Volvo V40 tyyppiviat?

gra33

Eli minkälaisia tyyppivikoja näistä V40-volvoista löytyy? Jotain vakavaa? Vuosimalleissa eroja? Itse olen katsellut jotain hieman vanhempia (

4

11110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fmiles

      Pikkuvikoja...

      - Lambda-anturi tämän ikäisessä autossa nokeentunut/vaihdon tarpeessa:

      Tämä nostaa auton kulutusta, oma Volvo söi bensaa noin 14 litraa/100km lähes ajotyylistä riippumatta. Uusi lambda maksaa noin 95 euroa (Bosch).

      - ”Ilmapumpun” laakerit tämän ikäisessä autossa kuluneet:

      Vika ilmenee äänekkäänä hurinana moottorissa muutama minuuttia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Yleinen ongelma vanhassa S/V40:ssä. Ongelmaan auttaa ilmapumpun johtojen katkaiseminen tylysti, sillä laite on sinällään aivan turha. Sen tarjoituksena on rikastaa polttoaineseosta moottorin ollessa kylmänä.

      - Alusta natisee:

      Ensimmäiset S40:set on rakennettu Mitsubishi Carisman pohjalle, joten pienoista natinaa ja kitinää voi olla luvassa varsinkin kuumilla kesäkeleillä. Itseäni pieni kitinä ei kuitenkaan haittaa ja jousien rasvaus yleensä auttaa.

      - Jarrusatulat usein tukossa/ruosteessa/jumissa:

      Jarrupalat voivat tämänikäisessä Volvossa kulua epätasaisesti ja jarrut voivat pahimmillaan jopa olla juuttuneina pohjaan. Jarrut kannattaa puhdistaa ja öljytä, tai ainakin tarkastaa. Omassa Volvossani oli ostohetkestä lähtien molemmissa takajarruissa palat juuttuneet jarrulevyjä vasten ja kuluivat samantien. Yleinen S40:n ja Carisman vika.

      - Vaihdekeppi jäykkä:

      Tämän ikäisessä autossa ovat jo vaihdekepin alla olevat muoviholkit melko väljiä, mikä voi tehdä vaihdekepin raskaaksi. Omassa Volvossani ykkösvaihde oli vaikea saada päälle. Uudet holkit saa merkkiliikkeestä, ne maksavat alle kolmekymppiä, mutta ovat melko työläät vaihtaa.

      • Nimimerkki.

        Quote:

        - Vaihdekeppi jäykkä:

        Tämän ikäisessä autossa ovat jo vaihdekepin alla olevat muoviholkit melko väljiä, mikä voi tehdä vaihdekepin raskaaksi. Omassa Volvossani ykkösvaihde oli vaikea saada päälle. Uudet holkit saa merkkiliikkeestä, ne maksavat alle kolmekymppiä, mutta ovat melko työläät vaihtaa.

        End quote.


        Tuo ominaisuus koskee vain tätä renaultin valmistamaa vaihdelaatikkoa ei volvon omaa laatikkoa. Renaultin vaihdelaatinkon tunnistaa siitä, että peruutusvaihde on 1. vaihteen vieressä.


    • tortimo

      huoltoliike vaihtoi jakopään hihnan mutta ei vaihtanut apuhihnaa apuhihna rispaantui 3tkm ajon jälkeen saattaen jakopään sekaisin ja seurauksena kansiremontti yms oliko vika korjaamon asentajalla kun ei vaihtanut hihnaa

      • Mikä?

        Mikä on apuhihna?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe