Olen viime päivinä löytänyt kaksi kuollutta (onneksi)kyytä pihaltani. Toiselta oli pää poikki ja se oli poikittain kyyn selässä. Toinen oli myös kuollut, mutta pää tallella. Voisivatko linnut tappaa kyykäärmeitä ja pudotella niitä pihaan?
Kuollut kyy pihassa
5
939
Vastaukset
- peenaa
...käsittääkseni esim. hiirihaukka voi napata kyyn.
- Tööttinen
Miksi ihmeessä hiirihaukka haluaisi napata kyyn, kun sen ravinto koostuu lähinnä pikkujyrsijöistä?
Millä perusteella arvelet hiirihaukkaa? :D - peenaa
Tööttinen kirjoitti:
Miksi ihmeessä hiirihaukka haluaisi napata kyyn, kun sen ravinto koostuu lähinnä pikkujyrsijöistä?
Millä perusteella arvelet hiirihaukkaa? :D...vaan ajatus. Ajatukseni tueksi laitan linkin. Hiirihaukka käyttää ravinnokseen myös käärmeitä. Mutta, miksi se olisi tappanut, kun ei ole syönyt?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hiirihaukka
- naapurin koltiaisilta
Tuskimpa ne linnut säännöllisesti käy pihaasi pommittamassa käärmeillä. Ihminen on kummallinen otus, yleensä epäilee ensin jotain yliluonnollista, eläintä ym. Aloita mietimällä KUKA olisi sinulle voinut/halunnut tehdä kepposen....
- naapurissa kissaa?
Olen itse seurannut kun kissa ensin leikitteli puolimetrisellä kyykäärmeellä ja sen jälkeen tappoi sen sekä söi sen pään. Eikä kissa ollut edes isokokoinenkaan. Kissa sai myrkkyrauhasen suolistoonsa eikä ollut siitä moksiskaan. Nähtävästi kyyn myrkky ei vaikuta kissan ruuansulatuksessa, kuten ei hiirihaukan tai muidenkaan petolintujen.
Arvelisin kissaa syntipukiksi ellei naapurin koltiaiset ole olleet asialla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565