turvarajat Nordeassa

oletteko kuulleet

Onkos kukaan törmännyt Nordea pankin asettamiin turvarajoihin? Koskee netin kautta maksuja, korttiostoja yms. Me tormäsimme. Nordea ei ole niistä ainakaan meidän tuttavaperheille eikä meille tiedottanut. Väittävät, että ovat. Nordea on asettanut rajat, käykääpä itse netissä katsomassa kortit ja sieltä muuta... päivittäin voi maksaa tai nostaa pankin määräämän summan verran. Olisi hauska tietää milloin nämä turvarajat on verkkopankkiin ilmestyneet - vastauksena kysymykseemme ne ovat olleet siellä aina. Nordean asiakaspalvelun mukaan ne ovat olleet käytössä noin vuoden. Mutta kun ne eivät ole asiakkaan itsensä määrittelemiä. Kuka tässä valvoo ja ketä? Ostapa auto tai maksapa osamaksu netissä, ei onnistu. Neuvo oli mennä maksamaa suoraan pankkiin (ja siitä tietysti 6 - 7 € palvelumaksuja). Turvarajat eivät sitten koske Nordean lainaa eikä veroja.
Me ainakin vaihdamme pankkia, pankki ei voi määritellä, mitä me maksamme omista rahoistamme.

11

8198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korttien automaattikäytön turvarajat voi itse määritellä verkkopankissa tietyissä rajoissa.

      Verkkopankissa tehtävien tilisiirtojen yläraja oli Nordeassa sitä viimeksi kysyessäni 16.800 euroa/vuorokausi. Tuo rahamäärä tuntuu viittavan siihen, että se on aiemmin ollut 100.000 markkaa/vuorokausi.

      Auton ostoon suosittelen pankkikorttia. Sillä voi Finanssialan Keskuliiton ohjeiden mukaan maksaa kerralla enintään 30.000 euroa. Tosin en tiedä varmasti, onko Nordealla mahdollisesti jokin alempi turvaraja siihenkin tilanteeseen.

      • tästä kyllä

        Päivittäinen maksu on vain 1680 €/vrk kortilla. Katsoitko sen? Eli ei paljoa maksella.


      • vielä äskeiseen

        turvarajoja ei pysty muuttamaan, ei ainakaan isommaksi, kokeilitko sitä? Ne ovat pankin rajt, niihin et itse pysyt vaikuttamaan, se on jo selvitetty moneen kertaan ja Nordeasta tulee aina eri vastuksia.


      • vielä äskeiseen kirjoitti:

        turvarajoja ei pysty muuttamaan, ei ainakaan isommaksi, kokeilitko sitä? Ne ovat pankin rajt, niihin et itse pysyt vaikuttamaan, se on jo selvitetty moneen kertaan ja Nordeasta tulee aina eri vastuksia.

        Otin juuri esille Nordean verkkopankista sen kohdan, jolla korttien turvarajoja voi annetuissa rajoissa säädellä. Siinä avautuu kysymysmerkkikuvaketta napsauttamalla ohjesivu, joka alkaa sanoin "Turvarajoilla tarkoitetaan pääsääntöisesti vuorokausikohtaisia käteisnosto- ja maksurajoja automaattikäyttöä varten."

        Siis jos ostat auton autoliikkeestä, jolla on valmius ottaa vastaan pankkikorttimaksuja, se ei ole automaattikäyttöä ja silloin ymmärtääkseni ylärajana on Pankkiyhdistyksessä (nyk. Finanssialan Keskuliitto) sovittu 30.000 euroa.

        Jos taas maksun saaja on yksityishenkilö tai summa on tuotakin suurempi, vaihtoehtoja on ymmärtääkseni kolme:
        1) Menet Nordean konttoriin ja pyydät virkailijaa tekemään tilisiirron. Ylärajaa ei ole.
        2) Ostat Nordean konttorista omalle nimellesi kirjoitetun pankkivekselin ja annat sen vastapuolelle kuin setelin, kun kauppakirja on allekirjoitettu. Pankkivekselistä ei mene kuluja ostettaessa eikä lunastettaessa, mutta korkoa se ei kasva.
        3) Siirrät rahoja etukäteen usean vuorokauden aikana Nordeasta omalle tilillesi esim. Sampopankkiin, jonka verkkopankissa ei ainakaan ennen pääsiäistä ollut tilisiirroille mitään ylärajaa. Siellä voi sitten olla muita ongelmia, mutta se on jo toinen juttu ... :)


      • nämä palvelut
        Timontti kirjoitti:

        Otin juuri esille Nordean verkkopankista sen kohdan, jolla korttien turvarajoja voi annetuissa rajoissa säädellä. Siinä avautuu kysymysmerkkikuvaketta napsauttamalla ohjesivu, joka alkaa sanoin "Turvarajoilla tarkoitetaan pääsääntöisesti vuorokausikohtaisia käteisnosto- ja maksurajoja automaattikäyttöä varten."

        Siis jos ostat auton autoliikkeestä, jolla on valmius ottaa vastaan pankkikorttimaksuja, se ei ole automaattikäyttöä ja silloin ymmärtääkseni ylärajana on Pankkiyhdistyksessä (nyk. Finanssialan Keskuliitto) sovittu 30.000 euroa.

        Jos taas maksun saaja on yksityishenkilö tai summa on tuotakin suurempi, vaihtoehtoja on ymmärtääkseni kolme:
        1) Menet Nordean konttoriin ja pyydät virkailijaa tekemään tilisiirron. Ylärajaa ei ole.
        2) Ostat Nordean konttorista omalle nimellesi kirjoitetun pankkivekselin ja annat sen vastapuolelle kuin setelin, kun kauppakirja on allekirjoitettu. Pankkivekselistä ei mene kuluja ostettaessa eikä lunastettaessa, mutta korkoa se ei kasva.
        3) Siirrät rahoja etukäteen usean vuorokauden aikana Nordeasta omalle tilillesi esim. Sampopankkiin, jonka verkkopankissa ei ainakaan ennen pääsiäistä ollut tilisiirroille mitään ylärajaa. Siellä voi sitten olla muita ongelmia, mutta se on jo toinen juttu ... :)

        maksavat...Kyse ei ole siitä, vaan se, että et pysty rajoja muuttamaan. Tässä suora lainaus Nordean vastauksesta:

        Hei,
        > > verkkopankissa on ollut koko ajan samat Turvallisuuden määrittelemät> turvarajat> eikä turvarajoja ei ole mahdollista muuttaa itse.
        > > Turvarajoista on tietoa myös verkkopankin ohjeissa:
        > >
        > > Tilikohtaiset maksurajat (turvarajat)
        > > Henkilöasiakkaan tililtä voi maksaa vuorokaudessa yhteensä enintään EUR> 16.819> edestä kotimaan ja/tai ulkomaan maksuja. Jos haluat maksaa suurempia> määriä,> käänny lähimmän konttorimme puoleen.
        > >
        > > Verottajalle suoritettavia maksuja ei kuitenkaan lasketa mainittuihin>> turvarajoihin, eli verottajalle voi suorittaa kuinka suuren maksun tahansa.>> Nordean myöntämien lainojen lyhennyksiin ei myöskään sovelleta turvarajoja.
        > > Tässä lisää tietoa:
        > > Itsepalvelujen heti- ja eräpäivämaksuissa noudatetaan yhtenäisiä> tilikohtaisia> turvarajoja. Tilikohtainen turvaraja koskee sekä kotimaan että> ulkomaan> maksuja. E-maksulla säilyy toistaiseksi tapahtumakohtainen> turvaraja.
        > > Mitä rajat koskevat?
        > > Rajat koskevat sekä kotimaan että ulkomaan maksuja. Rajoihin lasketaan> yhteen:>
        > > =95=09heti- ja eräpäivämaksut, jotka on talletettu verkko- tai> puhelinpankissa tai> WAP-palvelussa.
        > > =95=09sekä eräpäivämaksut, jotka on talletettu maksuautomaatilla,e-maksuna> ja> henkilöasiakkaiden pankkiohjelmalla.
        > > Yhdeltä tililtä vuorokaudessa maksettavien maksujen maksimimäärät euroissa
        > > Maksut=Henkilö-
        > > asiakas=
        > > Maksuja yhteensä =16 81
        > > Suurin yksittäinen maksu 16 81
        > > Asiakaskohtaiset rajat?
        > > Henkilökohtaisten tai joustavien maksurajojen toteuttaminen on> suunnitelmissa> ja tulee ajankohtaiseksi aikaisintaan 2009 suurempien> järjestelmämuutosten> yhteydessä.
        > > Terveisin,
        > >
        > > Neuvonta
        Sekä lisävastaus; toisin sanoen, mitään ET voi itse päättää, tämä nyppii ja pahasti,
        > Hei!
        >
        > Aikaisempi viesti oli neuvonnaltammme tehtyyn kirjalliseen kysymykseen tullut> vastaus ja lisäksi lisätietoa, jossa kerrotiin Nordea Pankin Turvallisuus> yksikön tekevän nämä päätökset. Tarkoitus on todella turvata asiakkaan> rahavaroja väärinkäytösten estämiseksi. Muutoksia tähän on odotettavissa> aikaisintaan ensi vuoden puolella.


    • vaihdat huonompaan

      "Me ainakin vaihdamme pankkia, pankki ei voi määritellä, mitä me maksamme omista rahoistamme".
      ------------------------------

      kaikissa pankeissa on määritelty, aivan sinun itsesi vuoksi, sillä väärille tileille maksetaan uskomattoman usein, 1000 kertaa enemmän kuin lottovoittajia tulee, et tiedoksi vaan.

      Nordeassa voit niitä eniten vaihtaa ja ne astuvat voimaan heti.

      tuo turvaraja ei koske siirtoja muihin pankkeihin,
      paremmalle korolle, koskee vain laskunmaksuja,.

      • itsekään ihan

        tietää pankeista. Olemme nekin jo selvittäneet, saat määritellä ITSE turvarajat. Nordea ei siihen anna mahdollisuutta.
        Etkä pysty siirtämään isompaa summaa kuin tuon 16 800 €/vrk toiseelle tilille. Tästä tämä lähtikin, kun piti antaa asunnonostoon lainaa perheenjäsenelle pian, eipä onnistunutkaan, koska raja on se mikä on.


      • minä vaan
        itsekään ihan kirjoitti:

        tietää pankeista. Olemme nekin jo selvittäneet, saat määritellä ITSE turvarajat. Nordea ei siihen anna mahdollisuutta.
        Etkä pysty siirtämään isompaa summaa kuin tuon 16 800 €/vrk toiseelle tilille. Tästä tämä lähtikin, kun piti antaa asunnonostoon lainaa perheenjäsenelle pian, eipä onnistunutkaan, koska raja on se mikä on.

        Nettikäytössä tuo 16 800 e on yläraja, jota ei voi ylittää. Isompia summia käsitellessä pitää sitten kävellä ihan konttoriin hoitamaan asiaa.

        Korttia hankkiessa määritellään turvarajat, joiden maksimit ovat kuitenkin pankin määräämiä. Jos on joskus laittanut alhaisemman turvarajan, sitä voi kyllä muuttaa.


      • pystyi
        minä vaan kirjoitti:

        Nettikäytössä tuo 16 800 e on yläraja, jota ei voi ylittää. Isompia summia käsitellessä pitää sitten kävellä ihan konttoriin hoitamaan asiaa.

        Korttia hankkiessa määritellään turvarajat, joiden maksimit ovat kuitenkin pankin määräämiä. Jos on joskus laittanut alhaisemman turvarajan, sitä voi kyllä muuttaa.

        maksamaan vielä vajaa vuosi sitten, jopa tuplamaksuna.


    • Anonyymi

      Minä olen itse laittanut nordean tilille 1000 euron vuorokautisen nostorajoituksen. Suurempien maksujen osalta menee vahvistus emännän puhelimeen. Nuo muutokset on tehty sen vuoksi eytei tiliä voi tyhjentää hakkerointi tilanteessa tms.

    • Anonyymi

      Niin, entä miten hoituu kun ja jos ulkomailla asuvan tarvitsee tehdä Nordean tililtään jokin suurempi siirto asuinmaansa pankkiin, vaikkapa 50 k - 150k.

      Pakko ostaa lentolippu ja matkustaa Suomen konttoriin saakka ja bonuksena sopia netissa tapaamisaika niiden hyvin rajalisten aukioloaikojan rajoissa?

      Ekologinen tilisiirto ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe