anarchiste=libertaire...syn.

pari idiootti-kysymysta ana...

Pari pikkuruista kysymysta anarkismista?

-Kuinka moneen eri ryhmaan anarkia jakaantuu nykyaan?Ok,yksilo ja yhteiso-tasolle olenkin jo paassyt...

-Mika on aktuaalinen blacbloc toiminta-ajatus?Eli sen perimmaista filosofiaa tassa kyselen.Mihin ko toiminta perustuu?Mita silla ajatellaan saavuttaa?

-Entas nama eko anarkistit?Mistas haarasta he ovat loytaneet taman elamanfilosofiansa?

-Mistas loytaisi anarkistisia intellektuelleja?
Tassa toisaalta anarkian filosofian nykytasoa kyselen.Loytyyko tasokkaita kirjoittajia enaan,vai pysahtyiko juttu Emma G:hen?

-Mita eroa on anarkistisilla lipuilla,eli mita kaytannossa tarkoittaa musta/vihrea tai puna/vihrea.

Jos joku haluaisi samalla laittaa pari linkkia,jota kannattaisi tutkia.Olin jo anarkismi.netin sivuilla...

Kirjoitan esseeta aiheesta,joten sori kysymykset.

5

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liberalismi voittoon!

      ainoastaan markkina-anarkismi on ainoaa aitoa anarkiaa


      nämä kettutyöt, puna-mustat yms eivät ole anarkisteja lainkaan, vaikka niin väittävät, vaan yksi sosialistinen ryhmittämä joka kannattaa käytännössö vahvaa valtiota

      ainoastaan markkina-anarkismi on ainoaa aitoa anarkiaa

      • hohhoijaa jne

        Kiitos vastauksesta...Beh...
        Olen samaa mielta kanssasi.En maksa veroja ;)

        Pointti on se,etta mun pitais selvittaa,miksi ja miten anarkismin nykytila jakaantuu.Kuinka monta haaraa jne.

        Eli miksi mustavihrea/punainen on sellainen kuin on ja miten se eroaa,kautta on muodostunut perinteisesta hmm...sosialisesta peruskantaisesta muodosta.

        Eli mika se filosofian ja jarkeilyn muoto nailla kettu/vegaani/eko/punk/blackeilla...jne anarkismi muodoilla on?Mista anarkian haarasta se on vetaisty omaksi esiintymismuodokseen?

        Bakuninia lueskellessa,han viittaa tyovaenluokan keskella elaviin anarkistisiin vaikuttajiin,jotka auttavat kanssaveljiaan liberaalimpaan ajattelumalliin,kypsyttavat kansaa lopulliseen vallankumoukseen.Jollaintavalla en usko,etta Bakuninilla oli mielessa huomaamattoina soluttautujina nama nykyajan erittain varikkaat anarkisti-teinit.

        Ja sitten ne muut selitykset,mita jo ylla kysyin.
        Jos joku jaksaisi selittaa,jos tietaa.

        Sori,etta vaivailen.
        Olisiko jollain suositella vaikkapa erittain tyhjentavaa kirjaa aiheesta?


      • mieleen
        hohhoijaa jne kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta...Beh...
        Olen samaa mielta kanssasi.En maksa veroja ;)

        Pointti on se,etta mun pitais selvittaa,miksi ja miten anarkismin nykytila jakaantuu.Kuinka monta haaraa jne.

        Eli miksi mustavihrea/punainen on sellainen kuin on ja miten se eroaa,kautta on muodostunut perinteisesta hmm...sosialisesta peruskantaisesta muodosta.

        Eli mika se filosofian ja jarkeilyn muoto nailla kettu/vegaani/eko/punk/blackeilla...jne anarkismi muodoilla on?Mista anarkian haarasta se on vetaisty omaksi esiintymismuodokseen?

        Bakuninia lueskellessa,han viittaa tyovaenluokan keskella elaviin anarkistisiin vaikuttajiin,jotka auttavat kanssaveljiaan liberaalimpaan ajattelumalliin,kypsyttavat kansaa lopulliseen vallankumoukseen.Jollaintavalla en usko,etta Bakuninilla oli mielessa huomaamattoina soluttautujina nama nykyajan erittain varikkaat anarkisti-teinit.

        Ja sitten ne muut selitykset,mita jo ylla kysyin.
        Jos joku jaksaisi selittaa,jos tietaa.

        Sori,etta vaivailen.
        Olisiko jollain suositella vaikkapa erittain tyhjentavaa kirjaa aiheesta?

        Tästä kohdasta tekstiäsi:

        "Bakuninia lueskellessa,han viittaa tyovaenluokan keskella elaviin anarkistisiin vaikuttajiin,jotka auttavat kanssaveljiaan liberaalimpaan ajattelumalliin,kypsyttavat kansaa lopulliseen vallankumoukseen."

        Että voisiko joku Che Quevara sopia hakemaasi luokkaan? Mutta kyse piti olla nykypäivästä. Latinalaisesta Amerikasta ja Espanjasta voisi löytyä tällaisia. En tiedä, mitä hyviä kirjoja aiheesta olisi, mutta webbisivuja ja yhdistyksiä varmaan löytyisi ainakin. Sieltä tuo kehitys sosialistisista ajatuksista nykypäivään voisi näkyä selvemmin.

        Sijoittuuko esseesi Suomeen, onko näkökulma koko maailmanlaajuinen vai eurooppalainen vai saatko itse määritellä?

        Aika vaikea tehtävä muuten. Kuinka paljon sun pitäisi kuluttaa aikaa noihin esseisiin? Jos ryhtyy kyselemään ja keskustelemaan asianosaisten kanssa. Mulla voisi olla yksi tuttu, jolla olisi jotain sanottavaa tähän aiheeseen, mutta tää olisi sitten käytännön tietoa, mitä kai voisi esseessä kuitenkin käyttää tai sivuta.


    • niissä vastaukset

      Aihe on niin laaja, ettei kukaan viitsi kirjoittaa esseetä puolestasi, joten perehdy aiheeseen itse:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Anarchism_by_genre

      http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Anarchist_economic_schools

      http://www.ozarkia.net/bill/anarchism/faq.html

      Huomaa edellisen "12. How do anarcho-capitalists compare with other anarchists?"

    • mercenary-

      Liberalistit tietävät miten kusetussysteemi toimii. Siksi liberalisteilla on varaa pitää hauskaa demari-propagandan aivopesemien lampaiden kanssa. Tässä video siitä kun tavallinen perussuomalainen kristitty pariskunta tulee liberalistin puheille.

      http://www.youtube.com/watch?v=nAbDqGdFIpg

      Pienen saarnan jälkeen liberalisti vapauttaa heidät aivopesusta.

      Liberalistit ovat palkkasotureita. Heidän palkkansa on taivaassa.

      "non silba, sed anthar"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe