"Myyn/ lahjoitan elukan kakaraoiden takia...."

zippi3

Olen törmännyt netissä lautailessani viesteihin, joissa äiti/isä/muu huoltaja myy/lahjoittaa jonkun eläimen rasavillien lasten takia. Yhdessäkin keskustelussa luki tälläinen isän kirjoittama teksti. " 2 kpl punakorva kilppareita lahjoitan, mukana akvaario asumus, ruoat, taso, kivi, puhdistin, lämpölamppu 2kpl. Syynä rasavillit ja tottelemattomat lapset ylimielisine käytöksineen. Kilpparit n. 12 v. pois anto ojentaa heitä, konnat täysin terveitä! KIIRE!!!!!" Eihän kilpparit ole kärsineet mitenkään lasten kiukuttelusta! Älytöntä! Otat eläimen ja annat pois kun ei osata käyttäytyä! Ottakaa kantaa!

7

1233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mievaan2

      onhan tuo kieltämättä aika törkeää... Kyllä ne lapset pitäisi saada kuriin muutenkin.Perheenjäseniä nuo eläimetkin meillä on.. Pistää kyllä ajattelemaan .

    • kauhuskenaario

      Koiran ja kissan huoltajana näen aina kauhukuvia lastenvaunuja työntelevistä naisista kirkuvine kakaroineen rattaissa koira reppanaa vedetään tylsän näköisesti narussa perässä.
      En voi olla säälimättä koiraa ja ajttelmatta milliasta sen reppanan olo on neljän seinän sisällä!?

    • .....

      Totta puhut. Kannattaa miettii eläimen hankintaa tarkkaa ettei ne joudu kiertopalkinnoks perheestä perheeseen. Aika tyhmää että myy kilpikonnat pois jos lapset ovat kurittomia, lapsille kunnon kuri ja hyvä huoli eläimestä. Mutta tottakai jos on kurittomii kersoja niin niihin menee aikaa. mut just siks kaikkee pitää mietii monee kertaa.

    • kai vain

      Minun vanhempani tekivät samaa minulle, olipa kyse mistä tahaansa. En minä paljoa saanutkaan, mutta menetin ne aina kun niillä mieli muuttui. En ollut ns. tottelematon ilkiökakara, mutta sitä ne tekivät. Veljeni sen sijaan sai kaiken ja vielä pitääkin. Minusta tuo peli on raukkamaista. Sen vuoksi minulla on omassa elämässä elämässäni kaikenlaisia eläimiä, ja niidenkin päälisiä olen saanut alituiseen kuulla kunniani. Siksi kai olen pahanmaineessa, kun en tanssi niiden pillin mukaan ja sanon vastaan.

      • ............

        Kaikki ihmiset eivät ole sopivia kasvattajiksi. Silti monet hankkivat lapsia itsekkäistä syistä. Pitäisi määrätä pakolliseksi jonkinlainen lasten kasvatuskurssi ennen kuin lapsia saisi ottaa. Osa vanhemmista tosiaan kasvattaa lapsiaan kieroon, osa vanhemmista aiheuttaa lapsilleen huonon itsetunnon ja masennuksen ja osa rääkkää lapsiaan.

        Vanhemmatkin saattavat olla kateellisia nuorille lapsilleen, esim. äiti voi aliarvioida jatkuvasti tytärtään ja isä poikaansa. Jotkut vanhemmat suosivat yhtä lastaan ja väheksyvät toista lastaan. Persoonallisuushäiriöisten ei pitäisi saada lainkaan lapsia, elleivät suostu terapiaan. Vanhempien jatkuva mieltenmuutokset ja mielivalta saa lapsen sekaisin, lapsi ei koskaan tiedä, miten pitäisi käyttäytyä, kun aina tulee rangaistuksia ilman minkäänlaista logiikkaa. Näitä vanhempia, jotka itse käyttäytyvät kuin pahimmat murkkuikäiset on valitettavan paljon.


      • mur mur
        ............ kirjoitti:

        Kaikki ihmiset eivät ole sopivia kasvattajiksi. Silti monet hankkivat lapsia itsekkäistä syistä. Pitäisi määrätä pakolliseksi jonkinlainen lasten kasvatuskurssi ennen kuin lapsia saisi ottaa. Osa vanhemmista tosiaan kasvattaa lapsiaan kieroon, osa vanhemmista aiheuttaa lapsilleen huonon itsetunnon ja masennuksen ja osa rääkkää lapsiaan.

        Vanhemmatkin saattavat olla kateellisia nuorille lapsilleen, esim. äiti voi aliarvioida jatkuvasti tytärtään ja isä poikaansa. Jotkut vanhemmat suosivat yhtä lastaan ja väheksyvät toista lastaan. Persoonallisuushäiriöisten ei pitäisi saada lainkaan lapsia, elleivät suostu terapiaan. Vanhempien jatkuva mieltenmuutokset ja mielivalta saa lapsen sekaisin, lapsi ei koskaan tiedä, miten pitäisi käyttäytyä, kun aina tulee rangaistuksia ilman minkäänlaista logiikkaa. Näitä vanhempia, jotka itse käyttäytyvät kuin pahimmat murkkuikäiset on valitettavan paljon.

        Eläimet eivät ole leikkikaluja, ne pitäisi käsittää perheenjäseninä! /kavereina. EI esineinä!


    • jos aikuinen itsekkin

      kuin kakara. Ei lapselle voi ottaa lemmikkiä. Sen ottaa aina omalle vastuulle. Kaverin lapselta kuoli gerbiilit janoon ja paskaan, kun muksu ei hoitanutkaan niitä.

      Aikuisen kuuluu kyllä huolehtia...

      vaikka mitäs ottaa, kun ei kerran tee niin. Tuo isä tässä ongelma on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2239
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      227
      2005
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1572
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1541
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1311
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      150
      1281
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      50
      1177
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      66
      1068
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe