Arittan henkiset ajatukset.

Aritta

Tiivistelmä

Ainoa mitä on on Jumala, mitään muuta ei ole. Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan. Minä en kuitenkaan halua käyttää Jumala-nimeä koska siitä saa erilaisia käsityksiä ja se rajoittaa. Joten minä sanon että vaikka Elämä. Elämä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Me olemme Elämä.

Ensin oli ajatus ja ajatus tuli materiaksi eli lähetimme ajatuksen ja aloimme inkarnoimaan fyysisiin ruumiisiin eri planeetoille jotka me itse loimme. Halusimme kokea sen minkä tunsimme. Elimme harmoniassa mutta emme voineet ymmärtää sitä koska emme olleet kokeneet sen vastakohtaa. Emme voineet tietää mitä hyvyys on jos emme kokeneet pahuutta. Sitä me teemme nyt.

Samalla kun tulimme tänne materiaan unohdimme keitä olemme. Luulemme nyt että olemme erossa Elämästä ja että meidän on etsittävä sitä ulkopuoleltamme. Monet opettajat ovat meille yrittäneet opettaa että Elämä on sisällämme, olemme itse Elämä. Yksi opettajista oli Jeesus ja hänen ympärilleen on rakennettu uskonto niin kuin kaikkien opettajien ympärille on tehty. Se on vain yksi tapa etsiä totuutta mutta erittäin rajoittunut tapa.

Elämme täällä materiassa niin monta elämää mitä tarvitsemme kokeaksemme ihan kaikki. Välillä käymme rajan takana, jota kutsumme kodiksemme, lepäämässä ja opiskelemassa. Siellä myös suunnittelemme miten seuraava inkarnoituminen hoituu. Mitä meidän on koettava lisää ja mitä pitää ottaa uusiksi. Apunamme on oppaamme ja kaikki ne jotka ovat osallisena elämässämme, sieluryhmämme.

Kokemuksistamme maan päällä on eri seurauksia jota voi kutsua karmaksi jos haluaa mutta minun mielestäni sekin sana kuvaa ihan eri juttuja ja on harhaanjohtava. Syy ja seuraus on parempi ilmaus. Kun teemme hyvää seuraukset ovat onnellisuus, kun teemme pahaa seuraukset ovat ikävät, epäonni, sairaus, köyhyys, ehkä myös väkivalta.

Ajatukset luovat. Olemme luoneet tämän maailman sellaiseksi kuin se on nyt. Ei paljon kannata valittaa siis. Ainoa tapa saada asiat muuttumaan on alkaa ajatella eri tavalla. Siis positiivisesti ja rakkaudella. Monet lähettävät negatiivista energiaa kun lukevat juttuja murhaajista ja raiskaajista. Varsinkin lapsiin ja eläimiin kohdistuva väkivalta herättää vihaa ja epätoivoa. Nämä tunteet luovat juuri sitä. Tietenkään ei ole mahdollista tuntea rakkautta murhaajia kohtaan mutta parempi sitten olla tuntematta mitään. Minulla on sellainen tapa että kun huomaan että alan tuntea negatiivisuutta rikollisia kohtaan mietin miten ajattelisin jos nämä tyypit olisivat lapsiani. Silloin tunteet muuttuvat positiivisimmiksi ja alan tuntea myötätuntoa heitä kohtaan. Nämä ajatukset luovat paremman maailman.

Eikä koskaan pidä taistella väkivaltaa vastaa vaan rauhan puolesta. Jos taistelee jotain vastaan niin vetää sitä puoleensa. Parempi vetää rauhaa puoleensa kuin väkivaltaa. Samaten jos ajattelee maailman johtajista negatiivisesti niin auttaa heitä toteuttamaan sotaiset teot sen sijaan että lähettäisi heille rakkautta ja saisi heidätkin tuntemaan sitä. Ajatukset ovat energiaa ja energia ei koskaan häviä.

Kun olemme aikamme täällä kokeneet ja kehittyneet ja oppineet on meidän aika palata kotiin. Mutta sekin on vain väliaikainen paikka koska oikeastaan olemme iankaikkinen tietoisuus joka ei asu missään ja asuu kaikkialla.

Tämä on siis vain tiivistelmä ajatuksistani. Jos on kysymyksiä niin yritän vastata niihin. :-)

79

3045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cybo-ceronimo-cabriel-61

Lupasit että saa, niin kysyn.

Kun puhut "Me:een" suulla, tiedostako mistä tietosi "Me:n" kautta kumpuaa?

Kuinka paljon "Me" ottaa voimaansa---> uskontojen älyttömyydestä, entä minän toivottomasta kouristuksen-omaisesta otteesta pitää kiinni privaatista elämästään ja toiveistaan?

Miten kolkuttelee kollektiivi tietojesi taustalla?

Miten uskot "Me:en" reagoivan tilanteisiin, missä se itse syyttää itseään, kun "Me" on eri mieltä siktsofreenisesti itsensä kanssa?

Mistä tavoitat juuri s-e-n "Me:n" moninaisuudestamme, eli olennaisen["oikean ajatuksen"]--->kun muilla "Meillä" voi olla ja onkin aivan erillainen ajatus-->ja miten selität tämän hajaannuksen?

Jos tukeudut [et siis ole vielä tukehtunut]ajatukseen Rakkaudesta kaiken takana--->miten selität rakkaudettomuuden [joka ei voi olla olemassa itsenäisesti/se tarvitsee aina todellisen rakkauden tuekseen/toisin kuin Rakkaus] esiintymisen, voisi sanoa ja sanonkin että perustan tälle missä olemme ja mitä oleemme?

Kun rakkaudettomuus on katoavaista, minkä ajatus-janalla arvioisit olevan katoavaista ja mitä "Me" edustaisi sillä ja tästä ketkutellen eteenpäin, miten silloin käy "Me:n" selitysten objektiivisuudelle ja uskottavuudelle?

• vänkis

>>miten selität rakkaudettomuuden

• Aritta

Eri asia älyänkö kysymyksiäsi. :-(

Me olemme kaikki mitä on, eikä meitä ole kuin yksi. Sinä olet minä ja minä olen sinä ja me olemme yhtä kaikkien muiden kanssa.

Materiassa olemme indiviidejä jotka ajattelevat, tekevät ja kokevat eri tavalla.

Me-tieto on meillä kaikilla ja sen saa sieltä esille koodien avulla ja koodeja ilmestyy meille monella eri tavalla. Vaikka kirjoista, uskoista, ihmisistä, luonnosta jne. Meditoinnin avulla saa myös tietoa.

#Kuinka paljon "Me" ottaa voimaansa---> uskontojen älyttömyydestä, entä minän toivottomasta kouristuksen-omaisesta otteesta pitää kiinni privaatista elämästään ja toiveistaan?#

Niin kauan kuin elämme "tiedottomuudessa" ja siinä luulossa että dualismi on realiteettia niin osa meistä ottaa voimaa uskonnoista ja pitää kiinni privaatista elämästään. Se on kokemista.

#Miten kolkuttelee kollektiivi tietojesi taustalla?#

Ei ymmärrä! :-)

#Miten uskot "Me:en" reagoivan tilanteisiin, missä se itse syyttää itseään, kun "Me" on eri mieltä siktsofreenisesti itsensä kanssa?#

Millä tavalla Me olisi eri mieltä itsensä kanssa?

#Mistä tavoitat juuri s-e-n "Me:n" moninaisuudestamme, eli olennaisen["oikean ajatuksen"]--->kun muilla "Meillä" voi olla ja onkin aivan erillainen ajatus-->ja miten selität tämän hajaannuksen?#

Kaikilla on sama ajatus eli tieto.
        Hajaannus? Olemme täällä kokemassa indiviideinä.

#Jos tukeudut [et siis ole vielä tukehtunut]ajatukseen Rakkaudesta kaiken takana--->miten selität rakkaudettomuuden [joka ei voi olla olemassa itsenäisesti/se tarvitsee aina todellisen rakkauden tuekseen/toisin kuin Rakkaus] esiintymisen, voisi sanoa ja sanonkin että perustan tälle missä olemme ja mitä oleemme?#

Rakkaudettomuus on dualismia.

#Kun rakkaudettomuus on katoavaista, minkä ajatus-janalla arvioisit olevan katoavaista ja mitä "Me" edustaisi sillä ja tästä ketkutellen eteenpäin, miten silloin käy "Me:n" selitysten objektiivisuudelle ja uskottavuudelle?#

En taas ymmärrä yhtään mitään. Sorry mutta kirjoitat siten ettei se mene kallooni.

• Aritta
        vänkis kirjoitti:

yhtä paljon kuin luulo että olemme erossa Jumalasta/Elämästä/Rakkaudesta.

• Eräs nainen
        vänkis kirjoitti:

vain taivasta, se vaikkei vastakkaan! On nukahtanut Jumala tai jatkaa luomistaan...

Aritta kirjoitti:

Eri asia älyänkö kysymyksiäsi. :-(

Me olemme kaikki mitä on, eikä meitä ole kuin yksi. Sinä olet minä ja minä olen sinä ja me olemme yhtä kaikkien muiden kanssa.

Materiassa olemme indiviidejä jotka ajattelevat, tekevät ja kokevat eri tavalla.

Me-tieto on meillä kaikilla ja sen saa sieltä esille koodien avulla ja koodeja ilmestyy meille monella eri tavalla. Vaikka kirjoista, uskoista, ihmisistä, luonnosta jne. Meditoinnin avulla saa myös tietoa.

#Kuinka paljon "Me" ottaa voimaansa---> uskontojen älyttömyydestä, entä minän toivottomasta kouristuksen-omaisesta otteesta pitää kiinni privaatista elämästään ja toiveistaan?#

Niin kauan kuin elämme "tiedottomuudessa" ja siinä luulossa että dualismi on realiteettia niin osa meistä ottaa voimaa uskonnoista ja pitää kiinni privaatista elämästään. Se on kokemista.

#Miten kolkuttelee kollektiivi tietojesi taustalla?#

Ei ymmärrä! :-)

#Miten uskot "Me:en" reagoivan tilanteisiin, missä se itse syyttää itseään, kun "Me" on eri mieltä siktsofreenisesti itsensä kanssa?#

Millä tavalla Me olisi eri mieltä itsensä kanssa?

#Mistä tavoitat juuri s-e-n "Me:n" moninaisuudestamme, eli olennaisen["oikean ajatuksen"]--->kun muilla "Meillä" voi olla ja onkin aivan erillainen ajatus-->ja miten selität tämän hajaannuksen?#

Kaikilla on sama ajatus eli tieto.
        Hajaannus? Olemme täällä kokemassa indiviideinä.

#Jos tukeudut [et siis ole vielä tukehtunut]ajatukseen Rakkaudesta kaiken takana--->miten selität rakkaudettomuuden [joka ei voi olla olemassa itsenäisesti/se tarvitsee aina todellisen rakkauden tuekseen/toisin kuin Rakkaus] esiintymisen, voisi sanoa ja sanonkin että perustan tälle missä olemme ja mitä oleemme?#

Rakkaudettomuus on dualismia.

#Kun rakkaudettomuus on katoavaista, minkä ajatus-janalla arvioisit olevan katoavaista ja mitä "Me" edustaisi sillä ja tästä ketkutellen eteenpäin, miten silloin käy "Me:n" selitysten objektiivisuudelle ja uskottavuudelle?#

En taas ymmärrä yhtään mitään. Sorry mutta kirjoitat siten ettei se mene kallooni.

//Me olemme kaikki mitä on, eikä meitä ole kuin yksi. Sinä olet minä ja minä olen sinä ja me olemme yhtä kaikkien muiden kanssa.//

- Minä olen oikeasti sinä ja sinä minä, kuten Aadamissa oli koko ihmiskunta, mutta, mutta?
        Voihan jokainen itsenäinen yksikkö sisältää yhteneväisen ajatuksellisuuden ja fyysisenkin todellisuuden itsessään.
        Tuo ajatus joka siis sinänsä on tosi, ei todista juuta tai jaata oikeudellisuudestamme olla näin, tai olla ollenkaan [kokonaisuuden kannalta], jospa ’oleminen näin’ onkin se rakkaudettomuus.

//Materiassa olemme indiviidejä jotka ajattelevat, tekevät ja kokevat eri tavalla.//

- Kuka kokee? Kuka oikeasti elää? Jos vastaus tähän on henki, ei kyse ole enää hassusta kokeilusta, tai mukavan pidosta Jahven [ei Korkein/Rakkaus]luvalla ”puuhamaassaan/konkretiassa”-----> vaan vakavasta rikoksesta Yhtä/Korkeinta kohtaan,koska tila"mme on moninaisuus, joka rikkoo kokonaisuuden. [Rakkaus = Yksi/Korkein ja rakkaudettomuus = kaksi/dualismi/”paholainen”/valhetta/harha]

//Me-tieto on meillä kaikilla ja sen saa sieltä esille koodien avulla ja koodeja ilmestyy meille monella eri tavalla. Vaikka kirjoista, uskoista, ihmisistä, luonnosta jne. Meditoinnin avulla saa myös tietoa.//

- Totta, siitä se lähtee, mutta kun kysymys onkin siitä, mikä ”Me” ja kuka ”Me” antaa niitä koodeja josta tulkita tilaansa?
        Jos ole”mme” itse itsemme oppaita ja annamme itsellemme opastusta, yhdymme itse itsemme kanssa, ymmärrätkö, tulee sekopäistä seka-sikiö-mäistä helvettiä [katso ympärillesi/näin on käynyt!!].

//Niin kauan kuin elämme "tiedottomuudessa" ja siinä luulossa että dualismi on realiteettia niin osa meistä ottaa voimaa uskonnoista ja pitää kiinni privaatista elämästään. Se on kokemista.//

- Näet realititeetin kaikessa ja tiedät sen rakkaudettomuudeksi [dualismi/moninaisuus], mutta ensinnäkin se on sinusta, ongelmatonta kokemista ja toiseksi harhaa, tilannetta ei siis tarvitse koskaan korjata koska mitään ongelmaa ei ole?
        Miksi sitten jälleensyntymät, karmat sun muut uskovien helvetit työntyy tähän pahaan oloon esille, jos kaikki on vain ”unta” ja kokemista?

//Millä tavalla Me olisi eri mieltä itsensä kanssa?//

- Ymmärrätkö nyt miksi olen eri ’memiä”ältä”?

//En taas ymmärrä yhtään mitään. Sorry mutta kirjoitat siten ettei se mene kallooni.//

- E’m”me”kö näe risti-riitaa, jossa ”Me” tunnistaa dualismin ja itsensä siinä, mutta väittää sitä itsessään tajutun rakkaus/rakkaudettomuus dilemman vuoksi harhaksi, miksi, kenties päästäkseen tilanteesta pois ilman maksua, vai siksi ettei haluakaan tilanteen muuttuvan?
        Kuka huijaa ”Me:n” tähän tilaan, siis uskomaan kaiken olevan hyvin ja näin tarkoitetun? Onko puute syvemmän tiedon saamisen mahdottomuudesta [koska olemme ”valtio valtiossa”] ja siitä että ”Me” onkin itse syyllinen tilaansa ja siksi rangaistuksen alainen, vankina omassa maailmassaan, jossa uskottelee [on sokea maailmansa ulkopuoliselle todellisuudelle/Korkein] olevansa ’sitä ja tätä’ mm. panteismimaisesti Yhtä, vaikka onkin tosiasiassa reilusti yli kahta, eli moninaisuus.

vänkis kirjoitti:

Ihmis-pedot, niin---> poliittiset pyrkyrit, kuin uskonnolliset "johta-aineksetkin" [mulla sormet syvällä kurkussa naama punaisena ;)] tuovat esiin juuri sen idea-maailman seurauksia, jotka syvemmin ajatellen ovat olevaisuudenkin takana.

Hitlerin ja Stalinin, tai muiden ihmis-petojen [joita kaikki olemme enemmän tai vähemmän] teot mahtuvat sinänsä---> sanonnan "Älkää peljätkö niitä jotka voivat tappaa ruumiin, mutta etc." sisään. Se ei sinänsä olekkaan oleellista-->vaan se mistä tämän mahdollistajan idea-maailman ajatukset kumpuavat--->rakkaudesta vai rakkaudettomuudesta.

Eli Kaikessa on Kaikki, mutta Kaikki ei ole balanssissa ja "Me" ole"mme SE balansiton tila.

Tämä tilanne johtaa väistämättä tilanteeseen jossa, ymmärryksen kasvaessa-->alkaa--->katumus, kääntymys ja armon kautta paluu Yhteen.

Tämä merkitsee moninaisuuden[rakkaudettomuus] lopullista katoamista ["entisiä ei enää muisteta/eikä muistella"] ja Pleroman/Nirvanan/kahdeksannen taivaan "yläpuolisen" tilattomuuden etc. palautumista Alku-Ideaan/Yhteen.

• Aritta
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

Ihmis-pedot, niin---> poliittiset pyrkyrit, kuin uskonnolliset "johta-aineksetkin" [mulla sormet syvällä kurkussa naama punaisena ;)] tuovat esiin juuri sen idea-maailman seurauksia, jotka syvemmin ajatellen ovat olevaisuudenkin takana.

Hitlerin ja Stalinin, tai muiden ihmis-petojen [joita kaikki olemme enemmän tai vähemmän] teot mahtuvat sinänsä---> sanonnan "Älkää peljätkö niitä jotka voivat tappaa ruumiin, mutta etc." sisään. Se ei sinänsä olekkaan oleellista-->vaan se mistä tämän mahdollistajan idea-maailman ajatukset kumpuavat--->rakkaudesta vai rakkaudettomuudesta.

Eli Kaikessa on Kaikki, mutta Kaikki ei ole balanssissa ja "Me" ole"mme SE balansiton tila.

Tämä tilanne johtaa väistämättä tilanteeseen jossa, ymmärryksen kasvaessa-->alkaa--->katumus, kääntymys ja armon kautta paluu Yhteen.

Tämä merkitsee moninaisuuden[rakkaudettomuus] lopullista katoamista ["entisiä ei enää muisteta/eikä muistella"] ja Pleroman/Nirvanan/kahdeksannen taivaan "yläpuolisen" tilattomuuden etc. palautumista Alku-Ideaan/Yhteen.

kaikki nämä "pedot" ovat myös Me. Tämä peto-aines häviää vähitellen kun ihminen kehittyy henkisesti.

Ihmisellä on myös ego joka on hänen jumaluutensa vastakohta ja se haluaa valtaa. Sekin osaa rakastaa mutta vain itseään.

Eikä tilanne tosiaankaan ole balanssissa mutta Me ei ole balansiton tila sillä Me on todellinen Minämme, se joka haluaa kokea. Tämä fyysinen ruumis egoineen tekee sitten niin kuin haluaa. Siksi tarvitsemme valistusta.

#Tämä tilanne johtaa väistämättä tilanteeseen jossa, ymmärryksen kasvaessa-->alkaa--->katumus, kääntymys ja armon kautta paluu Yhteen.#

Olet oikeassa, ymmärrys kasvaa, mutta mitä meidän oikeastaan pitäisi katua ja mistä saamme sen armon?

Aritta kirjoitti:

kaikki nämä "pedot" ovat myös Me. Tämä peto-aines häviää vähitellen kun ihminen kehittyy henkisesti.

Ihmisellä on myös ego joka on hänen jumaluutensa vastakohta ja se haluaa valtaa. Sekin osaa rakastaa mutta vain itseään.

Eikä tilanne tosiaankaan ole balanssissa mutta Me ei ole balansiton tila sillä Me on todellinen Minämme, se joka haluaa kokea. Tämä fyysinen ruumis egoineen tekee sitten niin kuin haluaa. Siksi tarvitsemme valistusta.

#Tämä tilanne johtaa väistämättä tilanteeseen jossa, ymmärryksen kasvaessa-->alkaa--->katumus, kääntymys ja armon kautta paluu Yhteen.#

Olet oikeassa, ymmärrys kasvaa, mutta mitä meidän oikeastaan pitäisi katua ja mistä saamme sen armon?

//Olet oikeassa, ymmärrys kasvaa, mutta mitä meidän oikeastaan pitäisi katua ja mistä saamme sen armon?//

-Karkeaakin karkeampi esimerkki-

- Ensin pitää itse ymmärtää[tieto kokemus] olleensa väärässä [kasvaa luulosta ja harhasta ymmärrykseen]--->jotta voi katua ja mm. pyytää anteeksi sitä harmia mitä on oikeassa olleelle tuottanut, ja oikeassa ollut antaa armon käydä oikeudesta Rakkaudessaan.

Mutta tämä tästä, tiedän tehneeni virheen, toivotaan ettei virheeni johda ketään harhaan, ehkä on parempi olla suu'supussa [eli olla virheetön].

• Aritta

//Me olemme kaikki mitä on, eikä meitä ole kuin yksi. Sinä olet minä ja minä olen sinä ja me olemme yhtä kaikkien muiden kanssa.//

- Minä olen oikeasti sinä ja sinä minä, kuten Aadamissa oli koko ihmiskunta, mutta, mutta?
        Voihan jokainen itsenäinen yksikkö sisältää yhteneväisen ajatuksellisuuden ja fyysisenkin todellisuuden itsessään.
        Tuo ajatus joka siis sinänsä on tosi, ei todista juuta tai jaata oikeudellisuudestamme olla näin, tai olla ollenkaan [kokonaisuuden kannalta], jospa ’oleminen näin’ onkin se rakkaudettomuus.

//Materiassa olemme indiviidejä jotka ajattelevat, tekevät ja kokevat eri tavalla.//

- Kuka kokee? Kuka oikeasti elää? Jos vastaus tähän on henki, ei kyse ole enää hassusta kokeilusta, tai mukavan pidosta Jahven [ei Korkein/Rakkaus]luvalla ”puuhamaassaan/konkretiassa”-----> vaan vakavasta rikoksesta Yhtä/Korkeinta kohtaan,koska tila"mme on moninaisuus, joka rikkoo kokonaisuuden. [Rakkaus = Yksi/Korkein ja rakkaudettomuus = kaksi/dualismi/”paholainen”/valhetta/harha]

//Me-tieto on meillä kaikilla ja sen saa sieltä esille koodien avulla ja koodeja ilmestyy meille monella eri tavalla. Vaikka kirjoista, uskoista, ihmisistä, luonnosta jne. Meditoinnin avulla saa myös tietoa.//

- Totta, siitä se lähtee, mutta kun kysymys onkin siitä, mikä ”Me” ja kuka ”Me” antaa niitä koodeja josta tulkita tilaansa?
        Jos ole”mme” itse itsemme oppaita ja annamme itsellemme opastusta, yhdymme itse itsemme kanssa, ymmärrätkö, tulee sekopäistä seka-sikiö-mäistä helvettiä [katso ympärillesi/näin on käynyt!!].

//Niin kauan kuin elämme "tiedottomuudessa" ja siinä luulossa että dualismi on realiteettia niin osa meistä ottaa voimaa uskonnoista ja pitää kiinni privaatista elämästään. Se on kokemista.//

- Näet realititeetin kaikessa ja tiedät sen rakkaudettomuudeksi [dualismi/moninaisuus], mutta ensinnäkin se on sinusta, ongelmatonta kokemista ja toiseksi harhaa, tilannetta ei siis tarvitse koskaan korjata koska mitään ongelmaa ei ole?
        Miksi sitten jälleensyntymät, karmat sun muut uskovien helvetit työntyy tähän pahaan oloon esille, jos kaikki on vain ”unta” ja kokemista?

//Millä tavalla Me olisi eri mieltä itsensä kanssa?//

- Ymmärrätkö nyt miksi olen eri ’memiä”ältä”?

//En taas ymmärrä yhtään mitään. Sorry mutta kirjoitat siten ettei se mene kallooni.//

- E’m”me”kö näe risti-riitaa, jossa ”Me” tunnistaa dualismin ja itsensä siinä, mutta väittää sitä itsessään tajutun rakkaus/rakkaudettomuus dilemman vuoksi harhaksi, miksi, kenties päästäkseen tilanteesta pois ilman maksua, vai siksi ettei haluakaan tilanteen muuttuvan?
        Kuka huijaa ”Me:n” tähän tilaan, siis uskomaan kaiken olevan hyvin ja näin tarkoitetun? Onko puute syvemmän tiedon saamisen mahdottomuudesta [koska olemme ”valtio valtiossa”] ja siitä että ”Me” onkin itse syyllinen tilaansa ja siksi rangaistuksen alainen, vankina omassa maailmassaan, jossa uskottelee [on sokea maailmansa ulkopuoliselle todellisuudelle/Korkein] olevansa ’sitä ja tätä’ mm. panteismimaisesti Yhtä, vaikka onkin tosiasiassa reilusti yli kahta, eli moninaisuus.

#- Minä olen oikeasti sinä ja sinä minä, kuten Aadamissa oli koko ihmiskunta, mutta, mutta?
        Tuo ajatus joka siis sinänsä on tosi, ei todista juuta tai jaata oikeudellisuudestamme olla näin, tai olla ollenkaan [kokonaisuuden kannalta], jospa ’oleminen näin’ onkin se rakkaudettomuus.#

Niin, Aadam kuvasi koko ihmiskuntaa, mutta hän ei ollut ainoa elävä olento.

Se mitä teemme täällä on ok ja ei ok. Rakkaudettomuuskin on ok koska täällä olemme vain "leikkimässä". Kokemassa.

#- Kuka kokee? Kuka oikeasti elää? Jos vastaus tähän on henki, ei kyse ole enää hassusta kokeilusta, tai mukavan pidosta Jahven [ei Korkein/Rakkaus]luvalla ”puuhamaassaan/konkretiassa”-----> vaan vakavasta rikoksesta Yhtä/Korkeinta kohtaan,koska tila"mme on moninaisuus, joka rikkoo kokonaisuuden. [Rakkaus = Yksi/Korkein ja rakkaudettomuus = kaksi/dualismi/”paholainen”/valhetta/harha]#

Olen ajatellut näin että sielu (yksi sielu) kokee materiassa kaikki itsenään mutta myös ei-itsenään. Sielu observoi mutta myös osallistuu ja tämä elämä materiassa on kuin tv-ohjelma. Se tapahtuu mutta ei oikeasti.

#Jos ole”mme” itse itsemme oppaita ja annamme itsellemme opastusta, yhdymme itse itsemme kanssa, ymmärrätkö, tulee sekopäistä seka-sikiö-mäistä helvettiä [katso ympärillesi/näin on käynyt!!].#

Missä? En ole huomannut.
        Opas on se joka on todellinen Minämme, ei tämä tv:ssä leikkivä näyttelijä.

#- Näet realititeetin kaikessa ja tiedät sen rakkaudettomuudeksi [dualismi/moninaisuus], mutta ensinnäkin se on sinusta, ongelmatonta kokemista ja toiseksi harhaa, tilannetta ei siis tarvitse koskaan korjata koska mitään ongelmaa ei ole?#

Kyllä on ongelma siinä että kaikki mitä teemme "väärin" on sovitettava ja tehtävä uusiksi koska on sellainen kuin syy ja seuraus. Kun päätimme tulla tänne maan värähtelyyn jouduimme omaksumaan sen lait.

# Miksi sitten jälleensyntymät, karmat sun muut uskovien helvetit työntyy tähän pahaan oloon esille, jos kaikki on vain ”unta” ja kokemista?#

En ymmärrä mitä tarkoitat pahalla ololla. Mutta jälleensyntyminen kuuluu tähän kokemiseen. Se on osa sitä. Että se loppuisi meidän on herättävä.

#- Ymmärrätkö nyt miksi olen eri ’memiä”ältä”? #

En. Me:nä olet samaa mieltä. :-)
        Fyysisenä olet eri mieltä.

Me "lankesimme" tähän tilaan koska Me halusimme kokea vastakohtaisuutta siihen mitä olimme ja tunsimme. Me siis loimme itsellemme sellaisen olotilan tai elintilan missä voimme kokea, leikkiä, kuvitella, elää materiassa. Koska Me itse halusimme olemme tietenkin "syyllisiä" itse tilaamme mutta miksi meitä pitäisi rangaista? Ja kuka rankaisee? Ei ole mitään muuta kuin Me.

Me-sanan sijasta voisi sanoa Minä.
        Minä jakaannuin moneen osaan mutta olen kuitenkin vain Yksi.

• Aritta

//Olet oikeassa, ymmärrys kasvaa, mutta mitä meidän oikeastaan pitäisi katua ja mistä saamme sen armon?//

-Karkeaakin karkeampi esimerkki-

- Ensin pitää itse ymmärtää[tieto kokemus] olleensa väärässä [kasvaa luulosta ja harhasta ymmärrykseen]--->jotta voi katua ja mm. pyytää anteeksi sitä harmia mitä on oikeassa olleelle tuottanut, ja oikeassa ollut antaa armon käydä oikeudesta Rakkaudessaan.

Mutta tämä tästä, tiedän tehneeni virheen, toivotaan ettei virheeni johda ketään harhaan, ehkä on parempi olla suu'supussa [eli olla virheetön].

Ymmärrän.

Mutta keneltä meidän on pyydettävä anteeksi ja kuka antaa meille armon?

#Mutta tämä tästä, tiedän tehneeni virheen, toivotaan ettei virheeni johda ketään harhaan, ehkä on parempi olla suu'supussa [eli olla virheetön].#

Mikä virhe?
        Ja miksi on oltava virheetön. Sehän on juuri sitä kokemista että jos tekee virheen ja ymmärtää sen. Jos ei uskalla tehdä virheitä kun pelkää että harhauttaa muita ei koskaan kehity vaan juuttuu paikalleen.

Aritta kirjoitti:

Ymmärrän.

Mutta keneltä meidän on pyydettävä anteeksi ja kuka antaa meille armon?

#Mutta tämä tästä, tiedän tehneeni virheen, toivotaan ettei virheeni johda ketään harhaan, ehkä on parempi olla suu'supussa [eli olla virheetön].#

Mikä virhe?
        Ja miksi on oltava virheetön. Sehän on juuri sitä kokemista että jos tekee virheen ja ymmärtää sen. Jos ei uskalla tehdä virheitä kun pelkää että harhauttaa muita ei koskaan kehity vaan juuttuu paikalleen.

//Mutta keneltä meidän on pyydettävä anteeksi ja kuka antaa meille armon?//

- Vielä kerran :)--->ymmärmätön "sirunen" pyytää [ajatuksesi]anteeksi Kokonaisuudelta [Kaikki/Yksi/Korkein] mm. sitä, että rikkoi harmonian[tahallaan--> kokeakseen itsekkäästi jotain 'omaa', joka on pois 'muilta']--->ja saa anteeksi 'armosta', koska kokemusta on voitu käyttää positiivisen loppu-tuloksen katalyyttinä---> eli paluuna Yhteen. Peruuttamatonta vahinkoa ei ole tapahtunut[kaikki on siis aina hallinnassa vaikkakin ei gondiksessa], mutta ongelma on korjattava, jotta totuudellisuuden voittaessa, oikeudellisuus ja Hengen Rakkaus[Kristus-Lovemaisuus] ottaessaan taas Kaiken alleen---> poistaa[luonnollisesti] kärsimyksen kaikilla tasoilla.

Aritta kirjoitti:

#- Minä olen oikeasti sinä ja sinä minä, kuten Aadamissa oli koko ihmiskunta, mutta, mutta?
        Tuo ajatus joka siis sinänsä on tosi, ei todista juuta tai jaata oikeudellisuudestamme olla näin, tai olla ollenkaan [kokonaisuuden kannalta], jospa ’oleminen näin’ onkin se rakkaudettomuus.#

Niin, Aadam kuvasi koko ihmiskuntaa, mutta hän ei ollut ainoa elävä olento.

Se mitä teemme täällä on ok ja ei ok. Rakkaudettomuuskin on ok koska täällä olemme vain "leikkimässä". Kokemassa.

#- Kuka kokee? Kuka oikeasti elää? Jos vastaus tähän on henki, ei kyse ole enää hassusta kokeilusta, tai mukavan pidosta Jahven [ei Korkein/Rakkaus]luvalla ”puuhamaassaan/konkretiassa”-----> vaan vakavasta rikoksesta Yhtä/Korkeinta kohtaan,koska tila"mme on moninaisuus, joka rikkoo kokonaisuuden. [Rakkaus = Yksi/Korkein ja rakkaudettomuus = kaksi/dualismi/”paholainen”/valhetta/harha]#

Olen ajatellut näin että sielu (yksi sielu) kokee materiassa kaikki itsenään mutta myös ei-itsenään. Sielu observoi mutta myös osallistuu ja tämä elämä materiassa on kuin tv-ohjelma. Se tapahtuu mutta ei oikeasti.

#Jos ole”mme” itse itsemme oppaita ja annamme itsellemme opastusta, yhdymme itse itsemme kanssa, ymmärrätkö, tulee sekopäistä seka-sikiö-mäistä helvettiä [katso ympärillesi/näin on käynyt!!].#

Missä? En ole huomannut.
        Opas on se joka on todellinen Minämme, ei tämä tv:ssä leikkivä näyttelijä.

#- Näet realititeetin kaikessa ja tiedät sen rakkaudettomuudeksi [dualismi/moninaisuus], mutta ensinnäkin se on sinusta, ongelmatonta kokemista ja toiseksi harhaa, tilannetta ei siis tarvitse koskaan korjata koska mitään ongelmaa ei ole?#

Kyllä on ongelma siinä että kaikki mitä teemme "väärin" on sovitettava ja tehtävä uusiksi koska on sellainen kuin syy ja seuraus. Kun päätimme tulla tänne maan värähtelyyn jouduimme omaksumaan sen lait.

# Miksi sitten jälleensyntymät, karmat sun muut uskovien helvetit työntyy tähän pahaan oloon esille, jos kaikki on vain ”unta” ja kokemista?#

En ymmärrä mitä tarkoitat pahalla ololla. Mutta jälleensyntyminen kuuluu tähän kokemiseen. Se on osa sitä. Että se loppuisi meidän on herättävä.

#- Ymmärrätkö nyt miksi olen eri ’memiä”ältä”? #

En. Me:nä olet samaa mieltä. :-)
        Fyysisenä olet eri mieltä.

Me "lankesimme" tähän tilaan koska Me halusimme kokea vastakohtaisuutta siihen mitä olimme ja tunsimme. Me siis loimme itsellemme sellaisen olotilan tai elintilan missä voimme kokea, leikkiä, kuvitella, elää materiassa. Koska Me itse halusimme olemme tietenkin "syyllisiä" itse tilaamme mutta miksi meitä pitäisi rangaista? Ja kuka rankaisee? Ei ole mitään muuta kuin Me.

Me-sanan sijasta voisi sanoa Minä.
        Minä jakaannuin moneen osaan mutta olen kuitenkin vain Yksi.

Palaan asiaan, on mentävä reissuun.

Yksi kohta jota voit pureskella on tämä--->

//Missä? En ole huomannut.
        Opas on se joka on todellinen Minämme, ei tämä tv:ssä leikkivä näyttelijä.//

- Kysymys ei edelleenkään syvemmin tv:mäisestä näytelmästä-->unohda se, ja katso sielusi silmin niihin idea-maailmoihin ja niiden taustoihin joista kaikki kumpuaa, arvio sitä syvemmin kiinittymättä siihen, jos et voi, et ole 'ulkopuolelta', etkä siten luonnollisesti voi oikeasti koskaan sitä käsittää.

• Aritta

//Mutta keneltä meidän on pyydettävä anteeksi ja kuka antaa meille armon?//

- Vielä kerran :)--->ymmärmätön "sirunen" pyytää [ajatuksesi]anteeksi Kokonaisuudelta [Kaikki/Yksi/Korkein] mm. sitä, että rikkoi harmonian[tahallaan--> kokeakseen itsekkäästi jotain 'omaa', joka on pois 'muilta']--->ja saa anteeksi 'armosta', koska kokemusta on voitu käyttää positiivisen loppu-tuloksen katalyyttinä---> eli paluuna Yhteen. Peruuttamatonta vahinkoa ei ole tapahtunut[kaikki on siis aina hallinnassa vaikkakin ei gondiksessa], mutta ongelma on korjattava, jotta totuudellisuuden voittaessa, oikeudellisuus ja Hengen Rakkaus[Kristus-Lovemaisuus] ottaessaan taas Kaiken alleen---> poistaa[luonnollisesti] kärsimyksen kaikilla tasoilla.

Ehkä ymmärsin vaikka en ole ihan samaa mieltä sen anteeksipyytämisen kanssa koska Korkein on Me Itse ja miksi pyytää itseltään anteeksi. Vaikka ehkä se on ihan järkevää. :-)

• Aritta

Palaan asiaan, on mentävä reissuun.

Yksi kohta jota voit pureskella on tämä--->

//Missä? En ole huomannut.
        Opas on se joka on todellinen Minämme, ei tämä tv:ssä leikkivä näyttelijä.//

- Kysymys ei edelleenkään syvemmin tv:mäisestä näytelmästä-->unohda se, ja katso sielusi silmin niihin idea-maailmoihin ja niiden taustoihin joista kaikki kumpuaa, arvio sitä syvemmin kiinittymättä siihen, jos et voi, et ole 'ulkopuolelta', etkä siten luonnollisesti voi oikeasti koskaan sitä käsittää.

En tosiaankaan ole ihan kärryillä siitä mitä tarkoitat, mutta onko sillä mitään väliä? :-)

• uskoo

>>Ainoa mitä on on Jumala, mitään muuta ei ole

• Aritta

kun sitä ei ole. Se on illuusio.

Taisi jäädä kirjoittamatta tuo illuusio-asia. Siis kaikki mitä luomme on illuusiota. Vain me (yksi ainut sielu) on olemassa.

• hyvä pahis

toisen hyvä on toisen paha, ja toisen paha on toisen hyvä!

Makuasioita.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

kun sitä ei ole. Se on illuusio.

Taisi jäädä kirjoittamatta tuo illuusio-asia. Siis kaikki mitä luomme on illuusiota. Vain me (yksi ainut sielu) on olemassa.

>>kun sitä ei ole. Se on illuusio.

• uskoo
        hyvä pahis kirjoitti:

toisen hyvä on toisen paha, ja toisen paha on toisen hyvä!

Makuasioita.

>>toisen hyvä on toisen paha, ja toisen paha on toisen hyvä!

• Erjuth
        uskoo kirjoitti:

Todella hyvä on sellainen, joka tekee piilossa hyvät työnsä ilman palkkion toivoa ja muiden antamaa kiitosta.

• hyvä pahis
        uskoo kirjoitti:

>>Hyvyys tehdään avoimesti, valossa.

• uskoo
        hyvä pahis kirjoitti:

>>Hyvyys tehdään avoimesti, valossa.

Hyvyydessä ei ole varsinaisesti mitään salattavaa mutta Jumala on ylpeyttä vastaan. Siksi kait nuo Jeesuksen varoitukset, ettei niitä saisi liikaa korostaa.

• uskoo
        Erjuth kirjoitti:

Todella hyvä on sellainen, joka tekee piilossa hyvät työnsä ilman palkkion toivoa ja muiden antamaa kiitosta.

Samaa mieltä!

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

>>kun sitä ei ole. Se on illuusio.

Kaikki näkyvä on illuusiota. Todellisuus on näkymätöntä.

Oikeastaan emme edes ole täällä oikeasti vaan katsomme itseämme kuin tv:stä.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

Kaikki näkyvä on illuusiota. Todellisuus on näkymätöntä.

Oikeastaan emme edes ole täällä oikeasti vaan katsomme itseämme kuin tv:stä.

Pahuus on sinulla muuttunut illuusioksi täällä maanpäällä!?

Minun mielestä, pahuuden kohteelle pahuus voi olla täälläkin hyvin hyvin konkreettista.

>>Todellisuus on näkymätöntä>> >>kuin tv:stä

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

Pahuus on sinulla muuttunut illuusioksi täällä maanpäällä!?

Minun mielestä, pahuuden kohteelle pahuus voi olla täälläkin hyvin hyvin konkreettista.

>>Todellisuus on näkymätöntä>> >>kuin tv:stä

Pahuus ei ole sitä mitä meidän on tehtävä täällä vaan pahuus on sitä mistä meidän on opittava täällä. Siksi sitä on. Jos pahuutta ei olisi emme olisi ikinä ymmärtäneet mitä hyvyys on.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

Pahuus ei ole sitä mitä meidän on tehtävä täällä vaan pahuus on sitä mistä meidän on opittava täällä. Siksi sitä on. Jos pahuutta ei olisi emme olisi ikinä ymmärtäneet mitä hyvyys on.

>>Ei sisälly kun sitä ei ole. Se on illuusio.>vaan pahuus on sitä mistä meidän on opittava täällä.

• Eräs nainen
        uskoo kirjoitti:

>>Ei sisälly kun sitä ei ole. Se on illuusio.>vaan pahuus on sitä mistä meidän on opittava täällä.

tosta toteamuksestasi tuli mieleeni, mielleyhtymänä, jonkun laulamuksena:

"Minä kahdehdi en niitä, jotka luotuja on kaksoiselämään...!!

Ja oikeesti, minulla on hehkumallinen tuntemus siitä. Siis kohdallani. Ettei minun tartte ole moksiskaan mistään tulevasta! Ei missään tilanteessa.

Ja toisekseen minun ei tartte olla moksiskaan, mistään mennestäkään. Ei omista eikä muittenkaan. Tekemisistä tai tekemättä jättämisistä!!!

• valkoinen?
        Eräs nainen kirjoitti:

Ja oikeesti, minulla on hehkumallinen tuntemus siitä. Siis kohdallani. Ettei minun tartte ole moksiskaan mistään tulevasta! Ei missään tilanteessa.

Ja toisekseen minun ei tartte olla moksiskaan, mistään mennestäkään. Ei omista eikä muittenkaan. Tekemisistä tai tekemättä jättämisistä!!!

Tarkoitatko että hyväksyt valehtelemisen?

• Eräs nainen
        valkoinen? kirjoitti:

Tarkoitatko että hyväksyt valehtelemisen?

siis tarkoittanut valehtelemista!!!!

Tarkoitin jotain ihan muuta! Täysin muuta!! Kait jotain tällaista, tähän elämiseeni liittyvänä:

Kaiken saanena, kaiken (tai ainaskin riitävästi) nähneenä ja kenties kokeneenakin, minua ei heitä enää mikään tuuli sinne eikä tänne!

Vaikkapa se tuuli katon pääni päältä, yhtenä yönä maahan heittäisi! Ymmärrtäkö!?

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

Siis oikeastaan sitä ei ole. Eikä ole hyvyyttäkään. Ikuisuudessa. Oikeasti.

Mutta täällä materiassa on molemmat juuri siksi että kokisimme ne.
        Mutta ne on harhaa. :-)

Mahdoitko tajuta?

• Aritta
        Eräs nainen kirjoitti:

Vain jos on niin utelias kuin minä olen niin pitää saada tietää kaikki, niin tulevat kuin menneetkin. Mutta ei niillä tiedoilla ole mitään väliä. Elä niin kuin haluat ja nauti joka hetkestä on tärkeintä.

• uskoo
        Aritta kirjoitti:

Mahdoitko tajuta?

>>Eikä ole hyvyyttäkään. Ikuisuudessa. Oikeasti.

• Aritta
        uskoo kirjoitti:

ovat egon käsitteitä. Ei mitään muuta. Se ei kuitenkaan tarkoita olemattomuutta.

• Marko0li0
        uskoo kirjoitti:

Vastapainonsa, mutta vain materiassa jotta voisimme kokea ne Jumalan kautta.

• benedi
        Aritta kirjoitti:

Mahdoitko tajuta?

siitä illuusiosta mitään ,enkä minäkään, eikä viranomaiset, kun Fontainekin on taas etsintäkuulutettu

• ....

hyvin tietoinen asoista minun mielestäni(huom). Varmaan tiedät "jeesuksen" voiman täällä maassakin?
      Kerro, mikä se sinun mielestäsi on?

• Aritta

on Kristusenergia. Se on rakkauden voima. Sitä Jeesus tuli tänne opettamaan ja sen me pystymme kaikki saamaan kun ajattelemme rakkautta ja teemme rakkauden tekoja.

• sinuhe s
        Aritta kirjoitti:

on Kristusenergia. Se on rakkauden voima. Sitä Jeesus tuli tänne opettamaan ja sen me pystymme kaikki saamaan kun ajattelemme rakkautta ja teemme rakkauden tekoja.

tulee tässä nyt mieleen, mm. Budha.
        Ei se tämä Nasaretilainen karvanaama ollut ainoa.
        Kristityt ovat nostaneet hänet vähän liian korkeálle jalustalle.
        Hänkö muka voisi antaa syntimme anteeksi?

• Aritta
        sinuhe s kirjoitti:

Hänen ympärilleen on tehty uskonto ja uskonnosta on tullut tärkeämpi kuin sanomasta.

• ...
        sinuhe s kirjoitti:

että "Jeesus" on meidät luonut ja hän otti vastuun siitä tulemalla tänne itse nähtyään elämän etenemisen täällä, ei siis voinut muuta.
        Sen vuoksi Hän sai vallan ja täyden voiman hallita aluettaan.
        Hän on tämän kaikkeuden sektorin ylijohtaja(Jumala) ja hänen voimansa on suunnaton.
        Muualla avaruudessa hänen vaikutuksensa ei ole yhtä suuri, siellä on toisenlaiset kehitysaskeleet.
        Kannattaa aina muistaa myös se, että me emme ole mitenkään muuten riippuvaisia materiasta, kuin nopeamman kehityksemme takia ja se mahdollisuus on näin meille annettu, olkaamme tyytyväisiä vaikeuksistamme, ne auttavat meitä nopeammin ylöspäin, kunhan emme sorru kaikkeen turhaan täällä, se hidastaa meitä rajusti.

• Eräs nainen

Toi eka kappaleesi myötäilee pitkälti, minun henkilökohtaista, ajatusmalliani.

Mutta sitten menemme pikkasen eri linjoille! Minä en jaksa uskoa, että ihmisten välinen täydellinen ykseys, toteutuu koskaan. Sillä olemmehan jokainen yksilö, ihmisenä, ainutlaatuinen.

Ja meillä kullakin on, vaikka samanlaisuutta olisi havaittavissakin, ne omat yksilölliset ’vivahteemme’. Toki ja ymmärtääkseni nämä vivahteet ovatkin rikkautemme, tässä elämisessä!?

Ja toisaalta, juuri tästä ’erilaisuudestamme’ johtuen. Me kukin tahoillamme etsimme sitä omaa suuntaamme! Toki elääksemme ’hyvää’ elämää! Ja sitten taas! Tässä kohtaa tuleekin eteen se seikka. Seikka, joka toimii tietynlaisena ’muurina’ välillämme!

Kukin meistä tavoittelee sitä ’hyvää elämää’ oman arvomaailmansa kautta! Ja sitten se pääpointti! Eikö me ihmiset ollakin vähän kummallisia, kun meillä on sisimmässämme vahva halu. Halu levittää arvostuksiamme, nimenomaan niitä omia, toisille. Ja, joita toinen ei kuitenkaan pidä minkäänlaisen arvostamisen väärtinä! (Eikö ookkin helppo selittää?):

Ja tätä lausumaasi en ihan ymmärrä:

Monet opettajat ovat meille yrittäneet opettaa että Elämä on sisällämme, olemme itse Elämä. Yksi opettajista oli Jeesus ja hänen ympärilleen on rakennettu uskonto niin kuin kaikkien opettajien ympärille on tehty. Se on vain yksi tapa etsiä totuutta mutta erittäin rajoittunut tapa.<

Eli missä Elämä sitten, Sinun mielestäsi on, kun se ei ole. Lausumiesi mukaan ei ulkopuolellamme, muttei sisäpuolellammekaan?

Minä uskon nimenomaisesti siihen, että Jumala asustelee meidän sisimmässämme, Sydämessämme.

Ja tätä kautta minusta on tärkeämpää TEOT kuin AJATUKSET! Toisin kuin Sinä ajattelet:

>Ajatukset ovat energiaa ja energia ei koskaan häviä. Ainoa tapa saada asiat muuttumaan on alkaa ajatella eri tavalla. Siis positiivisesti ja rakkaudella.<

Toki voihan tätä sitten taas ajatella niinkin, että ajatukset luovat pohjan teoillemme!? Mutta tällaisessa ’mallissa’ on aina vaarana se kaksinaismoraali!

Toisaalta, onhan Jeesuskin (tai oikeemmin tämä Jeesukseksi nimetty myytti) lausunut: ”Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi….”

Tai: ”Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä”!

>Kun olemme aikamme täällä kokeneet ja kehittyneet ja oppineet on meidän aika palata kotiin. <

Ja yllä olevasi on todella vaikeatajuista, miellettäväksi! Sikälis, että ei me täällä materiassa eläessämme, KOSKAAN saavuta sellaista täydellisyyttä, että voisimme palata kotiin!

>Mutta sekin on vain väliaikainen paikka koska oikeastaan olemme iankaikkinen tietoisuus joka ei asu missään ja asuu kaikkialla.<

Ja tätä lausumaasi pitää todella miettiä. Ymmärtääkseen, siis ainaskin minun!

Tässä joitakin aatoksiani, tällaisena kauniin kevätpäivän aamuna!

• Aritta

En minäkään usko että me täällä ihmisinä koskaan kehitymme ykseyteen. Mutta emme me tänne jääkään. Kuulumme iankaikkisuuteen.

#Eli missä Elämä sitten, Sinun mielestäsi on, kun se ei ole. Lausumiesi mukaan ei ulkopuolellamme, muttei sisäpuolellammekaan?#

Kyllä se on, sisimmässämme. Ja tietenkin ulkopuolellammekin. Mutta jos etsimme sitä vain ulkopuolelta, Jumalaa taivaasta, emme ikinä löydä sitä.

Ajatus on ensin tekoa. Et voi tehdä mitään hyvää jos et ensin ole ajatellut sitä. Samaten päinvastoin.

#Ja yllä olevasi on todella vaikeatajuista, miellettäväksi! Sikälis, että ei me täällä materiassa eläessämme, KOSKAAN saavuta sellaista täydellisyyttä, että voisimme palata kotiin!#

Koti on rajan takana. Se on meidän ihmishenkien koti jossa käymme elämien välillä.

Iankaikkisuus on taas joka paikassa ja sielu tietää koska on kokenut valmiiksi eikä tarvitse enää minkäänlaisia kokemuksia. Silloin siirrymme materialittomuuten, sinne mistä olemme lähtöisin, Ykseyteen ja Harmoniaan.

Ehkä sitten joskus ikuisuuksien päästä haluamme jälleen käydä läpi kaikki. Siitä minulla ei kyllä ole harmainta aavistusta. Nyt kun ajattelen sitä niin ei oikeastaan huvita mutta nyt ajattelenkin rajoitetusti. :-)

• benedi

Totuus ja Jumalan kunnia ovat erottamattomia: Meidän on mahdoton Raamatun ollessa ulottuvillamme kunnioittaa Jumalaa väärillä mielipireillä.

Monet väittävät, ettei sillä ole väliä, mitä ihminen uskoo , kun hän vain elää oikein.
      Mutta usko luo elämän.
      Jos valo ja totuus on ulottuvillamme ja me laiminlyömme etuoikeutemme kuulla ja nähdä sitä, me todellisuudessa hylkäämme sen; me valitsemme pimeyden mieluummin kuin valon!!

" Miehen (naisen) mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie"
      Snl 16:25
      Titämättömyys ei kelpaa erheen tai synnin puolustukseksi, silloin kun on tilaisuuksia oppia tuntemaan Jumalan tahto.

Jos tiellä matkaaja ei välitä viitoista, mihin ne osoittavat, mihin mikin tie vie...viittojen Asettajanko syy se ion jos kulkija tahallaan valitsee tien, joka rotkon reunalle vie??

Vaikka olet kuinka vilpitön, aito ja luottavainen, olet eksyksissä, jos et onnistunut valitsemaan oikeaa tietä.

Jokaisen järjellisen olennon tärkein velvollisuus on oppia Raamattua tutkimalla tuntemaan totuus ja sitten vaeltaa valkeudessa sekä kehoittaa muita tekemään samoin!!
      Tutki huolellisesti rukoillen Jumalan sanaa, ja muodosta käsityksesi siitä itse, ...jouduthan kerran vastaamaankin itse teoistasi, sanoistasi ,jne.

" Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa" ??

" Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta"...., vai arittasta?
      Joh 7:17

Jos ihmiset ottaisivat Raamatun sanan sellaisenaan, eikä olisi vääriä opettajia johtamassa harhaan ja hämmentämässä, suoritettaisiin työ, joka tuottaisi iloa enkeleille ja johtaisi Kristuksen omien joukkoon tuhansia, ..jotka nyt vaeltavat harhateillä!!

terv. benedi

• Aritta

joten sitä ei tarvitse seurata.

Sen seuraaminen vie ihmisen kadotukseen jo maan päällä. Se on nähty aikojen kuluessa noitavainoineen jne.

• Aritta

tietenkin nämä ovat minun ajatuksiani.

• Erráre húmánum est
        Aritta kirjoitti:

tietenkin nämä ovat minun ajatuksiani.

ne ovat vain sinun ajatuksia, joten ne eivät ole totuuksia. Kunnioita muiden uskomuksia, äläkä tuomitse niitä. Eikö äitisi ole sinulle, sitä opettanut?

Noitavainot, ristiretket jne..., joka menneitä muistelee, sitä tikulla silmään. Se on kyllä kummaa, kun kaikki negatiiviset ajatukset pitää ottaa kristinuskosta esille, ei ikinä niitä positiivisia.
        Kuten aina tähänkin asti olen sanonut sinulle, jos olisit ahkera tutkisit näitä pyhienisien ajatuksia kristinuskosta tai Jeesuksen opetuksesta, niin ehkä ymmärtäisit pikkuisen enemmän kristinuskon sisällöstä. Laittasit vähäksi aikaa nuo omat mielipiteesi romukoppaan ja tutkisit muiden ajatuksia, äläkä puhu sellaisia mitä sylki suuhun tuo.

Jos Raamattu on väärässä onko Koraani, Toora, Tipi Taka, erityisesti Dhammapada Lootus-sutra tai Veedat oikeassa, mieti tarkkaan mitä vastaat.

• Heather-Jarouse
        Erráre húmánum est kirjoitti:

ne ovat vain sinun ajatuksia, joten ne eivät ole totuuksia. Kunnioita muiden uskomuksia, äläkä tuomitse niitä. Eikö äitisi ole sinulle, sitä opettanut?

Noitavainot, ristiretket jne..., joka menneitä muistelee, sitä tikulla silmään. Se on kyllä kummaa, kun kaikki negatiiviset ajatukset pitää ottaa kristinuskosta esille, ei ikinä niitä positiivisia.
        Kuten aina tähänkin asti olen sanonut sinulle, jos olisit ahkera tutkisit näitä pyhienisien ajatuksia kristinuskosta tai Jeesuksen opetuksesta, niin ehkä ymmärtäisit pikkuisen enemmän kristinuskon sisällöstä. Laittasit vähäksi aikaa nuo omat mielipiteesi romukoppaan ja tutkisit muiden ajatuksia, äläkä puhu sellaisia mitä sylki suuhun tuo.

Jos Raamattu on väärässä onko Koraani, Toora, Tipi Taka, erityisesti Dhammapada Lootus-sutra tai Veedat oikeassa, mieti tarkkaan mitä vastaat.

on jokaisessa ihmisessä ja
        kaikissa viisaissa kirjoituksissa on osa totuutta.

Mikä saa sinut luulemaan näin?! :
        "Laittasit vähäksi aikaa nuo omat mielipiteesi romukoppaan ja tutkisit muiden ajatuksia, äläkä puhu sellaisia mitä sylki suuhun tuo"
        - tuon edellisen voisin kääntää ko.kirjoittajalle takaisin

On näillä sivustoilla ollut puhetta positiivisistakin kristityistä
        allekirjoittaneella (ja muistaakseni Arittallakin) on
        lähipiirissään oikeita kunnon kristittyjä jotka eivät tuomitse toisin ajattelijoita
        vaan antavat kaikkien luojankukkien kukkia
        Rakkaushan on kristillisyyden perussanoma?!
        vai olenko tulkinnut asian aivan väärin ;-)

• Maito Poika
        Heather-Jarouse kirjoitti:

"Laittasit vähäksi aikaa nuo omat mielipiteesi romukoppaan ja tutkisit muiden ajatuksia, äläkä puhu sellaisia mitä sylki suuhun tuo"

lähipiirissään oikeita kunnon kristittyjä jotka eivät tuomitse toisin ajattelijoita

Tulkintojahan raamatusta on täsan niin monta kun on ihmisiä (siis jotka ovat lukeneet sen, tai tietävät että raamattu on olemassa).
        Toisissa raamatuntulkinnoissa annetaan naapurikansoille miekkaa ja pommeja. Toisissa taasen otetaan turpaan kaikilta kiusaajilta ignorettaen. Toisissa taasen tuomitaan helvettiin kaikki muut. Toisissa taasen rakastetaan kaikkia. Nämä kaikki tulkinnat riippuvat vähän siitä mihin kohtaan raamatussa lukija uskoo. Sitten on olemassa myös surullisen kuuluisa rivien välistä luku.

Tuo kunnon kristityt ja luojankukkien viljely on muuten tuputusta.

• Aritta

kun sinäkin oppisit sen mitä minulle jankutat.

"Jos Raamattu on väärässä onko Koraani, Toora, Tipi Taka, erityisesti Dhammapada Lootus-sutra tai Veedat oikeassa, mieti tarkkaan mitä vastaat."

Ei tarvitse miettiä tarkkaan. Kaikissa on hiven totuutta, myös raamatussa, mutta mikään ei ole koko totuus.

• Erráre húmánum est
        Heather-Jarouse kirjoitti:

uskomuksia ja totuuksia voi olla monia, mutta mikä on niistä oikea? Ehkä ne kaikki ovat oikeassa, tai ehkä vain yksi on oikeassa tai pahimmassa tapauksessa yksikään näistä totuuksista ei ole oikea. Vain yksin Jumala tietää totuuden, kukaan kuolevainen ihminen ei voi esittää absoluuttisia totuuksia. Mikä sinä olet väittämään, että kaikissa kirjoituksissa on muka totuuksia, et sinä voi sitä tietää, en edes minä kehtaa tuolaisia väittää.

Niin tällä tarkoitan sitä, että ei pidä omia uskomuksia perustaa hetken mielijohteesta, esim. Raamatusta. Ensin pitää tutkia, sitten vasta ruveta arvostelemaan. Kun tutkit asioita ja muiden mielipiteitä, niin silloin oma mielipide on laitettava vähäksi aikaa romukoppaan. Kun olet saanut tietoa tarpeeksi silloin voit antaa omiakin mielipiteitä. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Niin oikea kristitty ei tuomitse, vaan Jumala tuomitsee, jos tuomitsee. Mutta kyllä kristityllä pitää olla selkärankaa, jos hän on asiasta eri mieltä tai hänen uskoansa pilkataan, sillä omaa uskoa/kirkkoa pitää puolustaa (mikä nykyaikana on aika harvinaista).

Usko, toivo ja rakkaus nehän ne tärkeimmät on, sitä ei pidä unohtaa, vaikka elämme välinpitämättömässä maailmassa.

• Aritta

uskomuksia ja totuuksia voi olla monia, mutta mikä on niistä oikea? Ehkä ne kaikki ovat oikeassa, tai ehkä vain yksi on oikeassa tai pahimmassa tapauksessa yksikään näistä totuuksista ei ole oikea. Vain yksin Jumala tietää totuuden, kukaan kuolevainen ihminen ei voi esittää absoluuttisia totuuksia. Mikä sinä olet väittämään, että kaikissa kirjoituksissa on muka totuuksia, et sinä voi sitä tietää, en edes minä kehtaa tuolaisia väittää.

Niin tällä tarkoitan sitä, että ei pidä omia uskomuksia perustaa hetken mielijohteesta, esim. Raamatusta. Ensin pitää tutkia, sitten vasta ruveta arvostelemaan. Kun tutkit asioita ja muiden mielipiteitä, niin silloin oma mielipide on laitettava vähäksi aikaa romukoppaan. Kun olet saanut tietoa tarpeeksi silloin voit antaa omiakin mielipiteitä. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Niin oikea kristitty ei tuomitse, vaan Jumala tuomitsee, jos tuomitsee. Mutta kyllä kristityllä pitää olla selkärankaa, jos hän on asiasta eri mieltä tai hänen uskoansa pilkataan, sillä omaa uskoa/kirkkoa pitää puolustaa (mikä nykyaikana on aika harvinaista).

Usko, toivo ja rakkaus nehän ne tärkeimmät on, sitä ei pidä unohtaa, vaikka elämme välinpitämättömässä maailmassa.

tällä:

"Niin tällä tarkoitan sitä, että ei pidä omia uskomuksia perustaa hetken mielijohteesta, esim. Raamatusta. Ensin pitää tutkia, sitten vasta ruveta arvostelemaan. Kun tutkit asioita ja muiden mielipiteitä, niin silloin oma mielipide on laitettava vähäksi aikaa romukoppaan. Kun olet saanut tietoa tarpeeksi silloin voit antaa omiakin mielipiteitä. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan."

niin ilmoitan että olen tutkinut raamattua ja sen köykäiseksi havainnut.
        Tunnen että voin ihan vapaasti ajatella itsekin ja tuoda esille ajatuksiani ilman että heti haukutaan. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan...

• benedi
        Aritta kirjoitti:

joten sitä ei tarvitse seurata.

Sen seuraaminen vie ihmisen kadotukseen jo maan päällä. Se on nähty aikojen kuluessa noitavainoineen jne.

mutta, aikojen kuluessa on ollut juuri näitä riivaajien , henki ilmestyksiä, noitia ja saatanan palvojia, jotka jumalan nimissä ovat opettaneet: " Ette suinkaan kuole" ...ja tappaneet niitä...jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat....
        Tämä arittojen henki, joka ei pysy laissa eikä todistuksessa, eikä elämän hengen laissa...vaan rakastaneet synnin ja kuoleman lakia...jotka lihan vallassa, ja lihan mielen mukaan tappoivat niitä, joissa oli Kristuksen henki.

Sillä raamattu opettaa: " Sillä jos te lihan mukaan elätte pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää"

Eikö juuri Raamattu kerro " Älä tapa"...ja yhdelläkään murhaajalla ei ole iankaikkista elämää...näin arittan henki on taas paljastettu, se on murhan henki, jahka tulee poistetuksi pois tieltä joka vielä pidättää!!

Pois raamatun tieltä seuraajat ovat synnin orjia, sillä kenen voittama joku on , hän on sen palvelija....siksi arittojen henki yrittää voittaa sieluja puolelleen..tehdäkseen heistä murhaajioa, varkaita ja valehtelijoita...valheen hengen kautta!

Mutta kaikki joita Jumalan Henki kuljettaa ovat Jumalan lapsia...ja se joka on lapsi on myös perillinen ja hän perii Kristuksen kanssa kaikki taivaan aarteet, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme noita hurmahenkiä, noitia ja sielullisia olentoja joissa ei ole Jumalan henkeä.

Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se , joka vanhurskauttaa.

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?
        Onhan kirjoitettu: " Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää: meitä pidetään teuraslampaina"

Eivät teuraslampaat ole niitä, jotka itse surmaavat itseään, ...vaan ne henkivallat jotka eivät pysy Jumalan laissa " Älä tapa"...ja siitä aritta haluaa teidät irrottaa...että tappaminen taas olisi mahdollista, kun laki ei ihmistä pidättele...
        Mitä siis sanomme: " Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!!

• sinuhe s

olen kyllä huomannut että täällä kristityt ovat kiihkolla arvostelemassa karman lakia ja jälleensyntymisoppia tutkimatta ensin että miten karma toimii saatikka jälleensyntymistä.
        Jos ottaa asioihin kantaa pitää myös tietää.

• Eräs nainen
        sinuhe s kirjoitti:

olen kyllä huomannut että täällä kristityt ovat kiihkolla arvostelemassa karman lakia ja jälleensyntymisoppia tutkimatta ensin että miten karma toimii saatikka jälleensyntymistä.

Alla esittämääsi:

>Jos ottaa asioihin kantaa pitää myös tietää.<

Eli tarkoittaako lausumasi sitä, että voidakseen 'keskustella' tällä palstalla, pitää oikeesti tietää??

Toki minäkin tiedän (jotakin) oman elämänkatsomukseni perusteista. (= se etiikka eli oppi moraalista=hyvästä elämästä). Mutta en ole, enkä halua ollakaan 'putkiaivoinen'. Vaan haluan aina ja aina, tätä omaa elämänkatsomustani (=ei aina oikea) myös laajentaa!

Eli noukin niitä jyväsiä, jos noukittavissa on, sieltä sun täältä! Ja tarkoitan tällä tätä: "EN HALUA tyytyä kulkemaan kuin unessa! Totuttujen katsomusten talutettavana!"

Sillä minusta on tietynlainen totuus myös se, että joka päivä meistä joku, keksii uuden ja paremman tavan olla hyvä. Ja ennenkaikkea! Löytää paremman tavan, ennen kuolemaa, elämään hyvin!

Ja vitsi, kun en tiiä, kuka tämän on lausunut: "Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä on hyvää"!

Ja minusta hyvin lausuttu!

Tosin 'asiani', tai kysymykseni ydin on se. Että kyllä minusta sellainen suht' sopuisa 'keskustelu' on aina paikallaan! Huolimatta siitä, ettei sitä tietoa, tai syvällistä tietoa omaakkaan!? Näistä elämänkatsomuksista tmv. Ymmärtääkseni!

Siitäkin huolimatta, että on olemassa hokema: " Ei sota yhtä miestä kaipaa!"

Mutta voisko se olla kuitenkin/juuri niin, että tämä eläminen (ja se kuoleminenkin) kaipaa juuri sitä yhtä miestä tai sitä yhtä naista!!!???

• Aritta
        sinuhe s kirjoitti:

:-)

• Aritta
        benedi kirjoitti:

mutta, aikojen kuluessa on ollut juuri näitä riivaajien , henki ilmestyksiä, noitia ja saatanan palvojia, jotka jumalan nimissä ovat opettaneet: " Ette suinkaan kuole" ...ja tappaneet niitä...jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat....
        Tämä arittojen henki, joka ei pysy laissa eikä todistuksessa, eikä elämän hengen laissa...vaan rakastaneet synnin ja kuoleman lakia...jotka lihan vallassa, ja lihan mielen mukaan tappoivat niitä, joissa oli Kristuksen henki.

Sillä raamattu opettaa: " Sillä jos te lihan mukaan elätte pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää"

Eikö juuri Raamattu kerro " Älä tapa"...ja yhdelläkään murhaajalla ei ole iankaikkista elämää...näin arittan henki on taas paljastettu, se on murhan henki, jahka tulee poistetuksi pois tieltä joka vielä pidättää!!

Pois raamatun tieltä seuraajat ovat synnin orjia, sillä kenen voittama joku on , hän on sen palvelija....siksi arittojen henki yrittää voittaa sieluja puolelleen..tehdäkseen heistä murhaajioa, varkaita ja valehtelijoita...valheen hengen kautta!

Mutta kaikki joita Jumalan Henki kuljettaa ovat Jumalan lapsia...ja se joka on lapsi on myös perillinen ja hän perii Kristuksen kanssa kaikki taivaan aarteet, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme noita hurmahenkiä, noitia ja sielullisia olentoja joissa ei ole Jumalan henkeä.

Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se , joka vanhurskauttaa.

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?
        Onhan kirjoitettu: " Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää: meitä pidetään teuraslampaina"

Eivät teuraslampaat ole niitä, jotka itse surmaavat itseään, ...vaan ne henkivallat jotka eivät pysy Jumalan laissa " Älä tapa"...ja siitä aritta haluaa teidät irrottaa...että tappaminen taas olisi mahdollista, kun laki ei ihmistä pidättele...
        Mitä siis sanomme: " Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!!

Siitä voidaan kinata vaikka ikuisuus. :-)

• benedi
        Aritta kirjoitti:

Siitä voidaan kinata vaikka ikuisuus. :-)

" Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa 2Tim. 3:16

Emmehän me kristity niin hölmöjä ole, ettemmekö tietäisi että Raamatun lehdillä puhuu myös saatana, ja hänen lapsensa, ..ja eiväthän he puhu totta...Kun sanomme että Raamattu on totuus, se tarkoittaa että jumalattomatkin ovat silloin aikoinaan puhuneet siten, kun se on raamattuun kirjoitettu...ja heidän puhe on totta, vaikka se onkin valhetta!

• Aritta
        benedi kirjoitti:

" Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa 2Tim. 3:16

Emmehän me kristity niin hölmöjä ole, ettemmekö tietäisi että Raamatun lehdillä puhuu myös saatana, ja hänen lapsensa, ..ja eiväthän he puhu totta...Kun sanomme että Raamattu on totuus, se tarkoittaa että jumalattomatkin ovat silloin aikoinaan puhuneet siten, kun se on raamattuun kirjoitettu...ja heidän puhe on totta, vaikka se onkin valhetta!

kinata koska se ei johda mihinkään.

• sinuhe s
        sinuhe s kirjoitti:

kiihkouskovaisia jotka hyökkäävät jälleensyntymisoppia vastaan perehtymättä ensin asiaan ollenkaan.

• Maito Poika

Entä pitäisikö minun pakottaa kissanikin vegeksi kun se mutustelee hiiriä? Hiiret kärsivät kovasti kun se leikkii niillä ennenkuin se pistää ne poskeensa. Vai oliski ulkokissani kahlitseminen rääkkäystä?

Pitääkö kaikille rikollisille antaa anteeksi? Vaikka lastenmassaraiskareille?

Miten muuten saa taistella väkivaltaa vastaa? Pelkin sanoin ja ilman mitään fyysistä rajoittamista? Murhamiehet eivät vissiin nimittäin lopeta tappamista sillä että uhri sanoo: "Että hei viitsisitsä lopettaa mun raiskaamisesi, kun et kasva siinä yhtään henkisesti."

Minusta tuntuu että olet ainainen idealisti, joka katselee tätä kaikkea vaaleanpunaisten lasien läpi ja se tekee elämästäsi jotenkin siedettävämpää. Voi olla että pelkäät elämää ja tahdot nähdä sen jonain opetustilanteena. Fakta on kuitenkin se että asioita tapahtuu ja vieläpä ilman syytä. Voimme vain ihmetellä olemassaoloamme ja kykyämme hahmottaa se. Minun mielestäni emme voi millään tietää henkimaailmoista, sieluperheistä tai mistään tuonpuoleisista. Ei tämä takia kuitenkaan kannata heittää toivoaan tai kehitellä mitään mielikuvitusmaailmoja elämään helpottamaan. Elämä on realistesessa maailmankuvassakin ainakin minulla todella kivaa.

• Aritta

Eläimillä on omat tehtävänsä tullessaan tänne. Vaikkapa meidän ruoaksemme, mutta niitä on kohdeltava kunnolla.

"Pitääkö kaikille rikollisille antaa anteeksi? Vaikka lastenmassaraiskareille?"

Heidän on sovitettava tekonsa.

"Miten muuten saa taistella väkivaltaa vastaa? Pelkin sanoin ja ilman mitään fyysistä raVoi olla että pelkäät elämää ja tahdot nähdä sen jonain opetustilanteena. joittamista?"

Ei vaan on oltava rauhan puolesta.

#Murhamiehet eivät vissiin nimittäin lopeta tappamista sillä että uhri sanoo: "Että hei viitsisitsä lopettaa mun raiskaamisesi, kun et kasva siinä yhtään henkisesti."#

Eivätkä he lopeta tappamista vaikka he saisivat kovat tuomiotkin, ei edes vaikka saisivat kuolemantuomion koska se katkaisisi heidän kokemuksensa ja se pitäisi taas ottaa uusiksi seuraavassa elämässä.

#Minusta tuntuu että olet ainainen idealisti, joka katselee tätä kaikkea vaaleanpunaisten lasien läpi ja se tekee elämästäsi jotenkin siedettävämpää.#

Ihan kuin joku olisi sanonut tuon ennenkin. Mutta silmälasini eivät ole vaaleanpunaiset eikä elämäni ole ollut ruusuilla tanssimista.

#Voi olla että pelkäät elämää ja tahdot nähdä sen jonain opetustilanteena.#

No en. Elämässä ja kuolemassa ei ole mitään pelättävää.

#Fakta on kuitenkin se että asioita tapahtuu ja vieläpä ilman syytä.#

Mitään ei tapahdu ilman syytä.

#Voimme vain ihmetellä olemassaoloamme ja kykyämme hahmottaa se.#

Luomme elämäämme koko ajan. Se on meidän käsissämme vai pitäisikö sanoa ajatuksissamme. Kokeile itse.

#Minun mielestäni emme voi millään tietää henkimaailmoista, sieluperheistä tai mistään tuonpuoleisista. Ei tämä takia kuitenkaan kannata heittää toivoaan tai kehitellä mitään mielikuvitusmaailmoja elämään helpottamaan. Elämä on realistesessa maailmankuvassakin ainakin minulla todella kivaa.#

Vain se jolla ei ole kokemusta henkimaailmoista tai sieluryhmistä ei ymmärrä niistä yhtään mitään ja kyseenalaistaa ne.

Kyllä eläminen on kivaa vaikkei tietäisi henkimaailmoista mitään. On tärkeää ottaa ilo irti elämästä.

Miksi olet muuten tällä palstalla? Oletko kenties hieman utelias? Ehkäpä olet joskus miettinyt mitä kuoleman jälkeen on? :-)

• jumala

kaikki,jotka pyytävät,saavat anteeksi.

• Kuten aina. Mielestäni Jumalamyytin takana on kosminen todellisuus.
      Ensin kylläkin oli miljoonien asteiden kuumuus. Tämänkertaisessa universumissa ei ollut
      mitään elämää alussa miljardeihin vuosiin.

Uskon, että maailmankaikkeudet ovat ainakin olleet loputon ketju.
      Joskus hyvin pitkän ajan kuluttua nykyisen universumin uskotaan hajoavan tyhjyydeksi.
      Sinne on kuitenkin vielä äärettömän pitkä aika.

Tärkeintä Telluksen asukkaalle olisi tajuta, että olemme yhteisessä keikkuvassa kanootissa.
      Sen elämällä on ollut syntymänsä - niin myös loppunsa - vääjäämättömän varmasti.

Muuten hassua, että saamme ihmisinä kiittää elämäämme Kuusta. Kun sen vetovoima aikanaan loppuu
      elämä pallollamme käy mahdottomaksi.

Aurinko porottaa silloin toisen puolen Merkuriuksen tavoin kuumaksi
      toisella puolella on ikitalvi.

• Eräs nainen

lausumistasi paljon ymmärtänyt!

Tai sitten ymmärrsi liiankin paljon. Mutta pittää ymmärttää, kun tämä ymmärrys on joskus. Joillakin, niin rajallinen!

Vaikka sitä ymmärrystä haluaisi laajentaakin. Mutta kuiteskin ymmärrtämisen 'omaksuminen' on suhteutettava kunkin yksilön ymmärrykseen!!!

Ymmärräsitkö????

• Eräs nainen

olin liian hätäinen!

Sillä voinhan kerrankin, minäkin lausua, että ymmärrsin!

• benedi

" Minä en kuitenkaan halua käyttää Jumala-nimeä koska siitä saa erilaisia käsityksiä ja se rajoittaa. Joten minä sanon että vaikka ELÄMÄ,
      eLÄMÄ ON AINA OLLUT JA TULEE AINA OLEMAAN"

Kuinka viisaasti sanottu: Onhan kirjoitettu: " Hänessä ole elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus" Joh 1: 4

" Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä" Joh 5: 26
      Jeesus, Jumalan Poika on elämä.

" Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, NE SAAVAT ELÄÄ" ( jae 25)

Tämä " Elämä on aina ollut ja tulee aina olemaan" siinä aritta sanoi totuuden.
      ..." joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään" Joh 5: 24

Jos aritat ja muut hänen oppilaansa haluvat siirtyä! kuolemasta elämään, heidän tulee ottaa vastaan Elämä, Jeesus Kristus , joka on aina ollut ja aina tulee olemaan!!

• Aritta

myös ELÄMÄ, joten meidän ei tarvitse siirtyä mihinkään. Olemme aina olleet ja tulemme aina olemaan.

• jumala

minä olen elämä

Kysyisin sulta mieli-pidettäsi seuraavaan asiaan--->keiden luulisit karmallisesti olevan näitä mm.kehitys-maiden kärsijöitä ja ketkä mm. Jimi Sumeja ja Räikkösiä,Bill Gateseita tai Esa Pakarisia?

Onko kärsivät olleet edellisissä elämissään piruja, vai ovatko he karmallisesti pois kierrosta pääsevien siunattu joukko?

Heittäsin tähän sen verran saatteeksi 'löylyä', että ainakaan nälkä-kuoleman partaalla olevan äidin riippuvista tyhjistä rinnoista kumpuava tyhyjyys, ei edes auta henkistä kehitystä tai tietoisuuden tai hyvien tekojen kierrosta ulos auttavaa tekojen sarjaa.

Toisaalta länsimaisen elämän-tavan turvaavan ryöstö-saaliin ansiosta, joka saadaan kehitysmaiden kustannuksella-->lisää meille aikaa ja pohdinta mahdollisuuksia,että myös auttamis systeemit ovat mahdollisia, sillä onhan autettavia, kun niin on itse järjestetty ja täten niistä[heidän] rikkauksista hyvän omantunnon takeeksi on myös vaivatonta jakaa.

• Aritta

heidän olleen mitään roistosakkia. Enkä tiedä keitä nämä muut mainitsemasi ovat olleet entisissä elämissä.

#Heittäsin tähän sen verran saatteeksi 'löylyä', että ainakaan nälkä-kuoleman partaalla olevan äidin riippuvista tyhjistä rinnoista kumpuava tyhyjyys, ei edes auta henkistä kehitystä tai tietoisuuden tai hyvien tekojen kierrosta ulos auttavaa tekojen sarjaa.#

Kyllä auttaa. Se on yksi kokemuksista. Ehkä hän on täällä vain siksi että maailman kansa huomaisi hänet ja heräisi.

Aritta kirjoitti:

heidän olleen mitään roistosakkia. Enkä tiedä keitä nämä muut mainitsemasi ovat olleet entisissä elämissä.

#Heittäsin tähän sen verran saatteeksi 'löylyä', että ainakaan nälkä-kuoleman partaalla olevan äidin riippuvista tyhjistä rinnoista kumpuava tyhyjyys, ei edes auta henkistä kehitystä tai tietoisuuden tai hyvien tekojen kierrosta ulos auttavaa tekojen sarjaa.#

Kyllä auttaa. Se on yksi kokemuksista. Ehkä hän on täällä vain siksi että maailman kansa huomaisi hänet ja heräisi.

Niinpä niin, onko tuo kehitymaiden 'omatunto-olemassaolo'---> valjastettu sekin meidän länsimaisten ihmisten edistykseksi, voihan vinetto XD.

On aika jännää, että puhutaan henkisestä kehityksestä i-h-mi-s-e-n-ä ja lahjakkaasti sitä enempää funtsaamatta sekoitetaan siihen sopivasti itselle sopiva tilanne, jossa ei ihminen olekaan kokija ja näkijä vaan se onkin henki.

Koitahan nyt päättää mikä olet, naisena kokeva olento, joka oppii muiden kärsimisestä, mutta ei hokaa ja näen sitä risti'riitaa, että on itse muljuttamassa heitä tilaan josta ja joilta pitäisi oppia?

Vai oletko henki, joka vaihtaa kuorta kuin paitaa ja ei opi oikeastaan ihmis-raatojen elämästä mitään oleellista, koska on ylempi tietoisuus, mutta toisaalta vääristynyt sellainen, joka siis kärsii oman kokeilun[kehoihin laskeutuman] muuttuessa oma-luoduksi vankilaksi.

Jos olet henki, ei ole mitään ongelmaa muistaa menneitä kuoria, jopa tarkasti heidän elämäänsä ja paikkoja joissa on ollut kunkin kehossa vierailun aikana oleillut etc., jos näin ei ole on haaveillut ja uni-kuvat vain ihmismielen koukkuja, eikä todellsia ihmiselon yli meneviä kokemuksia.

• Aritta

Niinpä niin, onko tuo kehitymaiden 'omatunto-olemassaolo'---> valjastettu sekin meidän länsimaisten ihmisten edistykseksi, voihan vinetto XD.

On aika jännää, että puhutaan henkisestä kehityksestä i-h-mi-s-e-n-ä ja lahjakkaasti sitä enempää funtsaamatta sekoitetaan siihen sopivasti itselle sopiva tilanne, jossa ei ihminen olekaan kokija ja näkijä vaan se onkin henki.

Koitahan nyt päättää mikä olet, naisena kokeva olento, joka oppii muiden kärsimisestä, mutta ei hokaa ja näen sitä risti'riitaa, että on itse muljuttamassa heitä tilaan josta ja joilta pitäisi oppia?

Vai oletko henki, joka vaihtaa kuorta kuin paitaa ja ei opi oikeastaan ihmis-raatojen elämästä mitään oleellista, koska on ylempi tietoisuus, mutta toisaalta vääristynyt sellainen, joka siis kärsii oman kokeilun[kehoihin laskeutuman] muuttuessa oma-luoduksi vankilaksi.

Jos olet henki, ei ole mitään ongelmaa muistaa menneitä kuoria, jopa tarkasti heidän elämäänsä ja paikkoja joissa on ollut kunkin kehossa vierailun aikana oleillut etc., jos näin ei ole on haaveillut ja uni-kuvat vain ihmismielen koukkuja, eikä todellsia ihmiselon yli meneviä kokemuksia.

fyysisessä ruumiissa, mutta se ei tarkoita sitä että henki muistaisi mitään. Henki kokee ja oppii ihmisenä. Muutenhan on ihan turha tänne tullakaan.

Sielu kyllä muistaa ja tietää mutta se on eri juttu se.

• AVKT

Meinasin vastata, mutta---- hyvä Aritta.

• Aritta
        AVKT kirjoitti:

Meinasin vastata, mutta---- hyvä Aritta.

Ei haittaa. :-)

• thing.

"Ainoa mitä on on Jumala, mitään muuta ei ole."
      - Aritta

" The day I was not expecting something to happen, it started happening. A new energy arose—out of nowhere. It was not coming from any source. It was coming from nowhere and everywhere. It was in the trees and in the rocks and the sky and the sun and the air—it was everywhere. "

- Bhagavan Sri Rajneesh

• Aritta

ei ole vain minun ajatuksiani. :-)

• AVKT

kaikki unohtavat --- aika--. Meillä kaikilla on hyvin lyhyt aika elää, vaikka luulemme, että aika on pitkä - tilanne luo sen tunteen- pitkä-lyhyt. Kaikki on lyhyttä, missä "järki" on matkassa.
      Elämä on aina jatkuvaa, vaikka koko maapallo olisi pois.
      Tämä meidän elämä niin, miksi tiede ei tiedä, koska ihminen on hyvin hölmö!
      Kaikki tietävät, että on hlö, jotka voivat nähdä eteen ja taaksepäin.
      Siis on aika -- ja materia, eivät aina ole "tasapainossa".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7179
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4584
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1748
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1267
    Aihe