa luen.Elisama hei, kuka on haukkunu ja ketä ja milloin?
- joyder
yrittäisi puhua kirjoitti:
toiselta planeetalta kotoisin olevien kanssa - asenteemme asiaan on niin vastakkaiset. Kai minun ei tarvitse kantaa huolta kaikkien muiden parantumisesta, kunhan teen kovasti työtä oman paranemiseni eteen. Kun oppisi kyselemään uusista ideoista ja kertomaan havainnoistaan vain niille, jotka kysyvät, joita terveys kiinnostaa, eikä häiritä niitä, jotka ovat onnellisia sairastaessaan, tai jotka fatalistisesti uskovat sokeasti lääketeollisuuden kouluttamien tohtorien oppeihin.
Viimeisenä kommenttinani sanon vielä vain, että oikean elämäntavan etsiminen ja löytäminen on ainakin minulle kokopäiväinen työ. Terveys ei tosiankaan tule 'itsestään', jos ei sairaalastakaan.
Kun kultakalasi sairastaa, ja sen akvaariovesi on limaista, mitä teet? Minä vaihdan veden. Veisitkö sinä sen lääkärille, että sen oireita hoidettaisiin, ja sitten pulauttaisit sen samaan sairaaseen ympäristöönsä? Jos elämäänsä ei muuta, sairaus voi hyvinkin uusiutua.En on fatalisti vain realisti kaiken tapahtuneen jälkeen ja siihen kait minulla on oikeus mielipiteestäsi huolimatta.
Jokainen purkaa itseään erilailla ja jokainen elää erilailla, minä olen valinnut tämän tien ja hyvä jos sinä olet löytänyt itsellesi oikein tien. - Elisama
Maikki K kirjoitti:
Elisama hei, kuka on haukkunu ja ketä ja milloin?
Näetkö että Pörrö 1 viestin lanka johtaa suoraan minuun.
Eikö hän sanonut aika kitkerästi siinnä kirjoituksessaan että hänen syöpä johtuu vain kaunaisuudesta.
Kohdisti väärälle henkilölle kiukkunsa. - herrainen aika sentän
Elisama kirjoitti:
Näetkö että Pörrö 1 viestin lanka johtaa suoraan minuun.
Eikö hän sanonut aika kitkerästi siinnä kirjoituksessaan että hänen syöpä johtuu vain kaunaisuudesta.
Kohdisti väärälle henkilölle kiukkunsa.ei se viesti pörröltä sinulle ole
kummallista kinastelua taas tämäkin ketju
eiköhän jokaisella ole oikeus kertoa mielipiteensä niin kuin se on
eikä teeskennellä muuta ja olla kaikesta samaa mieltä
rauhoituhan elisama . - Elisama
herrainen aika sentän kirjoitti:
ei se viesti pörröltä sinulle ole
rauhoituhan elisama .Olen rauhallinen.
Kuinka muuten voit sanoa ettei se viesti ollut minulle jos et ole itse tuo Pörrö.
Ainakin minulle hän sen kirjoitti.
Jos ei tarkoita minulle vaan jollekkin toiselle niin miksi ei kirjoita hänelle jolle tarkoitti.
Kommentoin seuraavan kerran vain Pörrön vastaukseen aiheesta.
Tuosta langasta joka siitä kirjoituksesta lähtee näkee sen kenelle on osoitettu.
Antaa kirjoittajan kertoa ketä tarkoitti. - Elisama
herrainen aika sentän kirjoitti:
ei se viesti pörröltä sinulle ole
rauhoituhan elisama .Niin vielä täydennän.
Enhän arvostellut sitä mitä hän sanoi.
Arvostelin sitä että hän kohdisti kiukkunsa henkilöön joka ei ollut osallisena hänen syyttelyssään. Enhän minäkään moiti häntä mielipiteistä joita hän ei ole esittänyt.
Oikeudenmukaisuus kunniaan.
Näin kirjoitit:
"eiköhän jokaisella ole oikeus kertoa mielipiteensä niin kuin se on
eikä teeskennellä muuta ja olla kaikesta samaa mieltä" - Make Koo
Elisama kirjoitti:
Niin vielä täydennän.
Arvostelin sitä että hän kohdisti kiukkunsa henkilöön joka ei ollut osallisena hänen syyttelyssään. Enhän minäkään moiti häntä mielipiteistä joita hän ei ole esittänyt.
Näin kirjoitit:
eikä teeskennellä muuta ja olla kaikesta samaa mieltä"Taidat olla itse aivan pörrö...
- Make Koo
Elisama kirjoitti:
Niin vielä täydennän.
Näin kirjoitit:
eikä teeskennellä muuta ja olla kaikesta samaa mieltä"Sinähän taidat ollakin lääkäri kun tiedät ettei Volvo.v40:llä olekaan kivessyöpää.
- ei ollut hyökkäävä
aihetta kirjoitti:
täällä usea on kertonut että noudattaa terveellisiä elämätapoja..mitä muuta he voivat tehdä enempää?
Miksi kirjoitustyylisi on noin sanoisinko hyökkäävä?Sinun taas on syyttelevä - ilman syytä!
Et taida huomata, että tässäkin ketjussa on ollut useita ihmisiä, jotka ovat avoimia ajatukselle, että syöpää voi ehkäistä. Minusta olisi hyvä kunkin pohtia mielessään, miksi itse reagoi niin negatiivisesti pieneenkin vihjaukseen, että syöpää voisi ehkäistä ja parantaa??? Eikös juuri sen pitäisi olla jokaisen etu??? Pysyä terveenä, löytää keinot pysyä terveenä, ja parantua jo iskeneistä sairauksista? Minua nuo asiat kiinnostavat aivan loputtomasti. Minusta olisin naiivi ja negatiivinen ja agressiivinen, jos teilaisin kaikki, jotka mainitsevatkin, että ehkä vielä joskus löydämme syövän syyn/syyt. Siis minusta. Siis minusta. Siis minä. Siis olisin. Mutta kun en ole. Olen avoin uudelle tiedolle. Olen positiivinen. Ja toivon hartaasti, että pysyn vastaisuudessa terveenä. Toivon, että sinä pysyt terveenä, vaikka eri keinoin kuin minä. Syöpää ymmärretään niin huonosti. - rohkea Raspis
Raspikurkku kirjoitti:
Mikään ruokavalio ei paranna jo alkanutta syöpää, eivät myöskään mitkään rukoilut. Lääketiede on ainoa luotettava konsti sairauksien parantamisessa.kun uskalsit antaa elisamalle oikein kunnon näpäyksen. kyllä jätkä hiljeni
- satunnainen.
rohkea Raspis kirjoitti:
kun uskalsit antaa elisamalle oikein kunnon näpäyksen. kyllä jätkä hiljeni
tähän,tälläista riitelyä täälläkin palstalla.
Ja vielä: jok ikinen syöpäpotilas tietää terveellisen ruuan merkityksen,siitä ei tarvitse sen enempää jauhaa.
Tietoa saa joka puolelta,emme elä enää -60 lukua!
Joka perheessä on tv,radio,netti ja terveydestä on kirjoitettu satoja julkaisuja,kirjoja.
Syöpäpotilaat sen tietää ilman turhaa syyllistämistäkin:)) - mieleeni
80 prosenttiin, kirjoitti:
jotka tottelevat kiltisti lääkäreitä, ja uskovat vain heillä olevan terveyden avaimet. Kuitenkin lääketeollisuus parantaa vain puolet syöpätapauksista. Ja syövän ehkäisyä lääketeollisuus ei halua kovin innokkaasti tutkia - veisihän se heiltä leivän.
Täällä muualla ihmiset ovat aika paljon avomielisempiä kuin Suomessa, mutta täälläkin on monia, joiden mielestä on 'syyllistämistä' etsiä sairastumisen syytä. Minä en saa aivojani tuon asian ympäri; miksei joku haluaisi tietää sairautensa syytä? Minulle tämä asia on mielenkiintoisempi kuin mikään muu tällä hetkellä.mitenkä ihmiset voisivat välttyä hengittämästä pakokaasuja ja pienhiukkasia kaupungeissa.Miten olisivat voineet välttyä Tserobylin ydinsaasteilta joita vieläkin on puissa metsässä,ja marjoissa ja sienissä oli kauan.Mistä tiedämme mitä kaikkea saavat aikaan lisä ja säilöntä sekä väriaineet ruoassa.Kuka olisi kertonut meille lapsena jottei kannata syödä grilli makkaraa tai pihviä,rusistettua ruokaa.limuja keinotekoisesti valmistettuja ja värjättyjä.Asbestiä rakennuksissa ym.ym.
Mikäli terveellisesti haluaisi elää pitäisi muuttaa Lappiin tunturipuron juurelle,kalastaa siellä saastumattomia kaloja,kerätä marjoja ja sieniä puhtaasta luonnosta,ja elää luonnon ehtojen mukaan.Poissa olisi ilmansaasteet ym.
Kenellä vaan siihen olisi rahaa,mielenkiintoa,tai mahdollisuutta.Kaupungeissa on sula mahdottomuus elää terbeellisesti,tai täytyisi kulkea happinaamarit kasvoilla. - täydellistä tai
satunnainen. kirjoitti:
tähän,tälläista riitelyä täälläkin palstalla.
Ja vielä: jok ikinen syöpäpotilas tietää terveellisen ruuan merkityksen,siitä ei tarvitse sen enempää jauhaa.
Tietoa saa joka puolelta,emme elä enää -60 lukua!
Joka perheessä on tv,radio,netti ja terveydestä on kirjoitettu satoja julkaisuja,kirjoja.
Syöpäpotilaat sen tietää ilman turhaa syyllistämistäkin:))yhtenäistä liene? Asioista on monenlaista mielipidettä. Se, mitä yksi sanoo terveelliseksi ravinnoksi, kauhistuttaa toista. On niin monenlaisia teorioita. Siksi on tärkeää pitää yllä keskustelua, ja jakaa tietoja, joita on löytänyt. Kyllä syöpään täytyy syyt olla, mutta tuskin kukaan sataprosenttisesti vielä tietää, mitkä ne syyt ovat.
Ei yksi ihminen ehdi lukemaan tuhansia kirjoja, jos aikoo työtäkin tehdä. Luetaan kukin oma valikoimamme, ja jakakaamme tietojamme muillekin, eikö? - kuka on
täydellistä tai kirjoitti:
yhtenäistä liene? Asioista on monenlaista mielipidettä. Se, mitä yksi sanoo terveelliseksi ravinnoksi, kauhistuttaa toista. On niin monenlaisia teorioita. Siksi on tärkeää pitää yllä keskustelua, ja jakaa tietoja, joita on löytänyt. Kyllä syöpään täytyy syyt olla, mutta tuskin kukaan sataprosenttisesti vielä tietää, mitkä ne syyt ovat.
Ei yksi ihminen ehdi lukemaan tuhansia kirjoja, jos aikoo työtäkin tehdä. Luetaan kukin oma valikoimamme, ja jakakaamme tietojamme muillekin, eikö?käskenyt lukea TUHANSIA kirjoja?
Yksi hyvä kirja riittää.. - on joskus
perinnöllinen ja olen tälläinen kaurapuuro-ruisleipä-mysli-hedelmät-salaatit suurkuluttaja
Mutta sairastuin viisikymmentä täytettyäni.
En pysty kantamaan syyllisyyttä syövästäni se vain tuli kuten usealle suvussani:) - mahdollisuuksia
on joskus kirjoitti:
perinnöllinen ja olen tälläinen kaurapuuro-ruisleipä-mysli-hedelmät-salaatit suurkuluttaja
En pysty kantamaan syyllisyyttä syövästäni se vain tuli kuten usealle suvussani:)Kun puhutaan ruokavaliosta ja syövästä, niin ei sitä tarvitse ajatella syyllisyyden näkökulmasta, se on ihan turhaa. Näen asian päinvastoin siten, että ruokavalio tarjoaa MAHDOLLISUUKSIA syöpäriskin pienentämiseen. Eli terveellisen ravinnon ansiosta harvemmat sairastuvat. Näkökulma on siis myönteinen eikä syyllistävä.
- mahdollisuuksia
on joskus kirjoitti:
En pysty kantamaan syyllisyyttä syövästäni se vain tuli kuten usealle suvussani:)
Kun puhutaan ruokavaliosta ja syövästä, niin ei sitä tarvitse ajatella syyllisyyden näkökulmasta, se on ihan turhaa. Näen asian päinvastoin siten, että ruokavalio tarjoaa MAHDOLLISUUKSIA syöpäriskin pienentämiseen. Eli terveellisen ravinnon ansiosta harvemmat sairastuvat. Näkökulma on siis myönteinen eikä syyllistävä . - järkevä kommentti
mahdollisuuksia kirjoitti:
Kun puhutaan ruokavaliosta ja syövästä, niin ei sitä tarvitse ajatella syyllisyyden näkökulmasta, se on ihan turhaa. Näen asian päinvastoin siten, että ruokavalio tarjoaa MAHDOLLISUUKSIA syöpäriskin pienentämiseen. Eli terveellisen ravinnon ansiosta harvemmat sairastuvat. Näkökulma on siis myönteinen eikä syyllistävä.
Noin minäkin sen näen. Haluan tietää enemmän, ja opittuani kertoa oppimistani muillekin. En seuraa sokeasti lääkäreiden määräyksiä, jos ne eivät tunnu minulle hyviltä. Lääkärit taas kohauttavat olkaansa ruokavaliolle ja muille terapioille, joita harrastan. En usko, että he ovat 100% oikeassa. En todellakaan usko itse tietäväni kaikkea. En usko, että kukaan tietää syövästä kaikkea. Teorioita on, ja niitä on mielenkiintoista lukea ja pohdiskella.
- syyllisyys???!!!
on joskus kirjoitti:
En pysty kantamaan syyllisyyttä syövästäni se vain tuli kuten usealle suvussani:)Kuka sinua 'syyllistää', paitsi sinä itse? Täällä puhutaan paranemismahdollisuuksista. Eikö se innosta sinua ollenkaan?
Kaurahiutaleet, ruisleipä, ja ehkä jotkut myslinkin aineosat ovat itse asiassa elimistöä happamoittavia, luin juuri tuosta edellä olevasta linkistä. Jos se teoria on totta, että happamuus tarjoaa mahdollisuuden sairauksille, et siis ole kovin terveellisesti syönyt. Älä hyvä ihminen ota SYYLLISYYTTÄ siitä. Miksi niin tekisit? Menneisyyttä ei voi muuttaa. Jos muutat jotain, muuta nykyisyyttä, niin tulevaisuutesi saattaa olla parempi. Syötä ainakin lapsesi paremmin kuin itse olet syönyt, jos heitä rakastat.
Täällä on ihmisiä, jotka varmaan kokevan hammaslääkärillä käynnin syyllistämisenä. Johtuuhan se luultavasti ruokavaliosta ja hygienian puutteesta, että hampaissa on reikiä. Siellä sitten istutaan mutrussa suin, kun hammaslääkäri ehdottaa, että paikattaisiin? Nuo reiäthän vaan tulevat jostain, ilman syytä?
Käsitteet täysin sekaisin. Ehkä katkera mielenlaatu altistaa syövälle? Löysentäkää sitä hikipantaanne, hyvät ihmiset, ja myöntäkää, että teilläkin voi olla mahdollisuus oppia uusia asioita. - Elisama
rohkea Raspis kirjoitti:
kun uskalsit antaa elisamalle oikein kunnon näpäyksen. kyllä jätkä hiljeni
Mitä sinä oikein taas riehut.
- Lissukka 123
syyllisyys???!!! kirjoitti:
Kuka sinua 'syyllistää', paitsi sinä itse? Täällä puhutaan paranemismahdollisuuksista. Eikö se innosta sinua ollenkaan?
Kaurahiutaleet, ruisleipä, ja ehkä jotkut myslinkin aineosat ovat itse asiassa elimistöä happamoittavia, luin juuri tuosta edellä olevasta linkistä. Jos se teoria on totta, että happamuus tarjoaa mahdollisuuden sairauksille, et siis ole kovin terveellisesti syönyt. Älä hyvä ihminen ota SYYLLISYYTTÄ siitä. Miksi niin tekisit? Menneisyyttä ei voi muuttaa. Jos muutat jotain, muuta nykyisyyttä, niin tulevaisuutesi saattaa olla parempi. Syötä ainakin lapsesi paremmin kuin itse olet syönyt, jos heitä rakastat.
Täällä on ihmisiä, jotka varmaan kokevan hammaslääkärillä käynnin syyllistämisenä. Johtuuhan se luultavasti ruokavaliosta ja hygienian puutteesta, että hampaissa on reikiä. Siellä sitten istutaan mutrussa suin, kun hammaslääkäri ehdottaa, että paikattaisiin? Nuo reiäthän vaan tulevat jostain, ilman syytä?
Käsitteet täysin sekaisin. Ehkä katkera mielenlaatu altistaa syövälle? Löysentäkää sitä hikipantaanne, hyvät ihmiset, ja myöntäkää, että teilläkin voi olla mahdollisuus oppia uusia asioita.Terveellinen ruoka vaikuttaa tietysti siihen,että ihminen yleensäkin voi paremmin ja sillä on vaikutus muihinkin sairauksiin kuin syöpään, esim. verisuonisairaudet ym. Miten sitten nämä muut tekijät?? Luin juuri, että kännykkä aiheuttaa syöpää. Otetaanko käyttöön savumerkit ja pullopostit? Paljon voimme tehdä itse mutta siltikin voimme sairastua. Perintötekijöillä on myös suuri merkitys. Miten meidän täytyisi elää että olisimme suojassa kaikilta vaaroilta ja taudeilta. Korostan vielä että en ole katkera, en ajattele negatiivisesti ja uskon hyvään mutta kaikelta pahalta en voi tässä maailmassa tänä päiväna välttyä vaikka kuinka tahtoisin ja yrittäisin. Sairastuin rintasyöpään ja kävin kaikki hoidot läpi. Nyt olen palannut töihin ja osaan todellakin nauttia jokaisesta päivästä, jonka saan elää näin hyvässä kunnossa. Niin ja syön terveellistä ruokaa ja kuntoilen mutta kännykkää kylläkin vielä käytän. Hyvää ja terveellistä päivää teille kaikille.
- kaikki hyvin
syyllisyys???!!! kirjoitti:
Kuka sinua 'syyllistää', paitsi sinä itse? Täällä puhutaan paranemismahdollisuuksista. Eikö se innosta sinua ollenkaan?
Käsitteet täysin sekaisin. Ehkä katkera mielenlaatu altistaa syövälle? Löysentäkää sitä hikipantaanne, hyvät ihmiset, ja myöntäkää, että teilläkin voi olla mahdollisuus oppia uusia asioita...mutta suolistosyöpäläisiä nimenomaan kehoitetaan syömään paljon kuituja että
leikattu suoli toimisi
jos tarkoitatte minua.en tunne syyllisyyttä ,syöpä tuli ja hoidettiin pois. - No huh huh
Raspikurkku kirjoitti:
Mikään ruokavalio ei paranna jo alkanutta syöpää, eivät myöskään mitkään rukoilut. Lääketiede on ainoa luotettava konsti sairauksien parantamisessa.Siinäpä oikein älynväläys taas tohtorilta. Kaikenlaista...
- Raspikurkku
No huh huh kirjoitti:
Siinäpä oikein älynväläys taas tohtorilta. Kaikenlaista...
Varmaankin nämä tohtorit turhautuu meikäläisen kaltaisiin potilaisiin jotka omilla elintavoillaan ovat edesauttanet syövän syntymistä niin että siinä mielessä en pitänyt kommentttia pahana mutta toisaalta onko lääkärin asia syyllistää potilasta kun näinkin vakavasta sairaudesta on kysymys. No nyt mennään taas uuden syövän kanssa, kukahan nyt syyllistää ?
- ei voi
kaikki hyvin kirjoitti:
..mutta suolistosyöpäläisiä nimenomaan kehoitetaan syömään paljon kuituja että
leikattu suoli toimisi
jos tarkoitatte minua.en tunne syyllisyyttä ,syöpä tuli ja hoidettiin pois.onko ihmisen syy jos hän sai Tsernobylin saasteita,joutuu hengittämään pakokaasuja ja pienhiukkasia,ruokansa mukana saa lisä,säilöntä ja väriaineita.Altistuu kaloja syödessä elohopealle,viljojen mukana saa torjuntaaineita,hedelmien kuorissa ties mitä myrkkyjä,hänenkö syy on jos niistä ja kaikesta muusta ohessa sairastuu?
- M.P.....
sillä Indonesian eräillä saarilla asuvien alkuasukkaiden ei tiedetä sairastuneen koskaan syöpään. Se on täysin tuntematon sairaus.
Nyt tutkijat ovat yrittäneet löytää heidän ravinnostaan tekijän, joka ehkäisee syövän synnyn.
Eli ravintotekijöillä saattaa olla suurempi merkitys kuin luulemmekaan syövän synnyssä ja ehkäisyssä.- yhtä..
..pahinta eli Stressiä!!
- keskimääräinen
elin ennuste on noin 40vuotta.
- sielläpäin...........
Kasvikset on heidän pääasiallinen ravinto, sieltä varmaan löytyy yksi syy.Varmaan ilmansaasteiden vähäinen määrä, verraten kaupungeissa eläviin...liekös myös thc:tä sisältävät luonnontuotteet tuhoamassa/estämässä syövän syntyä.
- edellisen kirjoittajan
sielläpäin........... kirjoitti:
Kasvikset on heidän pääasiallinen ravinto, sieltä varmaan löytyy yksi syy.Varmaan ilmansaasteiden vähäinen määrä, verraten kaupungeissa eläviin...liekös myös thc:tä sisältävät luonnontuotteet tuhoamassa/estämässä syövän syntyä.
kommentti: näillä alkuasukkailla on tämä keskimääräinen elossa olo ennuste vain noin 40v..
Että jotain muita sairauksia syövän tilalla?
Ja toisaalta syöpä n yleisintä meilläkin vasta keski-ikäisillä. - luulisin.......
edellisen kirjoittajan kirjoitti:
kommentti: näillä alkuasukkailla on tämä keskimääräinen elossa olo ennuste vain noin 40v..
Että jotain muita sairauksia syövän tilalla?
Ja toisaalta syöpä n yleisintä meilläkin vasta keski-ikäisillä.Lian ja bakteerien aiheuttamat myrkytykset ja sellaiset on siellä varmaan iso osasyy kuolleisuuteen, luulen ma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799