Opiskelijalle matkakortti

paljasjalkainen

On jokseenkin ärsyttävää, että tuntuu olevan tapana, että julkisiin kulkuvälineisiin ei saa opiskelija-alennusta ellei satu olemaan sen kaupungin kansalainen.

Olen itse opiskelija tampereelta, jossa minulla on kyseinen TKL:n opiskelijakortti. Nyt sitten menen kesäksi hommiin pääkaupunkiseudulle, ja asiaa tutkittuani mm. tuolta
http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/hinnat_2007/alennusliput/opiskelijat.htm
näyttää siltä, että ei ole mitään asiaa odottaa olevansa opiskelija Helsingissä. VR:n junilla kyllä pääsen opiskelijana, mutta kun tarvisin matkakorttia joka päivä kun työmatkaakin on joku 10 km, niin joudun maksamaan aikuisen hinnan.

Onko tämä kenestäkään muusta typerää?

17

1106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelijakortti??

Jutustasi saa sellaisen kuvan että olet opiskelijana TKL:ssä??

Jospa hankkisit oikein sellaisen Matkahuollon ja Vr:n yhteisen Opiskelijakortin!

Tarvitset vain opiskelu todistuksen koulustasi ja sitten Matkahuollon tiskille ostoksille.

Kelpaa muuten koko maassa!!
      Eriasia onkin jos nuo eivät myönnä opiskelija alennusta kuukausilipuista/44 matkan korteista yms.

Typerää tai ei mutta opiskelija pitää olla jos aikoo saada opiskelija alennuksen ;)

• paljasjalkainen

No aika idiootti saa olla jos niin tajuaa. Minulla on TKL:n matkakortti, joka on leimattu opiskelijaksi!

Nyt ei ole kyse mistään Matkahuollosta, vaan Helsingin sisäisistä kuljetuksista. Kuten jo sanoin, niin VR:llä sekä myös Matkahuollolla homma pelaa ja riittää kun on opiskelija, mutta sisäisiin julkisiin sitten ei tunnu riittävänkään.

• aika idiootti??
        paljasjalkainen kirjoitti:

No aika idiootti saa olla jos niin tajuaa. Minulla on TKL:n matkakortti, joka on leimattu opiskelijaksi!

Nyt ei ole kyse mistään Matkahuollosta, vaan Helsingin sisäisistä kuljetuksista. Kuten jo sanoin, niin VR:llä sekä myös Matkahuollolla homma pelaa ja riittää kun on opiskelija, mutta sisäisiin julkisiin sitten ei tunnu riittävänkään.

Olen itse opiskelija tampereelta, jossa minulla on kyseinen TKL:n opiskelijakortti

• paljasjalkainen
        aika idiootti?? kirjoitti:

Olen itse opiskelija tampereelta, jossa minulla on kyseinen TKL:n opiskelijakortti

Ai. No pahoittelen.:)

Kuitenkin johtuneeko sitten verotulojen väärinkäyttöpelosta jos Helsinki antaisi tamperelaisen opiskelijan käyttää palveluksiaan siellä. Mutta kaiketi kuitenkin myös minä tuen Helsinkiä joka tapauksessa siellä rahoillani. On tämä hullua tämä maailma!

• siirto riittää??

Ai. No pahoittelen.:)

Kuitenkin johtuneeko sitten verotulojen väärinkäyttöpelosta jos Helsinki antaisi tamperelaisen opiskelijan käyttää palveluksiaan siellä. Mutta kaiketi kuitenkin myös minä tuen Helsinkiä joka tapauksessa siellä rahoillani. On tämä hullua tämä maailma!

No en tiedä,mutta ehkä osoitteen siirto riittää.En tiedä varmaksi mutta kokeile.

• TosiStadilainen

Heti ensimmäinen myöntämisedelltys:
      "opiskelija asuu vakituisesti YTV:n seutulippualueella "

onko manselaiset vaikeaa ymmärtää, onko? saako muka stadilaiset mansen opiskelija-alennukset, jos menevät kesäksi lande-manseen töihin? niinpä, tuskinpa.

pysyttele siellä pellolla ja tiiraile näsinneulasta etelään päin haaveillaksesi paremmasta elämästä.

• tosi stadilainen??

Tuossahan tulikin mitään näkemättömän "stadilaisen" asiantuntija lausunto

Luulee olevansa jotakin vaikka ei mitään itsekään tiedä????

Elämä vasta alkaakin kehä klmosen ulkopuolelta mutta annetaan noiden stadilaisten luulla muuta ettei vain tule paha olo ;)

• TosiStadilainen
        tosi stadilainen?? kirjoitti:

Tuossahan tulikin mitään näkemättömän "stadilaisen" asiantuntija lausunto

Luulee olevansa jotakin vaikka ei mitään itsekään tiedä????

Elämä vasta alkaakin kehä klmosen ulkopuolelta mutta annetaan noiden stadilaisten luulla muuta ettei vain tule paha olo ;)

lainaanpa vielä omaa viestiäni:

"Heti ensimmäinen myöntämisedelltys:

enkö muka tiedä, enkö??

• kyllä sitä muuta
        TosiStadilainen kirjoitti:

lainaanpa vielä omaa viestiäni:

"Heti ensimmäinen myöntämisedelltys:

enkö muka tiedä, enkö??

ELÄMÄÄ...................

Se Alkaa vasta täällä...........

• paljasjalkainen

En minä sinun jaloillesi ole astumassa, hyvä Helsingin herra. Sinulla on itseluottamusta ja se on hyvä asia. Tunnetko olevasi mies parhaassa iässä? Osaatko muuten puhua städin slänkiä? Remu puhuu mielestäni aika kivasti, puhuuko sinustakin? Onko Remu Städistä? Eikös se muuten ole jotain ruottia, en staad, steettär vai kuinka se menee.

Mielestäni olisi järkevää, että saisi missä tahansa kaupungissa olla opiskelija. Kuitenkin käsketään suosia joukkoliikennettä, ja sitten vedetään vain mattoa alta. Pitääkö nyt ottaa Vihreisiin yhteyttä vai mihin?

• juniorikortti

En minä sinun jaloillesi ole astumassa, hyvä Helsingin herra. Sinulla on itseluottamusta ja se on hyvä asia. Tunnetko olevasi mies parhaassa iässä? Osaatko muuten puhua städin slänkiä? Remu puhuu mielestäni aika kivasti, puhuuko sinustakin? Onko Remu Städistä? Eikös se muuten ole jotain ruottia, en staad, steettär vai kuinka se menee.

Mielestäni olisi järkevää, että saisi missä tahansa kaupungissa olla opiskelija. Kuitenkin käsketään suosia joukkoliikennettä, ja sitten vedetään vain mattoa alta. Pitääkö nyt ottaa Vihreisiin yhteyttä vai mihin?

Miten teillä voi olla TKL:n opiskelijakortti, kun TKL ei enää liity mitenkään lipunmyyntiin. JoLi hoitaa tuonkin homman tampesterissa...

• asdfghjkl

ethän sä oo menossa opiskeleen vaan töihin miks sun pitäis saada alennusta matkoista vai pitääks teidän kaikki saada ilmatteeks

• paljasjalkainen

Oletko ikinä tullut ajatelleeksi, että kesän aikana kasataan pesämuna jolla eletään seuraava vuosi? Keskimäärin kuitenkin suurimman osan vuodesta olen täysipäiväinen opiskelija.

Lainaa en ikinä ole ottanut penniäkään enkä ota!

Kumma kun kukaan ei ole vielä kunnolla tajunnut tätä pointtia, minusta tässä on aivan järjetön ristiriita. Ja ihme jos kukaan muu ei ole ennen vastaavasta kitissyt kuin minä!

• paljasjalkainen

Oletko ikinä tullut ajatelleeksi, että kesän aikana kasataan pesämuna jolla eletään seuraava vuosi? Keskimäärin kuitenkin suurimman osan vuodesta olen täysipäiväinen opiskelija.

Lainaa en ikinä ole ottanut penniäkään enkä ota!

Kumma kun kukaan ei ole vielä kunnolla tajunnut tätä pointtia, minusta tässä on aivan järjetön ristiriita. Ja ihme jos kukaan muu ei ole ennen vastaavasta kitissyt kuin minä!

Ja unohtakaa jo se TKL hornan kattilaan.:) Ei tässä siitä ole kyse.

Vaan että MIKSI OPISKELIJAT EIVÄT SAA KULKEA PAIKALLISBUSSEILLA JA JUNILLA OPISKELIJAHINTAAN KAUPUNGISTA RIIPPUMATTA!

• Stadin friidu

Vaan että MIKSI OPISKELIJAT EIVÄT SAA KULKEA PAIKALLISBUSSEILLA JA JUNILLA OPISKELIJAHINTAAN KAUPUNGISTA RIIPPUMATTA!

AIVAN SAIRASTA JA NAURETTAVAA PELLEILYÄ! Muutan Vampulaan!

• paljasjalkainen

Tuli sairastettua parisen päivää niin jäi homma hetkeksi puihin.

Soitin äsken kokeilumielessä ensin Tampereen TKL:n asiakaspalveluun, jossa oli miellyttävä naishenkilö ja asiallisesti vastaili kysymyksiini.

Kysyin että jos opiskelen Otaniemen Teknillisessä korkeakoulussa, ja muutan kesän ajaksi Tampereelle, niin onko mahdollista saada matkakorttiin opiskelija-alennusta.

- Jos virallisesti muutat Tampereelle kesäksi, niin on mahdollisuus opiskelija-alennukseen. Kirjat voi olla jossain ihan muualla.

Nyt meinaan seuraavaksi soittaa sinne YTV vai mikä se on.

• paljasjalkainen

Ei toimi ei. Virkailijakin kuulosti huomattavasti elämäänsä kyllästyneemmältä.

Lisäksi pitää kaikenmaailman paperiasiat hoitaa silti vaikka hommaisin sen aikuisten lipun.

Kyllä ylpeys käy taas lankeemuksen edellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe