Elisan kujeet

..nuksesta

Tarina on lyhyt mutta karu.

En ole himosoittaja, itseassa en soita juuri ollenkaan. Siksipä laskuni olivat luokkaa 20,01 euroa kolmessa kuukaudessa vielä viime vuonna.

Elisan ulkoistaessa laskutuksen virolaiselle "yhteistyökumppanille" tilanne muuttui totaalisesti.

Ensin tuli pitkän aikavälin laskuja vähintään kerran kuussa. Kun "pitkä aikaväli" oli käytetty loppuun alkoi tulla samaansuuruisia laskuja välillä kuukkauden, välillä 2 viikon välein.

Ei tämä vielä mitään vaan pian alkoivat laskujen summat nousta, ensin 35e, sitten 48e jatkuen hiukan yli 50e.n jotka olivat lähes sentilleen samoja.

Lähes huippuna oli 16 puhelua lankapuhelimeen kestoltaan yli 4 tuntia. Kellään tuntemallani ei ole enää lankapuhelinta ja liittymässäni on estot jokaiseen ns. viihdelinjalle.

Huippujen huippuna oli elisan viimeisin lasku summaltaan 71.9 euroa josta myönnän yhden, ruotsiin soittamani puhelun hinnaltaan 16 euroa.

Tunti sitten vaihdoin operaattoria mutta se astuu voimaan, ikävä kyllä vasta tulevalla viikolla. Tarkistin useaan kertaan, ettei uudella operaattorilla ole mitään, ei yhtään mitään kytköstä elisaan.

--------

Tein hölmöyksissäni laajakaistasta vuoden sopimuksen elisan kanssa. Jos voisin sen purkaa niin tekisin sen välittömästi.

Tulevaisuudessa en aio olla missään tekemisissä tuon epämääräisen firman tapaisen kanssa.

ps. tarkistakaa kunnolla saaamanne puhelinlaskut ja eritelyt, saatatte yllättyä.

35

4393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijattukominäkin

Minulle kävi kanssa ihan samalla tavalla. Paitsi että sain syyn selville miksi ne laskut kasvoivat...

Joka yö kun nukuin, niin ne joilla on huopahatut kävivät soittelemassa puhelimellani. Ne päivisin aina kuuntelee pistorasioita. Sitten kun menen nukkumaan niin ne joilla on huopatut tulee ja soittelee piikkiini tuvaluun ja naurusaarille. Eipä osanneet asentajat tai ketkään muutkaan auttaa minua, vaan pitkään maksoin niiden muiden puhelut. Ja söivät vielä kaiken talkkunankin kaapista.

Sitten eräs ystäväni neuvoi minua nukkumaan folihattu päässä ja kääriytymään jätesäkkeihin yön ajaksi. Eipä enää laskut kasvaneet kun ne joilla on huopahatut eivät voineet salakuunnella koska käyn nukkumaan!

• vihainen ukko

Oma-elisa palvelun mukaan on laskua kertynyt 6.5 mennessä 32 euroa eikä laskua 71.09e ole nähtävissä mutta kuultavissa asiakaspalvelussa on. He siis tietävät etukäteen laskuni loppusumman vaikkei sitä osata kirjoittaa. Vertailun vuoksi 5.5 saldoni oli 25.50e.

Olen takuuvarma, että elisan laskutus on päin anusta. Pyysin heiltä puheluerittelyitä viimeisen vuoden ajalta mutta asiakaspalvelijan käytyä kaksi eri kertaaa kysymässä asiaa joltakulta sain tietää, että erittelyn saa vain viimeiseltä puolelta vuodelta? Tilasin ne kuitenkin ja aion selvittää omalta kohdaltani mistä hintojen satojen prosenttien nousu johtuu.

Informoin lisää kunhan saan asiaa selvitettyä.

Vaikein paikka elisalle tulee olemaan selvittää miksi minua laskutetaan kiinteisiin verkkoihin soittamisesta vaikken ole sellaista tehnyt vuosiin.

• vihainen äijä

Elisan laajakaistaan olen ollut tyytyväinen. Muutamaa, etukäteen ilmoitettua katkosta lukuunottamatta on yhteys toiminut loistavasti.

Mutta tämä murheengryyni, gsm ja sen laskutus?

Osaako kukaan kertoa, vaikka elisasta, miten päivitetty lasku osataan etukäteen lähes sentilleen kaksinkertaistaa, lähettää siitä tekstiviesti mutta laskun kuitenkaan näkymättä oma-elisassa?

-------------------

Taustana kerron, että kaadoin erään keskisuuren pohjanmaalaisen yrityksen pelkästään nettikirjoittelulla. Yrityksen toimintatavat olivat vähintään kyseenalaiset ja asiakkaiden kohtelu alle minkään asteikon. Puolen vuoden päästä yritys lopetti toimintansa.

Elisaa en pysty kaatamaan, sen tiedän mutta 50-100,000 asiakasta saan sieltä pois jos ja kun asiaan kunnolla innostun.

• Lepyttäjäukko

Omaan Elisaan tiedot tulevat viiveellä, ja viime aikoina palvelua on päivitetty, josta johtuen viivettä on ollut vieläkin enemmän. Saas ny nähdä kuinka tulevaisuudessa päivitysnopeuden käy.

Etkö ole soittanut edes mihinkään yrityksiin, joilla on lankaliittymät? Jotain asiaa kun alan itse selvittää, niin minuutteja kertyy ihan huomaamatta kun ajatukset on muissa asioissa.

Vastailin Elisan asiakkaan ominaisuudessa. On gsm-liittymä sieltä ja laajakaista. Itsellä ei juuri valittamista ole, paitsi että matkapuhelinpuolen laskutusuudistus kesti aivan liian kauan. Siihen laskuviivytyksien sarjaan meinas kyllä hermo mennä.

Älä pliis kaada Elisaa, koska mites meille sitten käy, kun olemme Soneran sylissä kaikki! ;))

• kaikki OK

Minulla laajakaistastani laskutus on aina ollut kunnossa, eikä siinä ole ollut GSM-puheluita koskaan vaikka puhunkin puhelimessa aika paljon. Lasku on aina ollut sama 24.90€/kk ja aina joka toinen kuukausi on peritty kahden kuukauden maksut kerralla. Laskut olen laittanut suoraveloitukseen.

• eri asia kun GSM

Laajakaistassa pystyy vähemmän huijaamaan, mutta GSM liittymissä se on helppoa Elisalla. Veloitetaan perättömiä laskuja ja jos ei ole tarkkana ja pyydä selvitystä, maksaa turhasta ja moni menee ja maksaa Elisan töppäilyistä.

• vihainen äijä

Ensinnäkin elisan laajakaistaa pelkästään kehuin. Sen hinnat ovat kiinteät ja jos laskuun ilmestyy senttikin lisää sen huomaa jokainen ja nostaa metakan.

Toisin on matkapuhelinten laskutuksen kanssa. Tosiassa niitä ei voi kukaan tarkistaa.

Esimerkki: Soitan vähän, tuskin ollenkaan ja vielä viime vuonna laskuja tuli noin kolmen kuukauden välein laskutuskynnyksen, 20 euroa tultua täyteen.

Uudistus joka siirtyi laskutuksen osalta viroon toi dramaattisen muutoksen.Ensin alkoi tippua laskuja jopa vuoden "viiveellä". Näitä tuli noin 10-15kpl. Oli täysi mahdottomuus tarkistaa mistä ne koostuivat.

Kun "viiveen" tie oli kuljettu loppuun alkoivat "normaalien" laskujen hinnat hiljakseen nousta vaikka puhelimen käyttö ei ollut mitenkään radikaalisti muuttunut.

Huippuna ehkä tämä, että oma saldo näyttää 25,50 mutta asiakaspalvelija tiesi kertoa tulevan laskuni olevan 71,9 euroa mutta ei osannut tai halunnut kertoa mistä sen tiesi niin tarkoin ennustaa.

Pyysin elisalta kaikki puheluerittelyni ennen ja jälkeen laskutuksen ulkoistuksen, vähintään vuoden ajalta. Asiakaspalvelija kävi kahdesti kysymässä "ylempää" ja kertoi, ettei erittelyjä saa kuin viimeiseltä puolelta vuodelta. Lisäksi hän esitti, että kolme viimeistä numeroa on yliruksattu erittelyssä.

Koska edellisessä laskussani oli 16 puhelua lankaliittymään kestoltaan reilut 4 tuntia vaadin saada jokaisen numeron kokonaisuudessaan ja se myös luvattiin.

Olen toki soittanut joskus yrityksiin mutta en 16 kertaa kuukaudessa puhuen nelisen tuntia mutta yhdelläkään tutullani ei ole enää lankaliittymää ja kuten sanottu ns viihdelinjat ovat poissuljetut.

Elisan "ulkoistettu" laskutus perustuu lähes puhtaasti prosenttipalkkioon mikä selittänee pitkälti laskujen jopa 1000% äkillisen nousun.

Viikon verran on ollut vireillä melko suuren ryhmän, ympäri suomen kokeilu. Kokeilu jossa jokaisella on joko elisan tai kolumbuksen liittymä. Sim kortit ovat paikallaan ja puheluihin vastataan. Laitteilla myös soitetaan sovittu määrä alle minuutin puheluita mutta varsinaiset puhelut hoidetaan prepaideilla. Testiä jatketaan 2kk ja sitten katsotaan paljonko elisa laskuttaa tyhjästä.

Olen aivan varma, että elisan on jo nyt syytä ryhtyä miettimään miten selittää nollapuhelujen arvoksi 40-100 euroa. Tekninen vika vai informaatiokatkos?

Omalta osaltani selvitän asian viimeisen puolen vuoden ajalta.

----

Hauska huipennus:

Veljeni sanoi irti elisan laajakaistan säädetyssä järjestyksessä noin vajaa vuosi sitten muuttaessaan. Tällä viikolla elisa muisti häntä vajaan 20 euron laskulla josta edes tuttava, lakinainen ei päässyt käsitykseen mihin se perustuu. Veli miettii nyt onko edullisempaa maksaa vai jonottaa puolisen tuntia elisan maksulliseen palveluun.

• vihainen äijä

Nyt päivittyneen laskuni mukaan olen kuukaudessa puhunut noin 17 tuntia.

Totuus lienee tunnin paikkeilla.

Nyt katkesi kamelin selkä ja vaikka nyt tuntuu naurettavalta niin ainakaan se pohjanmaalainen keskisuuri yrittäjä ei naura yhtään.

Minä maksan mitä vaaditaan mutta takaan ja vannon, että joku vielä suree vedätyksiään ja hinta jonka se maksaa ei ollut tämän arvoinen.

Aloitan kampanjani kunnolla huomenna.

Levollista yötä elisa, pitkiin aikoihin ei enää levollista yötä tule.

• puhemies...

Onkohan tossa jotain perää? Ennen laskuni vaihteli 35-50 egen välissä mutta nyt ovat 80-90egee.

• niin hyvin menee

Elisan matkapuhelin laskutuksesta on tällä hetkellä kuluttaja asiamihellä 16700 valitusta käsittelyssä. Jokainen koskee hintojen äkillistä nousua.

Huippuna 87 vuotias nainen jonka laskut nousivat noin 5000% ja erittelyn mukaan hän on soittanut ja puhunut ns. nuorten naisten viihdelijoille yli 2vrk. Numerot ovat viroon. Tämä menee tutkintaan aivan lähipäivinä.

Tutkikaa laskunne ja tarkistakaa erittely pitääkö se edes lähimain paikkaansa. Pelkkä mu-tu riittää vaikkei erittelystä oikeastaan mitään näekkään, valitus antaa oikeuden viranomaiselle todeta numerosta soitetut, todelliset puhelut.

Anja

• kovin tuttua

Silloin kun jokin yrityksen toiminto siirretään itään, entiseen itäblokkiin jokainen järjellä ajatteleva tietää, että ongelmia tulee varmuudella.

Vaihtoehtoja ei ikävä kyllä ole paljon koska Sonera ja Elisa hallitsevat markkinoita. Soneran maine on ollut aina huono mutta ehkä elisa meni "uudistuksensa" kanssa senkin ohi huonoudessa.

Tämä ei ole yksittäinen tämä tarinasi vaan elisassa selvitetään parhaillaan jopa kymmenien tuhansien laskujen oikeellisuutta ja lisää tulee jatkuvasti. Jokainen selvityspyyntö koskee laskujen äkillistä nousua sekä pyyntöjä selvittää pitkän aikavälin laskujen perusteita.

Elisan mies

• orh-

Tavallaan suomessa ja suomalaisessa yrityskultuurissa ajatellaan edelleen niin, että entiseen blokkiin siirretty toiminta on ikäänkuin lain ulkopuolella ja asiat voidaan ohittaaa olkaa kohauttamalla.

Kun noin vuosi sitten kuulin elisan toimesta siirtää laskutus viroon irtisanoin välittömästi sopimukseni elisan kanssa, enkä näiden kirjoitusten valossa kadu sitä yhtään, olkoot kirjoitukset totta tahi tarua.

Muistan ajan jolloin suomalaiset veivät neukkulaan elintarvikkeita ja osaavaa työvoimaa. Palkkioksi ja maksuksi suomeen tuotiin sinkkiämpäreitä pitkillä rahtijunilla. Ongelma oli, ettei kukaan halunnut eikä tarvinnut sinkkiämpäreitä. Muistaaakseni kuusakoski sitten kolmessa vuorossa littasi niitä ja toimitti uusiokäyttöön metalliteollisuuteen.

Jos mikä tahansa palvelusi edes osittain siirretään itään luovu siitä välittömästi.

En kehu yhtään Kiinaa tai Intiaa Pakistanista puhumattakkaan. Ne ovat globaali syöpä mutta silti yritän sanoa; jos jokin käyttämäsi palvelu ohjaa edes pienen osan toiminnastaan itään niin ota ko. firmasta välitön pesäero. Voitat takuulla satoja euroja.

• soneraa

Ystäväni aikoinaan ihmetteli miksi soneran liittymästään laskut kasvoivat jatkuvasti vaikkei hän itse soita kuin ns. millon tuut? moi puheluja.

Sitten hän hermostui, pisti soneran sim kortin laatikkoon kahdeksi kuukaudeksi ja hoiti puhelunsa vaimonsa kännyllä. Sim kortin ollessa laatikossa kaukana puhelimesta oli ensimmäisen kuun lasku 48 euroa ja toisen 52 euroa. Yhtään puhelua hän ei soittanut soneran sim kortilla.

Onko mitään instanssia joka kykenee valvomaan näiden "operaattoreiden" toimia ja laskutusta?

En epäile yhtään aloittajan sanomaa vaan uskon vakaasti, että matkapuhelinlaskutus on suoraa ja jostain syystä laillista veätystä.

• vihainen äijä

...ja ensiviikolla entinen elisan asiakas.

Minä olen aina maksanut laskuni ja luottotietoni ovat kunnossa. En ole aivan varaton ja maksan jokaisen oikeellisen laskun.

Kun minua ryhdytään vetämään nenästä en siihen suostu. En ole (luultavasti) kaikkein tyhmimmästä päästä enkä tule ikinä uskomaan, että puhelujeni hinnat ovat äkisti nousseet noin 700% (laskelma) ja että olen soittanut viimeisen 3 viikon aikana 17 tuntia 8 minuuttia. Minulla ei kertakaikkiaan ole aikaa sellaiseen eikä myöskään asiaa kenellekkään lähes vuorokauden edestä.

Koska aihe kiinnostaa palaan asiaan heti kun selviää mihin olen soittanut 17 tuntia ja 8 minuuttia.

Olen aloittanut kampanjan elisaa vastaan ja lupaan, ettei se lopu lähimpään puoleen vuoteen.

• vihainen äijä

Keskisuuri pohjanmaalainen yritys jonka puolessa vuodessa kaadoin ei suinkaan ollut yrityksenä huono vaan laadustaan tunnettu. Ongelma johon puutuin oli, että viikon työ venyi yhdeksäksi kuukaudeksi eikä yksikään johtajista tai yhteistyökumppaneista halunnut ottaa mitään kantaa asiaan.

Menin sitten katselmukseen eli tarkastukseen, tuttavani pian 70v rouvan pyynnnöstä. Kun esitin, että kaikki on tehty päin persettä ja osoitin sormella epäkohdat kävi "toimitusjohtaja" uhkaavaksi. No, se oli tavallinen pikku-ukko enkä ole itse juuri kummempi. Pituutta on 30 senttiä enemmän ja painoa 20 kiloa enemmän ja ehkä siksi se rauhoittui nopeasti.

Tästä ja tätä ennen alkoi kirjoittelu sekä suomi24 palstalle, että blogiin. suomi24 poisti ensin useita ketjuja mutta ymmärrettyään ja eniroa informoituani, että ajan vanhan ihmisen todellista hätää ja asiaa ei enää suostunut poistamaan, vaatimuksista huolimatta ketjujani.

Puolen vuoden päästä noin, firmasta oli konkurssi-ilmoitus kauppalehdessä. Velkojia oli paljon ja tyytymättömiä asiakkaita vielä enemmän.

Ymmärrän, etten kykene samaan elisan suhteen mutta jos tosiasioihin perustuvat kirjoitukseni saavat sieltä pois edes 100 asikasta olen tyytyväinen.

Joka tapauksessa, verratkaa entisiä ja nykyisiä matkapuhlinlaskujanne. Jos löydätte uusimman laskun joka on entisiä halvempi niin nostan hattua.

• vihainen äijä

Olla sanomatta vielä sen, että entinen noin 7 euron kuukausimaksu jonka maksoin 3kk välein on hiljakseen noussut, niin että nyt minun laskuni on seitsemän euron sijasta 70 euroa kuussa. Tämä on selkeästi nousujohteinen, ei niin, että yhtäkkiä olisi mitään tapahtunut vaan laskut nousivat noin kympin kuussa jatkuvasti.

Ei ole pakko uskoa mutta minä en soittele. Minulla voi puhelin olla akun loppumisen vuoksi viikkoja kiinni. Minua ei juuri kiinnosta puhelut, ei soittaminen eikä vastaaminen. Jos jollakulla on tähdellistä asiaa tulkoot käymään.

Viimeisessä laskuerittelyssä on kuitenkin soitettuja puheluja 17 tuntia ja 8 minuuttia.

Voi tuntua miltä tahansa henkilöstä riippuen mutta itse tiedän takuuvarmuudella tuossa olevan vähintään 15,5 tuntia haamulaskua.

Olen päättänyt ryhtyä selvittämään matkapuelinlaskujen perusteita ja ennen kaikkea miten kuluttaja saa ilman poliisia tiedon numeroiden ja minuuttien tarkkuudella soittonsa ja niiden hinnanmuodostuksen. Tällä hetkellä siihen ei ole mitään mahdollisuutta vaikka äkkiseltään puheluerittelyn muodossa siltä näyttääkin.
      Itseasiassa puheluerittely ei kerro yhtään mitään.

Kun laskuni nousi hiljakseen 7 eurosta kuussa 70 euroon kuussa puhelumäärien mitenkään muuttumatta ja nimenomaan laskutuksen siirtyessä viroon nousi tietty mieliala; Tästä otetaan selvää ja myös otetaan.

Tyhjää paskaa on kenenkään turha syöttää. Minulla on paperilla jokainen luku ja elisalta pyyntö odotus kun he yrittävät selvittää miksi minua laskutetaan 16 puhelusta, yhteensä neljä tuntia kiinteään numeroon jota he eivät halua paljastaa. Ikinä en ole sellaiseen soittanut.

Pitäkää todellakin varanne ns. elisan kanssa.

• vihainen äijä

Elisan ns yhteistyökumppani virossa joka hoitaa laskutuksen on oma, itsenäinen firma jonka toimista suomen elisa sopimuksen mukaan ei vastaa millään tavoin eikä ota mitään todellista kantaa heidän toimiinsa vaikkakin kysyttäessä väittää heidän vastaavan kaikesta.

Kun saat 10.000 euron laskun ns. elisasta on se sinun maksettava. Suomen ns. elisa valittelee mutta vetoaa ulkomaisen laskuttajan "oikeisiin" tietoihin joihin suomen elisalla ei ole kuulemma mitään mahdollisuutta puuttua.

Ensi viikon alusta operaattorini muuttuu. En ole soittanut yhtään puhelua enkä soita elisalla/kolumbuksella. Kerron sitten paljonko soittamattomuus elisalla maksaa. Itse veikkaan noin 150-300 euroa. Eihän ne virossa tiedä mistä on kyse.

• vihainen äijä..

Alan päästä jyvälle nyt kun asiaan paneuduin sekä muutamien kansainvälisiin sopimuksiin perehtyneiden avulla.

Nämä tekstini ovat vasta alkusoittoa.

Pyrin kuitenkin totuuteen ja joudun tarkistamaan asioita ennen julkaisua.

Sen verran voin paljastaa jo nyt, että elisaa limaisempaaa matkapuhelinoperaattoria ei ole koko maailmassa.

Kerron tästä huomenna lisää.

• ainoa,,,

Omat laskuni ovat juuri tarkistettavana. Olin ulkomailla 3 kuukautta ja oma puhelimeni kotona suljettuna koska käytin työkännyä. Suljetun puhelimen laskut olivat 58 euroa, seuraava 66 euroa ja viimeisin 93 euroa. Erittelyssä oli tuttuja numeroita ja pitkiä soittoja. Ongelma on se, että puhelin oli suljettuna eikä kukaan voinut päästä siihen käsiksi.

Mutta toiseen asiaan suomalaisessa kulttuurissa. Huoneistooni asennettiin juuri laminaatti. Työn jälki on ensiluokkaista ja tekijä todellinen ammattilainen. Koska laminaatti oli 9 milliä paksu joutui mies sahaamaan ovien alareunoista hiukan pois. Unohti (kiireessä) kuitenkin wc.n oven ja nyt sen ja lattian välissä on tasan 2 milliä tilaa. Mattoa ei siis voi pitää.

Korostan, että laminaattia ei kukaan olisi paremmin asentanut. Yhtään virhettä ei ole itse laminaatissa eikä jalkalistojen jiireissä mutta yhden oven lyhennys unohtui.

Elisan laskutus ei liity tähän mitenkään. Elisan ulkoistettua laskutuksen virolaiselle tytäryhtiölle prosenttipalkkiolla on täysin selvää, että jokaisen laskut nousevat. Ainakaan vielä ei kukaan ole halunnut kertoa elisan laskujensa huojenneen?

• laskenut

otin aikoinaan kolumbuksen liittymän koska se oli ainakin silloin halvin muistakseni 6.9 senttiä minuutilta. liittymä oli vain siksi että tutut voivat soittaa työsuhdepuhelimella soitin itse kaikki puheluni. laskuja tuli noin kahdesti vuoteen summiltaan noin 24 euroa. sitten äkisti alkoi tulla ns "koontilaskuja" kuukausien takaa vaikka olin ne todistettavasti maksanut. elisa kuitenkin ilmoitti ettei voi mitään asialle koska laskuttaja on virolainen firma. sanoin irti sopimuksen eli vaihdoin operaattoria. viimeinen 2 viikon lasku oli 119 euroa. nyttemmin elisalta ei tule enää yhtään laskua ja uusi operaattori laskuttaa vain ja ainoastaan todelliset soitot. nykyisessä puhelimessani on laskuri josta voin tarkistaa sekunnilleen soitettujen ja laskutettujen puheluiden välisen yhteyden.

• vihainen äijä....

Että elisan laskutuksen ulkoistus viroon oli tarkoin harkittu ja vaikka Viro onkin nykyään eu-maa on sen lainsäädäntö yritystoiminnan osalta kokonaan riippumaton eu-n vastaavasta.

Elisan Virolainen laskuttaja voi lähettää sinulle vaikka 10.000 euron laskun eikä suomen elisa voi tehdä mitään asian eteen. Ainostaan pitkä käräjöinti kaikissa oikeusasteissa voi pelastaa tilanteen, paitsi, että kolmessa oikeusasteessa käynti kestää noin 3-5 vuotta ja maksaa enemmän kuin kymppitonnin laskusi, etkä edes välttämättä voita juttua. 600 sataa tuntia puheluja virolaiseen tyttönumeroon on suomalaisen täysin, korostan täysin mahdotonta todistaa vääräksi virolaisessa oikeusistuimessa.

Suomen elisa sanoo, ettei voi asialle mitään.

Kerron myöhemmin lisää.

Olisin kiitollinen jos joku elisan tai kolumbuksen asiakas kertoisi laskujensa pysyneen ennallaan tahikka eri elämän syistä laskeneen.

• elisan miekkonen

Elisan oman, sisäisen raportin (salaiseksi määritelty) mukaan on laskutuksen ulkoistus nostanut tuottoa 46%.tia. Asia ei ole aivan salainen kymmenistä tuhansista selvityspyynnöistä johtuen.

Joka päivä tulee useita satoja selvityspyyntöjä lisää ja elisan johtoporras alkaa olla jo hermoromahduksen äärellä. Vaikiovastukseksi on ylöskirjattu lyhyt tiedote: Emme voi mitään virolaisen yhteistyökumppanin toimille, selvitämme asiaa.

Elisan mies.

• vihainen äijä.....

Sain tänään yhteensä kuusi (6) kirjettä elisalta/kolumbukselta jotka käsittelivät laskutuserittelyjäni 6 kk ajalta.

Pyysin vaadin ja sain luvan nähdä jokaisen numeron kokonaan. Vaan jokaisesta numerosta on kuitenkin pyyhitty kolme viimeistä ruksaamalla. Useimmat tunnen vaikka loppunumerot puuttuvatkin.

Sen sijaan elisan laskuttamaa neljää (4) tuntia ja 16 puhelua lankaliittymään ei erittelyissä ollut ollenkaan mutta nettilaskussa on.

Uskokaa tai olkaa uskomatta, elisan matkapuhelinlaskut on syytä tarkistaa huolella, erittäin suurella huolella.

Asia ei jää tähän. Toivon edelleen edes yhden henkilön kertovan elisan/kolumbuksen hintojensa pysyneen ennallaan tai parhaassa tapauksessa laskeneen?

• vihainen äijä.......

Tortaina operaattorini muuttuu, ilmoitus asiasta tuli jo.

En ole soittanut elisalla minuutiakaan tämän heräämiseni jälkeen mutta kerron sitten mikä loppulasku on, Veikkaan, en enään 150 -300 euroa vaan noin 1200 euroa.

Elisa ei osaa kysytäesä kertoa mihin lankaliittymään olen soittanut 16 kertaa kestoltaan reilut neljä tuntia. He eivät siis itsekkään tiedä mitään asiasta mutta lasku on maksettava.

Voi .ittu

• viron mies
        vihainen äijä....... kirjoitti:

Tortaina operaattorini muuttuu, ilmoitus asiasta tuli jo.

En ole soittanut elisalla minuutiakaan tämän heräämiseni jälkeen mutta kerron sitten mikä loppulasku on, Veikkaan, en enään 150 -300 euroa vaan noin 1200 euroa.

Elisa ei osaa kysytäesä kertoa mihin lankaliittymään olen soittanut 16 kertaa kestoltaan reilut neljä tuntia. He eivät siis itsekkään tiedä mitään asiasta mutta lasku on maksettava.

Voi .ittu

Sinä oletko viimeinen aikas elisasa. laskujen siirryytä viroon tulee jokaiselle puelu virolaiselle tytölinjalle olenkaan ripumatta estoista.elisasa ei lisäkseksi ole enä yhtään asikas.

• vihainen äijä......
        viron mies kirjoitti:

Sinä oletko viimeinen aikas elisasa. laskujen siirryytä viroon tulee jokaiselle puelu virolaiselle tytölinjalle olenkaan ripumatta estoista.elisasa ei lisäkseksi ole enä yhtään asikas.

.itut minä lopulta välitän vedätyksistä. Otan vain niistä selvää ja tieodotan muille. Laskut on pakko maksaa olivatpa ne miten suuria tahansa. Elisa saa 70 euroaan mutta oliko se sen arvoista?

Osaan viroa jokusen lauseen, englantia lähes puhtaasti, saksaa keskimääräiseti ja espanjaa ja kreikkaa puoliteholla. Näilä kielillä voi minulle vastata.

• nimierkki suolesta

Elisa menettää asiakkaitaan tällä hetkellä noin 3000kpl kuussa.

Syynä lähinnä laskujen yllättävä nousu. Kiinteän lankaverkon numerot ovat virolaisiin bordellehin joista elisalla "ei ole mitään tietoa". He eivät edes osaa kertoa numeron alku eikä loppuosaa.

Elisa myös vetoaa, ettei voi mitään virolaisen laskuttajansa suhteen vaikka itse harkiten teki tämän ratkaisun.

• Kärkkäinen

30.1 sain lakun elisalta joka oli sumaltaan 126 euroa. Sitä ennen laskuni olivat 35 euron luokkaa. Soitettuani elisaan noin puoli tuntia ei asikaspalvelija osannut kertoa mistä summa koostuu.

Vasta lakimieni avustuksella selvisi minun soittaneen 26 tuntia virolaiseen tyttöpalveluun mutta edes lakmieheni ei saanut elisalta tietoa numerosta.

14.2 sain operaattorin vaihdettua.

• vihainen ukko........

Elisa ei pystynyt selvittämään mihin olen soittanut 16 puelua lankaliittymään noin neljä tuntia. Heidän lokissaan ei niitä näy mutta laskussa näkyy.

Tämä on vasta alkusoittoa.

• vihainen äijä......

Elisan palvelu ei vielä tänäänkään (11minuutiaodotusta) osannut kertoa mihin lankaliitymään olen soittanut 16 puhekua kestoltaan noin neljä (4) tuntia.

Kovien vaatimusten jälkeen sain numeron virolaiselle laskuttajalle joka kertoi laskujen koostuvan; olet soitanu virolaiselle tytölinjalle monta tuntija.

Ikinä en ole soittanut enkä soita. Minä saan naisen, suomalaisen aina kun haluan ja jos en saa vedän räpylään.

• vihainen äijä....

Elisa eikä virolainen yhteistyökumppaninsa (laskuttaja) eivät osaa selvittää mihin kiinteisiin, virolaisiin numeroihin on tuntikausia soitettu.

Elisa valittaa asiaa mutta vaatii ehdottomasti laskun maksua.

Maksan toki mutta elisa tulee vielä itkemään vedätyksiään.

• Anja...

Elisalla on suuria ongelmia virolaisen laskuttajansa kanssa. Tämä "firma" toimii puhtaasti prosenttipalkkiolla. Niinpä jokaisen asiakkaan hinnat nousevat vaikkei soittaisi minuuttiakaan.

Anja

• laskuttajako??

Mistä te puhutte? Vaihtakaa sähköpostiosoitteita ja jutelkaa keskenänne. Virolainen laskuttaja...

• hintojen nousua

"Jokaisen asiakkaan hinnat nousevat vaikkei soittaisi minuuttiakaan."

Mistä tämä tieto on peräisin? Ja miten voidaan veloittaa enemmän jos liittymälläni on kiinteät veloitukset?

Ja mikä tämä virolainen laskuttaja on? En löytänyt tietoa siitä?

• käypä kylässä

Suomessa löytyy vielä joiltain paikkakunnalta joko suoraan rikospoliisi tai ainakin "kiertävä" kyläpoliisi. Marssippa tuonne heidän toimistoonsa ja tee rikosilmoitus. Sinun pitää olla kuitenkin varma, ettet sinä tai jälkikasvusi ole soittanut ko. numeroihin. Viranomaisten tehtävänä on ottaa selville, viimekädessä oikeuden päätöksellä, teletunnistetiedot, ja selvittää mahdollinen huijaus. Elisa ei voi vetäytyä vastuusta, koska et ole tehnyt Virolaisen laskuttajan kanssa mitään sopimusta. Kuluttajaneuvojat eivät aina viitsi hoitaa asioita, koska se on vähän kuin vastatuuleen kusisi, housut kastuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe