Pari pikkuruista kysymysta anarkismista?
-Kuinka moneen eri ryhmaan anarkia jakaantuu nykyaan?Ok,yksilo ja yhteiso-tasolle olenkin jo paassyt...
-Mika on aktuaalinen blacbloc toiminta-ajatus?Eli sen perimmaista filosofiaa tassa kyselen.Mihin ko toiminta perustuu?Mita silla ajatellaan saavuttaa?
-Entas nama eko anarkistit?Mistas haarasta he ovat loytaneet taman elamanfilosofiansa?
-Mistas loytaisi anarkistisia intellektuelleja?
Tassa toisaalta anarkian filosofian nykytasoa kyselen.Loytyyko tasokkaita kirjoittajia enaan,vai pysahtyiko juttu Emma G:hen?
-Mita eroa on anarkistisilla lipuilla,eli mita kaytannossa tarkoittaa musta/vihrea tai puna/vihrea.
Jos joku haluaisi samalla laittaa pari linkkia,jota kannattaisi tutkia.Olin jo anarkismi.netin sivuilla...
Kirjoitan esseeta aiheesta,joten sori kysymykset.
anarchiste=libertaire...syn.
5
897
Vastaukset
- liberalismi voittoon!
ainoastaan markkina-anarkismi on ainoaa aitoa anarkiaa
nämä kettutyöt, puna-mustat yms eivät ole anarkisteja lainkaan, vaikka niin väittävät, vaan yksi sosialistinen ryhmittämä joka kannattaa käytännössö vahvaa valtiota
ainoastaan markkina-anarkismi on ainoaa aitoa anarkiaa- hohhoijaa jne
Kiitos vastauksesta...Beh...
Olen samaa mielta kanssasi.En maksa veroja ;)
Pointti on se,etta mun pitais selvittaa,miksi ja miten anarkismin nykytila jakaantuu.Kuinka monta haaraa jne.
Eli miksi mustavihrea/punainen on sellainen kuin on ja miten se eroaa,kautta on muodostunut perinteisesta hmm...sosialisesta peruskantaisesta muodosta.
Eli mika se filosofian ja jarkeilyn muoto nailla kettu/vegaani/eko/punk/blackeilla...jne anarkismi muodoilla on?Mista anarkian haarasta se on vetaisty omaksi esiintymismuodokseen?
Bakuninia lueskellessa,han viittaa tyovaenluokan keskella elaviin anarkistisiin vaikuttajiin,jotka auttavat kanssaveljiaan liberaalimpaan ajattelumalliin,kypsyttavat kansaa lopulliseen vallankumoukseen.Jollaintavalla en usko,etta Bakuninilla oli mielessa huomaamattoina soluttautujina nama nykyajan erittain varikkaat anarkisti-teinit.
Ja sitten ne muut selitykset,mita jo ylla kysyin.
Jos joku jaksaisi selittaa,jos tietaa.
Sori,etta vaivailen.
Olisiko jollain suositella vaikkapa erittain tyhjentavaa kirjaa aiheesta? - mieleen
hohhoijaa jne kirjoitti:
Kiitos vastauksesta...Beh...
Olen samaa mielta kanssasi.En maksa veroja ;)
Pointti on se,etta mun pitais selvittaa,miksi ja miten anarkismin nykytila jakaantuu.Kuinka monta haaraa jne.
Eli miksi mustavihrea/punainen on sellainen kuin on ja miten se eroaa,kautta on muodostunut perinteisesta hmm...sosialisesta peruskantaisesta muodosta.
Eli mika se filosofian ja jarkeilyn muoto nailla kettu/vegaani/eko/punk/blackeilla...jne anarkismi muodoilla on?Mista anarkian haarasta se on vetaisty omaksi esiintymismuodokseen?
Bakuninia lueskellessa,han viittaa tyovaenluokan keskella elaviin anarkistisiin vaikuttajiin,jotka auttavat kanssaveljiaan liberaalimpaan ajattelumalliin,kypsyttavat kansaa lopulliseen vallankumoukseen.Jollaintavalla en usko,etta Bakuninilla oli mielessa huomaamattoina soluttautujina nama nykyajan erittain varikkaat anarkisti-teinit.
Ja sitten ne muut selitykset,mita jo ylla kysyin.
Jos joku jaksaisi selittaa,jos tietaa.
Sori,etta vaivailen.
Olisiko jollain suositella vaikkapa erittain tyhjentavaa kirjaa aiheesta?Tästä kohdasta tekstiäsi:
"Bakuninia lueskellessa,han viittaa tyovaenluokan keskella elaviin anarkistisiin vaikuttajiin,jotka auttavat kanssaveljiaan liberaalimpaan ajattelumalliin,kypsyttavat kansaa lopulliseen vallankumoukseen."
Että voisiko joku Che Quevara sopia hakemaasi luokkaan? Mutta kyse piti olla nykypäivästä. Latinalaisesta Amerikasta ja Espanjasta voisi löytyä tällaisia. En tiedä, mitä hyviä kirjoja aiheesta olisi, mutta webbisivuja ja yhdistyksiä varmaan löytyisi ainakin. Sieltä tuo kehitys sosialistisista ajatuksista nykypäivään voisi näkyä selvemmin.
Sijoittuuko esseesi Suomeen, onko näkökulma koko maailmanlaajuinen vai eurooppalainen vai saatko itse määritellä?
Aika vaikea tehtävä muuten. Kuinka paljon sun pitäisi kuluttaa aikaa noihin esseisiin? Jos ryhtyy kyselemään ja keskustelemaan asianosaisten kanssa. Mulla voisi olla yksi tuttu, jolla olisi jotain sanottavaa tähän aiheeseen, mutta tää olisi sitten käytännön tietoa, mitä kai voisi esseessä kuitenkin käyttää tai sivuta.
- niissä vastaukset
Aihe on niin laaja, ettei kukaan viitsi kirjoittaa esseetä puolestasi, joten perehdy aiheeseen itse:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Anarchism_by_genre
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Anarchist_economic_schools
http://www.ozarkia.net/bill/anarchism/faq.html
Huomaa edellisen "12. How do anarcho-capitalists compare with other anarchists?" - mercenary-
Liberalistit tietävät miten kusetussysteemi toimii. Siksi liberalisteilla on varaa pitää hauskaa demari-propagandan aivopesemien lampaiden kanssa. Tässä video siitä kun tavallinen perussuomalainen kristitty pariskunta tulee liberalistin puheille.
http://www.youtube.com/watch?v=nAbDqGdFIpg
Pienen saarnan jälkeen liberalisti vapauttaa heidät aivopesusta.
Liberalistit ovat palkkasotureita. Heidän palkkansa on taivaassa.
"non silba, sed anthar"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793