Yamaha F50 4-t kaasuttimen kannen tiiviste vuotaa???

seostaja

1997 Yamaha F50 4-t perämoottorin yhden kaasuttimen kannen tiiviste vuotaa kun bensaletkun käsipumpulla antaa painetta. Tyhjäkäynnillä kone juuri ja juuri käy ja bensaa valuu vuotokohdasta reilusti. Onko vika itse tiivisteessä vai muualla?

6

3990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse vika

En ole aivan varma, mutta mahtaakohan neulaventtiili vuotaa jolloin kaasutin tulee liian täyteen.

Tiivisteen ei pitäisi ruveta vuotamaan jos kaasutinta ei ole ropeloitu.

• seostaja

Otin räjäytyskuvat netistä ja tämä kansi sijaitsee kurkun yläpuolella. Itse vuotava tiiviste on nimeltään 'Mixing cover gasket' eli seoskannen tiiviste. Liittyykö siis kohokammioon??? Eikö tiivisteen pitäisi kuitnkin bensapumpun paine kestää?

• ropeloijja
        seostaja kirjoitti:

Otin räjäytyskuvat netistä ja tämä kansi sijaitsee kurkun yläpuolella. Itse vuotava tiiviste on nimeltään 'Mixing cover gasket' eli seoskannen tiiviste. Liittyykö siis kohokammioon??? Eikö tiivisteen pitäisi kuitnkin bensapumpun paine kestää?

Vinkiksi vaan että jos kaasarien vivustot on sulla irti niinkuin varmaan onkin niin et tule saamaan kaasuttimia enään tasapainoon keskenään kotikonstein, homma vaatii mittarin mikä löytyy vain jammun huoltoliikkeistä!! toi jammu ja muut kaasari nelarit on tosi tarkkoja tuon tasapainon suhteen riittää että yksikin kaasari on hiukan pielessä niin koko homma rykii tms!!!!!!!!

• seostaja
        ropeloijja kirjoitti:

Vinkiksi vaan että jos kaasarien vivustot on sulla irti niinkuin varmaan onkin niin et tule saamaan kaasuttimia enään tasapainoon keskenään kotikonstein, homma vaatii mittarin mikä löytyy vain jammun huoltoliikkeistä!! toi jammu ja muut kaasari nelarit on tosi tarkkoja tuon tasapainon suhteen riittää että yksikin kaasari on hiukan pielessä niin koko homma rykii tms!!!!!!!!

Kävin vielä kerran veneellä ja tein seuraavan tempun. Kohokammion pohjaroppu auki ja tyhjäksi. Sitten muutama napakka isku kaasarin kylkeen. Ja homma toimi. Bensaletkun käsipumppu nyt kovaksi ja vuoto loppui! Eli tukos/jumi ollut kohokammion neulaventtiilissä.

Mutta miten nyt kannattaa toimia, jottei sama uusiudu? Jotain myrkkyä bensan sekaan vai...?

• ya-man
        seostaja kirjoitti:

Kävin vielä kerran veneellä ja tein seuraavan tempun. Kohokammion pohjaroppu auki ja tyhjäksi. Sitten muutama napakka isku kaasarin kylkeen. Ja homma toimi. Bensaletkun käsipumppu nyt kovaksi ja vuoto loppui! Eli tukos/jumi ollut kohokammion neulaventtiilissä.

Mutta miten nyt kannattaa toimia, jottei sama uusiudu? Jotain myrkkyä bensan sekaan vai...?

Kannattaa aina syksyllä huoltaa niin toimii.
        Ainoa lääke.

• seostaja
        ya-man kirjoitti:

Kannattaa aina syksyllä huoltaa niin toimii.
        Ainoa lääke.

Onko oikea huolto: tankin sekaan stbilisaattoria, viimeiset ajot pienkonebensalla, ja kohokuppien tyhjennys?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe