Jos autossa on ns. kertakäyttömoottori eli moottorin runkolaakerit on valettu suoraan moottorin runkoon kiinni eikä vaihtaminen onnistu. Vika voi tulla kelle tahansa, jos öljyn sekaan joutuu roska/irtoaa joku metallinpala sisältä. Onko koko kone vaihdettava uuteen? Kellä kokemusta korjauksesta? Vaikuttaa että tässä on autotehtaiden törkeää rahastuksen makua. Toinenkin ongelma joka viittaa rahastukseen on jos stefa vuotaa ohjaustehostimesta niin koko tehostin vaihdettava ja samalla vesipumppu ja öljypumppu koska ne kolme monesti on ympätty yhteen. Aika vittumaista touhua.
Miten korjataan laakerivika?
9
2250
Vastaukset
on sanotaan nyt 1930-luvulta, niin valetaan laakerit valkometallista uudelleen ja koneistetaan.
Uudet moottorit on kertakäyttöroskaa.
Rahastustahan se on kuten niin moni muukin asia, mutta nyt meillä menee paremmin kuin tulevaisuudessa.- autoasi(?) kohtaan.
Missä autossa on runkolaakerit valettu lohkoon niin että laakeriremonttia ei voi tehdä?
- toinenkin
Joissain nykymoottoreissa ei voi tehdä "porausta" enää, näin mielestäni lehdissä kerrottu voortin koneista ja olikohan jo zetekin ajoilta lähtien.
toinenkin kirjoitti:
Joissain nykymoottoreissa ei voi tehdä "porausta" enää, näin mielestäni lehdissä kerrottu voortin koneista ja olikohan jo zetekin ajoilta lähtien.
lehdessä oli kuvia BMW:stä, jossa oli laakerit valettu moottorin runkoon.
Muitakin kikkoja käytetään kertakäyttömoottoreiden teossa.- 1.0micra
nissanilta löytyy ainakin 1.0l micra jossa laakerimetalli on valettu tähän kyllä pystyy koneremontin tekemään ns.(pielavetisesti).
- vastausta
Missä autossa on runkolaakerit valettu kiinteiksi lohkoon, millainen öljypohja tällaisessa koneessa on, vai onko laakerien alapuolikkaat yhtä kappaletta.
- selvän otat
Muutoin kun tutustumalla auton tekniikkaan etukäteen. Murhe on vaan siinä, että automyyjät eivät tiedä asiasta yhtään mitään ja ovat nihkeitä hankkimaan tietoa. Yksi pamautti konepellin kiinni nenäni edestä ja sanoi jotain sellaista "että noista ei tarvitse murhetta kantaa". En taatuusti kannakaan ainakaan sen autoliikken myymien autojen tapauksessa. (vieläkin harmittaa, etten hivauttanyt miestä nyrkillä nenään, mutta hävinnyt olisin sen jutun)Ko. automerkki kiinnostaa edelleen, koska teknologia vaikutti selväpiirteiseltä eikä sisältänyt kopplauksia, mistä ketjun aloittaja murehti.
Eipä kyllä tule mieleen yhtäkään nykymoottoria (autossa) jossa olisi moinen rakenne, ruohonleikkurit sitten erikseen. Eipä sellaisia ollut juuri ennenkään vaikka joskus kiertokankiin on laakerimetallia tullut juotettua. Ylikokoon poraaminen on toki joissakin moottoreissa mahdotonta, esim. muistaakseni Honda Civic?
Eipä tule suuremmin kaipuuta noiden historic- moottoreiden perään kun nykymoottorit kestävät moninkerroin enemmän kilometrejä joten kysymyksesi korjattavuuden perään hieman ihmetyttää. Myös viittaus tehostimen, vesipumpun ja öljypumpun yhteen ymppäämiseen on täysin tuulesta temmattu.- perillä asioist
Joku väitti yllä että vesipumppu, ohjauksentehostin ja öljypumppu eivät olisi yhteen ympättyjä. Ovat aivan samassa BMW:ssä jossa kertakäyttömoottorikin. Ei voi vaihtaa laakereita, stefan vaihtaminen pumppuun vaatii koko blokin vaihtamisen. Sitäpaitsi BMW:n dieselin ruikutuspumppua ei myöskään voi korjata. Siitä menee ennenpitkään joku kosketuspinta ja kone alkaa nykiä kun sähkö ei kulje. Osa olisi helppo vaihtaa jos olisi vähän mietitty suunnittelussa mutta ei. Heitettävä roskiin. Käytetty samainen maksaa noin 1000 euroa. Joku muka väittää taas että nykykoneet kestävät. Paskapuhetta. Eivät kestä jos joku ylimääräinen tavara pääsee öljytilaan, vesitilaan jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854