Poikkeusyksilökö?

kake

Olen tässä aikani ihmetellyt keväällä hankkimani vm -01 farkkuocun kulutuslukemia (tdi 66 kw). Olen nähnyt monta hölmistynyttä naamaa ja epäileviä katseita kun olen kertonut tähän asti ajamani n. 10 000 km keskikulutuksen olleen 4,3 litraa/ 100 km. Ajotietokone näyttää vieläkin pienempiä lukemia mutta tuo on laskettu ihan tankkausten ja kilometrien perusteella. Mitään mittarivirhettä en sensijaan ole ottanut huomioon ( enhän huomioi sitä myöskään matkalaskua tehdessäni) Ajo on ollut pääosin maantietä, paljon myös soratietä ja metsäteitä, kaupunkiajoa vähemmän. Nopeutta pidän aina n. 10 km/h yli nopeusrajoituksen joten tientukkona en ole.

Löytyykö muita ocuja jotka pääsevät noihin lukemiin? Ainakin uudemmat pumppusuutinkoneet vievät ilmeisesti vähän enemmän.

Autooni olen ollut tyytyväinen, keulan mataluus ainut huono puoli tähän mennessä. Mielenkiinnolla odotan talvirenkaiden vaihtoaikaa ja sitä mitenkä meluisaksi ocu muuttuu nokian hakkapeliitoilla.

6

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ocu

Joo aika lailla samoihin lukemiin noilla diseleillä pääsee varsínkin kun ajaa maantie painotteista ajoo, tietysti ilmastointi lisää pikkasen kulutusta. Mut iha pikku vinkki jos kerran ajelet paljon hiekka ja metsäteillä niin ei olis kovin kallis vakuutus autolles jos hankkisit siihen pohjapanssarin suojaamaan konetta ja eikä ne oo ees kalliita. Koska se keula on tosiaan matala nimittäin kokemusta löytyy ku on tullu ajettuu hiekkatiellä öljypohja rikki kovassa jarrutuksessa kun keula painu alas.
      Nytkin uuteen -03 octaviaan otin suoraan pohjapanssarin.

• hepa

asenna keulaan korotussarja,nousee pari senttiä

• combi -40mm

Huomasin saman jutun ennenkuin madallutin autoni. Kaikki kuitenkin muuttui kuin hommasin kunnon alustasarjan eli jouset ja iskarit, Konit. Octavian alkuperäinen jousitus on huono. Metro-Autossa he kehoittivat minua hommaamaan ton alustasarjan ja nyt ei niiaile ja on jäykkä. Maksoi asennettuna 450€. Mutkat voi ottaa tosi lujaa ja voi pitää ajolinjan hyvin. Alla mulla on 18" aluvanteet.

• Koota

Octavian keulan korotussarja, mistä saa ja hinta-arvio.

• hepa
        Koota kirjoitti:

Octavian keulan korotussarja, mistä saa ja hinta-arvio.

korotuspalat asennettiin skoda-huollossa,kun ostin uuden ocun,hinta n 120 €,tingitty hinta

• nestori

Minulla on puolestaan -03, 66 kW diesel HB, ajettu 20 tkm, eikä kulutus ole mennyt kertaakaan alle 4,7 l:n. Muutamia tankillisen olen ajanut melko puhtaasti matka-ajoakin n. satasta. Näyttää siltä että ohjekirjan 4,2 l ei tule toteutumaan. Onkohan yksilöissä näin paljon eroja vai pitäisikö ajaa seitsemääkymppiä myötätuuleen ja alamäkeen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      113
      6975
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      107
      4727
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      55
      3981
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3344
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      685
      2035
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      234
      1420
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1348
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1283
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      52
      1277
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      972
    Aihe