Onkohan dementia iskenyt?

kaupassa käviä

Eilen kaupassa käydessäni koi järkytyksen. Tullessani kassien kanssa ulos kaupasta.
En muistanut mihin olin parkkeerannut autoni, täytyi kierellä koko parkkialue ennen kuin löysin ajokkini.
Onko vakkava asia vai ohimenevä häiriö?

11

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmänlainen

Älä vain siirry vasemmanpuoleiseen liikenteeseen, kuten Englannissa. Siitä voisi seurata pieniä ongelmia. Eihän kaikki vastaan tulijat ymmärtäisi väistää.

• Hömö

Taannoin ison potin toivossa panin rivin kestolottoa, ostin 5:n porukan loton. Pitipä vielä ottaa ässä-arpa. Siinä pimeni muisti. Arvan otin, lotot jäivät tiskille.
      Nyt löysin kuitenkin kuitit tapahtumasta. On mentävä vielä kysäisemään kuponkieni kohtaloa.

Helposti se auto meiltäkin parkkialueelle katoaa. Kerran unohdin polkupyöräni sijainnin, kun olin parkkeerannut sen eri kadun kulmaan kuin tavallisesti.
      Nimeni kyllä muistan.

• viereiseen parkkitaloon kun en löytänyt autoani
        varmuudeksi katselin toisestakin siellähän se oli.
        Kannattaa hommata erikoinen automalli ja laittaa näkyviä teippejä, ne helpottaa etsimisessä.

• himo2

onkin aika helppo muistaa, Hömö.

Minä haen autoani kaupungista aina unissani. Uni ei kyllä kerro että missä kaupungissa ollaan, asun maalla. Mitähän tuokin uni merkitsee?

• Rapakon takana

Suomessa markettien parkkipaikat vielä kohtuuden kokoisia,mutta rapakon takana onkin eri juttu.Tarkkana olla pitää autonsa kanssa,muuten voi mennä koko päivä sitä etsiessä,eikä ole tavatontakaan että ilmoitetaan auto varastetuksi.Etsimisen helpottamisesksi käytetään jo täälläkin numero tai kirjain merkintää rivien kohdalla,kannataa siis vilkaista.

• Henk.koht.avustaja

Täällä pienessä Suomessa sentään on aina ollut merkinnät, kerroksissa värit ja parkkipaikoilla jonot, hyvä että sinne lätäkön taaksekin alkaa tulla 'järjestystä'.
        Asuntomessuilla joskus ollut vaikeaa löytää paikkaa, ja vastaavasti hakea sitten, se kun elää kaiken aikaa vaikka aina on valvontaa

• Joskus kun on menossa jonnekin ihan tuttuun paikkaan autolla, niin pitää pysähtyä miettimään, mitenkäs sinne ajettiinkaan.
      Tuskin se dementiaa on. Onpahan tuo henkilökohtainen tietokone vaan niin vanha, ettei kaikki nykyajan pelit siellä kunnolla raksuta ja kun uutta kysymystä yrittää sinne tunkea, niin kangerteleehan se.
      Ihan niin kuin tämä Suomi24 silloin tällöin.
      Eikä tälläkään kai dementiaa ole.

• GPS:n

Minä en kyllä semmosta osaa ohjelmoida. Katselin noitten nuorten punnerrusta sen kanssa, ei se ihan helposti niiltäkään käynyt.

Vaan olen minä sitä mieltä, että jos heittäytyy apuvälineitten varaan, kohta ei raksuta itsellä enää senkään vertaa.

Ymmärrän kyllä. Hidastelee välillä.

• Oinasihminen

Hei, ihan on käyttökelponen tuo henkilökohainen PC ottaen huomioon sen, että tietoakin sinne on tallennettu jo useampia kymmeniä vuosia - ehkäpä 70 v.

• Hintriika*

Tuli mieleen viime vuonna, kun jouduin tietokoneeseen laittamaan lisämuistia, että kun voisi omalle kovalevyllekin laittaa muistitilaa lisää.

Selvähän se on, että vuosi vuodelta täydemmäksi se omakin nuppi tulee. Ei ihme, jos osa tiedosta alkaa tippua reunan yli!

• Kun tulin kaupungilta ja luin matkalla lehteä, niin astuttuani alas omalla pysäkillä piti vähän aikaa muistella, mistä minä olinkaan palaamassa, missä olin ollut. Pelotti, että joko nyt dementia iski. Toki kai olin keskittynyt lukemiseen niin, että olin hetken hukassa, kun ajatukset vielä viipyivät mielenkiintoisessa aiheessa. Jos minulta yhtäkkiä kysytään, mitä tein eilen, joudun kyllä jonkin aikaa sitä muistelemaan, kunnes osaan vastata.
      Tyttäreni nauravat, ettei dementiani vielä ole kovin pitkällä, kun osaan olla siitä kerran niin huolissani. :) Kovalevyllä kyllä taitaa olla jo hieman ahdasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      193
      4271
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      97
      2808
    3. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      154
      2321
    4. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      86
      2260
    5. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      44
      2212
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      30
      2047
    7. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      2041
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      85
      1889
    9. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      137
      1881
    10. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      20
      1866
    Aihe