Mikä on hyvä öljy halkaisukoneisiin? kone on siis näitä valovirta220V 2.8KW koneisia hitaasti halkaisevia hydraulipuristimia. Semmoinen öljy joka pelaa pakkasessakin ja hinta on sivuseikka sillä laseken uudet öljyt pois ja uusi tilalle ja vaihdan kun pääsen eläkkeelle ellei tule haaveria tiivisteille n 20v kuluttua:-)
Halkokone öljy
4
4388
Vastaukset
- huippuvaihtoehtoja
Useampiakin vaihtoehtoja.
Automaattivaihteistoöljyä suositaan edelleenkin silloin kun kylmäkäyttövaatimus on tärkeä. Myös vanhenemista vastaan se on hyvä.
Kylmäominaisuuksiltaan hyvät erikoishydrauliikkaöljyt toimivat myös hyvin. Suositeltu alin käynnistyslämpötila voisi olla noin -30 -> -40 astetta, niin ei varmasti tule talvikäyttöongelmia.
Synteettinen 0W-40W tai vastaava moottoriöljy on myös varma ratkaisu.
Vaihteistoöljyt ja monikäyttö-öljyt voivat olla talvikäytössä jäykkiä. Synteettinen manuaalisiin vaihteistoihin tarkoitettu öljy OLETETTAVASTI toimii lähes yhtä hyvin kuin muut edellämainitut. - puumies.
Hae kaupasta puuöljyä.
- poik
Toimii myös kylmässä.
- Klapikoneen kuski
poik kirjoitti:
Toimii myös kylmässä.
Ostin halvan - 139 euron - halkomakoneen, jota olen käyttänyt mökillä ahkerasti jo kolme vuotta. Vaihdan hydrauliöljyt kerran vuodessa - 2.5 litraa. Ostan öljyt irtoöljynä omaan astiaan erikoisliikkeestä: kustannukset 9 euroa. Öljynvaihto ei ole ollut turhaa, sillä vaihtoöljyt ovat olleet aina likaiset. Minun halkomakoneen ohjekirjassa on varoitus: konetta ei saa käyttää alle 5C lämpötilassa, koska tiivisteet kovettuvat kylmässä, eivätkä kestä hydraulipainetta rikkoontumatta. Ilmeisesti halvassa klapikoneessa käytetään kiinalaisia stefoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713